Spagetti on lempparia, kuten nuudelitkit. Mitä vois laittaa lisäks?? Ehdotuksia, jotka eivät sisällä sieniä ;) Helppoa ja edullistsa tietenkin!!
spagetti + mitä??
5
5151
Vastaukset
- tiina
Pastalle: Ehdottoman helppoa ja edullista on tietysti tomaattimurskasta valmistettu kastike. Valkosipulilla ja sipulilla yrteillä ja pippurilla maustettuna, ajan kanssa haudutettuna. Tätä voi sitten muunnella mielin määrin lisäämällä esim. kalaa tai kasviksia maun mukaan. Tämä nyt oli varmaan itsestään selvää, niin kuin sekin, että pastasta saa monenlaista edullista ruokaa. Ja onko purkillinen kermaakaan kovin kallista? Tosin pastan kanssa niin hyvin sopiva parmesaani taas on kalliimpaa, jos ihan "Pasta Alfredon" tyylistä kastiketta tekisi. (sehän on käytännössä pelkkä kermakastike):
4 annosta:
50 g voita
2 1/4 dl kermaa
50 g parmesaaniraastetta
vastaraastettua muskottipähkinää
mustapippuria
parmesaaniraastetta
Sulata voi kasarissa, lisää kerma, kuumenna.
Kaada (keittämäsi) valutettu pasta takaisin kattilaansa, lisää kermaseos, sekoita hyvin.
Lisää parmesaania ja hiukan muskottia ja reilusti pippuria. Sekoita.
Sirottele ruualle parmesaania, tarjoa. - Heli
Pastan ja nuudeleiden lisukkeeksi kannattaa valmistaa jotain mistä saa proteiinia. Pasta kun sisältää paljon hiilihydraatteja. Päivän energiamäärästä 10-15 % tulisi saada proteiinista. Proteiini kasvattaa lihaksia ja hiilihydraatit läskiä.
- tiina
Heli, onko sinulla hyviä ideoita proteiinipitoisuuden lisäämiseksi? (Tonni)kalaa tai kanaa? Raejuustoa pinnalle parmesaanin sijaan (ei tosin kovin "italialaista")? Linsseissäkin taitaa olla hyvin protskuja.
Eiköhän se rasvakin läskiä lisää, samoin ylettömän suurien annoksien syöminen, joten jos tämä läskinäkökulma pitää ottaa keskusteluun mukaan, niin suosittelen tomaattikastiketta kermaisen sijaan. Ja miksei muutenkin, pelkää läskiä tai ei.
- Mössääjä
Tonnikalaspagettia syödään meillä nykyisin varmaan enemmän kuin jauhelihaspagettia. Purkki tai pari tonnikalaa (linjat sanovat "vedessä", makuhermot "öljyssä"), tomaattimurskaa ja mausteita ja sehän on melkein siinä. Kukaan ei kiellä lorauttamasta vaikka kermaa sekaan.
Kerran Italiassa käydessäni, simppelillä työlounaalla istuttaessa, isäntien kulmakarvat kohosivat, kun ripottelin parmesaanijuustoa tonnikalarisottoni päälle. Eräs sitten selitti, ettei kukaan italialainen yhdistäisi juustoa ja kalaa keskenään, "yhdistelmä on kerta kaikkiaan mahdoton". Minun mielestäni parmesaanijuusto kuitenkin sopii myös tonnikalaspagetin päälle ripoteltavaksi, olkoot italiaanot mitä mieltä hyvänsä.- tiina
Jollain keskustelupalstalla joskus väitin vähän samantapaista, eli että Italiassa ei parmesaania laiteta "missään tapauksessa" äyriäispastaan. Minulla on edelleenkin tällainen käsitys, mutta mielipiteeni kumottiin kyllä nopeasti. Kalan suhteen muistikuvaa ei ole, mutta en ihmettelisi, jos kertomasi on totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241