Päätinpä eilen ensimmäistä kertaa elämässäni kokeilla Tofu-jäätelöä, joka on laktoositon, luonnonmukaisesti viljellystä soijapavun vesiuutteesta valmistettu tuote. Olin iloinen tajutessani sen mahdollisesti olevan terveellinen ja vatsaystävällinen herkku laktoosi-intolerantikon ruokavaliooni. Mutta kyseistä herkkua pienen kupillisen syötyäni tulin toisiin aatoksiin. Olin aivan äimänä, sillä kyseisestä täysin laktoosittomasta tuotteesta sain aivan samanlaisia laktoosi intoleranssi-oireita kuin hyla- tai tavallisistakin tuotteista!!(lähinnä vain ilmavaivoja kuitenkin)
Kysymykseni kuuluukin: onko ketään muuta laktoosi-intoleranssista kärsivää, joka olisi saanut myös Tofu-jäätelöstä oireita? Jas osaisiko kukaan viisas ihminen kertoa miten se voi olla mahdollista, mistä se voi johtua?
Kiitos jo etukäteen kommenteista/avusta!
Kysymys Tofu-jäätelöstä!
4
1050
Vastaukset
- paulivil
Raa'assa soijassa on paljon vaikeasti pilkkoutuvia sokereita. Soijamaito tai siitä tehty tofu on mielestäni vielä varsin raakaa soijaa ja kokemukseni mukaan hyvin vaikeasti sulatettavissa.
- Tuoteseloste
Tuoteselostetta lukematta vaihtoehtoja on useampi. Paulivlin kertoma soijan sulavuus voi olla yksi. Eli jos et ole ennen käyttänyt soijatuotteita voi reaktio johtua juuri elimistön tottumattomuudesta soijaan.
Toinen selitys on makeutusaineet, eli sokerialkoholit kuten sorbitoli, maltioli yms. jos näitä on tuotteessa niin ne voivat aiheuttaa ilmavaivoja.
- +++
En saa laktoosi intoleranssi oireita siitä Ingmanin purkkitofu jäätelöstä. Mutta ihan samanlaiset oireet kuin laktoosi intoleranssi oireet ovat, saan K-kaupan tofutuuteista, sekä kahdesta Ingamanin makeutusaineilla makeutetuista purkkitofu jäätelöistä. En usko ko. oireiden kuitenkaan olevan laktoosi i. -oireita, vaikka ne ovatkin samanlaisia. Pystyn täysin oireitta syömään Ingmanin ns. vanilija tofujäätelöä sekä toffee tofujäätelöä.
- eija5561
Kiitoksia tiedosta. TV Eija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984