Moikka.
Onko kellään Jukka Kuoppamäen "Pieni mies" -laulun sanoja? Tai olisiko jotain osoitetta mistä löytäisin nuo? Yritin etsiä googlesta, mutta en löytänyt. Kiitos etukäteen.
"PIENI MIES" -LAULUN SANAT
10
19806
Vastaukset
- surkeat sanat
Kaverin kanssa laskettiin joskus että siinä sanottiin yli 50 kertaa "Pieni mies". Ei kai siinä paljon muita sanoja olekaan...
- Neljä lasta
Sain ensimmäisen lapseni, pienen pojan ja tämä laulu muistui mieleen. Sanat koskettivat syvästi ja kertoivat kaikki ne tunteet, jotka mieleeni nousivat pientä poikaani katsellessa. Lapsi on ihme ja suurin lahja, jonka elämä tuo tullessaan. Kasvaessani vanhemman rooliin tajusin vasta silloin sen täyden merkityksen. Vasta syntynyt lapsi ja sen olemus; sieluun asti osuva katse, pieni ihmeellinen keho. Ja minä olen tuon lapsen vanhempi, tuki ja turva. Hoivaaja. Miten minä osaan olla riittävä ja suojella ja arvostaa tätä pientä ihmisen alkua?
Pieni lapsi sai minut tuntemaan itseni hyvin nöyräksi ja pieneksi osaksi tässä maailmankaikkeudessa.
Sinä olet todennäköisesti vielä liian nuori ymmärtääksesi laulun sanojen arvon ja merkityksen. Kun saat joskus omia lapsia, ymmärrät, mitä Jukka Kuoppamäki on laulussaan kuvannut. Mielestäni tämä on koskettava kuvaus siitä suuresta rakkaudesta, mitä hän pientä lastaansa kohtaan tuntee. Pienet miehet(ja naiset)ovat ihmeitä! - Roima Tulonen
Mitä tähän voi lisää? Komeinta mitä tiedän.
Pieni mies. Itku meinaa tulla joka kerta, kun tämän kuulee.
- sanotuksia
ja aika varmasti löytyy! www.lirama.net
Ite oon löytäny sieltä aina tarvittaessa moneenki biisiin sanat. - 1981
Sanat menee suunnilleen näin:
Pieni mies,
sinä naurat aina niin
unohdu et kyyneliin
sua kauan odotin
sinut viimein omistin
Pieni mies,
sinun katson kasvavan
näen päivän koittavan
jolloin seuraani sut saan
rinnalleni kulkemaan
Pieni mies,
sitä vielä tiedä et
miten paljon merkitset
olet tärkein päällä maan
maailmain saat kukkimaan
Pieni mies,
sinun katson kasvavan
näen päivän koittavan
jolloin jatkat työtä mun
jätän kaiken käsiis sun
Pieni mies,
kun sä kerran vanhenet
silloin yksin ole et
omat pojat sulla on
tiedät mitä onni on
Pieni mies,
sinun katson kasvavan
näen koittavan
jolloin suuri olet niin
kasvat isän haaveisiin- 1981
Jaahans. Viimeisestä säkeestä unohtui näemmä kokonaan yksi sana, joten tässä se vielä uudemman kerran:
Pieni mies,
sinun katson kasvavan
näen päivän koittavan
jolloin suuri olet niin
kasvat isän haaveisiin - Samuel80
1981 kirjoitti:
Jaahans. Viimeisestä säkeestä unohtui näemmä kokonaan yksi sana, joten tässä se vielä uudemman kerran:
Pieni mies,
sinun katson kasvavan
näen päivän koittavan
jolloin suuri olet niin
kasvat isän haaveisiinEi näiden sanojen merkitystä ymmärrä ennen kuin sulla on se oma pieni mies/nainen. Muhun kolahti vasta kun olin saanut ensimmäisen pienen mieheni/lapseni. Olen 3kymppinen aikuinen äijä ja silti joka kerta valuu kyyneleet kun kuulen biisin. Ei sitä ennen ymmärtänyt kuinka tärkeä joku ihminen voi sulle olla...
- ervoki71
Samuet80. Minä olen jo 71. Minuunkin sanat sattuvat ja herkistävät joka kerta kun laulun kuulen. Poikamme täyttää 50-v aijomme vaimoni kanssa laulaa kyseisen laulun niissä juhlissa. Hänellä itselläänkin on kaksi poikaa, joten että hän ymmärtää koskettavat sekä herkistävät sanat.
- Rela 55
Hei, olen 57 v, siis edelleen se pikkupoika, minulla on kolme ihanaa poikaa, joskus sain ylen kanavalle tämän kappaleen toivottua, siinä me vaimon kanssa pillitimme, ei siinä muuta siis voi. Osaan onneksi soittaa pianoa, joten kappale kuuluu vakiokappaleisiini. Kyllä se Jukka on aivan mahtava säveltäjä ja sanoittaja, sitä ei voi kukaan kiistää.
- Pitkosmies
Tuntuva on Jukan esittämänä, syvältä koskettaa jokakerta . Kyyneleitä vuodatan, vaikka olen 80-vuotta elämän vuoristorataa huristellut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1079163
- 936920
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon666665Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345721Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665503- 553601
- 503415
- 513213
Mikko "Peltsi" Peltola teki tv-sarjan Osmo-poikansa kanssa - Downin syndrooma tuo lisäväriä
Mikko "Peltsi" Peltola ja hänen 12-vuotias poikansa Osmo karistavat kaupungin pölyt jaloistaan ja suunnistavat tv:ssä ko573172- 562982