Snooker säännöt

TJ!

Kertokaahan jos tiedätte että miten snookerissa menetellään kun kaikki pallot on pussitettu ja tilanne on tasan!?

6

4524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osullivan

Musta nostetaan uudelleen omalle pilkulleen ja toinen aloittaa puoliympyrästä käsipallolla. Mustan pussittanut voittaa erän ja toisaalta virheen tehnyt häviää.

• Natuli

Kiitos vastauksesta. Mutta kumpi on se toinen joka aloittaa pelkkää mustaa lyömään. Eli minkä mukaan lyöjä määräytyy?

• snookertuomari
        Natuli kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Mutta kumpi on se toinen joka aloittaa pelkkää mustaa lyömään. Eli minkä mukaan lyöjä määräytyy?

Jos mennään uusintamustalle, suoritetaan ensin arvonta. Arvonnan voittaja saa päättää aloittajan. Tällä ei ole vaikutusta seuraavan framen aloittajaan, vaan silloin jatketaan vanhalla järjestyksellä.

• Natuli
        snookertuomari kirjoitti:

Jos mennään uusintamustalle, suoritetaan ensin arvonta. Arvonnan voittaja saa päättää aloittajan. Tällä ei ole vaikutusta seuraavan framen aloittajaan, vaan silloin jatketaan vanhalla järjestyksellä.

Voiko yleisestiottaen sanoa, että kumpi pelaajista näissä uusintamustatilanteissa yleensä on voitokkaampi, se joka aloittaa, vai se joka ei aloita?

Voisi ainakin kuvitella, että ihan huippupelaajan kannattaa aloitta, kun taas harrastelijapöydällä ehkä olla toisena?

• aleksi-78
        Natuli kirjoitti:

Voiko yleisestiottaen sanoa, että kumpi pelaajista näissä uusintamustatilanteissa yleensä on voitokkaampi, se joka aloittaa, vai se joka ei aloita?

Voisi ainakin kuvitella, että ihan huippupelaajan kannattaa aloitta, kun taas harrastelijapöydällä ehkä olla toisena?

Ne uusintamustan freimit, jotka olen itse nähnyt, niissä lähes poikkeuksetta aloittaja lyö mustan (kamerasta katsoen) vasempaan reunavalliin ja pelaa valkoisen oikeaan reunavalliin. Siis alkaa turvalyönnillä ja kyllä siinä muutama lisäturvalyönti yleensä vaaditaan, ennen kuin toiselle tulee paikka. Mielestäni se on aika lailla sama voiton kannalta, kumpi aloittaa.

Samaan hengenvetoon totean, että Murphy tälläsi kerran aloituslyönnillä mustan päätyvallin kautta keltaisen kulmaan.

Sanoisin, että uusintamustan pelissä voitokkaampi on yleensä se pelaajista, jonka turvalyöntipeli sujuu virheittä. Jossain vaiheessa se helppo paikka aukeaa.

• jason.stackhouse

Musta pallo pisteelleen ja aloittaja arvotaan. Se joka pussittaa mustan ilman virhettä voittaa pelin, jos tapahtuu virhe, peli päättyyja virheen tekijä on hävinnyt.
      T:Jouko Niemelä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      148
      2814
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      363
      2017
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1757
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      35
      1678
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      31
      1393
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1213
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      949
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      938
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe