Kahvinkeitin ja kolikot

Kahvin ystävä

Minkä takia useilla huoltamoilla on kahvinkeittimen levyllä kolikoita?

Luulisin, että se liittyy jotenkin siihen juotavan kahvin vahvuuteen tai sitten käyttämäni auton renkaitten ilmanpaineisiin, onkos näin??

Vastatkaa,please!!!

9

3282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rantanplan1

Luulisin, että sillä ilmanpaineella renkaassa on kolikoihin suunnilleen sama vaikutus kuin kuun asennolla.

Arvaisin, että keittimessä on vähän liian voimakkaasti lämmittävä vastus, joka lämmittää kahvia liian kuumaksi. Siihen on sitten keksitty tuo yleiseksi standardiksi muodostunut keino käristää kolikkoa pannun ja levyn välissä.

• hlkg

Kahvin kuumuus ei ole ongelma, vaan se että asiakas istuu pöydässä liian kauan. Haalea kahvi on juotavissa heti ja samoin pöytä vapautuu nopeasti.

Niitä lämpökatkaisimia saa muuten eri lämpötiloille, eikä ole hankalaa vaihtaa.

• Väärät paineet!

vaikuttaako kuun asentokin renkaiden ilmanpaineisiin. No voi höh, minä kun luulin että vaan ulkolämpötila. Paljollako sitä sitten pitää kompensoida? Riittääkö siihen pari kymmenysbaria?

• KuuTukeeJaImasee
        Väärät paineet! kirjoitti:

vaikuttaako kuun asentokin renkaiden ilmanpaineisiin. No voi höh, minä kun luulin että vaan ulkolämpötila. Paljollako sitä sitten pitää kompensoida? Riittääkö siihen pari kymmenysbaria?

Tottakai vaikuttaa! Kuun vuorovesivlima vaikuttaa jopa vessanpönttösi korkeuteen, varsinkin täydenkuun aikaan (jota kerran hihittelin katsoessani jenkkiläistä fyssa-"dokkaria"! :P Koska tokihan kuu nyt sen täydenkuun aikaan on fyysisesti kookkaampi, vai mitä! :D ) jolloin toi vetovoima on suurimmillaan, joten kannattaa silloin nousta varpaisilleen kun istuu pytylle kun käy kakalla, että takuulla ylettyy!

• Kysyin kerran

siksi kun sehän on turvallisin paikka yrityksen rahavaroja. Voroilta palaa näpit jos yrittävät kähveltää niitä.

• countmecha

näin se menee..

• jkhsjha

Hiljaisissa paikoissa kahvi palaa pilalle pannuun tunnissa ilman kolikoita, mutta kolikot pitävät kahveen hitusen kylmempänä jolloin kahvi ei mene niin nopsaan pilalle pannussa, on siis juotavissa pidempään.

• Kahvipannun ja levyn väliin on hyvä laittaa seteleitä, jolloin niistä tulee fysikaalisesti sileitä seteleitä.

• Marhelo

Pudonnut kahvi ei tirise, kun siellä on kolikko alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      57
      2326
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      112
      1681
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe