Vaahtoutuva vaniljakastike

Hydrobic

Miten Vaahtouvan vaniljakastikkeen(Valio 9%) saa vaahtoutumaan? Sähkövatkainta olen käyttänyt, kastikkeen ottanut jääkaapista. vaahdotusastiaa pitänyt jääpalojen päällä ja ilman jääpaloja. Pitäisikö kastike vatkata huoneenlämpöisenä? Vähän se on vahvistunut, mutta vaahdosta ei voi puhua!!

11

14085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • namimaanikko

      .. mutta menee siihen ehkä himpun verran pitempi aika kuin esim. kerman vatkaamiseen.. Kärsivällisyyttä!

      Oletko varma, että tekovälineet, vatkaimet ja kulhot olivat puhtaita? Olen jostakin kuullut, että se vaikuttaisi asiaan.

      Kannattaa tietysti ottaa yhteyttä Valioon (nettisivun tms. kautta, esim.) jos asia oikein askarruttaa. Sitä vartenhan siellä on kuluttajapalvelu. :)

    • ...

      Tuosta vaniljakastikeestahan ei tule oikeastaan vaahtoa, vaan löysä vaahtomainen kastike. Siis vähän niinkuin erittäin löysä kermavaahto. Paksuudelta jotain jugurtin tapaista, mutta vaahtomaista.

    • Nimetön

      Juu,ei se kokemukseni mukaan vaahtoudu,liruna pysyy,pyöritti vatkainta kuin kauan tahansa.Sellaista kannusta kaadettavaa,kauhalla nosteltavaa siitä tulee.Eka kerralla pettymys oli täydellinen ko tuotteeseen,mut maistuvaa toki on löysempänäkin.

    • vatkaaja

      Hei! Minusta tuo Valion vaaniljakastike vaahtoutuu aivan hyvin. Itse saan siitä lähes kermavaahdon paksuista, kunhan vatkaan tarpeeksi kauan n.5 min. Muista, että kulhon ja vatkaimien on oltava täysin kuivat ja puhtaat. Lisäksi kastikkeen on oltava jääkaappikylmää.

    • flooora

      Floran vaahtoutuva vaniljakastike on paaaljon paremman makusta ja vaahtoutuminen voi johtua vatkaimestakin. Ainakin itse olen huomannut eron oman ja äitini vatkaimilla... Eihän siitä niin paksua saa ku kermavaahdosta mutta oon kyllä kakunki päälle monesti laittanu tai oikeestaan melkeen aina ku se on kevyempi vaihtoehto :)

    • Smarty

      Tietaako kukaan mita se olisi englanniksi? Olen katsonut kaupoista mutten ole loytanyt, asun nyt Australiassa. Vispikerma on whipping cream ja vaniljakastike custard, muttei loydy netistakaan mitaan sinnepainkaan.
      Voisko sita tehda itse?

      • Tisikin tällä puolen

        Vaniljakastike on helppo tehdä itse, joten sen suhteen sinulla ei varmaan ole ongelmaa..

        Sen sijaan tuollainen kasvirasvakastike taitaa vaatia aika lailla teollisia lisäaineita maistuakseen hyvältä.. Voithan aina kokeilla halkaistun vaniljatangon keittämistä rypsiöljyssä, mutta lopputulos tuskin miellyttää.

        Ja mikä ongelma perinteisessä vaniljakastikkeessa on, sisältää monia terveellisiä ainesosia, eikä sitä edes syödä päivittäin...


    • mumma

      Olen vatkannut sitä käsin vispilällä, ja minusta se on vaahtoutunut ihan hyvin. En kyllä olettanutkaan, että siitä mitään kermavaahdon kaltaista tulisi.

    • Anonyymi

      Kolmella eri vispaimella vispasin n. 40 ...lirua mikä lirua...kaksi kertaa yrittänyt ja sama tulos. Valion tuote...ei pysy kakunpäällä...joulupettymys....kermavaahto pysyy kuin sementti lakkakakun päällä onneksi...

      • Anonyymi

        Siis 40 min hikoilin tuon lirun kanssa


      • Anonyymi

        No ei vanilijakastikkeen pidäkään pysyä kakun päällä, se on kastiketta. Ostakaa Valion vanhan-ajan vanilijakastiketta se on hyvää. Parasta tulee kuitenkin tekemällä itse Creme' Anglaisea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1425
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe