Onko kenelläkään hyvää ohjetta kasvissosekeittoon? Ostin juuri soseutuskoneen ja sillä aion valmistaa kaikenlaisia keittoja. Terveelliset ohjeet tervetulleita!
kasvissosekeitto
6
15049
Vastaukset
- kokokokkiko
mä oon tehny näin: pannulla öljyssä kuumennan kaikenlaisia pilkottuja kasviksia, sitten paan ne kattilaan, ja päälle kuumaa vettä, sit keitän ne mössöks ja surrasauvalla soseeksi, suolaa perään...siinä se.
- skäribo
Sosekeittoon käyvät kaikki mahdolliset jämäjuurekset, ja lisäksi parskaalin ja kaalin kanttia, valkosipulia, purjoa, sipulia, ihan mitä vaan! Jos puutarhastasi löytyy maa-artisokkaa, kruunaa se keiton kuin keiton.
Keitä vihannekset pehmeäksi, ja mausta mielesi mukaan. Suosittelen yrttejä! Sitten surrautat soseeksi, laitat takaisin levylle ja lisäät maun mukaan mustaa Koskenlaskija-juustoa.
Jos tämän sopan jälkeen on vielä kieli tallella, niin sinua ei voi varsinaisesti kutsua kulinaristiksi. ;)
PS. Todellisa gourmeta saat, jos lisäät muuten valmiiseen keittoon vielä muutaman suppilovahveron tai kantarellin. - VHHta?
eipä oikein siltä kuulostaneet.
- niin opimme...
Oma keittoni:
1. kukkakaali (noin 400 g)
2. 2 isoa porkkanaa
3. 2 sipulia
4. puolikas kesäkurpitsaa
4. kermaa mielen mukaan (kevyt/normaali, 1 dl/2 dl)
5. mausteet mielen mukaan (paljon esim. yrttejä tai vaikkapa sinihomejuustoa...)
6. ja vettä tietysti haluttu määrä
Ja keittoa tulee vähän vajaa 2 litraa, jossa niitä pelättyjä hiilareita on sellaiset 35 g kokonaisuudessaan. - sosekeittoja
niin opimme... kirjoitti:
Oma keittoni:
2. 2 isoa porkkanaa
3. 2 sipulia
5. mausteet mielen mukaan (paljon esim. yrttejä tai vaikkapa sinihomejuustoa...)
Ja keittoa tulee vähän vajaa 2 litraa, jossa niitä pelättyjä hiilareita on sellaiset 35 g kokonaisuudessaan.pidän enemmän ruuasta jossa on jotain pureskeltavaa.
- jen^
niin opimme... kirjoitti:
Oma keittoni:
2. 2 isoa porkkanaa
3. 2 sipulia
Ja keittoa tulee vähän vajaa 2 litraa, jossa niitä pelättyjä hiilareita on sellaiset 35 g kokonaisuudessaan.sosekeittoon tulee
kukkakaalia, kesäkurpitsaa, parsakaalia ja purkki 5% ruokakermaa. ja tietysti mausteita maun mukaan. paras, mitä oon tähän mennessä tehnyt!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418