Ylipaino ja jooga

Kysyttävää..

Eli voikohan joogasta olla apua ylipainoisuuteen tai siihen että kilot tulevat helposti takaisin?
Olen ymmärtänyt että chakrat liittyisivät joogaan. Ja se että saa helposti painoa tai on pakottava tarve mässäilyyn liittyy myös jollain tavalla chakroihin. Itselläni on pari kiloa ylipainoa ja haluaisin hoikentua ja mietin oisiko joogasta tässä apua. Iältäni olen nuori, alle 20 ja sukupuoleltani mies.

12

3319

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joogitar.

      Joo. Kaikki jooga-asennot laihduttavat ja käsittääkseni säännöstelevät ruokahalua.

      Itse olen ainakin laihtunut tosi "helposti" pitkälti vain istumassa jooga-asennossa päivittäin. (ei tarvitse olla se täydellinen lootusasentokaan - tavallinen risti-istunta tai puolilootus auttaa jo, kun tekee sen säännöllisesti)

      • I see the light - in the fr...

        ... istuu puolilootuksessa, sitä kauemmin pysyy pois jääkaapilta...


      • MILLÄ?

        Muuten päivässäsi varmaan röhnötät sohvalla imien limpparia ja mässäilet sipsiä? Siis kun jo istuminen laihduttaa?

        Kaikki liikkuminen laihduttaa jos kulutat enemmän energiaa kuin keräät sitä vararenkaaksi.


    • Chakrat

      liittyvät aivan kaikkeen, ne ovat ihmisessä olevia energiakeskuksia.
      Pakottava tarve mässäilyyn taas on pakenemista. Parempi paeta joogaan.

    • mystinen.tantrikko

      ja joogasta on hyötyä jos sinulla on oikea Guru.
      Tule minun luokseni Himalayalle, laihdut nopeasti mystisten voimieni ansiosta, ja voit syödä pullaa loppu elämäsi, jos toistat antamaani mantraa ennen ruokailua.

      • Ennustaja-Matami

        Laihtuminen oikeastaan vaatii sitä, että poistat ruokavaliosta sokerin, viljat, perunan, makeat hedelmät, pastan yms..
        Sensijaan pitäisi syödä rasvaisia maitotuotteita, kananmunia, rasvaista lihaa, kasviksia ja rasvaisia pähkinöitä yms.. Huomaat pian, että kilot karisee.


      • mystinen.tantrikko
        Ennustaja-Matami kirjoitti:

        Laihtuminen oikeastaan vaatii sitä, että poistat ruokavaliosta sokerin, viljat, perunan, makeat hedelmät, pastan yms..
        Sensijaan pitäisi syödä rasvaisia maitotuotteita, kananmunia, rasvaista lihaa, kasviksia ja rasvaisia pähkinöitä yms.. Huomaat pian, että kilot karisee.

        mutta minun salaisen mantrani avulla, voit syödä mitä tahdot, ja laihdut ;)


      • Ennustaja-Matami
        mystinen.tantrikko kirjoitti:

        mutta minun salaisen mantrani avulla, voit syödä mitä tahdot, ja laihdut ;)

        Ok, laita lentolippu tulemaan, niin tulen viivana sinne Himalajalle. :)


      • ruoka (rajasic)
        Ennustaja-Matami kirjoitti:

        Laihtuminen oikeastaan vaatii sitä, että poistat ruokavaliosta sokerin, viljat, perunan, makeat hedelmät, pastan yms..
        Sensijaan pitäisi syödä rasvaisia maitotuotteita, kananmunia, rasvaista lihaa, kasviksia ja rasvaisia pähkinöitä yms.. Huomaat pian, että kilot karisee.

        Liha, kala, munat, tiivistevalmisteet, liikaa maustetut ruokalajit,sipuli ja valkosipuli, kahvi, tee ja tupakka ovat vältettäviä,ne kiihdyttävät intohimoja ja tunteita ja hajoittavat ajatuksia. Niitä käytettäessä on keskittyminen vaikeaa.Joogan harrastajien tulisi välttää ruokia jotka haittaavat joogan päämäärien saavuttamista.

        Tasapainoton, epäpuhdas, vanhentunut ja pilaantunut ruoka on VAARALLISTA sekä ruumiin että mielen terveydelle. Vahvat alkoholijuomat kuuluvat myös tähän luokkaan.(tamasic)


      • Wannabe bee
        mystinen.tantrikko kirjoitti:

        mutta minun salaisen mantrani avulla, voit syödä mitä tahdot, ja laihdut ;)

        ....


    • Joogaaja

      Yhdellä jos toisella on kyllä vellit ja puurot sekasin. Tottakai jooga laihduttaa, jos siirryt kasvisruokaan. Muista sitten, että terveellinen kasvisöljy on sataprosenttista rasvaa. Voi on vaan 85-prosenttista. Näin esimerkkinä mainittakoon. Miksi niin monet joogaajat ja myös joogaopettajat ovat aivan ihrakasoja. Joogahan on helppo ja hyvä notkeutusharjoitusmuoto myös lihaville. SIIS. Jooga ei laihduta sinänsä. Sinun täytyy omaksua yksinkertaisesti hyvät ja terveelliset ruokailutavat joogaat sitten tai ei. Laihduttaminen on todella helppoa. Tarvitsee laittaa suustaan sisään vähemmän kaloreita kuin kuluttaa.

      • Ihan vähän vaan pyöreähkö

        Kyllä monienkin asanoiden harjoittamisen väitetään poistavan rasvakerrostumia sieltä sun täältä.Ja varmasti niin onkin, esim vatsalihakset saavat liikettä. Mutta,niiden myös sanotaan parantavan ruokahalua!
        Jotta joogan harjoittamisesta olisi etua vaaditaan kohtuutta kaikessa,myös levossa ja työssä. Syödessä on muistettava jättää vatsaan vähän tyhjääkin tilaa.Ylensyöminen tai vatsan täyttäminen ääriä myöten ei ole terveellistä.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe