Riisikakut!

Colleen

Elikkäs mulla on tällainen tilanne, että mun elimistössä ja ruoansulatuksessa on tällä hetkellä hieman vikaa. Lääkäri määräsi, että jättäisin joksikin aikaa pois perunen, vehnän, rukiin, maitotuotteet ja kaikki raa`at kasvikset ja hedelmät. Hän ehdotti, että suosisin välipaloilla ja iltapaloilla riisikakkuja. Mutta mietin sellaista, että onko suo riisikakut kuitenkaan "terveellisiä"? Niissä on hiilihydraattejakin 80g/100g. Pelkään, että niitä syömällä paino nousee. Ovatko riisikakkujen hiilihydraatit huonoja? Niissähän on yleensä vain riisiä ja merisuolaa.

15

4897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      kaloreita kuin n.30/kpl, siis maustamattomissa. Niitä ei kukaan pysty syömään paketillista kerralla ja yksi riisikakku ei paina lähellekään tuota 100 grammaa.

      • Kiril

        runsaasti hiilihydraatteja. Pirkka riisikakuista löytyy 79 grammaa/100g. Ei mitään laihduttajan ruokaa.


      • skäribo
        Kiril kirjoitti:

        runsaasti hiilihydraatteja. Pirkka riisikakuista löytyy 79 grammaa/100g. Ei mitään laihduttajan ruokaa.

        ei käsittääksen olekaan laihduttaja.


      • Kiril
        skäribo kirjoitti:

        ei käsittääksen olekaan laihduttaja.

        jos ei ole laihduttaja niin voi syödä epäterveellisiä hiilihydraatteja mielin määrin.


      • Tepi.
        Kiril kirjoitti:

        runsaasti hiilihydraatteja. Pirkka riisikakuista löytyy 79 grammaa/100g. Ei mitään laihduttajan ruokaa.

        Mutta energiaa noin 30-40 kcal per kappale, eli samanverran kuin 5 grammassa voita....


      • asldktjai
        Kiril kirjoitti:

        jos ei ole laihduttaja niin voi syödä epäterveellisiä hiilihydraatteja mielin määrin.

        Ei mitään kannata syödä mielin määrin. Ei edes kukkakaalia :)

        Alkuperäiselle sanoisin, että itse pidän riisikakuista, mutta ei niiden varaan kannata koko ruokailua perustaa, vaan syödä kuten leipää (minun tapauksessani 0-3 päivässä). Energiasisällöllisesti ne ovat kevyempiä kuin leipä (ainkin kun vertaa ruisleipään) ja samat päälliset sopivat, mutta myös pelkälleen tekevät kauppansa. Hävettää sanoa, että itse saatan sirotella päälle vain suolaa...

        Mutta jos ei tykkää eikä totu, niin sitten kannattaa jätttää vain pois. Riisikakkujen kohdalla ei menetä mitään elintärkeää. :)


      • söisi
        asldktjai kirjoitti:

        Ei mitään kannata syödä mielin määrin. Ei edes kukkakaalia :)

        Alkuperäiselle sanoisin, että itse pidän riisikakuista, mutta ei niiden varaan kannata koko ruokailua perustaa, vaan syödä kuten leipää (minun tapauksessani 0-3 päivässä). Energiasisällöllisesti ne ovat kevyempiä kuin leipä (ainkin kun vertaa ruisleipään) ja samat päälliset sopivat, mutta myös pelkälleen tekevät kauppansa. Hävettää sanoa, että itse saatan sirotella päälle vain suolaa...

        Mutta jos ei tykkää eikä totu, niin sitten kannattaa jätttää vain pois. Riisikakkujen kohdalla ei menetä mitään elintärkeää. :)

        pahvia jos niitä kuiviltaan vetelee. Ei kiitos enää ikinä.
        Jos niiden kanssa taas käyttää päälisiä, niin niitä tulee syötyä enemmän kuin ruisleipää kun ovat vain tyhjää höttöä, joten lopputuloksena on enemmän kaloreita kuin jos söisi ruisleipiä.


      • Kiril
        asldktjai kirjoitti:

        Ei mitään kannata syödä mielin määrin. Ei edes kukkakaalia :)

        Alkuperäiselle sanoisin, että itse pidän riisikakuista, mutta ei niiden varaan kannata koko ruokailua perustaa, vaan syödä kuten leipää (minun tapauksessani 0-3 päivässä). Energiasisällöllisesti ne ovat kevyempiä kuin leipä (ainkin kun vertaa ruisleipään) ja samat päälliset sopivat, mutta myös pelkälleen tekevät kauppansa. Hävettää sanoa, että itse saatan sirotella päälle vain suolaa...

        Mutta jos ei tykkää eikä totu, niin sitten kannattaa jätttää vain pois. Riisikakkujen kohdalla ei menetä mitään elintärkeää. :)

        kukkakaalia mielin määrin? En minä ainakaan ja sinulle paras vaihtoehto olisi 0 leipää päivässä.


      • aäsldktji
        söisi kirjoitti:

        pahvia jos niitä kuiviltaan vetelee. Ei kiitos enää ikinä.
        Jos niiden kanssa taas käyttää päälisiä, niin niitä tulee syötyä enemmän kuin ruisleipää kun ovat vain tyhjää höttöä, joten lopputuloksena on enemmän kaloreita kuin jos söisi ruisleipiä.

        Jos minä syön kaksi palaa leipää tai kaksi riisikakkua niin silloin se on kaksi.

        Tietenkään jos ei kykene hillitsemään itseään niin hyvin ettei osaa siihen pariin lopettaa vaan tulee vetäneeksi enemmän kaloreita kuin kuluttaa (jos tämä ei ole tarkoitus) niin en suosittele.


      • aälktjit
        Kiril kirjoitti:

        kukkakaalia mielin määrin? En minä ainakaan ja sinulle paras vaihtoehto olisi 0 leipää päivässä.

        Reuma-asiantuntija vauhdissa.

        No, minä tunnen oman kehoni ja sen tarpeet varmasti paremmin kuin sinä, joten tiedän mikä määrä leipää on milloinkin parasta.


      • asäletjkazi
        Kiril kirjoitti:

        kukkakaalia mielin määrin? En minä ainakaan ja sinulle paras vaihtoehto olisi 0 leipää päivässä.

        Kuka syö hiilihydraatteja mielin määrin?


      • pari ideaa
        aäsldktji kirjoitti:

        Jos minä syön kaksi palaa leipää tai kaksi riisikakkua niin silloin se on kaksi.

        Tietenkään jos ei kykene hillitsemään itseään niin hyvin ettei osaa siihen pariin lopettaa vaan tulee vetäneeksi enemmän kaloreita kuin kuluttaa (jos tämä ei ole tarkoitus) niin en suosittele.

        - sen on tarkoitus viedä nälkä
        - ruuan on tarkoitus olla hyvää

        Riisikakut eivät täytä kumpaakaan tarkoitusta.


      • aälskdtji
        pari ideaa kirjoitti:

        - sen on tarkoitus viedä nälkä
        - ruuan on tarkoitus olla hyvää

        Riisikakut eivät täytä kumpaakaan tarkoitusta.

        Ai että sinä kerrot nyt minulle, mikä on hyvää ja mikä ei?

        Riisikakut täyttävät nuo kaksi tarkoitusta minulla paremmin kuin ...esim. mansikat, jotka ovat kuvottavinta mitä tiedän. En silti tule kertomaan sinulle ettet saa syödä mansikoita, koska ne eivät vie nälkää ja maistuvat vielä oksettavilta...


      • Anonyymi

        Idiootit,imbessillit


      • Anonyymi kirjoitti:

        Idiootit,imbessillit

        Kukakohan on imbesilli, sinä joka vastaat 13 vuotta vanhaan ketjuun, vai ne aikaisemmat vastaajat, jotka kommentoivat sen aikaisen proteiinibuumin aikana?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe