Kaikki, jotka käytte kuntosalilla vastatkaa!

*tytö*

Eli siis monta kertaa viikossa käytte salilla ja miten pitkään olette siellä?

Itse ajattelin nyt aloittaa salilla käymisen, koska haluan kiinteyttää kroppaani, makkarat pois jne.. Painoindeksini on 20,6 eli normaali, mutta minulla on ihan hirveät "makkarat" vatsassa sekä löllyt reidet. Terveellisesti olen aloittanut syömään ja lenkkeilemään päivittäin. Monta kertaa minun kannattaisi käydä viikossa salilla? Riittääkö kaksi kertaa ja on kerralla vaikka jonkun tunnin/puolitoista tuntia? Peräkkäisinä päivinä ei vissiin kannata käydä, vaan täytyy antaa vartalon palautua välissä?

Ajattelin, että jos maanantaisin ja perjantaisin kävisin salilla ja keskiviikkona voisin tehdä kotona vatsalihaksia ym. Ja tosiaan päivittäin lenkkeilen. Lisäksi harrastan kerran viikossa ratsastusta sekä tanssia.

Milloinkohan tuloksia alkaa näkymään, että mahassa ei olisi enää makkaroita, vaan se olisi kiinteä, samoin reidet?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

16

2125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weider---

      Elämän tapa remontti on avainsana. Ruokavalio ja liikunta kuntoon. Kuntosali yhdistettynä aerobiseen liikuntaan tuottaa parhaat tulokset. Kuitenkin pitää muistaa, että on hyvin normaalia, että ihmisellä on hieman rasvaa kehossaan ja yleensä se kertyy tuohon lantion ja vatsan seudulle. Tärkeintä on pyrkiä pitämään rasvan määrää kontrollissa, ettei homma sitten karkaa myöhemmin käsistä. Liikunta tekee hyvää ja muokkaa vartaloa, mutta lepo itsessään on yhtä tärkeää ja se kannattaa pitää aina mielessä.

      Aluksi pari kertaa viikossa salia on varsin riittävä määrä. Pyri treenaamaan koko kroppaa tasaisesti ja opettele liikkeet ensin pienemmillä painoilla, jotta välttäisit ylilyöntejä ja loukkaantumisia. Myös jänteet ja nivelet vaativat aikaa tottua koviin harjoituksiin joten maltti on valttia.

      • Piti vain mainita,

        että elämän tapa remontti ei tapa, vaikka sen kirjoittaisi yhteen.


    • *Tyttö*
    • Anna-Maria

      6 krt/vk.

      Maanantain: Selkä ja rinta 30 min. juoksumatolla (juosten.)
      Tiistai: BodyPump 60 min.
      Keskiviikko: Spinning 45 min.
      Torstai: Vapaa
      Perjantai: Spinning 45 min.
      Lauantai: Bodypump 60 min. Jalat
      Sunnuntai: Olkapäät, ojentajat ja hauikset 30 min. juoksumatolla (juosten.)

      Kaikkiin noihin treeneihin sisältyy vatsalihakset. Yli vuosi käyty, tulokset näkyy reisissä. Että näin minulla.

      • Maanantai:Pace(kiertoharjoittelu 60 min.
        Tiistai:Bodu Pump 60min.
        Keskiviikko:core(vatsa ja selkä 30min.) elli 60min.(lihaskunto crosstrainer)
        Torstai: vapaa
        Perjantai:Body Pump 60min. core 30min.
        Lauantai:vapaa tai elli lihaskunnolla 60 min.
        Sunnuntai:Core 30min. Body Pump 60 min.
        Kaikki sisältävät vatsalihakset.


      • treenarityttö

        Aika rankka treeni sulla, varmasti tuloksia näkyy!


      • Anna-Maria
        treenarityttö kirjoitti:

        Aika rankka treeni sulla, varmasti tuloksia näkyy!

        No tietysthän se on niin, että tulokset näkyisivät paremmin jos söisin vähän proteiinipitoisemmin kuin nyt, mutta ihan tyytyväinen itseeni olen..

        Minkähän takia ei muista tällaisista himotreenaajista täällä kuule? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia..


    • Tai_ga

      riittävästi.

      Eli liian usein (omakohtaista kokemusta tästäkin löytyy!) aloitetaan kuntoilu. On tavoitteet ja motivatiota. Aloitetaan rapakunnosta yhtäkkiä urakalla kuntoilu ja unohdetaan, että kroppa tarvitsee myös lepoa ja lepopäiviä. Tässä kuitenkin käy parin-kolmen kuukauden kuluttua viimeistään niin (voi käydä muutaman viikonkin kuluttua), että kroppa on "ylikunnossa" tai rasittunut ja innostus kuntoiluun lopahtaa. Väsymys voittaa tai ihmetellään miksei tuloksia ankarasta kuntoilusta huolimatta synny. Kunto on noussut mutta nousun jälkeen tapahtuu taantuminen ja väsyminen. Liikunta siis kuluttaa enemmän kuin mitä tarkoitus olisi.

      Ehdoitukseni olisi seuraavanlainen:
      Aloita pari-kolme kertaa viikossa. Aerobista liikuntaa, salia (tai muuta peruslihastreeniä) ja venyttelyä. Valitse lajeja joista itse pidät niin motivaatio säilyy pidempään ja tuloksia syntyy varmasti! :)Ratsastus ja tanssi kuulostaa hyvälle.

      Pidä ainakin yksi, tai kaksi lepopäivää viikossa. Kun kunto nousee voit lisätä treeneihin intensiteettiä ja pituutta. Ja treenien rasittavuus ja pituus voi muutenkin olla erilainen. Itse ajattelen monipuolisuus näkökulmasta ja harrastan monia eri lajeja myös.

      Salitreeni voi alkuveryttelystä riippuen olla jopa 45min. Kuntosalitreeni muokkaa tehokkaasti kroppaa ja monipuolinen harjoitusmuoto. Saliohjelma poikkeaa jonkin verran, riippuen millaisia tuloksia haluat saada aikaan. Tosin meille naisille ei kovalla työlläkään mitään fitness-muskeleita tule vaan siihen vaaditaan hurjan kovaa työtä ja erittäin tarkkaa ruokavaliota.

      Vastaukseni ei ole millään muotoa täydellinen eikä perusteellinen, mutta jotain näin alkuun... :)

    • viikon aikana

      Olen muutama viikko sitten aloittanut kuntosalikäynnit. Käyn salilla 2x/vk. ja teen koko kropan kerralla. Aikaa menee noin 1,5h lämmittelyineen ja venyttelyineen.
      Pidän 2 lepopäivää viikossa ja muina päivinä lenkkeilen.
      Vinkki: opettele tekemään liikkeet oikein heti alussa, ettei tule vammoja ym.

      • Anonyymi

        Minulla oli ennen tapana maata päivät pitkät sängyssäni, mutta myös lepopäivinä, useita tunteja kestäneen ja energiavarastot tyhjiksi vetäneen raskaan punttitreenin tai 5 tuntisen koristreenin jälkeen kun juoksin palloa kuljettaen kentän päästä päähän ja heittelin vauhdista kolmoshypäreitä kenties satoja kertoja. Kyllä sellainen työstä käy ja minua välillä kutsuttiinkin ammattilaiseksi tai schwartzenneggeriksi. koripalloammattilainen tai ammattilais-voimanostaja tai bodari olisi sopinut minulle ennen kuin ikään kuin lopetin urani mutta sinähän tiettävästi inhoat urheilua kuten olet kertonut. Kuulostaa kieltämättä ristiriitaiselta että kykenin tällaisiin raskasta työtä vastaaviin fyysisiin suorituksiin punttien parissa salilla kun samalla nautin työkyvyttömyyseläkettä mutta se johtuikin fobioistani mutta yhtä lailla raskaiden painojen nostaminen oli pelottavaa puuhaa vaikka siitä samalla nauttikin. Kyllä siinä alkaa housunpuntti vipattamaan kun on 300 kiloa selässä.


    • Anonyymi

      Sfp
      Niin saat töitä

    • Anonyymi

      Aloitin kuukautta vaille 6-kymppisenä. Mies. 172cm / 91kg.
      5 krt / vko.
      Perusharkat. Leuanvedot, vatsat, rinnallevedot ja tempaukset raakana polvilta. Maastavedot ja etukyykyt. Pystysuuntaiset nostot kuten perus- ja vauhtipunnerrukset ja työnnöt raakana.
      Em. harjoitteet jaettuina ja rytmitettyinä viikon eri päiville.
      Aikaa alku- ja loppuverryttelyineen yhteensä noin 10 tuntia / vko.

      Vuosia myöhemmin lisäsin yhden treenipäivän joten lauantai jäi viikon ainoaksi huilipäiväksi.
      Syksyllä tulee mittariin 78 vuotta ja olen jättänyt pois tempauksen ja syväkyykyn.
      Ottanut mukaan taljoja vähentänyt maven osuutta ja ryhtynyt tekemään normitangon hack-kyykkyä.
      Olen myös vähentänyt pystysuuntaisten nostojen osuutta ja ottanut tilalle ranskista ja kahta tyyppiä ojentajataljaa.

      • Anonyymi

        Sää istut vanhain kodissa konkku pullon kaa ja uneksit pikku pojist.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sää istut vanhain kodissa konkku pullon kaa ja uneksit pikku pojist.

        Sairaan itsesuggestion asemesta tee jotain kuntosi kohentamiseksi!
        Jäi mainitsematta, että viimeisten 10:n vuoden aikana, vastaan hangoittelusta huolimatta, lihasta on kadonnut noin 6kg. Onneksi on jotain mistä vähentyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sairaan itsesuggestion asemesta tee jotain kuntosi kohentamiseksi!
        Jäi mainitsematta, että viimeisten 10:n vuoden aikana, vastaan hangoittelusta huolimatta, lihasta on kadonnut noin 6kg. Onneksi on jotain mistä vähentyä.

        Joko Erotiikan Maailma Gay loppus tulemasta postiluukustas? Sitte voit mennä salille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko Erotiikan Maailma Gay loppus tulemasta postiluukustas? Sitte voit mennä salille...

        Ostin laakerivaseliinii. Kestää kovenpaakin kuumuutta.
        Parenpi kun voinappi.

        Svante från Pori


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      46
      3167
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2033
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      18
      1492
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1375
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1261
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1171
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1105
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1054
    10. 22
      1047
    Aihe