Niin toi Taloussuklaa vähän mietityttää kun en ole koskaan käyttänyt sitä leivonnassa, kerran olen maistanut sitä kun sain lahjaksi ja oli kamalan pahaa onhan se vain pelkkää suklaata.. Kysymykseni olisi siis tämä kumpi on parempi leivonnassa jos halutaan suklaisempi maku mutta myös hyvä maku taloussuklaa vai maitosuklaa vai tummasuklaa???
Ajattelin leipoa Sacherkakun mutta mikä suklaa on paras siihen?
Olisiko kenelläkään hyväksi havaitua booli ohjetta?
Taloussuklaa
4
5259
Vastaukset
- suklaan ystävä
Sacherkakku
(10 annosta)
Valmistusaika: yli 60 min
Vaikeusaste: helppo
4 kpl kananmunan valkuaista
0,5 dl sokeria
120 g taloussuklaata
150 g Flora Leivontamargariinia
1 dl sokeria
4 kpl kananmunan keltuaista
3 dl vehnäjauhoja
1 tl leivinjauhetta
Täyte:
2 dl aprikoosimarmeladia
Kuorrutus:
25 g Flora Leivontamargariinia
170 g taloussuklaata
Tarjoiluun:
2,5 dl Flora Vispiä
0,5 rkl sokeri
Voitele ja korppujauhota tasapohjainen vuoka. Vatkaa valkuaiset ja sokeri kovaksi vaahdoksi. Sulata suklaa miedolla lämmöllä liedellä tai mikroaaltouunissa. Vaahdota rasva ja sokeri. Lisää keltuaiset ja sulatettu suklaa rasva-sokerivaahtoon voimakkaasti vatkaten. Sekoita leivinjauhe vehnäjauhoihin ja lisää jauhot seokseen. Lisää viimeisenä kananmuna-valkuaisvaahto kevyesti sekoittaen. Kaada taikina voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan. Paista kakkua 180 °C:n lämpötilassa noin 40 minuuttia. Leikkaa jäähtynyt kakku kahteen osaan ja täytä aprikoosimarmeladilla. Mittaa rasva ja paloiteltu suklaa kattilaan. Kuumenna miedolla lämmöllä koko ajan sekoittaen kunnes kuorrutus on tasaista. Jäähdytä hetken aikaa, kaada kuorrutus kakun päälle ja levitä tasaiseksi. Vatkaa Flora Vispi ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Tarjoa sacherkakku Flora Vispi-vaahdon kanssa. - asiaa...
Itse käytän aina tummaa suklaata leivonnaisiin, koska näin lopputuloksesta tulee reilusti suklainen, mutta ei kuitenkaan ällömakea. Lidlin tumma suklaa 60% on hyvää. Eihän se sellaisenaan maistu kovinkaan hyvältä, vaan pikemminkin hieman kitkerältä. Maitosuklaa on tarkoitettu sellaisenaan syötäväksi, ja useimpiin leivonnaisiin se on liian makeaa ja varsinkin sacherkakkuun siinä on liian vähän suklaata. Taloussuklaasta en tiedä, mutta kai sekin maitosuklaata paremmin käy leivontaan. On kai ainakin yleensä vähän halvempaa kuin tumma suklaa.
- suklaahirviö
Taloussuklaahan on nimensä mukaisesti tarkoitettu juuri leivontaan ja muihin sen sellaisiin.. Moni ihminen ei siitä pidä syömäsuklaana. Itse olen kai poikkeus, koska minusta se on hyvää.
Suosittelisin kyllä käyttämään leivonnassa taloussuklaata. Tai sitten eräs hyvä vaihtoehto leivontaan on Pandan tumma suklaa! Toimii kuin TAIKA, todella hyvää ja pehmeän makuista tummaa suklaata, joka pakkauksen mukaan soveltuu myös leivontaan oikein hyvin. Tein itse siitä suklaamuffinsseja ja käytin kuorruttamiseenkin ja hyvää oli. Sacherkakku voisi hyvin syntyä juuri tuosta suklaasta. - leipuri hiiva
Kiitos kaikille jotka auttoivat:)
Käytin leivontaan sitten loppujen lopuksi taloussuklaata ja Fazerin maitosuklaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1522170
- 171896
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241718- 951367
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77968