Laihtuuko vhh-lla?

Muutenkin laiha

Laskin tohtori.fi sivulla mun painoindeksin, joka oli 16,9. Ja suositukseen nähden mulla on 4,4kg alipainoa. Oon aina ollut laiha (laihuus tulee geeneissä) ja aina yrittänyt lihottaa itseäni, mut kun en hirveästi tykkää roskaruoasta, jota lääkäri/terveydehoitajat aina suositteli.

Nyt rupesin noudattamaan vhh-ruokavaliota, yrittänyt ainakin, kun mulla on lievä akne ja akne-palstalla sitä suositeltiin. Olen onnistunut jättämään pois ainakin sokerin ja vehnäjauhot. Iho oli hetken parempi mut nyt taas räjähti. Tuntuu et pitäis jättää pois myös tumman leivän ja perunan, mut vähän epäilen et kuihdun kokonaan pois. Rasvaa oon yrittänyt syödä, kalaöljykapseleita, rypsi/oliiviöljyä, kermaa/ruokakermaa, majoneesia. Ja muuten ruokavaliooni kuuluvat nykyään kana, liha, kananmunat, tumma leipä (Uotilan maalaislimppu, ilman vehnäjauhoja), kasvikset, hedelmät, marjat, kivennäisvesi, tee, maustamaton jogurtti, maito, peruna, Elovenan kaurapuuro,pekoni, makkara (esim. kalkkunan leike) välillä light siideri/limut.. Siinä oli kai suurin osa.

Uskallanko siis jättää muut "huonot" tuotteet pois vai laihdunko ihan varmasti? Kun oon lukenut tosta vhh-sta et moni laihduttaja noudattaa sitä ja saanut hyvin painon laskemaan. Mun olisi päinvastoin tarkoitus saada vaikka sen 5kg lisää. Kesällä ei huvittanut mennä uimaankaan, kun näytän ihan anorektikolta ilman vaatteita, rintaluut paistaa, ei ole rintoja jne. Ja ikääkin jo 20v, mut mua luullaan 15-16 vuotiaaksi :(

Kannattaako mun jatkaa tätä ruokavaliota, kun haluan kuitenkin päästä aknestakin eroon, kun moni on kuulemma päässyt siitä vhh:n avulla. Mitä mun kannattaisi syödä? Osaisiko joku neuvoa?

11

2008

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skäribo

      Usein käy niin, että ennen parantumista iho alkaa kukkia oikein kunnolla. Kaikki kuonat kun tulevat huokosista ulos. Jatka vielä hetki noin, koita olla kärsivällinen. Vain kokeilemalla näet toimiiko homma.

      Siihen en ota kantaa laihtuuko vhh:lla, mutta sokerin ja vehnäjauhojen jättäminen pois ei ole ollenkaan huono idea. Minun akneni parani taas jättämällä liha pois. Nykyisin kyllä syön lihaa, mutta en kovin paljon. Myös juusto ja lisäaineet pahentavat monen aknea.

      • Muutenkin laiha

        Kauankohan tää paheneminen mahtaa kestää? Mulla tosiaan iho parani aika hyvin alussa,luulin jo et nyt tää vhh oikeasti toimii :) sitä kesti tosin vain muutama pv ja sen jälkeen alkoi paheneminen, kestänyt kyl vain viikon, mut naama vaan pahenee ja tulee kipeitä ihonalaisia finnejä.. Enkä ole yhtään muuttanut ruokavaliota sen jälkeen kun alkoi parantua.. Ihme juttu.. Mut perunaa ja tummaa leipää en aio siltikään jättää pois, ne taitaakin olla ainoat "väärät" tuotteet ruokavaliossani..


      • Muutenkin laiha
        Muutenkin laiha kirjoitti:

        Kauankohan tää paheneminen mahtaa kestää? Mulla tosiaan iho parani aika hyvin alussa,luulin jo et nyt tää vhh oikeasti toimii :) sitä kesti tosin vain muutama pv ja sen jälkeen alkoi paheneminen, kestänyt kyl vain viikon, mut naama vaan pahenee ja tulee kipeitä ihonalaisia finnejä.. Enkä ole yhtään muuttanut ruokavaliota sen jälkeen kun alkoi parantua.. Ihme juttu.. Mut perunaa ja tummaa leipää en aio siltikään jättää pois, ne taitaakin olla ainoat "väärät" tuotteet ruokavaliossani..

        Oon joskus huomannut että mausteen pahentaa mulla ihoa (ellei ollut sattumaa). Ostin vähän aikaa sitten majoneesin, kun sitä kuulemma myös kannattaa syödä, mut huomasinkin että se sisältää mausteita.. Voikohan sekin vaikuttaa tohon pahentumiseen.. Onkohan myynnissä sitä ilman mausteita..? Vai jätänkö senkin kokonaan pois..:D


    • JariJo

      Tuollaisesta alipainosta on varmasti hyvin epätodennäköistä laihdua edelleen millään järkevällä ruokavaliolla.

      Kannattanee kuitenkin pitää runsaasta ja etenkin säännöllisestä rasvan saannista. Sinulla on tuskin hirveästi varastorasvaa käytössä.

    • Yozoboss

      Lääkäri uusimmassa Trendissä (lehti, jota muuten ällöän...)sanoi, ettei ravinto juurikaan vaikuta akneen. Kokemuksieni perusteella taidan uskon sen. Hormoneista se johtuu ja olen sitä mieltä, että tehokkain (ainoa itselläni toimiva) hoito on e-pillerit Cypretyl/Diane Nova. Niillä voit saada lähes täydellisen ihon -jos ne muuten sopivat.

      Ruokavaliosi kuullostaa ihan hyvältä ja ole vain hemmetin tyytyväinen, että olet laiha ja saat syödä mitä ikinä haluat!! Täällä palstoillakin on varmasti kymmeniä ja kymmeniä kateellisia... Ikäsi karttuessa saat lisää painoa -jos ja kun ilmeisesti olet terve, unohda lihotuskuurit! JA HULLUJA ne lääkärit/terkat, jotka kehottavat lihottamaan epäterveellisellä sokeri vehnäjauho rasvamössöllä!!! (Varmaan kateellisia sinulle hekin?!)

      • Ihmettelee!

        johtuu vain hormooneista (minkä kyllä uskon, olen huomannut), miksi sitten naamani "räjähtää" parin päivän päästä siitä kun olen nauttinut suklaata kunnolla? Kyse ei ole sattumasta, vaan niin tapahtuu aina, olen kokeillut.


      • Yozoboss
        Ihmettelee! kirjoitti:

        johtuu vain hormooneista (minkä kyllä uskon, olen huomannut), miksi sitten naamani "räjähtää" parin päivän päästä siitä kun olen nauttinut suklaata kunnolla? Kyse ei ole sattumasta, vaan niin tapahtuu aina, olen kokeillut.

        En sanonut aknen johtuvan VAIN hormoneista, vaan enimmäkseen. Sama ilmiö minullakin on ollut suklaan, pitsan yms. epäterveellisen kanssa, mutta "räjähdyksiä " on tullut myös muulloin, kevyesti ja terveellisesti syödessä -syynä sitten kai kuinan poistuminen.

        Ja vaikea tuostakaan on vetää suora yhteys syömisten ja finnien välille, sillä VOIHAN olla niinkin, että hormonit herkistävät rasvaisille mieliteoille...

        Hormoniväitettä tukee ainakin se, että syödessäni Diane Novaa tai Cypretyliä, finnejä ei tullut, vaikka miten joskus mätti suklaata (levy päivässä) jne...


      • Ihmettelee!
        Yozoboss kirjoitti:

        En sanonut aknen johtuvan VAIN hormoneista, vaan enimmäkseen. Sama ilmiö minullakin on ollut suklaan, pitsan yms. epäterveellisen kanssa, mutta "räjähdyksiä " on tullut myös muulloin, kevyesti ja terveellisesti syödessä -syynä sitten kai kuinan poistuminen.

        Ja vaikea tuostakaan on vetää suora yhteys syömisten ja finnien välille, sillä VOIHAN olla niinkin, että hormonit herkistävät rasvaisille mieliteoille...

        Hormoniväitettä tukee ainakin se, että syödessäni Diane Novaa tai Cypretyliä, finnejä ei tullut, vaikka miten joskus mätti suklaata (levy päivässä) jne...

        Voi tosiaan olla että liika rasva ja sokeri tekee jotain hormooneille joka saa aikaan finnejä. Mutta itse en tule ottamaan e-pillereitä finnien takia (enkä ehkäisymuotona). E-pillerithän ovat hormooneja, ja kemiallisia, vieraita aineita keholle joka ei voi mitenkään olla terveellistä vaikka ei olisi ns. oireita. Mieluummin sitten herkuttelen välillä suklaalla ja saan muutaman finnin :) Ehkäisyn hoidan muulla tavalla.


      • Muutenkin laiha

        Olen kyllä samaa mieltä siitä että on väärin pakottaa toista lihottamaan itseään roskaruoilla. Sillä itselläni ei ole eikä ikinä ollut mitään terveysongelmia laihuuden takia, terveystarkastuksissa kun kävin niin kaikki on aina ollut kunnossa (*koputtaa puuta) Kuukautiset on ollut aina erittäin säännölliset jne.

        Mutta olen eri mieltä siitä että ruokavalio ei vaikuttaisi ihon kuntoon. Nyt kun olen pidempään sitä noudattanut niin tuntuu et iho ona parantunut huomattavasti. Ruokahan vaikuttaa hormoneihin.


    • tbr

      säällittävää ruikutusta..'en vain liho' hei camoon! mitä jos kokeilisit syödä ihan normaalisti, kunnon aterioita useamman kerran päivässä? (salaatin, perunan/riisin, liha ja leivän kanssa?)
      mistä lähtien peruna ja tummaleipä on ollut 'pahoja' ja majoneesit/kermat 'hyviä'? majoneesi ja kerma on rasvaa, josta sitä finniäkki tuppaa, usko pois.
      sori vaan, mutta olen tarkkailut ympäristöä ja huomannut, että ne jotka väittää syövänsä paljon niin ei oikeesti edes syö paljon mitään.
      itse en myöskään lihonnut, vaikka söin oikeesti paljon n. 2h välein mahan täyteen ja todella paljon makeisia, jätskiä joka päivä ja suklaata, keksejä.. ei mitään rajaa. ja aina oli nälkä! nyt siirryttyäni 20v toiselle puolelle olen yllättäen (oikeesti yllättäen 1kk muutos) alkanut lihomaan aivan muodottomaksi. ja nyt olen ottanut tehokuurin (ahmijaksi todella vaikeeta) ja yritän syödä mahdollisimman vähän ja liikkua mahdollisimman paljon (vaihdoin duuninkin liikkuvaksi) eikä auta! joten kiitä onneasi jos pysyt kondikses, mua ottaa päähän kun silloin toivoin lihoavani ja halusin kokeilla laihdutuskuureja.. ja sen sain..mun kirous.

      • Muutenkin laiha

        Aika ristiriitainen viesti..?

        "säällittävää ruikutusta..'en vain liho' hei camoon! mitä jos kokeilisit syödä ihan normaalisti, kunnon aterioita useamman kerran päivässä? (salaatin, perunan/riisin.."

        ja

        "itse en myöskään lihonnut, vaikka söin oikeesti paljon n. 2h välein mahan täyteen ja todella paljon makeisia, jätskiä joka päivä ja suklaata, keksejä.. ei mitään rajaa. ja aina oli nälkä! nyt siirryttyäni 20v toiselle puolelle olen yllättäen (oikeesti yllättäen 1kk muutos) alkanut lihomaan aivan muodottomaksi. ja nyt olen ottanut tehokuurin (ahmijaksi todella vaikeeta) ja yritän syödä mahdollisimman vähän ja liikkua mahdollisimman paljon (vaihdoin duuninkin liikkuvaksi) eikä auta! joten kiitä onneasi jos pysyt kondikses, mua ottaa päähän kun silloin toivoin lihoavani ja halusin kokeilla laihdutuskuureja.. ja sen sain..mun kirous. "

        Jaa jaa... Itsekin olen nyt siirtynyt 20 v toiselle puolelle, enkä siltikään liho, sinällään ei haittaa yhtään, kunhan en laihdu enempää..:P


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe