Miksi ette anna jokaisen syödä sitä lihaa mistä itse tykkää? Miksi jokaiseen vastaukseen pitää valittaa, että heitä se valmiiksi marinoitu liha vaikka roskikseen. Miksi suurperheen pitäisi ostaa lihatiskiltä brassihärkää ja marinoida se itse, kun valmiiksi pakattujen lihojen puolelta saa todella paljon halvempaa marinoitua lihaa, josta saa kyllä tehtyä hyvää ruokaa. Ihan turha brassailla vaikka valmistaisitkin evääsi vaikka strutsista tai opossumista! Vaikka kerran maistaakin oikein viimesen päälle buenoa lihaa, niin silti vieläkin voi ostaa kaupasta vaikka possun marinoituja suikaleita. Ja jos ei voi, antaa edes toisten ostaa marisematta. Prkleen kulinaristit! Hienon lihan syönti ei pelasta teiltä siltä keskiluokkaisuudelta kuitenkaan!
Ärsyttää kaikki ''kulinaristit''!
12
1676
Vastaukset
- kokenut ruoanlaittaja +30v
En ole lukenut näitä aiempia kommentteja, mutta oli miten oli: ne marinadit ovat todella epäterveellisiä lisäainepanoksia! Sellaistako haluat lapsillesi syöttää? Sitäpaitsi se teollinen yleismaku niissä on aivan....
Toisekseen, se valmiiksipaloiteltu liha on monesti aika epäpuhdasta, siinä on jänteitä, sun muuta valkoista läskiä hirveät määrät! Ei tulisi mieleenkään ostaa valmiita karjalanpaistilihoja ja tehdä niistä ruokaa. Ei, mä ostan lihat isoina paloina ja viipaloin itse ne, ja poistan mahdolliset läskit. Ja mun ruoistani tykätään, kun niissä ei ole niitä läskejä sun muita!- edelliseen:
Mistä luulet johtuvan jos marinoitu liha on halvempaa kuin marinoimaton? Mietippäs sitä....
Vihje: miksi valmiit teolliset lihapullat on halvempia kilohinnaltaan kuin jauheliha.... - parhaita
Höh, leikkaat parhaat palat pois.
- Fisunpurija
... voi kyllä valita ne possusuikaleet joko marinadissa tai marinoimattomana. Yritän vältellä lisäaineita ja marinoin itse. Makukin tulee parempi.
- laskenut
kumpi on halvempaa lihaa, marinoitu vai marinoimaton?
Ja lisäaineiden puolesta en voi edelleenkään puhua. - PERA
Totta puhut.Aina joku on vinkumassa,että väärin laitettu,väärin valmistettu,ym.Jos ei muuta niin halutaan määrätä saanko syödä lihaa,vai kalaa,vai kasviksia.
Käyn täällä lukemassa uusia ohjeita ja minulle on yksi v****tun hailee mitä mieltä kukin on siitä mitä naamaani laitan.Minä en pakota enkä määrää ohjeita kenellekään mitä syö tai miten elää.
Kiitoksia ohjeista seassa on hyviäkin. - vai -
pidätkö kireätä pipoa kaikkina vuoden aikoina ?
Jokainen saa syödä juuri sitä mitä itse keksii, ei ainakaan minun ruokavaliotani ole kukaan määräillyt.
Toki lihasta saa paremman makuista kun se viitsii itse marinoida, maustaa ja valmistaa, jos sitä vertaa esim kauppojen valmispakkauksiin.
Valitettavasti valmispakatut marinaadimössöt kun sisältävät kaikkein huonoimmat mausteet ja marinaadit, sekä joukon sinne kuulumattomia aineita joilla ainostaan lisätään tuotteen myyntiaikaa.
Itse ostan lihat valmispakattuna, mutta ilman marinaadimössöjä, marinoin, maustan ja valmistan ne itse, vaiva on pieni, mutta makuero suuri.
Jos sinun mielestä valmismarinaadit ja puoli tai täysvalmiit tuotteet ovat hyviä ja niitä kannattaa ostaa, ei kukaan sitä estä, jokainen tekee valintansa itse.
Jos omat valinnat alkavat hermostuttaa ja niitä pitää julkisesti alkaa puolustella silloin ei välttämättä kaikki ole hyvin. - marina...
Täytyy kyllä sanoa, että ikinä en enää osta possun suikaleita ainakaan valmiiksi marinoituina. Semmoista pahanmakuista sössöä oli että syömättä jäi. Marinadi peitti sen, että suikaleet olivat suurimmaksi osaksi läskiä ja jänteitä, lihaa oli ehkä 10% koko satsissa. Toinen asia, jota ihmettelen, on valmiiksi kuutioidut naudan keittolihat! Karjalanpaistiin sopivat, mutta ei kunnon lihakeittoa voi niistä tehdä! En ole mikään kulinaristi, mutta se ei tarkoita sitä, että söisin huonoa ruokaa.
- naaatiskelija
....ihan vapaasti mitä tahansa moskaa, mutta älä väitä sitä hyväksi ruoaksi. En enää ihmettle, jos joku berlusconi ihmettelee suomalaisen ruoan tasoa - tuollaiset juntithan sen pilaavat, kun eivät ymmärrä ollenkaan laadun päälle, van suostuvat syömään täyttä moskaa eli sianruokaa.
- joku köyhä
Köyhä, syö vaan kaurapuuroa tai mene töihin niin on varaa syödä kunnon ruokaa.
- Valikoidusti
Broilerin fileepihvit mandariini- tai hunajamarinadissa ja viimeinen myyntipäivä mahdollisimman kaukana, niin ei ole ollut valittamista. Valmiit suikaleet marinadilla peitettynä sen sijaan sisältävät jotain muutakin kuin lihaa lihaa.
- Ruoka pilattu aikoja sitten
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1141980406
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849