Mitä jobinposti tarkoittaa ja mistä se sana tulee?
Jobinposti?
14
2045
Vastaukset
- Job & co
Jobinpostillahan tarkoitetaan kirjettä tms. joka sisältää huonoja uutisia. Sehän tulee Raamatusta jossa oli Job niminen kaveri jolla taisi mennä asiat aika huonosti. Ja eikös tuo Jobin tarina ole Kirjassa ihan omana osiona, Jobin kirjoina? Tuosta en ole kyllä ihan varma mutta uskoisin että aika lähelle oikein tuo vastaukseni sattui.
- varmistusta
Noin minäkin olen jobinpostin tulkinnut.
>Ja eikös tuo Jobin tarina ole Kirjassa ihan omana
>osiona, Jobin kirjoina? Tuosta en ole kyllä ihan
>varma mutta uskoisin että aika lähelle oikein tuo
>vastaukseni sattui.
Olet oikeassa. Vanhan testamentin puolelta löytyy Jobin kirja (joskaan ei useampaa).
Ja tuo Raamattuhan löytyy kokonaisuudessaan ja monella kielellä netistä, totta kai! Suomenkielisen Raamatun Jobin kirja tässä:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Job.html
- Keribefd
Voisiko sanoa, että Jämsän äijän spammaaminen on tälle palstalle jobinpostia.
- Kejbj
Nimenomaan voi. Jämsänäijä bannattava!
- upup
up.
- upup
up.
- upup
up.
- Anonyymi
Tyylii huonoi uutisii, mut mun luokkakaveri kutsuu Wilma-merkintöjä jobinpostiks :D
- Anonyymi
Jon on tehnyt huonon jobin, niin siitä saa postia. Jobinpostia.
- Anonyymi
Se viittaa työkkärin kirjeisiin että jobia ei ole löytynyt laiskalle.
- Anonyymi
Jobinposti on tyttöystävän email jossa hän ilmoittaa että nyt on blow job tyrkyllä.
- Anonyymi
Jobinpostia on kun tulee sanomista.
- Anonyymi
Jopenpostia: ehe ehe aatteleppa ite.
- Anonyymi
Vielä Jobin postista: koko tapahtuma sai alkunsa Jumalan ja Perkeleen välisestä vedonlyönnistä, luopuuko Job Jumalasta, jos hänellä ryhtyy menemään huonosti.
Aivan kuin sadistinen moottoripyöräjengin johtaja haluaisi testata jenginsä jäsenen uskollisuutta lyötyään asiasta vetoa toisen jengin pomon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005328477Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61985Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571143Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17786Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68686Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.31681- 38636
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36627