Kaikki upeat VR-moottorit.
http://en.wikipedia.org/wiki/VR6_engine
Palkittu TSI.
Huippudieselit.
...ja tietenkin huipputehokas Bugatti Veyron
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bugatti_Veyron
Volkkarin inssien aikaansaannoksia. Ei muiden.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_engines
Volkkari moottorit tekee
48
2808
Vastaukset
- sitroen.
siellä myös soikeasylinterinen moottori? Entä G-ahdin?
En jaksanut selata, yritelmiä kyllä on ollut paljon. Todella kehnosti ellei joku noista olisi ollut toimivakin ellei peräti hyvä.- kaikkien alojen asiantuntija
Ainakin kaikki viestissä mainitut koneet ovat olleet hyviä ja toimivia:
VR-moottorit
TSI
TDI
Veyronin kone
Mitään sutta tuskin on tehtykään.
G-ahdin oli lyhyeksi jäänyt kokeilu. Ideana hyvä, mutta ehkä liian varhain.
- tokkopa?
http://www.myvwlemon.com/ubb/Forum5/HTML/000107.html
http://www.pagenstecher.de/topic121270,Ich-kack-ab-VR6-problem-hoch-10.html
http://www.autoextrem.de/showthread,t-7187.htm
http://www.gti-vr6.net/library/misc/high_mileage_probs.html
http://www.mylemon.com/VW_18T.html- kaikkien alojen asiantuntija
Keskustelupalstalätinää: http://www.myvwlemon.com/ubb/Forum5/HTML/000107.html
Keskustelupalstalätinää:
http://www.pagenstecher.de/topic121270,Ich-kack-ab-VR6- problem-hoch-10.html
Keskustelupalstalätinää tässäkin.
Ei mitään todellista ongelmaa:
http://www.autoextrem.de/showthread,t-7187.htm
Yleisiä vikoja, ei mitenkään moottorista aiheutuneita.
http://www.gti-vr6.net/library/misc/high_mileage_probs. html
1.8 turbokoneiden puolaongelma, ei moottori:
http://www.mylemon.com/VW_18T.html
Jos vastineita alat kirjoittamaan, koeta paremmilla lihaksilla. - lätinää
kaikkien alojen asiantuntija kirjoitti:
Keskustelupalstalätinää: http://www.myvwlemon.com/ubb/Forum5/HTML/000107.html
Keskustelupalstalätinää:
http://www.pagenstecher.de/topic121270,Ich-kack-ab-VR6- problem-hoch-10.html
Keskustelupalstalätinää tässäkin.
Ei mitään todellista ongelmaa:
http://www.autoextrem.de/showthread,t-7187.htm
Yleisiä vikoja, ei mitenkään moottorista aiheutuneita.
http://www.gti-vr6.net/library/misc/high_mileage_probs. html
1.8 turbokoneiden puolaongelma, ei moottori:
http://www.mylemon.com/VW_18T.html
Jos vastineita alat kirjoittamaan, koeta paremmilla lihaksilla.http://www.lemonlaw.com/volkswagen-audi-problems.html
http://www.ohiolemonlaw.com/safety-recall-50-vw-brake-light.htm
http://www.openroad.ca/volkswebbin/viewtopic.php?pid=154408
http://www.myvwlemon.com/ubb/Forum1/HTML/001369.html
http://www.grumblemutterspit.org/vwsucks/thread.php?i=5726&PHPSESSID=62d4fefcaffdb4859fcaf7d513a79be9 - kaikkien alojen asiantuntija
lätinää kirjoitti:
http://www.lemonlaw.com/volkswagen-audi-problems.html
http://www.ohiolemonlaw.com/safety-recall-50-vw-brake-light.htm
http://www.openroad.ca/volkswebbin/viewtopic.php?pid=154408
http://www.myvwlemon.com/ubb/Forum1/HTML/001369.html
http://www.grumblemutterspit.org/vwsucks/thread.php?i=5726&PHPSESSID=62d4fefcaffdb4859fcaf7d513a79be9Tällaisen ruikutus... keskustelupalstaviestilinkityksen voi tehdä mistä tahansa automerkistä.
Et kykene edes spesifioimaan niitä moottoreittain.
Niin, ja ne moottorit ovat tehtyjä, toimivia ja käytössä miljoonissa autoissa.
Ei volkkarin maine ole mihinkään romahtanut.
Kaikkein vähiten Veyronin vuoksi. - ruikutus, ei
kaikkien alojen asiantuntija kirjoitti:
Tällaisen ruikutus... keskustelupalstaviestilinkityksen voi tehdä mistä tahansa automerkistä.
Et kykene edes spesifioimaan niitä moottoreittain.
Niin, ja ne moottorit ovat tehtyjä, toimivia ja käytössä miljoonissa autoissa.
Ei volkkarin maine ole mihinkään romahtanut.
Kaikkein vähiten Veyronin vuoksi.http://www.usatoday.com/money/autos/2004-05-11-vw_x.htm
http://www.thepeters.org/badvw.htm
http://www.mxac.com.au/drt/ReallyBigVWProblems.htm
http://www.weeklygripe.co.uk/a327.asp
http://www.myvwlemon.com/ubb/Forum5/HTML/000049.html
Huuahaha muahaha buhuhaha. Damn, pääsi hätäpissä housuun kesken tämän kauhean nauramisen.
Master Eq- kaikkien alojen asiantuntija
Niin se vaan koville ottaa...
Se Veyronin kone saa sut jo paskomaan allesi.
- väärässä.
siinä mielessä, että se on Audin tehdas ja inssit jotka noita isompia koneita suunnittelee. Ne tulevat ensimmäiseksi audeihin. Luonnollisesti moottorit ovat VW-moottoreita, koska se on emoyhtiö. Ole tarkkanam tai ota asioista selvää.
- kaikkien alojen asiantuntija
Miten sen nyt erottelee. Wikipedian artikkeli ei näin sano.
Onko sinulla parempi tieto?
Jos on, kerro perustellen ?
Nyt esitit vain pelkän heiton.
Totta on, että Audinkin pajalla tehdään hienoja koneita.
- lol@u
FSI tekniikkakin piti ostaa Japanista, jossa se on ollut jo toistakymmentä vuotta sitten...
- rrrealisti
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ? - se sitten
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?No onko VW kopioinut sitten Mersua?
VW on ostanut suorasuihkutustekniikkaan liittyviä patenttioikeuksia Japanista. Tuskin ihan turhan takia... - lol@u
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?no mitäs ihmeellistä tsi-moottorissa on ilman suorasuihkutusta? Tuollaisia remmiahdin-turbo yhdistelmiä on nähty kaikkien kyläseppienkin tekemänä jo 80-luvulla.
Kirjaimien muuttaminen toiseksi ei poista sitä tosiasiaa, että GDI-patentteja on ostettu Japanista iso kasa. Tottakai ruiskujärjestelmät ovat aina hieman erilaisia, tuskin kahta täysin identtistä L-jetroniciakaan löytyy eri merkkisistä autoista.
"rrrealistin" vision mukaan volkkarilla on siis koko ajan ollut mm. GDI-tekniikka hallussaan, naapuritehtaan kavereilta lainassa, mutta eivät vaan ole viitsineet sitä aikaisemmin käyttää? Odottivat että japanilaiset kerkiävät ensin? Ja päättivät sitten hämäysmielessä maksaa patenteista, 10 vuotta jälkijunassa?
Heräisit nyt jo omiin juttuihisi kaveri. Sitten kun amiksessa opetetaan teille mitä eroa on keksinnöllä (Mersun suorasuihku), innovaatiolla (Mitsun suorasuihku), ja kopioinnilla (volkkarin patenttikaupat), niin tule sitten takaisin mesoamaan tänne palstalle. Ja muista riisua ne autoliikkeestä saadut vw-lasit pois silmiltä välillä, ne selvästikin vääristävät maailmankuvaa.
Miksi muuten kuvittelet vokkelon keksineen yhtään mitään? Se on jopa japanilaisiin autonvalmistajiin verrattuna melko tuore tapaus, joka ensimmäiset 40 vuotta eleli yhdellä ja samalla mallilla, jossa ei todellakaan ollut yhtään mitään mullistavaa. Ei siis mikään varsinainen innovaatiopaja. - lol@u
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?Mistä ihmeestä muuten johtuu, että aina kun näitä nettikeskusteluja lukee, niin heti kun joku mainitsee sanan "volkswagen", niin heti samantien keskusteluun ilmestyy myös sana "paska"? Niinkuin nytkin. Lieneekö kyseessä jokin veeveen patentoima juttu? Jotenkin nämä sanat kuitenkin näyttävät liittyvän yhteen kuin herne ja palko.
- lol@u
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?niin tsi onkin näköjään fsi:stä kehittyneempi versio, siihen on japseilta ostetun GDI-tekniikan lisäksi kopioitu ahdin ratkaisu Italiasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
No, eihän tuossa mitään uutta, Italiastahan se vokkelon laatukin on kopioitu.
Tässä nyt vaan herää kysymys, että mitä ne nyt tarkkaan ottaen ovatkaan KEKSINEET volkkarilla tuohon tsi koneeseen? - lainausta
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?, koska artikkelin lukeminen vaatii rekisteröitymisen ja kaikilla palstan lukijoilla ei välttämättä ole mahdollisuutta. Eli voi poistaa, mutta toivon mukaan rrrrealistikin edes jotain tajuaa lukea. Ei ne Japanilaiset aivan niin takapajulaisia ole... Kunniaa tietysti myös mersulle, mutta omasta mielestäni ainakin Japanilaiset insinöörit ansaitsevat oman osansa. Eli kun Mersu (eurooppalaiset), kerran keksivät suorasuihkutuksen, niin miksi ne alkoivat yleistyä vasta sen jälkeen kun Mitsubishi ja Toyota toivat omansa täällä myyntiin? Voit tietysti syyttää rikillistä bensiiniä, mutta miksi Japanissa on osattu tehdä vähärikkistä bensiiniä jo kauan aikaisemmin?
"Suorasuihkutus etsii ottomoottorissa yhä muotoaan, vaikka turboahdettu suoraruiskutusdiesel kerääkin Euroopan henkilöautomyynnistä entistä suurempia osuuksia. Missä siis ovat suorasuihkutusta hyödyntävät bensiinimallit? Koeteltiinhan tekniikkaa jo 1950-luvulla siipiovisessa Mercedes-Benz 300 SL:ssä. Sittemmin suorasuihkutus jäi kuitenkin taka-alalle. Kustannukset ja hyöty eivät kohdanneet.
Bensiinin suorasuihkutuksen nykyhistoria alkaa vuodesta 1996. Toyota ja Mitsubishi toivat perä perään kerrostettua laihaseosta hyödyntävät moottorinsa Japanin markkinoille. Ikuinen haave kerrossyöttöperiaatteen käytöstä sai uutta vauhtia. Ajatus, että vain sytytystulpan juureen keskitetään syttymiskelpoinen seospilvi, on erittäin vanha. Ympärille pyritään jättämään vaippa, joka koostuu erittäin laihasta seoksesta tai ilmasta.
Ilmasuhteelle krantun bensiinin käyttäytyminen tunnettiin jo vuosisadan alussa, samoin kikka syttymisrajat alittavan ilmasuhteen kiertämiseksi.
Kerrossyöttöä hyödyntävistä moottoriprototyypeistä on ollut paljon puhetta. Kuitenkin vain Honda toi tekniikkansa 1970-luvun alussa tuotantoon – Civiciä myytiin jenkeissä ns. CVCC-versiona. Näppärässä kaasutinmoottorissa oli kolmas pikkuventtiili erillisine kammioineen ja sytytystulppineen. Sieltä palaminen eteni varsinaiseen sylinteriin.
Suorasuihkutuskausi ja kerrostetun syötön tekniikka löysivät tiensä Eurooppaan Mitsubishi GDI:n myötä. Toyota jätti kerrossyöttöperiaatteensa kotimarkkinoille puhtaampien, joskaan ei täysin rikittömien bensiinien (10–40 ppm) äärelle. Euroopassa Toyotan talousmallit käyttivät homogeenista laihaseosta mutta epäsuoraa imukanavasuihkutusta. Homogeeniseen suorasuihkutukseen siirryttiin kaksi vuotta sitten.
Japanissa suorasuihkutusmallien markkinaosuus on kohonnut jo kymmeneen prosenttiin. Maan suurimman valmistajan Toyotan osuus on tuo sama 10 %. Toisaalta Mitsubishin satsaukset suorasuihkutusmallien tuotantoon tiedetään voimakkaimmiksi.
Euroopassa lähtölaukaus tapahtui myöhemmin. Se ei tosin ollut kovin räväkkä, kun Renault esitteli oman suorasuihkutusversionsa Frankfurtissa syksyllä 1999. Kaksilitrainen IDE-moottori alkoi vauhdittaa Méganen Coupé/Cabriolet-malleja. Ranskalaismoottori ei kuitenkaan hyödyntänyt japanilaiskoneiden tavoin laihoja seoksia vaan toimi ns. stökiometrisellä ilmasuhteella – jossa ilman ja bensiinin suhde on 14,6:1 – homogeenista seosta käyttäen."
LÄHDE: Tuulilasissa 10/2002
Kirjoittaja: Tapani Vaahtola - kerkesi
lol@u kirjoitti:
niin tsi onkin näköjään fsi:stä kehittyneempi versio, siihen on japseilta ostetun GDI-tekniikan lisäksi kopioitu ahdin ratkaisu Italiasta:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
No, eihän tuossa mitään uutta, Italiastahan se vokkelon laatukin on kopioitu.
Tässä nyt vaan herää kysymys, että mitä ne nyt tarkkaan ottaen ovatkaan KEKSINEET volkkarilla tuohon tsi koneeseen?ennen Volkkaria:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_March_Superturbo
ja sama suomeksi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nissan_Micra
lisää juttua:
http://www.j-garage.com/nissan/march/st.htm
Toivon mukaan VW on onnistunut koneptissaan, eikä tämä moottorityyppi jää vain yhdeksi versioksi. - täytyy varmaan
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?nyt tähän kohdalle tuoda keskusteluun taas se tarina, missä luetellaan kärrynpyörän keksijästä lähtien keksinnöt ja keksijöiden kansallisuus.
Muuten taitaa tulla turpiin 6-0... - etyl
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?suoraruiskutusta käytettiin testimielessä jo 30 luvulla kilpa-autoissa
- etyl
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?jo 40 luvulla kilpa-autoissa
Alfa Romeo 6C2500 with "Ala spessa" body ran the 1940 Mille Miglia with the fuel injection system. - kuin
rrrealisti kirjoitti:
Eihän tuossa ollut mitään mainintaa FSI-moottoreista.
Japsit kylläkin ovat kopioineet jo mersussa vuonna 1955 ollutta suoraruiskutusta (300 SLR).
Siis, eivät keksineet mitään!
Mutta tätähän ei kaikenmaailman paskanjauhajat tietenkään ymmärrä.
Volkkarin FSI on tarkemmin katseltuna eri kuin Mitsun.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_300SL
MISTÄHÄN SE JOHTUU, ETTÄ AINA LUULLAAN JAPSIEN KEKSINEEN POLTTOAINEEN SUORARUISKUTUKSEN TAI YLIPÄÄTÄÄN MITÄÄN AUTOALAAN LIITTYVÄÄ ?VW toi ensimmäisen FSI koneen näyttelyihin oli TM:ssä pikku-uutisten joukossa ilmoitus jossa sanottiin, että Toyota liisaa Volsulle suorasuihkutustekniikkaa.
Japanista se siis tuli Volsulle. - itsekin
kuin kirjoitti:
VW toi ensimmäisen FSI koneen näyttelyihin oli TM:ssä pikku-uutisten joukossa ilmoitus jossa sanottiin, että Toyota liisaa Volsulle suorasuihkutustekniikkaa.
Japanista se siis tuli Volsulle.muistelin, mutta kun ei ole kyseinen lehti tässä käden ulottuvilla niin en voinut varmistaa. En nyt tiedä onko se FSI suoraan Toyotan tekniikka vai onko se ollut vain malli, josta sitten VW:n inssit on FSI jalostanut. Tiedä häntä...
- Golf-kuski
Minulla on 260000 ajettu vuoden 1994 VR-6 Golffi.
Normaaleja kulutusosia menee, mutta kone käy ja kukkuu hienosti.
Moottorihan on itse asiassa fiksu idea. Siinä on V-kuutosen tunnelma, mutta vain yksi sylinterikansi.
Tätähän ei suurin osa näistä parjaajista ymmärrä.- vielä ihan
alkuperäinen tuo kone?
Aika harvinainen, jos on.
Yleensä niiden jakopäästä tulee sekopää ja kone paskaxi. - Golf-kuski
vielä ihan kirjoitti:
alkuperäinen tuo kone?
Aika harvinainen, jos on.
Yleensä niiden jakopäästä tulee sekopää ja kone paskaxi.jakopää?
remmi pitää vaihtaa myös JOSKUS !
Siten pysyy ehjänä.
Muuten ei ongelmia. - idealisti99
sen takia se olikin Lancialla käytössä ennen volkkaria :)
Käsittääkseni VW valmistaa samanlaisia öljytisleillä käyviä mäntämoottoreita kuin muutkin jo yli 100 vuotta.
Mikä ominaisuus tekee niistä jotenkin poikkeavia tai erikoisia ?- hyvä ja
oleellinen asia.
- pihvinkääntäjä
No, moniko muu on keksinyt VR-moottorit tai löytyykö Bugattiin muitakin moottorinvalmistajia ?
Mikä muu valmistaja on näin menestyksekkäästi ja pitkään toiminut TDI-moottorien parissa ?
Tosiasia on, että nimenomaan VW/Audi -konserni aloitti laajamittaisen TDI-autojen valmistuksen.
Fiat jäi nopeasti jalkoihin sinänsä hyvillä moottoreillaan.
http://www.speedace.info/automotive_directory/audi.htm
" In 1989, Audi introduced the first direct injection diesel engine with a turbo-charger (TDI) - a triumph for automobile diesel engines"
Jopa hybridiä kokeiltiin:
" Another innovation in 1989 was the Audi duo hybrid system. A conventional petrol or diesel engine drove the front wheels and a 9,3 kW electric engine drove the rear. So for driving in the country, the Audi duo had the usual acceleration, range and top speed. But the electric engine eliminated exhaust emissions and noise for driving in the city." - osti
pihvinkääntäjä kirjoitti:
No, moniko muu on keksinyt VR-moottorit tai löytyykö Bugattiin muitakin moottorinvalmistajia ?
Mikä muu valmistaja on näin menestyksekkäästi ja pitkään toiminut TDI-moottorien parissa ?
Tosiasia on, että nimenomaan VW/Audi -konserni aloitti laajamittaisen TDI-autojen valmistuksen.
Fiat jäi nopeasti jalkoihin sinänsä hyvillä moottoreillaan.
http://www.speedace.info/automotive_directory/audi.htm
" In 1989, Audi introduced the first direct injection diesel engine with a turbo-charger (TDI) - a triumph for automobile diesel engines"
Jopa hybridiä kokeiltiin:
" Another innovation in 1989 was the Audi duo hybrid system. A conventional petrol or diesel engine drove the front wheels and a 9,3 kW electric engine drove the rear. So for driving in the country, the Audi duo had the usual acceleration, range and top speed. But the electric engine eliminated exhaust emissions and noise for driving in the city."VW osti juuri Fiatilta TDI tekniikan...
- sitroen.
osti kirjoitti:
VW osti juuri Fiatilta TDI tekniikan...
kertaa kantti mallin Alfa Romeossa oli VR-tyylinen nelosmoottori, joten ei ainakaan VW sitä ole keksinyt.
Kuplan nelosbokserista en tiedä oliko sillä vastaavia edeltäjiä. Ainakin se oli kuuluisa lyhytikäisyydestään ja janoisuudestaan.
Jossakin Audissa jakopäistä tuli sekopäitä. Niissä oli ketjuveto ja muuttuva venttiilien ajoitus. Muuten en ole viitsinyt selvitellä asiaa tarkemmin. Lienee käytetty VW:ssakin samaa moottoria?
Joku VW:n diesel rikkoi kansia yhtenään, välillä sylinterilohkojakin. Tyyppiä en pannut mieleeni, mutta voin selvittää jos ihan hirveästi jotakuta kiinnostaa.
Tietääkseni VW ei ole onnistunut kehittämään mitään uutta ja ennennäkemätöntä moottoritekniikassa. Yrityksiä on ollut, mutta susia on tullut, mm. juuri mainitsemani soikeasylinteriset ja G-ahdin. pihvinkääntäjä kirjoitti:
No, moniko muu on keksinyt VR-moottorit tai löytyykö Bugattiin muitakin moottorinvalmistajia ?
Mikä muu valmistaja on näin menestyksekkäästi ja pitkään toiminut TDI-moottorien parissa ?
Tosiasia on, että nimenomaan VW/Audi -konserni aloitti laajamittaisen TDI-autojen valmistuksen.
Fiat jäi nopeasti jalkoihin sinänsä hyvillä moottoreillaan.
http://www.speedace.info/automotive_directory/audi.htm
" In 1989, Audi introduced the first direct injection diesel engine with a turbo-charger (TDI) - a triumph for automobile diesel engines"
Jopa hybridiä kokeiltiin:
" Another innovation in 1989 was the Audi duo hybrid system. A conventional petrol or diesel engine drove the front wheels and a 9,3 kW electric engine drove the rear. So for driving in the country, the Audi duo had the usual acceleration, range and top speed. But the electric engine eliminated exhaust emissions and noise for driving in the city."Jos tarkoitat TDI- tekniikalla ahdettuja dieselmoottoreita, niin niiden parissa on puuhailtu kauan ennenkuin VW oli valmistanut ensimmäistäkään dieselmoottoria.
Jos taas pidät ainutlaatuisena keksintönä sylinterien poikkeavaa sijoittelua, niin kehottaisin tutustumaan tarkemmin historiaan ja aluksi vaikka Napierin tuotantoon, se ehkä avartaa käsitystä innovaatioista ja erikoisista ratkaisuista.
http://www.fh-friedberg.de/users/zima/konzept.html- lol@u
pihvinkääntäjä kirjoitti:
No, moniko muu on keksinyt VR-moottorit tai löytyykö Bugattiin muitakin moottorinvalmistajia ?
Mikä muu valmistaja on näin menestyksekkäästi ja pitkään toiminut TDI-moottorien parissa ?
Tosiasia on, että nimenomaan VW/Audi -konserni aloitti laajamittaisen TDI-autojen valmistuksen.
Fiat jäi nopeasti jalkoihin sinänsä hyvillä moottoreillaan.
http://www.speedace.info/automotive_directory/audi.htm
" In 1989, Audi introduced the first direct injection diesel engine with a turbo-charger (TDI) - a triumph for automobile diesel engines"
Jopa hybridiä kokeiltiin:
" Another innovation in 1989 was the Audi duo hybrid system. A conventional petrol or diesel engine drove the front wheels and a 9,3 kW electric engine drove the rear. So for driving in the country, the Audi duo had the usual acceleration, range and top speed. But the electric engine eliminated exhaust emissions and noise for driving in the city."http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6004&sivu=1
Niin menestyksekäs, että ovat itsekin luopumassa siitä?
Jos nyt jotenkin pitäisin veeveetä edes kohtalaisena valmistajana (jota en siis tee), pitäisin siltikin suuni supussa mm. noista vr-moottoreista, jotka ovat legendaarisia lähinnä kansi- jakopää ja tiivistevioista. Ainoa mainitsemisen arvoinen moottori siinä konsernissa on Audeissa mainetta niittänyt rivi-5, ahdettuna. Kuismasenkin kilpurissa pauhasi sellainen, vaikka sen valmistus oli käsittääkseni silloin jo lopetettu aikoja sitten. - teko
pihvinkääntäjä kirjoitti:
No, moniko muu on keksinyt VR-moottorit tai löytyykö Bugattiin muitakin moottorinvalmistajia ?
Mikä muu valmistaja on näin menestyksekkäästi ja pitkään toiminut TDI-moottorien parissa ?
Tosiasia on, että nimenomaan VW/Audi -konserni aloitti laajamittaisen TDI-autojen valmistuksen.
Fiat jäi nopeasti jalkoihin sinänsä hyvillä moottoreillaan.
http://www.speedace.info/automotive_directory/audi.htm
" In 1989, Audi introduced the first direct injection diesel engine with a turbo-charger (TDI) - a triumph for automobile diesel engines"
Jopa hybridiä kokeiltiin:
" Another innovation in 1989 was the Audi duo hybrid system. A conventional petrol or diesel engine drove the front wheels and a 9,3 kW electric engine drove the rear. So for driving in the country, the Audi duo had the usual acceleration, range and top speed. But the electric engine eliminated exhaust emissions and noise for driving in the city."ei onnistunut.
Eikä taida onnistua oikein vieläkään.
Porschekin ostaa tekniikan tuleviin hybrideihinsä tojolta. - rej
sitroen. kirjoitti:
kertaa kantti mallin Alfa Romeossa oli VR-tyylinen nelosmoottori, joten ei ainakaan VW sitä ole keksinyt.
Kuplan nelosbokserista en tiedä oliko sillä vastaavia edeltäjiä. Ainakin se oli kuuluisa lyhytikäisyydestään ja janoisuudestaan.
Jossakin Audissa jakopäistä tuli sekopäitä. Niissä oli ketjuveto ja muuttuva venttiilien ajoitus. Muuten en ole viitsinyt selvitellä asiaa tarkemmin. Lienee käytetty VW:ssakin samaa moottoria?
Joku VW:n diesel rikkoi kansia yhtenään, välillä sylinterilohkojakin. Tyyppiä en pannut mieleeni, mutta voin selvittää jos ihan hirveästi jotakuta kiinnostaa.
Tietääkseni VW ei ole onnistunut kehittämään mitään uutta ja ennennäkemätöntä moottoritekniikassa. Yrityksiä on ollut, mutta susia on tullut, mm. juuri mainitsemani soikeasylinteriset ja G-ahdin.se oli lanciassa
- rrrealisti
teko kirjoitti:
ei onnistunut.
Eikä taida onnistua oikein vieläkään.
Porschekin ostaa tekniikan tuleviin hybrideihinsä tojolta.Porsche teki hybridin sata vuotta ennen Tojoa.
Voisi sanoa, että tässä kohtaa Tojolla ei kertakaikkiaan ajoissa edes tiedetty tällaista kopioitavaa olevan olemassakaan.
http://www.autohistory.org/feature_6.html
http://www.carkeys.co.uk/features/classichistoric/2938.asp
http://de.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche
laitteen ainoa vika piili siinä, että Porsche keksi sen liian aikaisin.
Paras autoalan yleisnero kautta aikojen.
- canon osaa
Upeat vr6 moottorit, joista on tavalliseen v-6:een verrattuna mitä hyötyä? Kompakti koko? Jippii.
Palkittu TSI, jossa yhdistyy japanista ostettu GDI-tekniikka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
ja Italiasta kopioitu ahdintekniikka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta_S4
huippudieselit, tarkoitat varmaankin TDI:tä, josta vw on itsekin luopumassa:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=6004&sivu=1
Seuraavan sukupolven jutut volkkari näköjään "keksii" Siemensin tuotteista?
TDI ilmamäärämittarien valmistaja jää kaipaamaan TDI asiakkaitaan.
Huipputehokas Veyron, jossa on keksintönä outo sylinterien asettelu? Whooppi-duu siitä. Koska muutoin yhdistelmä 8-litrainen kone turbot on jo keksitty, ja vaikkakin reilu kympin aika vartilla on hyvä aika, niin paaaaljon halvemmalla saa nopeampiakin autoja:
http://users.bigpond.net.au/spproductions/14mile.html
Eli volkkarin keksintönä tässä tapauksessa lieneekin huippuhinta? Iso käsi volkkarille.- Jamppa1
pihalla kuin lumiukko. Jos tietäisit jotain autoista tai volkkareista, et väittäisi että TDI:stä ollaan luopumassa. Mutta kateus on kantava voima. Kateus kohdistuukin yleensä saavutuksiin, tässä tapauksessa mm. euroopan myydyimpään merkkiin.
Tästä en viitsi kinata enempää, joillakin on parempaakin tekemistä kuin nöyryyttää itseään... - canon osaa
Jamppa1 kirjoitti:
pihalla kuin lumiukko. Jos tietäisit jotain autoista tai volkkareista, et väittäisi että TDI:stä ollaan luopumassa. Mutta kateus on kantava voima. Kateus kohdistuukin yleensä saavutuksiin, tässä tapauksessa mm. euroopan myydyimpään merkkiin.
Tästä en viitsi kinata enempää, joillakin on parempaakin tekemistä kuin nöyryyttää itseään...enhän minä niin väittänytkään, volkkari-harrastajien keskusteluunhan tuo linkki vie.
Jos taas yrität väittää, että TDI käsittää pelkästään dieselin suorasuihkutuksen, niin olet itse melko pihalla, koska se nyt ei ainakaan ole volkkarin keskintö, jopa -86 Fordeissa on ollut sellasia. Volkkarin ainoaksi ansioksi voidaan ns. TDI koneissa laskea pumppusuutintekniikan käyttö, josta siis ollaan luopumassa. Vielä enemmän olet pihalla kun luulet, että joku voi olla kateellinen volkkarin kaltaisesta tusinatavarasta.
Johan tuon itsekin sanoit, euroopan myydyin. Ne autot joista olen kateellinen, eivät kuule löydy edes kymmenen myydyimmän joukosta, eenokki. - canon osaa
Jamppa1 kirjoitti:
pihalla kuin lumiukko. Jos tietäisit jotain autoista tai volkkareista, et väittäisi että TDI:stä ollaan luopumassa. Mutta kateus on kantava voima. Kateus kohdistuukin yleensä saavutuksiin, tässä tapauksessa mm. euroopan myydyimpään merkkiin.
Tästä en viitsi kinata enempää, joillakin on parempaakin tekemistä kuin nöyryyttää itseään...Oli vielä pakko kommentoida.
Hyvä että tunnustat itsekin, että autot ja volkkarit ovat eri asia. Autoista nimenomaan tiedän, volkkareista ja muista vastaavista härpäkkeistä olen yrittänyt pysyä kaukana.
Ikävää ettet kerkiä nöyryyttämään itseäsi enempää täällä, hassuja viestejäsi oli niin mukava lukea.
PS. ja lue tosiaan se ultimatevw-linkki. Mene nyt sinnekin palstalle sanomaan, että hei kaverit, ei pumppusuutintekniikasta olla luopumassa. Kun teikäläisellä tuntuu tuota varmaa tietoa olevan. - Jamppa1
canon osaa kirjoitti:
enhän minä niin väittänytkään, volkkari-harrastajien keskusteluunhan tuo linkki vie.
Jos taas yrität väittää, että TDI käsittää pelkästään dieselin suorasuihkutuksen, niin olet itse melko pihalla, koska se nyt ei ainakaan ole volkkarin keskintö, jopa -86 Fordeissa on ollut sellasia. Volkkarin ainoaksi ansioksi voidaan ns. TDI koneissa laskea pumppusuutintekniikan käyttö, josta siis ollaan luopumassa. Vielä enemmän olet pihalla kun luulet, että joku voi olla kateellinen volkkarin kaltaisesta tusinatavarasta.
Johan tuon itsekin sanoit, euroopan myydyin. Ne autot joista olen kateellinen, eivät kuule löydy edes kymmenen myydyimmän joukosta, eenokki.ei toiston ja useamman nimimerkinkään voimin ole mitään järkeä. Saat soittaa suuta ihan rauhassa ja ajella sillä canonilla. Halusin vaan korjata asiavirheen tästä TDI-asiasta. Hyävsti.
- canon osaa
Jamppa1 kirjoitti:
ei toiston ja useamman nimimerkinkään voimin ole mitään järkeä. Saat soittaa suuta ihan rauhassa ja ajella sillä canonilla. Halusin vaan korjata asiavirheen tästä TDI-asiasta. Hyävsti.
halusit korjata asiavirheen, mutta et kuitenkaan viitsinyt mainita mikä se asiavirhe oli? Aika heikkoa. Joko kävit korjaamassa saman asiavirheen ultimatevw foorumilla?
Hyävsti vaan itsellesikin. - Jamppa1
canon osaa kirjoitti:
halusit korjata asiavirheen, mutta et kuitenkaan viitsinyt mainita mikä se asiavirhe oli? Aika heikkoa. Joko kävit korjaamassa saman asiavirheen ultimatevw foorumilla?
Hyävsti vaan itsellesikin.varalta että joku on yhtä pihalla, joudun valitettavasti vielä palaamaan aiheeseen: Eli asiavirhe on jo mainittu 1. viestissäni. TDI:stä ei olla luopumassa. Pumppusuutin ei tarkoita TDI:tä. Ultimaten sivuilla ei ole siis asiavirhettä vaan sun sössötyksissäsi.
- taisi siis
mennä vähän poskelleen?
Ota joku uusi aihe ja kokeile uudelleen...- canon osaa
miksi ihmeessä poistit mm. viestin, jossa sanottiin:
"VW toi ensimmäisen FSI koneen näyttelyihin oli TM:ssä pikku-uutisten joukossa ilmoitus jossa sanottiin, että Toyota liisaa Volsulle suorasuihkutustekniikkaa.
Japanista se siis tuli Volsulle."
Asiaton viesti, koska siinä kerrotaan volsu miehille kiusallinen tosiasia?
Aika verratonta, vw on näköjään värvännyt palstasheriffitkin edistämään propagandaansa. - rrrealisti
canon osaa kirjoitti:
miksi ihmeessä poistit mm. viestin, jossa sanottiin:
"VW toi ensimmäisen FSI koneen näyttelyihin oli TM:ssä pikku-uutisten joukossa ilmoitus jossa sanottiin, että Toyota liisaa Volsulle suorasuihkutustekniikkaa.
Japanista se siis tuli Volsulle."
Asiaton viesti, koska siinä kerrotaan volsu miehille kiusallinen tosiasia?
Aika verratonta, vw on näköjään värvännyt palstasheriffitkin edistämään propagandaansa.... että tämä viestiketju koski volkkarin TDI, TSI ja VR-moottoreita.
Niitä vastaan ei argumentteja kunnollisia löydy.
Joku paskapää aloitti lässytyksen FSI-moottoreista sillä periaatteella, että ne olisi muka japanissa keksitty.
On todistettu jo moneen kertaan että ne on keksitty euroopassa 1950-luvulla. Siis ne suoraruiskubensakoneet.
Sanottakoon vielä kerran:
Japanissa ei ole keksitty yhtään mitään mikä liittyy autojen perustekniikkaan, moottoreihin tai alustarakenteisiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo768322Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583243- 372566
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182175Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto362139- 262138
- 131907
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151713- 641670
- 181619