Lyijymönjä

minium

Moi
Pitäis saada vanhan puuveneen pohjaan oikeaa lyijymönjää vanhan tavaran kaveriksi. kaupasta ei enään saane, on kuulemma myrkyllistä ja kiellettyä. Sen verran selvisi netistä että on lyijyoksidia Pb3O4 (?). Kaatikselle(kierrätys) on menossa pari auton akkua. Tuli hullu ajatus tehdä niistä mönjää mutta tietotaidot loppu heti kättelyssä. Onkohan joku kemisti ajatellut koskaan, tai peräti tehnyt mönjää itse.

8

4566

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myydään...?
    • ostanut olen

Sitä myy Sateenkaarivärit oy, jolla on jälleenmyyjiä lähes maan joka kolkassa. Olen ostanut Joensuusta sitä heidän toimittamana paikalliseen maalikauppaan.

Käy tsekkaa heidän kotisivuaan, sieltä selviää lähin jälleenmyyjä. Hintaa en muista, mutta ton 1,5 dl purkin ostin.

• minium

olet. Clasic Marine myy, soitin ja tarkistin, hintavaa kylläkin. Ei luokitella kielletyksi koska maali on "sujettu" eli ei toimi antifoulingin tapaan.
      Sateenkaari ei myy lyijyoksidia Pb3O4, se on kielletty, sivuilla on vielä vanhaa tietoa.
      Mutta silti kiinnostaa miten sitä tehdään. Jo kuulemma muinaiset Roomalaiset käyttivät sitä jokapaikan mömmönä.

• lyijyaivo

tehdään polttamalla lyijyä. Pb3O4 on seos, jossa on
        PbO:ta ja Pb2O3:ta. En suosittele kokeilemaan
        kotona. Lyijy höyrystyy uunissa, ja tuloksena voi
        olla ikävä ympäristökatastrofi Tikkurilassa olleen
        Grönbergin lyijysulaton tapaan.

• tyyppi ....

Mä oon kuullu et joissain maissa käytetään seuraavanlaista seosta:

1. syö runsaasti riisipuuroa lisää rutkasti kanelia ja sokeriä.
      2. otaa anaaliaukosta ulos putoileva paska talteen
      3. sekoita paskaan vähän asetoonia ja voitele sillä vene.

Kandee kokeilla :)

• oli ainakin

viime kesänä, litran törpöissä, pääkallot kyljissä. Ja ohjeen mukaan (jota ei näe kuin mikroskoopilla) sitä ei saa käyttää mihinkään.

• Teen omaan veneeseen sitä satsin tänä kevännä (2007), voin myydä halukkaille sitä omalla vastuulla, kun ilmoittaa paljonko tarvii. Tulee siinä samalla veivauksella.

Mönjää saa siis espoosta.

mika piste vanhala ät arvonherrat piste fi

• Anonyymi

Kyllä sitä "aitoa" lyijymönjää myydään tosiaan ihan vapailla markkinoilla ainakin 2.5.2022. Netistä löytyy myyjät vaikella hakusanalla esim. "lyijymönjä". Sateenkaarivärit sitä kirajavoi.......Maksoi 0,5 litran purkista n. 33 €.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      146
      4824
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      184
      3923
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      116
      3604
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2911
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      138
      1876
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      41
      1673
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      59
      1330
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1299
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1271
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1213
    Aihe