Luin juuri lehdestä, että maailmassa on yli 200 miljoonaa ihmistä, joiden oikeutta harjoittaa kristillistä uskoaan rajoitetaan eri tavoin.
Tiesitkö, että yksistään viime vuonna 171 000 kristittyä koki marttyyrikuoleman?
Kristittyjen vainot ovat
34
1159
Vastaukset 34
- :pp.
taitaa löytyä viellä enemmän islamilaisista.
Joten ei taida kummankaan "jumala" pitää huolta omistaan, sitäkö tarkoitat?- vainot voimistuvat
Emmehän me ole ottaneet Kristusta vastaan omana Vapahtajanamme tämän maallisen elämän hyvinvoinnin toivossa.
Olosuhteista riippumatta uskovalla on sisäinen ilo ja rauha, vainojenkin keskellä. Sisäinen tyydytys on niin suunnaton että ei edes kuoleman uhka saa luopumaan Jeesuksen Kristuksen ihmeellisestä lahjasta: uskosta.
"Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat."
1.Kor.15:19
Jeesus sanoi:
- "Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
- Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
- Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä."
Matt.5:10-12
- "Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
Joh.16:33
"Turvallisella mielellä" ollaan, vaikka maailma
kuinka vainoaisi. Tiedämme olevamme kerran perillä taivaassa vapaina kaikesta ahdistuksesta ja tuskasta.
Kuinka on sinun laitasi? Oletko mukana?
Paljonko ja missä islaminuskoisia on tapettu u s k o n s a t ä h d e n? Sodissa tietysti menehtyy kaikenuskoisia ihmisiä - sekä sotilaita että siviilejä, mutta eihän tässä nyt ole siitä kyse. Aloituksessa puhuttiin uskonsa vuoksi vainotuista.
En tiedä islaminuskoisten vainoista. Kerro, jos tiedät asiasta!
- Huhhahhei
Kunnon kristitynhän kuuluukin olla vainottu. Muutenhan koko homma lässähtäisi... Eihän mistään mitään tulisi ilman saatanoitanne? Pelkkää pullamussua. Eikös se palkinto hirvittävistä vainoista odota siellä taivaassanne? Eihän silloin pitäisi olla vainoista yms mitenkään huolissaan, päinvastoin.
- Trubaduuri
Aitoja kristittyjä on vähän vaikea vainota näin nykyaikana, sillä eivät he esiinny julkisesti missään paikassa kristittyinä, tosin erittäin useat antikristityt tekevät sitä alinomaa, mutta eivät he olekkaan pääsemässä taivaaseen, sen paremmin kuin paratiisiinkaan. Vinkiksi: aidot ja oikeat kristityt voidaan ainuastaan tunnistaa heidän keskinäisestä rakkaudestaan. :)
- olet...
Trubaduuri kirjoitti:
Aitoja kristittyjä on vähän vaikea vainota näin nykyaikana, sillä eivät he esiinny julkisesti missään paikassa kristittyinä, tosin erittäin useat antikristityt tekevät sitä alinomaa, mutta eivät he olekkaan pääsemässä taivaaseen, sen paremmin kuin paratiisiinkaan. Vinkiksi: aidot ja oikeat kristityt voidaan ainuastaan tunnistaa heidän keskinäisestä rakkaudestaan. :)
...aito kristitty?
- Trubaduuri
olet... kirjoitti:
...aito kristitty?
Omalla uskollaan kerskailu on ehdottomasti kiellettyä myös näin nykyäänkin.
Etkä sinäkään sitä selville tule koskaan saamaan, jota minä hengellisesti olen ja jota en ole. - Käänteentekijä
Trubaduuri kirjoitti:
Omalla uskollaan kerskailu on ehdottomasti kiellettyä myös näin nykyäänkin.
Etkä sinäkään sitä selville tule koskaan saamaan, jota minä hengellisesti olen ja jota en ole.Kaikki eivät näytä ymmärtävän aivan selvästi kirjoittamisen ja uskossa olemisen eroja, ja kas kummaa, kumpaakaan ei tarvitse korostaa erikseen.
Koska näin on, on helponpi keskittyä itse kunkin vain niihin olennaisiin seikkoihin uskontoihin liittyvissä asioissa, eikä ihmismieltä eksyttäviin sivuseikkoihin. Suomessa on syntynyt samanlainen tapa esiintyä julkisesti uskovaisena kuin tuolla rahaa palvovassa amerikassa ja se on merkki joka ei tulkintoja kaipaa. Rakkaus meissä joissakin näkyy ja jotkut vaan haisevat sille rahalle. - Trubaduuri
Käänteentekijä kirjoitti:
Kaikki eivät näytä ymmärtävän aivan selvästi kirjoittamisen ja uskossa olemisen eroja, ja kas kummaa, kumpaakaan ei tarvitse korostaa erikseen.
Koska näin on, on helponpi keskittyä itse kunkin vain niihin olennaisiin seikkoihin uskontoihin liittyvissä asioissa, eikä ihmismieltä eksyttäviin sivuseikkoihin. Suomessa on syntynyt samanlainen tapa esiintyä julkisesti uskovaisena kuin tuolla rahaa palvovassa amerikassa ja se on merkki joka ei tulkintoja kaipaa. Rakkaus meissä joissakin näkyy ja jotkut vaan haisevat sille rahalle.Noh, niinhän tuo on, sillä sanassa sanotaan myös melko tyhjentävällä tavalla asiasta jota kuinkin täten: helponpi on kamelin käydä neulansilmän lävitse kuin rikkaan päästä taivastenvaltakuntaan.
Ja joidenkin ihmisten mielestä: köyhällä on sydän lihaa ja rikkaalla se on kiveä. - mielellään...
olet... kirjoitti:
...aito kristitty?
...pitää melua "aidoista kristityistä", mutta kysyttäessä suoraan, kukaan ei sellaiseksi tunnustaudu. Mielenkiintoista.
- Missukka
Käänteentekijä kirjoitti:
Kaikki eivät näytä ymmärtävän aivan selvästi kirjoittamisen ja uskossa olemisen eroja, ja kas kummaa, kumpaakaan ei tarvitse korostaa erikseen.
Koska näin on, on helponpi keskittyä itse kunkin vain niihin olennaisiin seikkoihin uskontoihin liittyvissä asioissa, eikä ihmismieltä eksyttäviin sivuseikkoihin. Suomessa on syntynyt samanlainen tapa esiintyä julkisesti uskovaisena kuin tuolla rahaa palvovassa amerikassa ja se on merkki joka ei tulkintoja kaipaa. Rakkaus meissä joissakin näkyy ja jotkut vaan haisevat sille rahalle."se on merkki joka ei tulkintoja kaipaa"
Julkisesti uskovaisena esiintyminen ei ole merkki puoleen eikä toiseen. - Trubaduuri
Missukka kirjoitti:
"se on merkki joka ei tulkintoja kaipaa"
Julkisesti uskovaisena esiintyminen ei ole merkki puoleen eikä toiseen.Minä olen samaa mieltä tuon sinua edellä olevan kirjoittajan kanssa. Merkki on aivan päivän selvä ja sitä ei tarvitse tulkita.
- Nasse.
Trubaduuri kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä tuon sinua edellä olevan kirjoittajan kanssa. Merkki on aivan päivän selvä ja sitä ei tarvitse tulkita.
"Merkki on aivan päivän selvä ja sitä ei tarvitse tulkita."
Merkki päällä ja menossa portaattomaan? - Missukka
Trubaduuri kirjoitti:
Minä olen samaa mieltä tuon sinua edellä olevan kirjoittajan kanssa. Merkki on aivan päivän selvä ja sitä ei tarvitse tulkita.
Julkisuus tarvitsee julkiuskovia. Uskova ei päätä, mitä hänestä lehtiin kirjoitetaan. Pitäisikö vakaumuksensa pitää salassa?
- Trubaduuri
Missukka kirjoitti:
Julkisuus tarvitsee julkiuskovia. Uskova ei päätä, mitä hänestä lehtiin kirjoitetaan. Pitäisikö vakaumuksensa pitää salassa?
Jos nyt muistan täysin oikein, niin on aikoinaan annettu kehoitus tehdä kaikki hyvät teot salassa, joka johtaa nimenomaan edeltä käsin toivottuun loppu tulokseen kaikkien elävien osapuolten kohdalla tarkoituksellisesti ja tavoitellusti, jotta siis Hän (taivaan Isä), joka ne teot näkee, palkitsee myös sitten ne tekijät salassa, eikä näin ollen voi teko olla tarkoituksella julkinen sen yhdeltäkään osalta. Tuo edellä oleva tekstini on aivan vapaasti muodostettu käsitys Kristuksen puheista ja opetuksista. Vrt. laupiaan samarilaisen tarinaan tai tuhlaaja pojan kotiin paluuseen tai naiseen joka antoi vettä kaivosta janoiselle ihmisen Pojalle. Joissa siis päätökset ja teot ovat salassa tehtyjä, vaikka ne ovatkin julkiseen tietouteen tulleet jälkikäteen. Kristus ei voinut Isänsä tahdon mukaan olla epäjulkinen, koska hän on se "sana" , josta me tavalliset ihmiset muodostamme käsitykset julkisuudesta ja sen tuomista kaikista kiroista.
Tuohon loppu osan kysymykseesi: Riippuu vähän vakaumuksesta. - Missukka
Trubaduuri kirjoitti:
Jos nyt muistan täysin oikein, niin on aikoinaan annettu kehoitus tehdä kaikki hyvät teot salassa, joka johtaa nimenomaan edeltä käsin toivottuun loppu tulokseen kaikkien elävien osapuolten kohdalla tarkoituksellisesti ja tavoitellusti, jotta siis Hän (taivaan Isä), joka ne teot näkee, palkitsee myös sitten ne tekijät salassa, eikä näin ollen voi teko olla tarkoituksella julkinen sen yhdeltäkään osalta. Tuo edellä oleva tekstini on aivan vapaasti muodostettu käsitys Kristuksen puheista ja opetuksista. Vrt. laupiaan samarilaisen tarinaan tai tuhlaaja pojan kotiin paluuseen tai naiseen joka antoi vettä kaivosta janoiselle ihmisen Pojalle. Joissa siis päätökset ja teot ovat salassa tehtyjä, vaikka ne ovatkin julkiseen tietouteen tulleet jälkikäteen. Kristus ei voinut Isänsä tahdon mukaan olla epäjulkinen, koska hän on se "sana" , josta me tavalliset ihmiset muodostamme käsitykset julkisuudesta ja sen tuomista kaikista kiroista.
Tuohon loppu osan kysymykseesi: Riippuu vähän vakaumuksesta.Vähän tulkinnanvarainen juttu, niinkuin tämäkin:
"Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita."
Harald 7 v.
:) - Trubaduuri
Missukka kirjoitti:
Vähän tulkinnanvarainen juttu, niinkuin tämäkin:
"Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita."
Harald 7 v.
:)..haluatko esimerkkejä?
Asiasta lisää vain muutamalla sanallla:
Eivät aidot uskovat ihmiset tule mihinkään julkisuuteen koskaan, kertomalla olevansa uskovia
, vaan kyllä heillä on asiaa sanottavaan, vaikka uskovia ovatkin muiden sitä tietämättä. Minä: vähän yli 7v. :)
- valiojoukkoa
Eikös se vainotuksi tuleminen ja marttyyriksi pääseminen ole jokaisen kristityn suurin toive, koska vasta silloin voi tietää olevansa oikeassa uskossa?
Sen mukaan maailmassa ei ole kuin nuo 200 miljoonaa oikeaa uskovaista. Loput eli kaikki suomalaisetkin kristityt ovat vain pullamössökristittyjä ja näennäisuskovia, koska täällä Suomessa ei uskovia vainota.- vainotaan...
ainakin näillä palstoilla
- Huhhahhei
vainotaan... kirjoitti:
nyt varmasti taivaspisteet nousevat komeasti, kun joku palstoilla sanoo pikku uskikselle pahasti. Hirvittävää vainoamista.
- Trubaduuri
Huhhahhei kirjoitti:
nyt varmasti taivaspisteet nousevat komeasti, kun joku palstoilla sanoo pikku uskikselle pahasti. Hirvittävää vainoamista.
Ihmisen "ansioluettelo" yleensä komistuu vain ihmisen itsensä tekemien tekojen kautta, tämä vaan tiedoksi.
- sydämestä
vainotaan... kirjoitti:
Minultakin saat kerätyksi ihan suomalaisia vainopisteitä: hus uskovainen, mene kotiisi!
Onko nyt parempi olo, kun sait jo kaksi vainoa tässäkin ketjussa? - jos pyytäisin
Trubaduuri kirjoitti:
Ihmisen "ansioluettelo" yleensä komistuu vain ihmisen itsensä tekemien tekojen kautta, tämä vaan tiedoksi.
oikein kauniisti, että veisit nihilismisi ja ylimielisyytesi pois aikuisten keskusteluista? Ei tarvitse vastata, kaikki jo tietävät, mitä se olisi.
- tarkoitat ...
jos pyytäisin kirjoitti:
oikein kauniisti, että veisit nihilismisi ja ylimielisyytesi pois aikuisten keskusteluista? Ei tarvitse vastata, kaikki jo tietävät, mitä se olisi.
.. aikuisuudellasi!? >>>
"No mutta
Kirjoittanut: Huhhahhei 16.11.2006 klo 11.03
Kunnon kristitynhän kuuluukin olla vainottu. Muutenhan koko homma lässähtäisi... Eihän mistään mitään tulisi ilman saatanoitanne? Pelkkää pullamussua. Eikös se palkinto hirvittävistä vainoista odota siellä taivaassanne? Eihän silloin pitäisi olla vainoista yms mitenkään huolissaan, päinvastoin. " - Trubaduuri
jos pyytäisin kirjoitti:
Älähän nyt äkkinopea takinkääntäjä ja luutumaton nahanluoja yritä kiemurrellen ja luikerrellen rajoittaa täälläkään tuota meille jokaiselle työllä ja vaivalla hankittua ilmaisunvapautta tuollaisilla lapsellisilla tempauksillasi sekä nuilla varsin yksioikoisilla lauseilla. Ja jos totta tässä ohessa sanotaan, niin yhtä hyvin sinä suurisuinen ihmisten amattirienaaja voisit poistua täältä! Ja sen lisäksi, voisit myös pikkuhiljaa alkaa opettelemaan käyttämään vain yhtä omaa nimimerkkiä ihmisten kanssa keskusteltaessa.
- helppo...
Trubaduuri kirjoitti:
Älähän nyt äkkinopea takinkääntäjä ja luutumaton nahanluoja yritä kiemurrellen ja luikerrellen rajoittaa täälläkään tuota meille jokaiselle työllä ja vaivalla hankittua ilmaisunvapautta tuollaisilla lapsellisilla tempauksillasi sekä nuilla varsin yksioikoisilla lauseilla. Ja jos totta tässä ohessa sanotaan, niin yhtä hyvin sinä suurisuinen ihmisten amattirienaaja voisit poistua täältä! Ja sen lisäksi, voisit myös pikkuhiljaa alkaa opettelemaan käyttämään vain yhtä omaa nimimerkkiä ihmisten kanssa keskusteltaessa.
trollattava. Onnitteluni.
- pisteitä
sydämestä kirjoitti:
Minultakin saat kerätyksi ihan suomalaisia vainopisteitä: hus uskovainen, mene kotiisi!
Onko nyt parempi olo, kun sait jo kaksi vainoa tässäkin ketjussa?Ei tule hyvää oloa vainoistanne. Tulee paha olo Teidän puolestanne. "Armahda heitä, Rakas Jumala, sillä jos he tietäisivät mitä he tekevät, he eivät tekisi sitä".
- jeesus oli homo jätkä
pah, montako kristityn tappamaa koki marttyyrikuoleman?
- Valtsu ..
Uskonnot pitäisi kieltää kokonaan.
- pistää
parastaan
- niitä
Eihän niitä voi kieltää kokonaan. Eikä pysty. Ei kukaan voi nähdä toisen ihmisen sisälle mihin tämä uskoo, uskooko vaiko ei usko. Yritäppä kieltää uskonnot ;)
- että...
Tiesitkö, että kristityt ovat maailman suurin terroristi/murhaaja järjestö? Kristityt ovat murhanneet eniten ihmisiä maailmassa jopa omia uskovaisia. Kristinusko on olemassa olonsa aikana murhannut satoja miljoonia ihmisiä, viattomia lapsia, naisia ja miehiä noitina, pakanoina jne osoittaakseeen ketä todellisuudessa palvelee herrana Jumalan ja Jeesuksen nimissä.
- kostoon?
Sinun mielestäsi siis on aivan oikein, että joka päivä yli 800 kristittyä kokee marttyyrikuoleman?
Tiedätkö sinä, että jokainen ihminen, olkoon kristilliseen seurakuntaan kuuluva vai vaikka pakana joutuu aikanaan vastuuseen tekemisistään Jumalan edessä. Vain Jeesus voi vapauttaa meidät rangaistuksestamme, sillä Hän on sen jo kärsinyt ristillä meidän syntisten edestä. - ihan varma?
kostoon? kirjoitti:
Sinun mielestäsi siis on aivan oikein, että joka päivä yli 800 kristittyä kokee marttyyrikuoleman?
Tiedätkö sinä, että jokainen ihminen, olkoon kristilliseen seurakuntaan kuuluva vai vaikka pakana joutuu aikanaan vastuuseen tekemisistään Jumalan edessä. Vain Jeesus voi vapauttaa meidät rangaistuksestamme, sillä Hän on sen jo kärsinyt ristillä meidän syntisten edestä.kun minä kuolen,minä en enää ole olemassa,vaan mätänen maan alla onnellisen tietämättömänä mistään.onko se niin vaikee ymmärtää?miksi juuri sinun uskontosi olisi se äärimmäinen totuus? miksi juuri sinä olisit oikeassa?miksei mikä tahansa muu uskonto olisi oikea? tollanen ihmisen sokeus on loukkaavaa ihmiskuntaa kohtaan. vaikka toisaalta,minä olen jossain määrin oikeudenmukainen,eli vihaan kaikkia ihmisiä tasapuolisesti. uskis tai ateisti,musta tai valkonen.me ollaan oikeesti ihan hirvittävää paskaa verrattuna muihin elinmuotoihin.tunnevammaisia,teennäisiä,katkeria. listaa vois jatkaa loputtomiin. suurin syöpä ja pahin loinen,mitä tältä planeetalta löytyy...
"Kristinusko on olemassa olonsa aikana murhannut satoja miljoonia ihmisiä".
Kristinuskon nimissä on kyllä murhattu ihmisiä mutta oikea luku lienee miljoonissa ei sadoissa miljoonissa.Tietenkään se ei tee tekoja yhtään puolustetummiksi.
Mutta niitten takana eivät ole olleet todelliset Herran palvelijat vaan lähinnä uskonnollisuuden hengen vallassa toimineet vale-Kristityt.
Kristinuskossa ei niinkään ole kysymys uskonnosta vaan uskosta Elävään Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Toisinaan historian aikana ihmiset ovat siitä uskosta etääntyneet uskontoon.
Uskonto tulee Kreikan kielen sanoista Religare mikä tarkoittaa sitomista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191148
- 36909
- 58870
- 65767
Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten
naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e39707Sinulle nainen
Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M78694Kuka mölyapina
Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle14639Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen
Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel5614Salaattirosvo
Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia23600- 17593