mikä pelle

tämä on?

28

1373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sohvatiikeri

      Ei hän ketään ollut ajamassa pois eikä kiilaamassa... aika lailla samaa mieltä olen: miksi valvoa melkein tyhjiä parkkipaikkoja, miksei romuautoja saada pois.

      • Öhmö

        Kun lähtökohtana on se, että valvonnasta tehdään kannattavaa, on noidankehä jo valmis. Valvonnan alkuperäinen tarkoitus unohtuu äkkiä, kun raha alkaa virrata ja valvontaa lisätään taas.
        Lopulta valvonta on bisnes, jolla ei ole enää mitään tekemistä sen ongelman kanssa, johon ratkaisu alunperin tarkoitettiin.

        Alunperin ei ollut parkkipirkkoja, oli poliisi.
        Poliisi sakotti VÄÄRIN pysäköityjä autoja. Kaupan edessä parkkiruudussa oleva auto ei ollut väärin pysäköity. Homma toimi ja toimii edelleen joissain pienemmissä kaupungeissa.
        Sitten astui raha ja bisnes kuvioihin. Tuli parkkikiekot, parkkipirkot, parkkimittarit ja maksullinen pysäköinti jokaiseen kaupungin omistamaan parkkiruutuun. Pysäköi oikein, maksat, pysäköi väärin, maksat.
        Nyt on jo yksityisetkin apajilla. ParkCom rahastaa pysäköinnillä. Aja autosi parkkiruutuun vinoon, niin joudut maksamaan yksityiselle 40€. Kuka tahansa voi alkaa perimään "sakkoja". Ja myös alkaa. Saatte nähdä.

        Sama bisnes on tulossa ja on jo tullut nopeusvalvontaan. Poliisit laitetaan kilometritehtaalle ja kamerat rahastaa. Alunperin kameroita asennettiin vain vaarallisille tieosuuksille, nyt niitä laitetaan jo jokapuolelle tien turvallisuudesta välittämättä. Mootoriteiden varsille niitä ei vielä ole laitettu, mutta ehdotettu jo on ja jonain päivänä ne rahastaa jo sielläkin.
        Rahaa kilisee valtion kassaan ja se tekee ahneeksi - rajoituksia lasketaan rahavirran kasvattamiseksi. Seuraava askel on nollatoleranssi. Mitä sen jälkeen? Lasketaan taas rajoituksia?
        Kunnat pyrkivät jo apajille. Muutamat kaupungit ajavat lakia, joka mahdollistaisi oman nopeusvalvonnan. Voin vain kuvitella mitä tapahtuisi, kun joku talousvaikeuksissa vääntelehtivä pikkukunta pääsisi rahastamaan ohitustien liikennettä. Siellä olisi jokaisen routavaurion takia 50:n rajoitus ja kamera heti perässä...
        Seuraavaksi tulevat yksityiset...


      • Öhmö kirjoitti:

        Kun lähtökohtana on se, että valvonnasta tehdään kannattavaa, on noidankehä jo valmis. Valvonnan alkuperäinen tarkoitus unohtuu äkkiä, kun raha alkaa virrata ja valvontaa lisätään taas.
        Lopulta valvonta on bisnes, jolla ei ole enää mitään tekemistä sen ongelman kanssa, johon ratkaisu alunperin tarkoitettiin.

        Alunperin ei ollut parkkipirkkoja, oli poliisi.
        Poliisi sakotti VÄÄRIN pysäköityjä autoja. Kaupan edessä parkkiruudussa oleva auto ei ollut väärin pysäköity. Homma toimi ja toimii edelleen joissain pienemmissä kaupungeissa.
        Sitten astui raha ja bisnes kuvioihin. Tuli parkkikiekot, parkkipirkot, parkkimittarit ja maksullinen pysäköinti jokaiseen kaupungin omistamaan parkkiruutuun. Pysäköi oikein, maksat, pysäköi väärin, maksat.
        Nyt on jo yksityisetkin apajilla. ParkCom rahastaa pysäköinnillä. Aja autosi parkkiruutuun vinoon, niin joudut maksamaan yksityiselle 40€. Kuka tahansa voi alkaa perimään "sakkoja". Ja myös alkaa. Saatte nähdä.

        Sama bisnes on tulossa ja on jo tullut nopeusvalvontaan. Poliisit laitetaan kilometritehtaalle ja kamerat rahastaa. Alunperin kameroita asennettiin vain vaarallisille tieosuuksille, nyt niitä laitetaan jo jokapuolelle tien turvallisuudesta välittämättä. Mootoriteiden varsille niitä ei vielä ole laitettu, mutta ehdotettu jo on ja jonain päivänä ne rahastaa jo sielläkin.
        Rahaa kilisee valtion kassaan ja se tekee ahneeksi - rajoituksia lasketaan rahavirran kasvattamiseksi. Seuraava askel on nollatoleranssi. Mitä sen jälkeen? Lasketaan taas rajoituksia?
        Kunnat pyrkivät jo apajille. Muutamat kaupungit ajavat lakia, joka mahdollistaisi oman nopeusvalvonnan. Voin vain kuvitella mitä tapahtuisi, kun joku talousvaikeuksissa vääntelehtivä pikkukunta pääsisi rahastamaan ohitustien liikennettä. Siellä olisi jokaisen routavaurion takia 50:n rajoitus ja kamera heti perässä...
        Seuraavaksi tulevat yksityiset...

        Jaha? Mitä sitten?

        Ylipitkässä tarinassasi ei ollut päätä eikä häntää. Oliko sinulla yleensäkään mitään asiaa?

        Jo ikivanhassa aristoteelisessa draaman kaavassa on kolme näytöstä: alku, loppu ja siinä välissä keskikohta. Sinulta puuttuivat nämä kaikki.

        Siis, yhdellä lauseella uudelleen: Mitä yritit sanoa vai etkö mitään?


        Master Eq


      • tyhmiä?
        MasterEq kirjoitti:

        Jaha? Mitä sitten?

        Ylipitkässä tarinassasi ei ollut päätä eikä häntää. Oliko sinulla yleensäkään mitään asiaa?

        Jo ikivanhassa aristoteelisessa draaman kaavassa on kolme näytöstä: alku, loppu ja siinä välissä keskikohta. Sinulta puuttuivat nämä kaikki.

        Siis, yhdellä lauseella uudelleen: Mitä yritit sanoa vai etkö mitään?


        Master Eq

        Luetunymmärtämisessä vikaa?


      • irwin.
        MasterEq kirjoitti:

        Jaha? Mitä sitten?

        Ylipitkässä tarinassasi ei ollut päätä eikä häntää. Oliko sinulla yleensäkään mitään asiaa?

        Jo ikivanhassa aristoteelisessa draaman kaavassa on kolme näytöstä: alku, loppu ja siinä välissä keskikohta. Sinulta puuttuivat nämä kaikki.

        Siis, yhdellä lauseella uudelleen: Mitä yritit sanoa vai etkö mitään?


        Master Eq

        Tällä kaverilla taitaa muu paitsi tietyn automerkin mainoshokemat mennä pikkuisen liian vaikeatajuiseksi.


      • raukkaa!
        MasterEq kirjoitti:

        Jaha? Mitä sitten?

        Ylipitkässä tarinassasi ei ollut päätä eikä häntää. Oliko sinulla yleensäkään mitään asiaa?

        Jo ikivanhassa aristoteelisessa draaman kaavassa on kolme näytöstä: alku, loppu ja siinä välissä keskikohta. Sinulta puuttuivat nämä kaikki.

        Siis, yhdellä lauseella uudelleen: Mitä yritit sanoa vai etkö mitään?


        Master Eq

        "Mitä yritit sanoa vai etkö mitään? "

        Tuossa on muuten kaksi lausetta, et vain osannut erottaa niitä pilkulla.

        Sen lisäksi, että olet lukutaidoton ja kirjoitustaidoton, olet myös laskutaidoton :)


      • Barbeito
        raukkaa! kirjoitti:

        "Mitä yritit sanoa vai etkö mitään? "

        Tuossa on muuten kaksi lausetta, et vain osannut erottaa niitä pilkulla.

        Sen lisäksi, että olet lukutaidoton ja kirjoitustaidoton, olet myös laskutaidoton :)

        No ei tuossa kahta lausetta ole jos ihan sitä pilkkua aletaan viilata. Pilkun käyttö on sitä paitsi osittain tyylikysymys. Kuten tuosta ensimmäisestä virkkeestäni huomaat.


      • vielä lorun...
        Barbeito kirjoitti:

        No ei tuossa kahta lausetta ole jos ihan sitä pilkkua aletaan viilata. Pilkun käyttö on sitä paitsi osittain tyylikysymys. Kuten tuosta ensimmäisestä virkkeestäni huomaat.

        että, jotta, koska, kun,...


      • kans
        vielä lorun... kirjoitti:

        että, jotta, koska, kun,...

        ...että, jotta, koska, kuin, vaikka...

        on muutamia sanoja, joiden eteen ei aina tällätä pilkkua kuten esim ja, sekä että, eikä, jne...

        mutta mitä niistä tässä yhteydessä - nehän on jonkun toisen säikeen asioita


      • Yormakka
        Öhmö kirjoitti:

        Kun lähtökohtana on se, että valvonnasta tehdään kannattavaa, on noidankehä jo valmis. Valvonnan alkuperäinen tarkoitus unohtuu äkkiä, kun raha alkaa virrata ja valvontaa lisätään taas.
        Lopulta valvonta on bisnes, jolla ei ole enää mitään tekemistä sen ongelman kanssa, johon ratkaisu alunperin tarkoitettiin.

        Alunperin ei ollut parkkipirkkoja, oli poliisi.
        Poliisi sakotti VÄÄRIN pysäköityjä autoja. Kaupan edessä parkkiruudussa oleva auto ei ollut väärin pysäköity. Homma toimi ja toimii edelleen joissain pienemmissä kaupungeissa.
        Sitten astui raha ja bisnes kuvioihin. Tuli parkkikiekot, parkkipirkot, parkkimittarit ja maksullinen pysäköinti jokaiseen kaupungin omistamaan parkkiruutuun. Pysäköi oikein, maksat, pysäköi väärin, maksat.
        Nyt on jo yksityisetkin apajilla. ParkCom rahastaa pysäköinnillä. Aja autosi parkkiruutuun vinoon, niin joudut maksamaan yksityiselle 40€. Kuka tahansa voi alkaa perimään "sakkoja". Ja myös alkaa. Saatte nähdä.

        Sama bisnes on tulossa ja on jo tullut nopeusvalvontaan. Poliisit laitetaan kilometritehtaalle ja kamerat rahastaa. Alunperin kameroita asennettiin vain vaarallisille tieosuuksille, nyt niitä laitetaan jo jokapuolelle tien turvallisuudesta välittämättä. Mootoriteiden varsille niitä ei vielä ole laitettu, mutta ehdotettu jo on ja jonain päivänä ne rahastaa jo sielläkin.
        Rahaa kilisee valtion kassaan ja se tekee ahneeksi - rajoituksia lasketaan rahavirran kasvattamiseksi. Seuraava askel on nollatoleranssi. Mitä sen jälkeen? Lasketaan taas rajoituksia?
        Kunnat pyrkivät jo apajille. Muutamat kaupungit ajavat lakia, joka mahdollistaisi oman nopeusvalvonnan. Voin vain kuvitella mitä tapahtuisi, kun joku talousvaikeuksissa vääntelehtivä pikkukunta pääsisi rahastamaan ohitustien liikennettä. Siellä olisi jokaisen routavaurion takia 50:n rajoitus ja kamera heti perässä...
        Seuraavaksi tulevat yksityiset...

        Mikä siinä olisi niin vaikeaa?
        Joka autossa on nopeusmittari ja kun sovittaa nopeusmittarin viisarin maksimissaan nopeusrajoituksen kanssa, ei aja ylinopeutta.
        Ei voi olla totta - onko se niin helppoa?

        Vai pitäisikö toleranssit ulottaa muuallekin?
        Yksisuuntaista tietä voi ajaa 15%:n matkan väärään suuntaan?
        Kuskilla saa olla 0,6 promillea viinaa veressä?
        Renkaanmitan verran voi ajaa vastaantulijoiden kaistalla?

        Muut kyllä väistävät, hiljentävät ja joustavat, niin kuin ylinopeutta ajaessakin?


      • v-n tonttu
        vielä lorun... kirjoitti:

        että, jotta, koska, kun,...

        lue siellä sitä alakoulun äidinkielen kirjaa ja r****aa!


      • koko ajan
        Yormakka kirjoitti:

        Mikä siinä olisi niin vaikeaa?
        Joka autossa on nopeusmittari ja kun sovittaa nopeusmittarin viisarin maksimissaan nopeusrajoituksen kanssa, ei aja ylinopeutta.
        Ei voi olla totta - onko se niin helppoa?

        Vai pitäisikö toleranssit ulottaa muuallekin?
        Yksisuuntaista tietä voi ajaa 15%:n matkan väärään suuntaan?
        Kuskilla saa olla 0,6 promillea viinaa veressä?
        Renkaanmitan verran voi ajaa vastaantulijoiden kaistalla?

        Muut kyllä väistävät, hiljentävät ja joustavat, niin kuin ylinopeutta ajaessakin?

        Siis autolla ajon edellytyshän on, että liikkuu.
        Jotta tuo promilleraja olisi vertailukelpoinen, pitäisi olla sääntö, että kännissä on oltava, vaan ei yli 0,5 promillen.
        Eikä liian pienessä sievässäkään saisi olla, muuten sakotetaan ilonpilaamisesta (liikenteen vaarantaminen liian hitaasti ajamalla).

        Toisin sanoen, viinaa pitäisi ottaa koko ajan, olla kutakuinkin 0,4 - 0,5 promillen hutikassa ja puhallella alkometriin, ettei vaan raja ylity.

        Alamäkiä, risteyksiä, ym. juttuja voisi simuloida vaikkapa sillä, että välillä on huikattava olutta, välillä likööriä ja silloin tällöin pirtua...

        Huh. Meitä ajattelijoitakin on moneen junaan.


    • sitten selvää...

      Kaveri kävi "pikaisesti hakemassa pullaa" ja auto seisoi parkkipaikalla puoli tuntia. Heh.

      • Barbeito

        oli niin Iltalehden kolumnistin kuin Öhmönkin teksti. Ja asiaa. Ei pysäköinninvalvonnalla ole todellakaan mitään tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa: rangaista haitallisesta/vaarallisesta pysäköinnistä, taata että asiointia varten tarkoitetut pysäköintipaikat eivät muutu jobbarin autovarastoksi jne.

        Totta kai tuossa lehden tapauksessakin on niin, että lappuliisa ei voinut tietää, miten kauan auto oli marketin parkkiksella seisonut, kun ei ollut kiekkoa (niin kuin se kertoisi oikeasti koska se sinne on jätetty). Kun paikka oli kuitenkin lähes tyhjä, olisi liisa voinut laittaa tapauksen muistiin ja tarkistaa sitten ruuhka-aikaan, vieläkö se auto siellä seisoo ja laputtaa sitten. Joka hommassa pitäisi olla järjen käyttö sallittua. Mutta voihan olla, että tuossakin tapauksessa viranhaltijalla ei ollut mitä käyttää.


      • lassse
        Barbeito kirjoitti:

        oli niin Iltalehden kolumnistin kuin Öhmönkin teksti. Ja asiaa. Ei pysäköinninvalvonnalla ole todellakaan mitään tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa: rangaista haitallisesta/vaarallisesta pysäköinnistä, taata että asiointia varten tarkoitetut pysäköintipaikat eivät muutu jobbarin autovarastoksi jne.

        Totta kai tuossa lehden tapauksessakin on niin, että lappuliisa ei voinut tietää, miten kauan auto oli marketin parkkiksella seisonut, kun ei ollut kiekkoa (niin kuin se kertoisi oikeasti koska se sinne on jätetty). Kun paikka oli kuitenkin lähes tyhjä, olisi liisa voinut laittaa tapauksen muistiin ja tarkistaa sitten ruuhka-aikaan, vieläkö se auto siellä seisoo ja laputtaa sitten. Joka hommassa pitäisi olla järjen käyttö sallittua. Mutta voihan olla, että tuossakin tapauksessa viranhaltijalla ei ollut mitä käyttää.

        ...ehken se kaikkein terävin kansakunnan kärki hakeutua?


      • tämä on?
        Barbeito kirjoitti:

        oli niin Iltalehden kolumnistin kuin Öhmönkin teksti. Ja asiaa. Ei pysäköinninvalvonnalla ole todellakaan mitään tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa: rangaista haitallisesta/vaarallisesta pysäköinnistä, taata että asiointia varten tarkoitetut pysäköintipaikat eivät muutu jobbarin autovarastoksi jne.

        Totta kai tuossa lehden tapauksessakin on niin, että lappuliisa ei voinut tietää, miten kauan auto oli marketin parkkiksella seisonut, kun ei ollut kiekkoa (niin kuin se kertoisi oikeasti koska se sinne on jätetty). Kun paikka oli kuitenkin lähes tyhjä, olisi liisa voinut laittaa tapauksen muistiin ja tarkistaa sitten ruuhka-aikaan, vieläkö se auto siellä seisoo ja laputtaa sitten. Joka hommassa pitäisi olla järjen käyttö sallittua. Mutta voihan olla, että tuossakin tapauksessa viranhaltijalla ei ollut mitä käyttää.

        Eikun parkkikiekkoja käytetään juuri siksi ettei liisojen tarvitse tehdä näitä muistiinpanoja :)


      • toki inhimmillistä
        Barbeito kirjoitti:

        oli niin Iltalehden kolumnistin kuin Öhmönkin teksti. Ja asiaa. Ei pysäköinninvalvonnalla ole todellakaan mitään tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa: rangaista haitallisesta/vaarallisesta pysäköinnistä, taata että asiointia varten tarkoitetut pysäköintipaikat eivät muutu jobbarin autovarastoksi jne.

        Totta kai tuossa lehden tapauksessakin on niin, että lappuliisa ei voinut tietää, miten kauan auto oli marketin parkkiksella seisonut, kun ei ollut kiekkoa (niin kuin se kertoisi oikeasti koska se sinne on jätetty). Kun paikka oli kuitenkin lähes tyhjä, olisi liisa voinut laittaa tapauksen muistiin ja tarkistaa sitten ruuhka-aikaan, vieläkö se auto siellä seisoo ja laputtaa sitten. Joka hommassa pitäisi olla järjen käyttö sallittua. Mutta voihan olla, että tuossakin tapauksessa viranhaltijalla ei ollut mitä käyttää.

        mutta jos joku muu kuin toimittaja itse ois tarjonnu juttua ko lehteen, niin tuskimpa olis julki tullut.

        Joten samat säännöt muita 'ojentaville' toimittajillekin kuin meille muille, josko sitt ens kerralla olis tarkempi liikenteessä... ;-)

        Ja mistäs sen tietää, ett jos häntä ei ois 'sakotettu' ja hän ois vaikka jälkeenpäin kuullut kiekkopakosta, niin olishan Rönkkö voinu mutista vaikka valvonnan veltoilusta, vai?


    • tojopeelo

      Itselleni tärähti juuri pikavoitto kun kylässä käydessä jätin auton tunniksi marketin tyhjälle parkkikselle, jossa oli parkkikiekko-liikennemerkki jota en pimeässä nähnyt. Tapahtui illalla 9:n jälkeen kun kauppa oli jo kiinni. Jotenkin höhlän tuntuinen sakko, kun ihan luvan kanssa kumminkin sai 2h pysäköidä jos olisi hiffannut sen kiekon. Luulisi pahempiakin rikoksia löytyvän sakotettavaksi.

      • Barbeito

        Käsi pystyyn ne henkilöt, jotka ovat nähneet pysäköintivirhemaksun mittaripaikalle pysäköidyssä autossa, jos aikaa on jäljellä? Veikkaan että eipä nouse montaa kättä. Ja kuitenkin noissa mittripaikoissa oli aina maksimi pysäköintiaika, mutta ei sen ylittämisellä mitään väliä ollut, jos vaan kävi konetta säännöllisesti ruokkimassa. Että se tästä rahastuksesta.


      • tämä on?

        Hiljaisen aikaan sakottamisessa on kuitenkin se järki, että suurempi osa autoista on niitä sinne pidemmäksi aikaa väärin perustein pysäköityjä, kenties jopa romuautoja. Silloin on vähemmän asiallisia kaupassakäyjiä, joilta on vain kiekko unohtunut.

        Eiköhän tuon pitäisi olla ihan selvää, että kun pysäköi oikein, ei maksuja tule.


      • Barbeito
        tämä on? kirjoitti:

        Hiljaisen aikaan sakottamisessa on kuitenkin se järki, että suurempi osa autoista on niitä sinne pidemmäksi aikaa väärin perustein pysäköityjä, kenties jopa romuautoja. Silloin on vähemmän asiallisia kaupassakäyjiä, joilta on vain kiekko unohtunut.

        Eiköhän tuon pitäisi olla ihan selvää, että kun pysäköi oikein, ei maksuja tule.

        terveellisesti, ei kuole. Ja noudattaa liikennesääntöjä, ei joudu onnettomuuteen jne. jne.

        Lain kirjaimeen uskovilta menee nyt koko homman rahastuspointti ohi.


      • tämä on?
        Barbeito kirjoitti:

        terveellisesti, ei kuole. Ja noudattaa liikennesääntöjä, ei joudu onnettomuuteen jne. jne.

        Lain kirjaimeen uskovilta menee nyt koko homman rahastuspointti ohi.

        siinä rahastuksessa ole se pointti, että muutkin mahtuvat pysäköimään. Ja sinnä ei ole mitään väärää että sääntöjen rikkoja joutuu maksumieheksi.


      • Barbeito
        tämä on? kirjoitti:

        siinä rahastuksessa ole se pointti, että muutkin mahtuvat pysäköimään. Ja sinnä ei ole mitään väärää että sääntöjen rikkoja joutuu maksumieheksi.

        Jääköön tämä osaltani tähän viimeiseen kommenttiin kun en osaa vääntää rautalankaa kyllin havainnollisesti.

        Tyhjällä parkkipaikalla muiden pysäköimään mahtumista edesauttoi tuossa artikkelissa se, että tuli virhemaksu kun ei ollut kiekkoa. Asianmukaisesti asetetulla pysäköintikiekolla auto olisi kutistunut ilmeisesti olemattomiin.


      • tämä on?
        Barbeito kirjoitti:

        Jääköön tämä osaltani tähän viimeiseen kommenttiin kun en osaa vääntää rautalankaa kyllin havainnollisesti.

        Tyhjällä parkkipaikalla muiden pysäköimään mahtumista edesauttoi tuossa artikkelissa se, että tuli virhemaksu kun ei ollut kiekkoa. Asianmukaisesti asetetulla pysäköintikiekolla auto olisi kutistunut ilmeisesti olemattomiin.

        Kannattaa tosiaan lopettaa kirjoittelu jos ei ole mitään lisättävää ja huomaa olevansa väärässä. Pari viestiä sitten annoin jo perustelun miksi hiljaiseen aikaankin pitää sakottaa.


      • tojopeelo
        tämä on? kirjoitti:

        Hiljaisen aikaan sakottamisessa on kuitenkin se järki, että suurempi osa autoista on niitä sinne pidemmäksi aikaa väärin perustein pysäköityjä, kenties jopa romuautoja. Silloin on vähemmän asiallisia kaupassakäyjiä, joilta on vain kiekko unohtunut.

        Eiköhän tuon pitäisi olla ihan selvää, että kun pysäköi oikein, ei maksuja tule.

        Näinhän se on lain ja asetusten kirjaimen mukaan.
        Ymmärränhän minäkin toki että ilman mitään kontrollia marketin parkkis olisi ennen pitkää osittain pitkäaikaisparkki trailereille, nostimille ja muille sesonkiajoneuvoille, ja toisaalta yöparkkipaikka lähiseudun asukkaille.

        Jotenkin tuntuisi kumminkin että pikku säätövaraa voisi käyttää kun aluetta on hehtaaritolkulla tyhjänä, kaupan kiinnioloaika, ja joka tapauksessa 2h on sallittu kunhan hiffaa sen kiekon, ja auto ei näytä olevan pitkäaikaisparkissa, voisi vaikka vasta seuraavalla kierroksella laputtaa jos edelleen siinä seistä töröttää. Niin, onhan näitä digikameroita ja muita apuneuvoja olemassa jos liisan henkinen kapasiteetti ei taivu muistamaan.


    • Laki ja Oikeus

      Tuo toimittaja valittaa palstallaan milloin mistäkin. Jos on sakot saanut, niin ei siitä voi muita syyttää. Hänen kaltaisillaan ressukoilla (hei, joku teistäkin on juuri tällainen!) kuitenkin on aina tapana selitellä niin saatanasti, kun he saavat sakot. Syy on aina muissa, ei koskaan itsessä.

      Eräs Vantaan Sanomien toimittajakin oli saanut parit sakot ja ihmetteli sitä oikein kuvansa kera lehtensä sivulla. Kertoi jopa missä tilanteissa sakot olivat tulleet. Tyhmempikin lukija tajusi, että sakot tulivat aivan aiheesta, eivät aiheetta. Pikkumaisuuksissaan kuitenkin selitteli niitä, näitä, mutta ei kuitenkaan myöntänyt olevansa syyllinen ja sakkonsa ansainnut. Taisipa vielä kirjoituksessaan haukkua poliisiakin. Veti vielä vertailuksi aivan naurettavia muiden autoilijoiden tekemiä pikku mokia, joista hänen mukaansa olisi myös pitänyt sakottaa. Säälittävä jätkä. Taitaa olla lehtimiestenkin ammattitauti tuo valittaminen ja "aina syyttömänä tuomittuna" olo.

      Niinpä niin, eihän kukaan rangaistuksen saanut ole koskaan syyllinen. Syyllinen on se kuuluisa tuntematon mopomies.

    • Jos antaa sakottaa parkkiinsa tullutta autoa! Kauppaahan on helppoa vaihtaa.

      On kolme liikenneasiaa, joissa kaikissa vahva rahastamisen maku:
      Ylinopeudet,
      Alkopromillet ja
      Parkkisakot.

      Rangaista pitäisi saada vasta, jos on aiheuttanut toiselle todellista vahinkoa. Kaikissa noissa käytäntö vaihtelee rajusti. Oikeudenmukaista olisi käytäntöjen yhdenmukaistaminen esim. aluksi EU'n sisällä!

      Tietenkin on vielä yksi tosi merkittävä rahastuslähde: Polttoainevero. Venezuelassa litra bensaa maksaa kai 2 senttiä.

    • Ja liikennemerkit

      Kun ajelee sokeana, ei merkkejä voi nähdäkään.
      -Oletin, että tässä saa ajaa satasta, kun on niin leveä tie.
      -Oletin, että ajamani tie on etuajo-oikeutettu, kun 5 minuuttia aiemmin ajamani tiekin oli.
      -Oletin, että parkkipaikalla voi aina pysäköidä ilmaiseksi / ilman kiekkoa, koskapa Putaankorvan kesoilillakin voi niin tehdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      326
      3878
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      275
      2224
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      114
      1554
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe