Mua on alkanut närästää tää nykyinen muoti ilmiö
työnhaussa että kysellään vaan ihmisiltä mitä ne harrastaa ja sen perusteella sitten päätetään onko ne hyviä työntekijöitä.
Oon käyny lähiaikoina useammassa työhaastattelussa ja peräti neljässä paikassa on kyselty enimmäkseen vaan harrastuksista, ei ole edes kysytty esim. työtodistuksia nähtäväksi tai muutakaan oleellista.
Ite en pahemmin mitään harrasta, mutta olen kuitenkin hyvä ja tunnollinen työntekijä.
Mun mielestä se ei kerro mitään ihmisestä työntekijänä mitä se harrastaa tai harrastaako mitään.
Alkanut närästää
3
1392
Vastaukset
- PERSE
Mulle on ainakin työnantaja sanonut suoraan oikein työpaikan "hengennostatus"-palaverissa, että "mulle on ihan saatanan samantekevää mitä te harrastatte, kunhan hommat tulee hoidettua", revi siitä sitten vaikka huumoria, ehkä siinä oli osuutensa pienellä nousuhumalalla, oli nääs kyse laiva-seminaarista. Suomen työpaikkojen palaverithan pidetään kaikki jossain anniskelupisteissä, pienessä nousuhumalassa ja maailma pelastuu.
- Nuori nainen
ettei sulta kysellä lapsenteosta, multa nimittäin kysytään, nuori ja lapseton ja sinkku kun oon. Älkääkä nyt sanoko tähän et se on laitonta, sitä nimittäin tosiaan kysytään ja jos et vastaa mahdollinen työnantaja tekee omat johtopäätöksensä. Niinpä olenkin alkanut kertoa olevani steriloitu. Sen jälkeen kun ensimmäisen kerran asian mainitsin haastattelussa, pääsin vuodeksi pätkätöihin oltuani sitä ennen noin 20 kertaa haastatteluissa tuloksetta. Nyt menossa uusi työnhaku ja aion jatkaa tuota liirumlaarumia. Muuten on turha toivoa jatkoa, näköjään...
- ,että
kyseessä on nimenomaan muoti ilmiö niin kuin sanoit. Moniin paikkoihin tuntuu olevan tärkeetä, että löytyy oikea "persoona". Joissakin firmoissa on peräti tarkkaan mietityt asiat jotka henkilöstä tulee löytyä, jotta hän sopii konseptiin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024457Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821178- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091032Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna83913Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10847- 64846
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64816