Porkkanalaatikko

Jaassuu

Onks toi kaupan (Saarioinen) porkkanalaatikko
"terveelistä" vai "haitallista"?
Olen vetäny sitä kylmänä joka päivä viikon ajan.
Ainakin puolirasiaa (200g) päivässä.
Puntaria ei oo, joten painon muutoksesta en tiedä.
Muuten syön vähän leipää, omenaa yms.
Oon vaan ihan hulluna tohon looraan...

7

6707

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiril

      Kun olet vähähiilihydraattisella palstalla niin emme suosittele. Tässä on Saarioisten porkkanalaatikon tuoteseloste ja kun siellä on riisiä ja sokeria niin hiilihydraatteja on 16g/100g joten saat jo 32 g pelkästä porkkanalaatikosta. Löytyy myös osittain kovetettua kasvirasvaa.

      Tässä tuoteseloste:

      Porkkana (79 %), riisi, kasvimargariini (osittain kovetettu kasvirasva, suola, aromi), rasvaton maitojauhe, sokeri, suola, mausteet (valkopippuri, muskottipähkinä). Suolapitoisuus 0,8 %.

    • Porkkanalaatikkoa

      Minä teen porkkanalaatikon itse niin tietää mitä se sisältää ja nuo kaupan porkkanalaatikot ovat minun mielestä kuin riisipuuroa, liikaa riisiä. Netistä löytää ohjeita ja niitä voi muunnella niissäkin ohjeissa on suuri riisin määrä, mutta sitä voi vähentää. Itse käytän rasvatonta maitoa, porkkanoita, riisiä, kananmunaa vähän siirappia ja vähän suolaa halutessa voi laittaa myös ripaus valkopippuria. En laita mittoja, koska minä teen ison määrän, porkkanoita on n. 3 kg.

      • resepti?

        En nyt kyllä tunnistanut tätä VHH reseptiksi.
        Rasvatonta maitoa, riisia ja siirappia, yksikään ei ole VHH raaka-aine.

        Mutta minkä mahtaa lukutaidottomille, eihän tuo aloituskaan tälle palstalle kuulu.


      • hilija

        Miksi porkkanalaatikkoon pitää laittaa riisiä tjmv. Ei löydy ohjetta ilman riisiä tai mannaryynejä. Eikö sitä voisi valmistaa lanttulaatikon tapaan. Onko joku kokeillut?


      • aikaisempi
        resepti? kirjoitti:

        En nyt kyllä tunnistanut tätä VHH reseptiksi.
        Rasvatonta maitoa, riisia ja siirappia, yksikään ei ole VHH raaka-aine.

        Mutta minkä mahtaa lukutaidottomille, eihän tuo aloituskaan tälle palstalle kuulu.

        Viestiketju Porkkanalaatikko ja jouluruoat, löytyy hyvä ohje.


      • saikku
        hilija kirjoitti:

        Miksi porkkanalaatikkoon pitää laittaa riisiä tjmv. Ei löydy ohjetta ilman riisiä tai mannaryynejä. Eikö sitä voisi valmistaa lanttulaatikon tapaan. Onko joku kokeillut?

        En laita koskaan porkkalaatikkoon mitään riisi- eikä mannasuurimoita. Siis puurot puuroina. Teen siitä melkein kuin lanttulaatikon, samat emneet sekaan ja on erinomaista.
        Jokainen, joka on tätä maistanut on kehunut, eikä enää halua sen jälkeen syödäkään perinteistä porkkanariisipuurolaatikkoa.

        Suosittelen, eli kannattaa kokeilla.


      • Juuri loorat tulossa
        saikku kirjoitti:

        En laita koskaan porkkalaatikkoon mitään riisi- eikä mannasuurimoita. Siis puurot puuroina. Teen siitä melkein kuin lanttulaatikon, samat emneet sekaan ja on erinomaista.
        Jokainen, joka on tätä maistanut on kehunut, eikä enää halua sen jälkeen syödäkään perinteistä porkkanariisipuurolaatikkoa.

        Suosittelen, eli kannattaa kokeilla.

        Olenpa tuossa juuri tekemässä porkkanalaatikkoa, lanttulaatikot tein eilen.

        - Tuota minäkin olen aina ihmetellyt, että miksi yleensä joka paikassa tyrkytetään porkkanan seuraan suurimoita: eihän niitä lanttulaatikkoonkaan laiteta?! Vanhanajan keittokirjoissa on useimmiten porkkanalaatikon ohje ilman suurimoita, kuten lanttulaatikko, mutta nykyään ei enää oikein missään ohjeissa neuvota tuota. Ja mikä on sen kauheampi yhdistelmä, kuin porkkana kera riisin/ohran?! Yöks. Ei kiitos, mutta erikseen ne kyllä kelpaavat minullekin!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      108
      2266
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      437
      1699
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1363
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      19
      1245
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      81
      1224
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1154
    7. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      293
      1080
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      192
      1064
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      52
      1041
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      205
      893
    Aihe