Runsaslukuisin nisäkäs

Hevospaarma

Onkohan kenelläkään varmaa tietoa siitä, onko maailman runsaslukuisin nisäkäs ihminen vai kenties kaikkialla maailmassa tavattava kotihiiri?

11

3939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ihminen on varmasti kaikkien aikojen runsaslukuisin, mutta mitä pienempi eläin, sitä vähemmän se tarvitsee tilaa yksilöä kohti. Näin ollen veikkaisin hiirtä. Se on levinnyt ihmisen mukana kaikkiin maanosiin, mutta lämpimässä ilmastossa se pärjää muutenkin kuin ihmisen pesäloisena.

    • rattus rattus

      Rotta lienee myös ehdokas.

      • rattus norvegicus

        rattus rattus tarkoittaa ruttoa levittänyttä mustarottaa joka on nykyään perin harvinainen muualla paitsi Välimeren maissa. sen sijaan mustarotan syrjäyttänyt isorotta (rattus norvegicus) on yleinen kaikkialla maailmassa ja on hyvä ehdokas.


    • Hevospaarma

      Englanninkielisessä Wikipediassa ei sanota mitään rottien lukumäärästä, mutta kotihiiren (House mouse) artikkelissa sanotaan: "It is probably the second most populous mammalian species on Earth". Siis toiseksi runsaslukuisin nisäkäs maailmassa. Koska artikkelissa ei erikseen mainita mikä on kaikkein runsaslukuisin niin vois olettaa että se ois ihminen. Pitää tietysti ottaa huomioon se miten luotettava Wikipedia todellisuudessa on...

    • Tilirimpsis

      Ainakin täällä kaakkoissuomessa se on hirvikärpänen.

      • %taata

        Aloitusviestissä kysyttiin runsaslukuisinta _nisäkästä_ eli imettäväistä. Ymmärrätkö, juntti?
        Opettele lukemaan!


    • titap

      Minua taasen kiinnostaisi, missä eliölajissa on eniten biomassaa.

      Jos esim ihmisen keskipaino 60kg x 6 mrd ihmistä = 360 000 000 tn eli saman verran moteja jos meidät pantaisiin lihoiksi. Eli kuutio, minkä sivu on 710m.

      Kasveja on selvästi enemmän. Mäntyä Suomessakin siinä vajaa 2mrd tonnia?

      Veikkaanpa että ihminen pääsee eläimissä korkealle, tai ehkä korkeimmalle. Naudatkin taitavat hävitä meille.

      Onkohan tätä asiaa kukaan koskaan tutkinut?

    • Yritin selvittää
    • Aaaalik

      Kakakakakakakkakakakakakakakaka

    • Joku pohjoisella havumetsäalueella elävä myyrälaji (ei kontiainen vaan oikea myyrä) voisi kai olla ihmistä monilukuisempi. On niitä niin paljon.

    • Kun rottia on käytännössä vain siellä missä ihmisiäkin, mutta myyrät ei välttämättä tarvitse ihmisen apua, niin kyllä varmaan joku myyrälaji voi olla se yleisin nisäkäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3099
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2781
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2578
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2568
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2436
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2285
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1703
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1667
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1515
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1386
    Aihe