Kuinka te oikein hoitelette tv-lupatarkastajan? Viime kerran kun kohtasin sellaisen niin siitä on jo yli vuosi. En tarkalleen edes muista millainen äijä oli, mutta ilmeisesti keski-ikäinen poliisi.
Minulla ei tuolloin aivan aidosti ollut tv:tä, joten teknisesti ottaen olin kuivilla. Kuitenkin jostain syystä laskin alleni(siis kuivainnollisesti)Tuijotin vain kaveria oven suussa ja hän tuijotti minua. Olisi tehnyt mieli sanoa jotain, mutten kyennyt. Ajattelin kaikkea, mikä nyt voisi mennä pieleen.
Päästin lopulta kaverin sisään, kun hän lupasi toimia nopeasti. TV:tä ei ollut, eikä minulla näin ollen teknisesti ollut mitään pelättävää. Kaveri ei edes vaivautunut tutkimaan kaappeja(oli kyllä aika sotkuista)Sitten alkoi väittely. Saatoin selvästi havaita, että kaveri todella USKOI että minulla oli tv(ja oli tottapuhuen aiemmin ollutkin)Hän kysyi, onko minulla tv:tä, ja vastasin että ei. Toisti kysymyksen, ja huomasin ärtymyksen hänen kasvoillaan. Toisti taas. Nyt ääni kohosi, ja huomasin ilmiselvän hermostuneisuuden. Hän tuijotteli ympärilleen, ja ajtteli varmasti;"Ei perkele! Parikymppinen opiskelijapoika ja ei TV:tä! Ja katin paskat!"
Olisi tehnyt mieli sanoa, että olin jo vuosia sitten vaihtanut tv:n nettiin, mutta hyydyin. Huomasin, että vihaan koko miestä, ja haluan vain hänet pois asunnostani. Nyt ei todellakaan ollut kyse pulla ja kahvi tarjoilusta. En maininnut netistä tai tietkoneesta mitään. Tuijotin vain häntä silmiin, ja hän tuijotti minua. Jossain vaiheessa vanha paska tajusi, ettei tv:tä ollut, eikä minun kanssani kannattanut lähteä änkemään, joten hän lähti suosiolla.
Nyt olen saanut tv-lupahallinnolta kirjeen jossa ilmoitetaan, että he tulevat taas, ja uhkaavat nyt ROIMILLA sakoilla jos jään kiinni! Olen pannut tv:n ja kaiken siihen viittaavan turvaan keittiönkaappiin seuraavan parin viikon ajaksi. Kuitenkin olen nyt alkanut epäillä mitä tehdä?
Miten hoitelen tarkastajan, kun seuraavan kerran kohtaamme? Ensinnäkin, hän tuskin uskoo, ettei minulla ole TV:tä, joten hän haluaa tulla sisään. Mitä teen? Päästänkö hänet sisään? Entä jos hän alkaa jutella:"Mitäs sinä sitten teet vapaa-aikanasi?"
Mainitsenko netistä? Entä jos en halua? Onko minun pakko ylipäätänsä päästää häntä sisään? Olen aika varma, ettei hän ainakaan keittiön kaappeja ala availemaan. Eihän se avannut viime kerrallakaan, vaikka tarjosin tilaisuuden. Mutta mitä minä oikein teen? Vaikkei se availisikaan kaappeja, niin se tuskin uskoo, ettei minulla olisi tv:tä, ja haluaa kumminkin provisionsa!
Kuinka hoitelisin sen heti alkuun? Kutsunko sisään, vai käskenkö painua matkoihinsa? Entä jos se alkaa jutella naapureille? Jos kutsun sisään, niin herätääkö se epäluuloja? Kuinka te oikein toimisitte tässä tilanteessa???
Neuvoja kaivataan!
8
2992
Vastaukset
Miten oilisi, että maksaisit sen TV-maksun, kun sunnulla kerran on TV
- lukee
viestisi ja nyt ei kun hommaamaan tv.lupa vaikka se kallis onkin! Tai sitten et avaa ovea kuin taatusti tutuille.
- aina takaisin
lukee kirjoitti:
viestisi ja nyt ei kun hommaamaan tv.lupa vaikka se kallis onkin! Tai sitten et avaa ovea kuin taatusti tutuille.
Tästä on jo kymmenen vuotta kun meikäläisen oven taakse ilmestyi tyly,resuiseen nahkatakkiin pukeutunut lupatarkastaja.
Siellä se jotain mutisi ja näytti jonkun lapun...
Ei oikein ollut mikään käytöskukkanen tai muuten oli ollut huono päivä takana.
Sanoin vaan,olin siis tahallani hankala,että kyllä se lasku on maksettu.
Kerroin että se lasku on jossain pöytälaatikon uumenissa,enkä sitä nyt löydä ja sanoin että tuu huomenna uudestaan.
Pöh,inhottavaksi se teki kun puoliväkisin tuppasi eteiseen sanoen että kyllä aikaa hänellä on.
Siinä se sitten törötti keittiön pöydän vierellä ja tuijotti synkkänä kun vatkasin laskuja.
Olin paljon nuorempi silloin,eikä minkäänlaista järjestystä ollut laskujen mapituksessa.
Taisin sitten siinä pöyhentää tahallani lisää niitä laskuja edestakasin.
Vilkuilin siinä välillä taakseni ja tarkastaja tuijotteli kuin mikäkin alkupaviaani minua.
Siinä sitten noin kolmenvartin päästä onnistuin pyydystämään laskun herra tarkastajan nenän eteen.
Niin.mikähän tämän tarinan opetus on.Kai se että nyt teeveelupamaksu on jo eteisen vaatekomeron ovessa liimattuna,ei tarvitse tulla pidemmälle.
Mutta jos kotiin tuppaa taas joku synkkäkatseinen tyyppi niin kauanhan sen laskun etsiminen voi taas kestää. - kuin sellaisissa
aina takaisin kirjoitti:
Tästä on jo kymmenen vuotta kun meikäläisen oven taakse ilmestyi tyly,resuiseen nahkatakkiin pukeutunut lupatarkastaja.
Siellä se jotain mutisi ja näytti jonkun lapun...
Ei oikein ollut mikään käytöskukkanen tai muuten oli ollut huono päivä takana.
Sanoin vaan,olin siis tahallani hankala,että kyllä se lasku on maksettu.
Kerroin että se lasku on jossain pöytälaatikon uumenissa,enkä sitä nyt löydä ja sanoin että tuu huomenna uudestaan.
Pöh,inhottavaksi se teki kun puoliväkisin tuppasi eteiseen sanoen että kyllä aikaa hänellä on.
Siinä se sitten törötti keittiön pöydän vierellä ja tuijotti synkkänä kun vatkasin laskuja.
Olin paljon nuorempi silloin,eikä minkäänlaista järjestystä ollut laskujen mapituksessa.
Taisin sitten siinä pöyhentää tahallani lisää niitä laskuja edestakasin.
Vilkuilin siinä välillä taakseni ja tarkastaja tuijotteli kuin mikäkin alkupaviaani minua.
Siinä sitten noin kolmenvartin päästä onnistuin pyydystämään laskun herra tarkastajan nenän eteen.
Niin.mikähän tämän tarinan opetus on.Kai se että nyt teeveelupamaksu on jo eteisen vaatekomeron ovessa liimattuna,ei tarvitse tulla pidemmälle.
Mutta jos kotiin tuppaa taas joku synkkäkatseinen tyyppi niin kauanhan sen laskun etsiminen voi taas kestää.asunnoissa joissa on maksu maksamatta
jos kerran sulla maksu kunnossa turhaan tarkastajaa odottelet, ei hän tule.
- painua v..uuun
Sano vielä jotain ikävää tyyliin "hommaisit itsellesi työpaikan".
- tyylillä
ei saa kuin tarkastusmaksun :)
- Mie Itte
tyylillä kirjoitti:
ei saa kuin tarkastusmaksun :)
Minkä tarkastusmaksun siitä saa jos antaa ohjeen vaihtaa työtä. Sitä tarkastajaa ei tarvitse kuunnella tai päästää sisään. Itse maksan tv-luvan toiseen osoitteeseen piruuttani. Tulkoot tähän kämppään vääntämään. Taitaa vaan tietää, että minähän se täällä ja maksetulla lapulla, kun eivät ole tulleet valittamaan. Taitaa seuraava olla et pyytää kaverin maksamaan mun luvan, niin saapi sen tarkastajan käymään. Kerron kyl terveisiä ja ehdotan vaihtamaan työhön millä on tarkoitus.
Eihän tuo lupamaksu ole kuin sosiaalirahaston kerääminen YLEn pummeille. Vähemmällä rahalla ja miesmäärällä pitäisi samaa paskaa pystyä tekemään.
- hölmö!
Miksi teet asioista niin helvetin vaikeita? Sanot sille yksinkertaisesti että painuu v*ttuun ja vedät oven kiinni. Ei sun lain mukaan tarvitse sitä sisään päästää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 604813
- 653878
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2213423- 1143111
- 482934
- 232598
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192236Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2552124- 381933
- 1081892