Suomessa ruvetaan lisäämään bensansekaa Etanolia. Mutta eikös ne ruotsalaiset käytä jo. Tietääkö kukaan käyttääkö ne sitä raakana vai millainen % suhde bensaan?
Vastaukset 3
- asdf
Nesteen mukaan [1] Ruotsisssa on käytetty 5 % etanolia 95 oktaanisessa bensiinissä jo useampia vuosia. Samoin sieltä löytyy E85-polttoainetta, joka on 85 % etanolia.
[1]:
http://neste.fi/binary.asp?page=5442&field=FileAttachment&version=2
Vilkaise myös alempaa tuo "Neste huijaa"-keskustelu. - tyyppi ....
kuules mua kiinnostais enemmän paljoks etanoolii sun bebast tulee %???
Heh..
Bensassa on jo muutenkin esimerkiksi MTBE:tä..tutki miten suhteet esimerkiksi 95 ja 98.
Kun huomaat mikä on MTBE:n merkitys asiassa niin huomaat miten suomalaista kusetetaan"ympäristöystävällisyydellä".
No..Alkuperältään USA:ssa ja Brasiliassa kaiketi on käytössä gasohol, joten tuotakin kannattaa tutkiskella.
Raakana käytettynä tutkipa lämpöarvotaulukko..Huomaat, että sama määrä etanolia kuin bensaa vaatii tuplatankin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3741290- 71788
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37716- 50632
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri28617- 44615
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht373573- 63543
- 84498
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle21474