Olenko ymmärtänyt väärin kun luen raamattua ja se kertoo että kuolleidenkin tulisi elää hengessä? Eli elämää olisi kuoleman jälkeenkin.
Tässä raamatun kohta.
1. Pietarin kirje 4
4 Nyt he kummeksuvat sitä, että te ette enää riennä heidän kanssaan samaan riettauden virtaan, ja syytävät herjauksiaan.
5 Mutta he joutuvat tekemään tilin hänelle, joka on valmiina tuomitsemaan elävät ja kuolleet. [Ap. t. 10:42; 2. Tim. 4:1]
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.
Ja tässä toinen kohta
1. Pietarin kirje:
3:18 Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
---
etenkin näissä kohdissa tulee selvästi ilmi että kuolleet elävät jollain tasolla:
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset.
3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
Kuolleet elävät?
5
256
Vastaukset
Kyse on synnistä kuolleita, jotka ovat tehneet parannuksen, ja saavat elää.
Siunausta
jari laurila- &&&
Kyllä siinä minun mielestäni puhuttiin kuolleista, ei synnistä kuolleista. Mitä tuo synnistä kuolleista ylipäätään tarkoittaa? Miten sinä tuollaisen tulkintaan päädyit? Osaako kukaan muu selventää tuota paremmmin?
&&& kirjoitti:
Kyllä siinä minun mielestäni puhuttiin kuolleista, ei synnistä kuolleista. Mitä tuo synnistä kuolleista ylipäätään tarkoittaa? Miten sinä tuollaisen tulkintaan päädyit? Osaako kukaan muu selventää tuota paremmmin?
Tarkoittaa ihmisiä jotka ovat synnissä ja siten kuolisivat, mutta pelastuvat kun ottavat vastaan evankeliumin.
Jeesus sanoi: "Antakaa kuolleiden haudata kuolleensa" (Luuk 9:60) kun eräs olisi haudannut isänsä ensin kun lähteä Jeesuksen matkaan. (Luuk 9:57-62) isä ei ollut vielä kuollut kuitenkaan.
Kyse on siis hengellisesti kuolleista.
Jeesus tarkoitti samaa.
Siunausta
jari laurilajarlau kirjoitti:
Tarkoittaa ihmisiä jotka ovat synnissä ja siten kuolisivat, mutta pelastuvat kun ottavat vastaan evankeliumin.
Jeesus sanoi: "Antakaa kuolleiden haudata kuolleensa" (Luuk 9:60) kun eräs olisi haudannut isänsä ensin kun lähteä Jeesuksen matkaan. (Luuk 9:57-62) isä ei ollut vielä kuollut kuitenkaan.
Kyse on siis hengellisesti kuolleista.
Jeesus tarkoitti samaa.
Siunausta
jari laurilaKreikan sanalla nekrós, ´kuollut´, ´kuoleman oma´ on myös merkitys ´heikko´, ´voimaton´.
- Mad Max
&&& kirjoitti:
Raamatun kohdat lyövät kättä otaksumallasi tavalla ja sen voi perustella
1 Piet:3
21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus
Kristitylle annettu kaste liittää meidät siten hengessä Pyhän Hengen alaisuuteen ja jos me tässä hengessä pysyttäydymme koemme vain ruumiillisen kuoleman.Henki voittaa synnin, tosin tätä helmeä meidän on itse varjeltava,jotta ei meille näin kävisi:
Matt.10
28 Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2101386- 961256
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan2950Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9908Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛85862Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle14812- 32800
Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.57786T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37738Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44724