Poliisista miesystävä/kumppani?

huono kokemus

Tulia aihe mieleen luettuani yhden tekstin täällä. Voin kertoa, että ei ne poliisit sen kummempia ole kuin muutkaan miehet. Itselläni kokemus seurustelusta poliisin kanssa ja se homma ei toiminut; virka ja ura ohitti kaiken muun, ei ollut olemassa muuta kuin hänen työnsä. Suhteessa olisi kaikki pitänyt mitoittaa ja ajoittaa hänen työnsä mukaan, jopa minun työni ja sehän taas ei onnistunut. Hyvään ja toimivana parisuhteeseen kuuluu kaksi ja se tarkoittaa sitä, että toimiakseen on hallittava kumppanin huomioiminen ja arvostus monen muun asian lisäksi.

Kyseisestä ammattikunnasta vielä: opin tuntemaan aika monia poliiseja ja valitettavaa on, mutta heissä on surullisen paljon alko-ongelmaisia ja jonkin asteisia "luonnevikaisia" (mustasukkaisuus, äkkipikaisuus ym.). En missään nimessä tarkoita yleistää, ihmettelen vaan asiaa mistä tuo johtunee. Luulisi että kun työssä tapaa paljon väkivaltaa ym. pahaa, niin sitä oppisi niistä jotakin.

Tässä ajatuksiani aiheesta; ehkäpä kun kuljen avoimin silmin ja positiivisella mielellä, löydän vielä sen "Oikean" - tiedä koskaan mistä ammattikunnasta, vaikka poliiseista;-)

Hyvää loppuvuotta kaikille!

26

7891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poliisitkin ?

Se on totta että se ammattikunta on täynnä luonnevikasia,eihän sinne kusikouluun muuten pääsisikään! Olenko katkera ? Varmaan !! Oletko sinä atkera ? Minäkö ?

• puhut

Olen huomannut monien poliisien olevan hyvin suppeakatseisia ja rasisteja. Tai otokseni on alle 30-vuotiaista poliiseista. Itse en usko, että tulisin toimeen ihmisen kanssa, jolla on älyttömiä periaatteita ja mielipiteitä, joista ei pysty edes fiksusta keskustelemaan.

• natseja ovatten

ja ajavat ympäri kylää natsiautoilla :)

• huono kokemus

En tarkoittanut viestiäni siksi, että täällä alettaisiin haukkumaan virkavaltaa, harmi kun tämä ymmärrettiin väärin. Työtään he tekevät...

• osuutta asiaan??

Ninko millään tavalla, millaiseksi suhteenne muodostui? Oliko mies ainoa vaikuttava osapuoli,vain hänen vittumaiset piirteet muokkasivat suhdettanne.

En kuule jaksa ihan uskoa. Suhteeseen yleensä vaikuttaa kummankin ominaisuudet. Minkään ammattiryhmä ei ole kiinteä heterogeeninen ominaisuuksiltaan, vaikka joskus työn luonne altistaakin joilleki piirteille herkemmin. Mielikuvat siitä millaisen minkäkin ammattiryhmän edustajan pitäisi olla on monasti hyvin kaukana todellisuudesta.
      Jotain sairaanhoitajaa pidetään seksikkäänä,lempeänä, rauhallisena yli-ihmeellisenä sisarena, joka uhrautuvasti antaa kaikkensa vaikka ei saisi yhtään mitään itselleen. Sitten kun osoittautuu ihan tavalliseksi ihmiseksi tavallisine voimavaroineen ollaankin huuli pyöreänä ja haukutaan kaikki sairaanhoitajat kusipäiksi. Poliisitkin on yksilöitä,samoin kuin konekirjoittajattaret, putkimiehet, aarporaajat ym. Meitä on joka lähtöön,ja alkuperäiseen ajatukseesi viitaten, parisuhteen rakentaa kaksi.Sitä ei pidä yllä yksi hyvä ihminen eikä kaada yksi kusipää.Kumpikin antaa osuutensa.

• sinullekin

Oletpa kärkäs sanomaan mielipiteesi. Ja olet täysin nyt sitä mieltä, että sinun ajatuksesi on ainut oikea.

Kyllä se vaan on, ikävä kyllä niin, että parisuhteen rakentaa kaksi ihmistä, mutta sitä voi ylläpitää yksi hyvä ihminen, samoinkuin kaataa yksi kusipää.

• huono kokemus

annoit kommentin aivan kuin tuntisit suhteemme ja sen osapuolet. Sorry, en voi kuin hymyillä sinulle, ensimmäisenä tuli mieleen, että taisi osua arkaan paikkaan*hymy*

• huono kokemus
        sinullekin kirjoitti:

Oletpa kärkäs sanomaan mielipiteesi. Ja olet täysin nyt sitä mieltä, että sinun ajatuksesi on ainut oikea.

Kyllä se vaan on, ikävä kyllä niin, että parisuhteen rakentaa kaksi ihmistä, mutta sitä voi ylläpitää yksi hyvä ihminen, samoinkuin kaataa yksi kusipää.

...vaikka kokemuksesta tiedän, että sitä ei pidemmän päälle jaksa yksi ylläpitää. Enkä nyt tällä kommentilla tarkoita, että pääni päällä olisi mikään sädekehä, vikani on mussakin. Mutta sen uskallan sanoa itsekin koska sen ovat todenneet niin monet muutkin, että suurin vikani on liika kiltteys. Mutta jokainen väsyy jossain vaiheessa, jopa vahvakin ihminen...

Älkääkä hyvät ihmiset tulkitko tekstiäni niin, että syyttelen täällä ex-kumppaniani, en missään nimessä. Halusin vaan kertoa omakohtaisen kokemuksen. Vaikka - siitäkin näkyy jotkut osaavan tehdä aivan jotain muuta kuin tarkoitus on/oli.

• ihmetteleväineN...

Tulee heti mieleen, että vaikka olitte suhteessa, niin kumminkin mielikuvaasi hänestä liittyy hänen ammattinsa. tästä voi päätellä, että suhteenne ei koskaan kovin läheinen ollutkaan. En minä ainakaan ajattelisi edes jälkeenpäin ketään "verovirkamieheksi", "autokauppiaaksi" tai edes poliisiksi, jos olisin jotakuta rakastanut.

• huono kokemus

...ammatti tuli heitettyä tuohon koska kuten sanoin niin tekstini oli "vastaus" erääseen teksiin jonka luin täällä keskustelupalstalla. Eli mulla vaan nyt sattui olemaan omakohtainen kokemus ko. ammattikunnan edustajasta. Jos olisi ollut joku txt eism. autokauppiaasta ja mulla hänestä kokemusta niin olisin aivan samalla tapaa kommentoinut. Ihmisillä vaan on kumma tapa takertua ja naisilla usein jopa palvoa tuota tekstissäni mainitsemaa ammattikuntaa kohtaan;-))

• kaikkeen tarvitaan kaksi

ymmärsin täysin kirjoituksesi, ei tarkoitus haukkua ketään, sinulle vain kävi näin ja kokemuksesta ja näkemyksestä olet nähnyt muutakin siinä ammattikunnassa, itse halusin tähän kommentoida sen verran että minulle kirjoitti treffipalstalla eräs nainen, joka kertoi olevansa poliisi, ja kirjoitti tyyliin kuin minun pitäisi häntä pelätä, poliisin ollessa kyseessä, ihmettelinkin että miten poliisi voi käyttäytyä noin ala-arvoisesti ja käyttää yksityideessä ikäänkuin hyväkseen ammattiaan tai ammattinimikettään, sehän ei oikeasti kävisi laatuunsa:) meitä on moneksi

• Maat

Hei!

Vastaan tähän, vaikka luin kyllä viestiketjua pidemmälle. Heititpä hyvän aiheen, kun noin puhututtaa....

Minulla ei ole poliiseista kokemusta seurustelu- tms. kumppaneina, mutta vuorotyöntekijöistä on. Olen itsekin tehnyt lähes koko ikäni kolmivuorotyötä, ja kyllä se vaatii joustavuutta molemmilta osampuolilta. Nimittäin, miehenikin oli kolmivuorotyössä ja niin sitä vaan elettiin. Myls ystävämme olivat paljon työn kautta tulleita ja harvoin löyti sitä yhteistä aikaa...Itselläni ei ollut vakituista työsuhdetta, joten vapaat sain kun annettiin ja lomia ei ollenkaan..

Poliisin työhön kuuluu harvemmin hyvää asiakaspalautetta, ja uskon että se ei aina ole ollenkaan palkitsevaa. Poliisit näkevät kaikenlaista ja varautuvat myös kaikenlaiseen. Voi olla, että tieto lisää tuskaa. Ei usko enää ihmisen hyvyyteen kovin sinisilmäisesti ja esimerkiksi mustasukkaisuuden tunteet voivat johtua tästä.

Haluan ajatella, että kaikissa meissä on hyvää ja asioita, joita voisi tehdä paremmin. Jokainen voi tutkia omaa itseään ja arvomaailmaansa ja miettiä, olenko muita parempi. Jonkun on poliisinkin työt tehtävä ja miten olemme esim. itse toimineet kohdatessamme poliisin. Koemme käsittääkseni hänet aina konrtolloijana ja rankaisijana, miksi??? Näin pohtii tänään maat...(=nainen, ei poliisi eikä poliisin kumppani)

• Entinen poliisin työkaveri

Kerroitkin sen itse näillä sanoilla:
        "Koemme käsittääkseni hänet aina konrtolloijana ja rankaisijana, miksi???"
        Ovathan he lainvalvojia, työ vaikuttaa heidän persoonaankin. Tottakai poliiseissakin on monenlaisia luonteita ja jokaisessa ammatissa lienee niitä, jotka eivät luonteensa puolesta sovi johonkin ammattiin. Mutta jokainen voi tarkastella myös omia asenteitaan johonkin tiettyyn ammattiryhmään.

• Naispoliisin

kanssa 2 kk. Hän halusi koko ajan että rakastellaan vain takaapäin ja katsoi samalla peilistä ?? Tiedä sitte onko ammatilla osutta,eipä ole ennen eikä jälkeen osunut moista ;)

• rosvoilta

tulee heti

• Elämä on

Kaikki naisethan haluavat poliisin,palomiehen ampparikuskin jne.!!Ja kokeilla pitää ennenkuin uskoo.Niin teit sinäkin suuren rakkauden toivossa.Ja joku onnellinen seukkaa nyt onnessaan sun exän ka.Todellakin siihen tarvitaan kaksi,siis onnistumiseen parisuhteessa.Ja jos seuraavaksi seurustelet vaikka putkimiehen kanssa voitko sanoa että se ammattikunta ei ryyppää tai ei tee mitään väärin.En tietty halua yleistää...

• liili rukka

mutt hei, kaikki maalarit on juoppoja ja kampaajat huoria ;)

• vogueS

Juttelin hetken aikaa suomi24:n treffien kautta yhden poliisin kanssa. Tai ainakin sanoi olevansa poliisi, en tiedä totuutta... Hän halusi ehdottomasti, että tulen heti ensimmäisillä treffeillä hänen kotiinsa. Sanoin, että haluan nähdä julkisella paikalla, mutta hän ei suostunut. Luulisi poliisille olevan selvää, ettei kannata mennä tuntemattoman ihmisen asuntoon! Silti hän yritti houkutella minua siihen. Tyyppi kävi liian ahdistavaksi ja lopetin koko yhteydenpidon lopulta.

• naiset on tyhmiä

Montako kertaa naisen on saanut mukaansa sanomalla olevansa palomies tai poliisi..Sinäkin luulit saavasi kunnon bongauksen,mutta huti tuli...

• sen tutustumisen

Ei kannata aina uskoo mitä ne miehet koittaa kertoa.
        En usko, että on ollut poliisi. Semmoiset jotka ei halua tavata yleisellä paikalla, niin semmoisilla on yleensä taka-ajatus ja muutenkaan eivät ole turvallisen tuntuisia.

• traram

Olen hengaillut varatun poliisin kanssa jo vuosikausia, eikä häntä tuntunut silloin alussakaan piinaavan edes se, että aloittaessaan suhteen kanssani, oli juuri avioitunut, ja saanut pienen lapsenkin. No, nythän tää lapsukainen menee jo kohta kouluun.

Taitavat olla melkoisia viliskantteja koko poppoo, sukupuolesta riippumatta. Ja mikä ettei! Työvuorotkin ovat sellaisia, että aina siinä pikkuisen tilaa muullekin vipinälle löytyy, ja hyvä niin, mitä sitä vain yhdelle pidättelemään. :)

• ihanaa on

minäkin olen yhden poliisin salarakas :))

• ehgäbä

... poliisienkin persoonaa muokkaa myös työkokemus. Joutuvathan hekin paljon näkemään ja kokemaan sellaisiakin asioita, joista muussa työssä toimivat eivät tiedä mitään. Samoin esim ampparikuskit ja palomiehet, hoitajat jne. Ehkä näiden henkilöstöryhmien kumppaneiltakin sitten vaaditaan jossain mielessä "enemmän".

• djinja

Seukkasin ja asuin avoliitossa muutaman vuoden poliisimiehen kanssa. Ja kyllä oli tyyppi luonteeltansa vaikea; mustasukkainen, äkkipikainen, käyttäytyi uhkaavasti, hiukan väkivaltainenkin ja lopuksi paljastui laaja uskottomuus useiden naisien kanssa. Jatkuvasti kyttäsi, esim. jos tulin töistä 10 min. myöhemmällä bussilla kuin normaalisti, jouduin heti kuulusteluun siitä missä viivyin. Ilta- ja viikonlopputöiden aikana oli pysyteltävä puhelimen tavoitettavissa kun soitteli useita tarkistussoittoja vuoronsa aikana, minulla ei ollut silloin vielä kännykkää. Väitti minua uskottomaksi monta kertaa, vaikka ei mitään syytä ollut. Useasti ajattelin, että onko hän niin v-mäinen sen takia että on poliisi, vai onko hän poliisi sen takia että on niin v-mäinen luonne, mene ja tiedä siitä. Onneksi sain pelastettua itseni hänen vaikutuspiiristään ja olen vannonut etten enää ikinä poliisia miehekseni ota. Vaikka tämä oli vain yksi ammattikuntansa edustaja, toisenlaisiakin varmaan on, niin riski on liian suuri mielestäni.

• eddä

... tuo persoonallisuus on poliisille tyypillinen? Kai poliiseihin kuin kaikkiin muihinkin (myös mukaanlukien psykiatrit, psykologit, sosiaalityöntekijät, lääkärit, insinöörit, sähkömiehet jne) mahtuu joka sortin tallaajaa, ei sillä ole mielestäni mitään tekemistä ammatin kanssa

• Maat

Moicca!

Mikä tarve joillakin ihmisillä on diagnosoida toisia ihmisiä; mielenvikaisiksi, luonnevikaisiksi, äkkipikaiseksi ym. ym.? Eikö entisessä ollut jotakin hyvää kuitenkin, kun hänen kanssaan olit? Kirjoitatko katkeruuttasi vai miksi. Ihmissuhteissa on aina kaksi ihmistä ja käyttäytymiseen on aina jokin syy. Voisiko menneitten antaa olla ja myös ihmisten. Koettaisimme ymmärtää ohmisen mieltä käyttäytymsien takana....Hyvää kaikille toivoen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2435
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1407
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      80
      1263
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      11
      1182
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      885
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      880
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      723
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      92
      712
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      27
      699
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      676
    Aihe