Miten jooga kannattaa alottaa? Käydä ensin alkeiskurssi?
Olen lääkärin suosituksesta jättämässä 12-vuoden aktiivisen koripallourani, ja nyt olen yrittänyt keksiä itselleni jotain hyvää kuntoilutapaa. Olen hyvin kiinnostunut joogasta, mutten tiedä miten etenen asiassa. Urheilutaustastani huolimatta en ole lainkaan notkea (venyttelystä olen aina päässyt lintsailemaan). Kannattaako minun siis suoraan vain mennä alkeiskurssille, ettei minua naureta pois muilta tunneilta? ;D
KankeaAloittelija
4
907
Vastaukset
- MehiläinenMaija
Alkeiskurssi on paras tapa aloittaa. lähinnä tekniikan takia. Joogassa jos vaikka jalkaterät törröttävät väärään suuntaan, niin voi tehdä pahaa polville. Sen takia tekniikan opetus ja turvaopetus on tärkeää.
Sulle ehkä paras on Astangajooga, se on rankin joogamuoto. Hathajooga on vähän kevyempää. Tosin en ole kokeillut sitä koskaan.- sötnos
okei...kiitos vinkeistä :D
- pooloop
mahtaako olla ilmasia hyviä jooga neuvoja missään muualla ku pikkusen netis ja toiset ehkä kirjastoissa
en oo viel joogannu mut tuntuu siltä että TÄÄ ON MUN JUTTU... On Stressii ja Psori ja Verenpaine ja näitten muut jutut eli lievä lihavuus.. - vp180/100
pooloop kirjoitti:
mahtaako olla ilmasia hyviä jooga neuvoja missään muualla ku pikkusen netis ja toiset ehkä kirjastoissa
en oo viel joogannu mut tuntuu siltä että TÄÄ ON MUN JUTTU... On Stressii ja Psori ja Verenpaine ja näitten muut jutut eli lievä lihavuus..Mikäli löydät yksiselitteisen vastauksen siihen, että mitkä liikkeet nimenomaan nostavat verenpainetta, kerrothan mullekin, joogaopettajani ei sitä tiedä. Niitä meinaan on ja paljon.
Netistä ja kirjastosta mäkin "opiskelin", nyt olen alkeiskurssilla. Ihan ihanaa, mut ope huono
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818