Miksei Linux menesty

TotuudenTorvi..

1. Linux on aivan liian hajautettu pakettienhallinta
- pakettienhallintaohjelmistoja on useita. Jos haluaa pistää ohjelman jakoon, täytyy se eka rekisteröityä esim. Sourceforgeen yms. ja sitten vielä kertoa muutamaan diston tekijälle, sitten tulee tyly ilmoitus, ettei ohjelmaa voidakkaan liittää pakettienhallintaan.
- on rasittavaa asennella koneelle rm. tiedostojen purkamiseen erikoistuneita ohjelmia. Jos ei ole debianiin julkaistu .deb pakettia ei ole täysin selvää kääntyykö mandrivan ja susen paketit oikein.

2 Huonot distrot
- On rasittavaa, että KDE ja Gnome kilpailevat keskenään. Nyt jos perustaisin kilpailijan, olisi kova työ ensiksi saada yleisön tietoon kilpailijan nimi. Sitten vielä pitäisi varmistaa yhteensopivuus, joka on vaikea.

3. 1>2. Pointti
- Kaupallisten ohjelmien tekeminen maksaa Linuxiin paljon. Lisäksi huolettaa yrityksiä se, ettei Linuxilla ole riittävästi käyttäjiä.

LOPPUPÄÄTELMÄ
Herra Linus teki suurimman virheen siinä, ettei Linuxin kehitys tapahtunut yhdessä palvelimessa. Muuten Linux olisi jo nyt suurempi kuin Windows tai ainakin huomattavasti suurempi käyttöjärjestelmä. Mutta ei käy Linusia syyttäminen, mistä hän olisi tiennyt, että Linuxia ei olisi alkujaankaan kannattanut laittaa GNU-lisenssin alaiseksi jakaen Linux useisiin kehityspisteisiin ja erillisprojekteihin. Tästä luultavasti olen samaa mieltä monien Linuxkäyttäjien kanssa.

P.S. Ei se Linux Torvartsin tekemä koodi ole niin hyvää kuin väitetään. Se on kopioitu Unixista ja Mepiksestä. Hän vain kopioi liitti itselleen oman käyttöjärjestelmän, ei koodannut kannesta kanteen itse. Se on tärkeä muistaa.

30

1461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • linux-miäs

Trollit huononevat entisestään! Sitäpaitsi menestys on muutenkin perseestä, joten menisit nyt vaan kiltisti hinuttelemaan sitä aitoustodistuksesi hologrammia...

• TotuudenTorvi..

Miksi siis koskisin Linuxiin, kun siinä ei ole hienoa hologrammia.

• "P.S. Ei se Linux Torvartsin tekemä koodi ole niin hyvää kuin väitetään. Se on kopioitu Unixista ja Mepiksestä. Hän vain kopioi liitti itselleen oman käyttöjärjestelmän, ei koodannut kannesta kanteen itse. Se on tärkeä muistaa"

Eipähän se Bill Skeidasin tekemä koodikaan kovin kummoista ole ja sekin kopioitiin pääosin Mepiksestä. Lisäksi hän kopioi levyn kannesta kanteen ja liitti kuvan holokrammista joka oli kopioitu töölön kaatopaikan sinetistä. Tää on faktaa kanssa että silleen.

• TotuudenTorvi..

Windows XP on kirjoitettu kokonaan assemblyllä, se onkin syy miksi se on 1,23 kertaa nopeampi, kuin epästandardit Linuxit. Miksi ladata 2minuuttia käyttöjärjestelmää, kun Windows lataa sen 1min 45 sekuntia.
        Siinä on se ero, että Linux kusee.

• näyttäen
        TotuudenTorvi.. kirjoitti:

Windows XP on kirjoitettu kokonaan assemblyllä, se onkin syy miksi se on 1,23 kertaa nopeampi, kuin epästandardit Linuxit. Miksi ladata 2minuuttia käyttöjärjestelmää, kun Windows lataa sen 1min 45 sekuntia.

>...nopeampi, kuin epästandardit Linuxit.

On se kumma kun minulla ja kaikilla muilla jotka on käytännössä kokeilleet niin samassa raudassa Linux toimii selvästi nopeammin. Mistä niitä nopeita Windowseja saa kun ei ole koskaan osunut käteen. :)

• TotuudenTorvi..
        näyttäen kirjoitti:

>...nopeampi, kuin epästandardit Linuxit.

On se kumma kun minulla ja kaikilla muilla jotka on käytännössä kokeilleet niin samassa raudassa Linux toimii selvästi nopeammin. Mistä niitä nopeita Windowseja saa kun ei ole koskaan osunut käteen. :)

Windowseissa on raskaampi ikkunamanageri kuin Linuxeissa. Se on niin kuin KDE vastassa Gnome.

• TotuudenTorvi.. kirjoitti:

Windowseissa on raskaampi ikkunamanageri kuin Linuxeissa. Se on niin kuin KDE vastassa Gnome.

sen "ikkunamanagerin" vaihtaa winukkaan?
        Itse EN OLE löytänyt siihen mitään järkevää kikkulaa....
        ;-)

• TotuudenTorvi..
        djmosse kirjoitti:

sen "ikkunamanagerin" vaihtaa winukkaan?
        Itse EN OLE löytänyt siihen mitään järkevää kikkulaa....
        ;-)

Vain komentorivin. Sillä tavoin toimii maailman nopein palvelin.

• TotuudenTorvi.. kirjoitti:

"Miksi ladata 2minuuttia käyttöjärjestelmää, kun Windows lataa sen 1min 45 sekuntia"

Jaa, kyllä mulla linux nousee pystyyn 1 minuutissa jos tuolla mitään merkitystä on.

• torvipolvi

"ettei Linuxin kehitys tapahtunut yhdessä palvelimessa"

Että ihanko palvelimessa se linuxi ois pitänyt kehittää? No voi hitsinpimpula sentään, kun omalla koodaamisurallani en ikinä vielä ole joutunut softaa palvelimella kehittämään. Yleensä se koodaminen on tapahtunut ihan tällä omalla läppärillä.

Toisaalta, vittuako sinä mistään koodaamisesta tiedätkään, joten sallittakoon tämä pieni asiavirhe sinulle. Kenties siinä kohtaa kun kiveksesi alkavat laskeutua ja hormonaalinen toimintasi tasautuu, niin saatat sinäkin ymmärtää, että yksi ja sama työkalu ei sovi jokaiseen tehtävään.

• Ominaisuuksia puuttuu!!.

nämä ominaisuudet PUUTTUVAT Linuxista,mutta löytyvät Windowsista!.
      Mr.Torwalds ilmeisesti luottaa Linuxien toimintaan 101% niin paljon,ettei tuollaista ominaisuutta ole hänen mielestään tarvetta ...OUTOA!!.

• gurumies

Se Windowsin palautus-edelliseen tilaan on aivan turhaa bloattia!

Jos Linuxissa menee jokin asetus vituilleen, niin käynnistää koneen levykkeeltä/live-cd:ltä ja käy vaihtamassa muutetun asetuksen takaisin ennalleen. Helppoa eikö totta?!

Noin muutenkin on todella typerää mennä kokeilemaan jotain kriittistä asetusta ilman, että tietää mitä se tarkoittaa tai mitä siitä tapahtuu. Sillä tapaa ne tietoturva-aukotkin syntyvät...

• puusilimä_

mitä sä oikein höpiset? en tajunnu mitään tosta!

• Ominaisuuksia puuttuu!!.

ihan selkeästi kerroin,että mitä Linuxeista puuttuu!.
        Taidat olla sitten nimimerkkisi-tasoinen?.

• vilisofia

• terv-äitiliini

• dfs
        Ominaisuuksia puuttuu!!. kirjoitti:

>>Linux on aivan liian hajautettu pakettienhallinta>on rasittavaa asennella koneelle rm. tiedostojen purkamiseen erikoistuneita ohjelmia.>os ei ole debianiin julkaistu .deb pakettia ei ole täysin selvää kääntyykö mandrivan ja susen paketit oikein.>2 Huonot distrot
        - On rasittavaa, että KDE ja Gnome kilpailevat keskenään.>Nyt jos perustaisin kilpailijan, olisi kova työ ensiksi saada yleisön tietoon kilpailijan nimi. Sitten vielä pitäisi varmistaa yhteensopivuus, joka on vaikea.>Tästä luultavasti olen samaa mieltä monien Linuxkäyttäjien kanssa.

• puusilimä_
        Ominaisuuksia puuttuu!!. kirjoitti:

jos kerta välttämättä lapsi vaatii niin:

" 1. Linux on aivan liian hajautettu pakettienhallinta"

linuxia ei ole halautettu mihinkään. pakettienhallinnalla voi vaan asentaa lisää ohjelmia koneelle.

"2 Huonot distrot
        - On rasittavaa, että KDE ja Gnome kilpailevat keskenään. Nyt jos perustaisin kilpailijan, olisi kova työ ensiksi saada yleisön tietoon kilpailijan nimi. Sitten vielä pitäisi varmistaa yhteensopivuus, joka on vaikea."

KDE & Gnome EIVÄT kilpaile keskenään vaan tarjoavat erilaiset vaihtoehdot.
        ja sinä nyt et osaisi perustaa yhtään mitään.

"3. 1>2. Pointti
        - Kaupallisten ohjelmien tekeminen maksaa Linuxiin paljon. Lisäksi huolettaa yrityksiä se, ettei Linuxilla ole riittävästi käyttäjiä."

se ohjelmien tekeminen ei maksa yhtään sen enempää. koodaajat vaan tekee mitä käsketään.
        lisäksi linux käyttäjien määrä on kokoajan SUURESSA kasvussa.

"P.S. Ei se Linux Torvartsin tekemä koodi ole niin hyvää kuin väitetään. Se on kopioitu Unixista ja Mepiksestä. Hän vain kopioi liitti itselleen oman käyttöjärjestelmän, ei koodannut kannesta kanteen itse. Se on tärkeä muistaa. "

olet tosiaan "selvillä" asioista.
        kuule windows on se leikkaa/liimaa käyttis.

• liimanleikkaaja
        puusilimä_ kirjoitti:

jos kerta välttämättä lapsi vaatii niin:

" 1. Linux on aivan liian hajautettu pakettienhallinta"

linuxia ei ole halautettu mihinkään. pakettienhallinnalla voi vaan asentaa lisää ohjelmia koneelle.

"2 Huonot distrot
        - On rasittavaa, että KDE ja Gnome kilpailevat keskenään. Nyt jos perustaisin kilpailijan, olisi kova työ ensiksi saada yleisön tietoon kilpailijan nimi. Sitten vielä pitäisi varmistaa yhteensopivuus, joka on vaikea."

KDE & Gnome EIVÄT kilpaile keskenään vaan tarjoavat erilaiset vaihtoehdot.
        ja sinä nyt et osaisi perustaa yhtään mitään.

"3. 1>2. Pointti
        - Kaupallisten ohjelmien tekeminen maksaa Linuxiin paljon. Lisäksi huolettaa yrityksiä se, ettei Linuxilla ole riittävästi käyttäjiä."

se ohjelmien tekeminen ei maksa yhtään sen enempää. koodaajat vaan tekee mitä käsketään.
        lisäksi linux käyttäjien määrä on kokoajan SUURESSA kasvussa.

"P.S. Ei se Linux Torvartsin tekemä koodi ole niin hyvää kuin väitetään. Se on kopioitu Unixista ja Mepiksestä. Hän vain kopioi liitti itselleen oman käyttöjärjestelmän, ei koodannut kannesta kanteen itse. Se on tärkeä muistaa. "

olet tosiaan "selvillä" asioista.
        kuule windows on se leikkaa/liimaa käyttis.

"olet tosiaan "selvillä" asioista.
        kuule windows on se leikkaa/liimaa käyttis."

Jos tarkkoja ollaan niin "leikkaa- ja liimaa" on yksi avoimen lähdekoodin kantavista ajatuksista. Miksi tehdä uutta koodia, jos joku on ratkaissut sen jo aikaisemmin. Uudelleenkäyttö on se mikä kannattaa...

• TotuudenTorvi..
        liimanleikkaaja kirjoitti:

"olet tosiaan "selvillä" asioista.
        kuule windows on se leikkaa/liimaa käyttis."

Jos tarkkoja ollaan niin "leikkaa- ja liimaa" on yksi avoimen lähdekoodin kantavista ajatuksista. Miksi tehdä uutta koodia, jos joku on ratkaissut sen jo aikaisemmin. Uudelleenkäyttö on se mikä kannattaa...

"vittuako sinä mistään koodaamisesta tiedätkään"
        Osaan Lazarus, C , C, C#, Python, Php, Javascript, Rubya, Assemblyä ja Basic-kieliä, se ei tee minusta kuitenkaan koodaajaa. OK

"Se Windowsin palautus-edelliseen tilaan on aivan turhaa bloattia!"
        Entäs se Linuxin komentorivi, puolissa jakeluissa ei vieläkään ole graafista käyttöliittymää.

"Jahas... rm-tiedostot eli realmedian tiedostoformaatti. Yhtä vaikeaa se on jokaiselle jakelulle asentaa mediasoitin, joka ymmärtää realmediaa."
        Windows XP:ssä, eikä Vistassa kyseistä tarvita.

"Suurimmasta osasta ohjelmia löytyy asennuspaketti jokaiselle yleisimmälle jakelulle."
        Vain yleisimmistä ohjelmista. Joillekin on vain Debian-versio.

"Nimeäpäs muutama susen tai mandrivan ohjelma, joita ei saa debianille"
        Jos myönnät itse, että sellaisia on. On minun turha katsoa tietoja. Susessa mm. on kaupallisia ohjelmia, joita ei saa Debianpakettina. CedegaCVS:sääkään ei saa .deb-pakettina-

"Kumpikaan ei ole distro, vaan ne ovat työpöytäympäristöjä *nixille."
        Oikeammin sanottuna ikkunanagereita. Todellinen Unix-käyttäjä ei sellaista käytä.

"linuxia ei ole halautettu mihinkään."
        Mahdatko muuten tulla Venäjältä, kun suomen kieli ei oikein näytä taipuvan?

• dfs

Osaan Lazarus, C , C, C#, Python, Php, Javascript, Rubya, Assemblyä ja Basic-kieliä, se ei tee minusta kuitenkaan koodaajaa. OK

Entäs se Linuxin komentorivi, puolissa jakeluissa ei vieläkään ole graafista käyttöliittymää.

"Jahas... rm-tiedostot eli realmedian tiedostoformaatti. Yhtä vaikeaa se on jokaiselle jakelulle asentaa mediasoitin, joka ymmärtää realmediaa."

"Suurimmasta osasta ohjelmia löytyy asennuspaketti jokaiselle yleisimmälle jakelulle."

Jos myönnät itse, että sellaisia on. On minun turha katsoa tietoja. Susessa mm. on kaupallisia ohjelmia, joita ei saa Debianpakettina. CedegaCVS:sääkään ei saa .deb-pakettina-

Oikeammin sanottuna ikkunanagereita. Todellinen Unix-käyttäjä ei sellaista käytä.

>>Entäs se Linuxin komentorivi, puolissa jakeluissa ei vieläkään ole graafista käyttöliittymää.>Windows XP:ssä, eikä Vistassa kyseistä tarvita.>Oikeammin sanottuna ikkunanagereita.>Osaan Lazarus, C , C, C#, Python, Php, Javascript, Rubya, Assemblyä ja Basic-kieliä, se ei tee minusta kuitenkaan koodaajaa. OK

• TotuudenTorvi..
        dfs kirjoitti:

>>Entäs se Linuxin komentorivi, puolissa jakeluissa ei vieläkään ole graafista käyttöliittymää.>Windows XP:ssä, eikä Vistassa kyseistä tarvita.>Oikeammin sanottuna ikkunanagereita.>Osaan Lazarus, C , C, C#, Python, Php, Javascript, Rubya, Assemblyä ja Basic-kieliä, se ei tee minusta kuitenkaan koodaajaa. OK

Desktop environment = Voit suomentaa sen millä tavalla haluat.

Desktop = Taustakuva, työpöytä, kirjoituspöytä, alusta
        Enviroment = Ympäristö, alusta ynm.

Ikkunamanagereita ovat ne joissa hallitaan ikkunointia. Joten voi noita kutsua millä nimellä ken tahtoo. OK en jaksa kiistellä, kutsu niitä ikkunamanageriksi ken tahdot.

"Niinhän sinä väität?"
        Tottakai minä väitän. Visual Basic on ohjelmoinnissa ylivoimainen kuten Delphi. Leluxille ei saa sellaisia.

• dfs

Ikkunamanagereita ovat ne joissa hallitaan ikkunointia. Joten voi noita kutsua millä nimellä ken tahtoo. OK en jaksa kiistellä, kutsu niitä ikkunamanageriksi ken tahdot.

"Niinhän sinä väität?"
        Tottakai minä väitän. Visual Basic on ohjelmoinnissa ylivoimainen kuten Delphi. Leluxille ei saa sellaisia.

>>Ikkunamanagereita ovat ne joissa hallitaan ikkunointia. Joten voi noita kutsua millä nimellä ken tahtoo. OK en jaksa kiistellä, kutsu niitä ikkunamanageriksi ken tahdot.>Tottakai minä väitän.

• TotuudenTorvi..
        dfs kirjoitti:

>>Ikkunamanagereita ovat ne joissa hallitaan ikkunointia. Joten voi noita kutsua millä nimellä ken tahtoo. OK en jaksa kiistellä, kutsu niitä ikkunamanageriksi ken tahdot.>Tottakai minä väitän.

"Minä olin oikeassa, et sinä."
        Ihanko totta pikku Ubuntu-teini.

"Saat väittää vaikka mitä minun puolestani. Mitenkäs ne perustelut taas onnistuivatkaan sinulta? Kun katsoo tuota firefox-ketjua tuossa alempana, voi päätellä sinun kykysi perustella väitteitäsi. "
        Puhumattakaan omista kyvyistäsi, jos niitä kyvyiksi voisi kutsua.

Ikkunoita on kyllä aivoissasi, kun tollaisia latelet. Taitaapi se Lelux tehdä karmeaa jälkeä.

• ........

"Niinhän sinä väität?"

"Visual Basic on ohjelmoinnissa ylivoimainen kuten Delphi."

HAAAHHAAA :DDDDD Toi oli jo ihan loistava veto!! :DD Visual basic... nerokasta! :D

• on se että

"Saat väittää vaikka mitä minun puolestani. Mitenkäs ne perustelut taas onnistuivatkaan sinulta? Kun katsoo tuota firefox-ketjua tuossa alempana, voi päätellä sinun kykysi perustella väitteitäsi. "

Ikkunoita on kyllä aivoissasi, kun tollaisia latelet. Taitaapi se Lelux tehdä karmeaa jälkeä.

Totuuden torvella ja koko muulla Mikkiksen porukalla on suoraan sanottuna paskat housuissaan. Konkurssia ja itsetuhoa ei voi enää estää mikään. Ne ovat väistämättömiä.

Tulevaisuuden käyttis ei ole Windows vaan unix-pohjaiset järjestelmät.

• puusilimä_

"CedegaCVS:sääkään ei saa .deb-pakettina-"

ja sen varmaan saa sit rpm?

""vittuako sinä mistään koodaamisesta tiedätkään"
        Osaan Lazarus, C , C, C#, Python, Php, Javascript, Rubya, Assemblyä ja Basic-kieliä, se ei tee minusta kuitenkaan koodaajaa. OK "

ei tosiaankaan koska väität täällä ihan kummallisia!

• dfs

>>Ihanko totta pikku Ubuntu-teini.>Puhumattakaan omista kyvyistäsi, jos niitä kyvyiksi voisi kutsua.>Ikkunoita on kyllä aivoissasi, kun tollaisia latelet.>Taitaapi se Lelux tehdä karmeaa jälkeä.

• Vista,"purkka-koodia...
        puusilimä_ kirjoitti:

"CedegaCVS:sääkään ei saa .deb-pakettina-"

ja sen varmaan saa sit rpm?

""vittuako sinä mistään koodaamisesta tiedätkään"
        Osaan Lazarus, C , C, C#, Python, Php, Javascript, Rubya, Assemblyä ja Basic-kieliä, se ei tee minusta kuitenkaan koodaajaa. OK "

ei tosiaankaan koska väität täällä ihan kummallisia!

http://www.youtube.com/watch?v=V-EqLgSkegU

• ihansama2
        dfs kirjoitti:

>>Linux on aivan liian hajautettu pakettienhallinta>on rasittavaa asennella koneelle rm. tiedostojen purkamiseen erikoistuneita ohjelmia.>os ei ole debianiin julkaistu .deb pakettia ei ole täysin selvää kääntyykö mandrivan ja susen paketit oikein.>2 Huonot distrot
        - On rasittavaa, että KDE ja Gnome kilpailevat keskenään.>Nyt jos perustaisin kilpailijan, olisi kova työ ensiksi saada yleisön tietoon kilpailijan nimi. Sitten vielä pitäisi varmistaa yhteensopivuus, joka on vaikea.>Tästä luultavasti olen samaa mieltä monien Linuxkäyttäjien kanssa.

"Tiedän kyllä, että kaikista ohjelmista ei ole .deb-paketteja, mutta tiedätkö sinä yhtään sellaista ohjelmaa?"

Yritin etsiä repoista Visual Studio 2003:a, muttei sille löytynyt deb-pakettia. >:(

ps. Hauska hauska keskustelu teillä oli näköjään, mutta täyttä skeidaa lähes jokainen viesti.

pps. Linux on selvästi hitaampi ja hankalampi asentaa kuin Windows, jos halutaan samat asiat toimimaan. Käytän sitä, koska se on ilmainen, vakaa ja soveltuu omiin tarkoituksiini paremmin. Ok, Linuxin vakauskin on aivan liioiteltu juttu, mutta eipähän silti tarvitse virustutkaa, ja palomuuri on systeemissä sisällä. Suosittelen lämpimästi verkkokäyttöön, mutta pelaajille sanon: parempi ostaa ps3. (Siihen saa Linuxin.)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4230
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2393
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      34
      2378
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      97
      2144
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1917
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      32
      1895
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1587
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1560
    9. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      29
      1558
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      76