"PIENI MIES" -LAULUN SANAT

NK80

Moikka.

Onko kellään Jukka Kuoppamäen "Pieni mies" -laulun sanoja? Tai olisiko jotain osoitetta mistä löytäisin nuo? Yritin etsiä googlesta, mutta en löytänyt. Kiitos etukäteen.

10

19573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surkeat sanat

      Kaverin kanssa laskettiin joskus että siinä sanottiin yli 50 kertaa "Pieni mies". Ei kai siinä paljon muita sanoja olekaan...

      • Neljä lasta

        Sain ensimmäisen lapseni, pienen pojan ja tämä laulu muistui mieleen. Sanat koskettivat syvästi ja kertoivat kaikki ne tunteet, jotka mieleeni nousivat pientä poikaani katsellessa. Lapsi on ihme ja suurin lahja, jonka elämä tuo tullessaan. Kasvaessani vanhemman rooliin tajusin vasta silloin sen täyden merkityksen. Vasta syntynyt lapsi ja sen olemus; sieluun asti osuva katse, pieni ihmeellinen keho. Ja minä olen tuon lapsen vanhempi, tuki ja turva. Hoivaaja. Miten minä osaan olla riittävä ja suojella ja arvostaa tätä pientä ihmisen alkua?
        Pieni lapsi sai minut tuntemaan itseni hyvin nöyräksi ja pieneksi osaksi tässä maailmankaikkeudessa.
        Sinä olet todennäköisesti vielä liian nuori ymmärtääksesi laulun sanojen arvon ja merkityksen. Kun saat joskus omia lapsia, ymmärrät, mitä Jukka Kuoppamäki on laulussaan kuvannut. Mielestäni tämä on koskettava kuvaus siitä suuresta rakkaudesta, mitä hän pientä lastaansa kohtaan tuntee. Pienet miehet(ja naiset)ovat ihmeitä!


      • Roima Tulonen

        Mitä tähän voi lisää? Komeinta mitä tiedän.

        Pieni mies. Itku meinaa tulla joka kerta, kun tämän kuulee.


    • sanotuksia

      ja aika varmasti löytyy! www.lirama.net
      Ite oon löytäny sieltä aina tarvittaessa moneenki biisiin sanat.

    • 1981

      Sanat menee suunnilleen näin:

      Pieni mies,
      sinä naurat aina niin
      unohdu et kyyneliin
      sua kauan odotin
      sinut viimein omistin

      Pieni mies,
      sinun katson kasvavan
      näen päivän koittavan
      jolloin seuraani sut saan
      rinnalleni kulkemaan

      Pieni mies,
      sitä vielä tiedä et
      miten paljon merkitset
      olet tärkein päällä maan
      maailmain saat kukkimaan

      Pieni mies,
      sinun katson kasvavan
      näen päivän koittavan
      jolloin jatkat työtä mun
      jätän kaiken käsiis sun

      Pieni mies,
      kun sä kerran vanhenet
      silloin yksin ole et
      omat pojat sulla on
      tiedät mitä onni on

      Pieni mies,
      sinun katson kasvavan
      näen koittavan
      jolloin suuri olet niin
      kasvat isän haaveisiin

      • 1981

        Jaahans. Viimeisestä säkeestä unohtui näemmä kokonaan yksi sana, joten tässä se vielä uudemman kerran:

        Pieni mies,
        sinun katson kasvavan
        näen päivän koittavan
        jolloin suuri olet niin
        kasvat isän haaveisiin


      • Samuel80
        1981 kirjoitti:

        Jaahans. Viimeisestä säkeestä unohtui näemmä kokonaan yksi sana, joten tässä se vielä uudemman kerran:

        Pieni mies,
        sinun katson kasvavan
        näen päivän koittavan
        jolloin suuri olet niin
        kasvat isän haaveisiin

        Ei näiden sanojen merkitystä ymmärrä ennen kuin sulla on se oma pieni mies/nainen. Muhun kolahti vasta kun olin saanut ensimmäisen pienen mieheni/lapseni. Olen 3kymppinen aikuinen äijä ja silti joka kerta valuu kyyneleet kun kuulen biisin. Ei sitä ennen ymmärtänyt kuinka tärkeä joku ihminen voi sulle olla...


    • ervoki71

      Samuet80. Minä olen jo 71. Minuunkin sanat sattuvat ja herkistävät joka kerta kun laulun kuulen. Poikamme täyttää 50-v aijomme vaimoni kanssa laulaa kyseisen laulun niissä juhlissa. Hänellä itselläänkin on kaksi poikaa, joten että hän ymmärtää koskettavat sekä herkistävät sanat.

    • Rela 55

      Hei, olen 57 v, siis edelleen se pikkupoika, minulla on kolme ihanaa poikaa, joskus sain ylen kanavalle tämän kappaleen toivottua, siinä me vaimon kanssa pillitimme, ei siinä muuta siis voi. Osaan onneksi soittaa pianoa, joten kappale kuuluu vakiokappaleisiini. Kyllä se Jukka on aivan mahtava säveltäjä ja sanoittaja, sitä ei voi kukaan kiistää.

    • Pitkosmies

      Tuntuva on Jukan esittämänä, syvältä koskettaa jokakerta . Kyyneleitä vuodatan, vaikka olen 80-vuotta elämän vuoristorataa huristellut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe