MINESTRONEKEITTO

juustopallero

Auttakaa!

Koulussani oli aina ruokalistalla minestronekeittoa harvoina kuukausina..ja voi että se todellakin on mun lempiruokaani! Silloin ei kannattanut jäädä pois koulusta.

Keiton kanssa oli tarjolla omassa astiassaan sellaisia juustpalleroita, nuppineulanpäätä isompia pyöreitä, pehmeitä palleroita, ja niitä lusikoitiin hieman keiton päälle, ja pallerot sulivat siihen juustoksi. Kyse ei kai voinut olla ihan mistä tahansa juustosta..mitä se siis on voinut olla, oikein pehmeää ja suolaista.
Ja miten sen on saanut sellaisiksi palleroiksi? Jollain raastimella. Kiitokset tietävien tiedoista.

4

2322

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fisunpurija

Kyseessä olivat varmaankin mozzarella-palloset, ja niitä saa kyllä kaupasta valmiina, vähän isompina ja vähän pienempinä pallosina.

• ..............

rakastan knorrin minestronekeittoa (pussissa jauheet, pitää lisätä vain kiehuvaan veteen ja keittää hetki) mutta sitä ei ole enää muutamaan vuoteen saanut suomessa mistään. en ole myöskään löytänyt mitään vastaavaa muilta valmistajilta joten ehkä täytynee siirtyä tekemään itse minestronekeittoa.

onko jollakulla tietoa hyvästä (knorrin tapaisesta) reseptistä tai ehdotusta hyvästä puolivalmiista keitosta (jauheet lisää vesi tms eli jos markkinoille on tullut samantapainen valmiste)?

• Fisunpurija

Mun K-supermarketissa myydään minestronea isossa peltitölkissä. Itse teen kuitenkin minestronen itse, koska se ei ole mitenkään vaikeata eikä edes aikaavievää. Tässä helppo resepti, joka on tosi nopsa:

Tomaattinen minestrone
        (5 annosta)

2 rkl   öljyä
        100 g   sipulia
        2   valkosipulinkynttä
        150 g   savukinkkua suikaleina
        1 ps (250 g)   keittovihanneksia
        1 tlk (500 g)   Pirkka paseerattua tomaattia
        3/4 l   vettä
        1   kasvisliemikuutio
        50 g   spagettia
        hiukan   vastajauhetta mustapippuria
        2 tl   pizzamaustetta
        Kiehauta silputtu sipuli ja hienonnettu valkosipuli öljyssä tilavan teflonkattilan pohjalla. Lisää kinkkusuikaleet ja keittovihannekset ja sekoittele, kunnes vihannekset ovat sulaneet ja kuumentuneet. Lisää tomaatti ja vesi sekä liemikuutio ja kuumenna keitto kiehuvaksi. Katko spagetti n. kolmen sentin paloiksi keittoon. Lisää pizzamauste ja hiukan vastajauhettua mustapippuria ja anna keiton kiehua kunnes spagetti on kypsää, n. 15-20 minuuttia. Tarjoa keiton kanssa vaaleata leipää.

• ...........
        Fisunpurija kirjoitti:

Mun K-supermarketissa myydään minestronea isossa peltitölkissä. Itse teen kuitenkin minestronen itse, koska se ei ole mitenkään vaikeata eikä edes aikaavievää. Tässä helppo resepti, joka on tosi nopsa:

Tomaattinen minestrone
        (5 annosta)

2 rkl   öljyä
        100 g   sipulia
        2   valkosipulinkynttä
        150 g   savukinkkua suikaleina
        1 ps (250 g)   keittovihanneksia
        1 tlk (500 g)   Pirkka paseerattua tomaattia
        3/4 l   vettä
        1   kasvisliemikuutio
        50 g   spagettia
        hiukan   vastajauhetta mustapippuria
        2 tl   pizzamaustetta
        Kiehauta silputtu sipuli ja hienonnettu valkosipuli öljyssä tilavan teflonkattilan pohjalla. Lisää kinkkusuikaleet ja keittovihannekset ja sekoittele, kunnes vihannekset ovat sulaneet ja kuumentuneet. Lisää tomaatti ja vesi sekä liemikuutio ja kuumenna keitto kiehuvaksi. Katko spagetti n. kolmen sentin paloiksi keittoon. Lisää pizzamauste ja hiukan vastajauhettua mustapippuria ja anna keiton kiehua kunnes spagetti on kypsää, n. 15-20 minuuttia. Tarjoa keiton kanssa vaaleata leipää.

eli pitänee siis ruveta tarkistamaan noita hyllyjä sillä silmällä jos siellä olis joku peltipurkki siis... muistatko minkä merkkistä se on? luulisi siis että jostainpäin turkua myös löytyy kunhan tietää mitä etsii... toistaiseksi olen aina vaan kysellyt tuota knorria.

kiitos kuitenkin reseptistä myös. tiedän, että melko helposti sen itsekin tekee, mutta tuo minestrone on mulla perinteisesti ollut sellanen "hyvä hätävararuoka" jota on aina kaapissa ja sen saa suunnilleen lämmittämällä valmiiksi eli sopii vaikka hyvin kiireiseen päivään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      352
      1397
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1375
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      306
      1137
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1067
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      884
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      30
      879
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      825
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      794
    Aihe