Osaisko joku neuvoa minkä kokoisen jumppapallon ostan. Olen 168cm pitkä ja kaupassa näyttää olevan palloja kooltaan 65cm ja 75 cm. Kumman ostan?
jumppapallon koko
7
15138
Vastaukset
- weider---
Pienenpi.
- miuci
kun istut pallon päällä kantapäät lattiassa ja jalat/polvet ovat n. 90 asteen kulmassa, silloin pallo on oikean kokoinen.
- elili
Itse olen 161 cm pitkä. Liikkeessä kiven kovaan väitettiin että minun tulisi ottaa 65cm pallo, minkä sitten otinkin, mutta vaikka kuinka sillä nyt istun, ei jalat ole 90 asteen kulmassa! Jalat jäävät ihan liian koukkuun. Normaalia vai onko minulla todellakin väärän kokoinen pallo, haluaisin isomman kun tämä tuntuu niin tyhmältä? Pallo on muutenkin hämmästyttävän pieni. Mikä se 65cm on olevinaan? Ei ainakaan pallon halkaisija!
- lucybarefoot
elili kirjoitti:
Itse olen 161 cm pitkä. Liikkeessä kiven kovaan väitettiin että minun tulisi ottaa 65cm pallo, minkä sitten otinkin, mutta vaikka kuinka sillä nyt istun, ei jalat ole 90 asteen kulmassa! Jalat jäävät ihan liian koukkuun. Normaalia vai onko minulla todellakin väärän kokoinen pallo, haluaisin isomman kun tämä tuntuu niin tyhmältä? Pallo on muutenkin hämmästyttävän pieni. Mikä se 65cm on olevinaan? Ei ainakaan pallon halkaisija!
Hei,
ostin 65cm pallon (olen 169cm pitkä), ja se pallo ei ikinä ollut halkaisijaltaan 65cm, pikemminkin 55cm. Niinpä kävin vaihtamassa ja kuulin etten ollut ainoa, jonka 65cm pallo olikin ollut pienempi. Nyt minulla on uusi, joka sekään ei ole aivan 65cm, mutta isompi kuitenkin.
Jos pallo tuntuu pieneltä se todennäköisesti on sitä. - kokomerkinnät hämää
elili kirjoitti:
ostin halpa-hallista kiinalaisen Gym Sport -merkkisen jumppapallon jonka kokomerkintä oli 75 cm. ostaessani palloa kysyin myyjältä onko tuo 75 cm pallon halkaisija täyteen pumpattuna. myyjä sanoi joo. kun sitten pumppasin sen täyteen huomasin ettei se 75 cm ainakaan halkaisija ole, vaan on pallon pituus tyhjänä navalta navalle. palautin pallon ja sain rahat takaisin.
- palloileva
Hanki 65 cm pallo, tai jopa pienenpi.
Olen itse 171 cm, aktiivikuntoilija ja käytän tällähetkellä 65 cm palloa. Käytössäni on ollut myös 75 cm pallo, joka oli liian iso.
Palloissa on eroja, mitä ei päälle päin näy...toiset kiikkerämpiä (vaativampia) kuin toiset jne. - jumppamaikka332
huomattava on se että jos palloa käytetään istumiseen niin sen pitää olla niin iso että polvet jäävät lantion alapuolelle so. jalat ovat alaviistossa. Näin lonkankoukistajat saavat paremmin tilaa eivätkä kutistu kasaan -> lantio keikahtaa -> ryhti romahtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733