jumppapallon koko

palloilija?

Osaisko joku neuvoa minkä kokoisen jumppapallon ostan. Olen 168cm pitkä ja kaupassa näyttää olevan palloja kooltaan 65cm ja 75 cm. Kumman ostan?

7

15240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weider---

Pienenpi.

• miuci

kun istut pallon päällä kantapäät lattiassa ja jalat/polvet ovat n. 90 asteen kulmassa, silloin pallo on oikean kokoinen.

• elili

Itse olen 161 cm pitkä. Liikkeessä kiven kovaan väitettiin että minun tulisi ottaa 65cm pallo, minkä sitten otinkin, mutta vaikka kuinka sillä nyt istun, ei jalat ole 90 asteen kulmassa! Jalat jäävät ihan liian koukkuun. Normaalia vai onko minulla todellakin väärän kokoinen pallo, haluaisin isomman kun tämä tuntuu niin tyhmältä? Pallo on muutenkin hämmästyttävän pieni. Mikä se 65cm on olevinaan? Ei ainakaan pallon halkaisija!

• lucybarefoot
        elili kirjoitti:

Itse olen 161 cm pitkä. Liikkeessä kiven kovaan väitettiin että minun tulisi ottaa 65cm pallo, minkä sitten otinkin, mutta vaikka kuinka sillä nyt istun, ei jalat ole 90 asteen kulmassa! Jalat jäävät ihan liian koukkuun. Normaalia vai onko minulla todellakin väärän kokoinen pallo, haluaisin isomman kun tämä tuntuu niin tyhmältä? Pallo on muutenkin hämmästyttävän pieni. Mikä se 65cm on olevinaan? Ei ainakaan pallon halkaisija!

Hei,

ostin 65cm pallon (olen 169cm pitkä), ja se pallo ei ikinä ollut halkaisijaltaan 65cm, pikemminkin 55cm. Niinpä kävin vaihtamassa ja kuulin etten ollut ainoa, jonka 65cm pallo olikin ollut pienempi. Nyt minulla on uusi, joka sekään ei ole aivan 65cm, mutta isompi kuitenkin.
        Jos pallo tuntuu pieneltä se todennäköisesti on sitä.

• kokomerkinnät hämää
        elili kirjoitti:

ostin halpa-hallista kiinalaisen Gym Sport -merkkisen jumppapallon jonka kokomerkintä oli 75 cm. ostaessani palloa kysyin myyjältä onko tuo 75 cm pallon halkaisija täyteen pumpattuna. myyjä sanoi joo. kun sitten pumppasin sen täyteen huomasin ettei se 75 cm ainakaan halkaisija ole, vaan on pallon pituus tyhjänä navalta navalle. palautin pallon ja sain rahat takaisin.

• palloileva

Hanki 65 cm pallo, tai jopa pienenpi.
      Olen itse 171 cm, aktiivikuntoilija ja käytän tällähetkellä 65 cm palloa. Käytössäni on ollut myös 75 cm pallo, joka oli liian iso.
      Palloissa on eroja, mitä ei päälle päin näy...toiset kiikkerämpiä (vaativampia) kuin toiset jne.

• jumppamaikka332

huomattava on se että jos palloa käytetään istumiseen niin sen pitää olla niin iso että polvet jäävät lantion alapuolelle so. jalat ovat alaviistossa. Näin lonkankoukistajat saavat paremmin tilaa eivätkä kutistu kasaan -> lantio keikahtaa -> ryhti romahtaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe