Apu UMMETUKSEEN ?

Ei tuu pa*ka :)

Moi!

Oon nyt jo jonkun aikaa syönyt vhh-ruokaa, mm.Antti Heikkilän kirjassa mainitaan tosta ummetuksesta, tosin että se ois ohimenevää mut mulla edelleen on ummetusta, mikä häiritsee aika lailla...

Syön aamupalaksi esim. kananmunia,kaali/lantturaastetta, jogurttia, kalaa...ym.

lounas: (kala)salaattia tai jotain muuta..

päivällinen: esim. jokin keitto leipä (tai sitten aamupalan yhteydessä leipää...)

Pitäisikö lisätä kuituja enemmän ruokaan (vaikka niitä jo kasviksista saa) vai kenties kokeilla jotain ummetuksen hoitoon tarkoitettua (luontaistuote) valmistetta?

Peräruiskeestakin puhutaan tossa A.H: n kirjassa mut jaa...maksaakohan se jotain ja miten helposti sellanen annetaan...?:)

Kiitos!

12

3507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimii

      sillä, että heitän aamusin jogurtin sekaan ruokalusikallisen pellavansiemeniä ja vähän manteli- ja pähkinärouhetta. Vois vissiin liotellakin yön yli niitä pellavansiemeniä, mut mulla menee alas paremmin ihan "raakana" ja ilmeisesti likoavat sit tuolla alakerrassa... ja vatsa toimii, vaikka en ole toistaiseksi syönyt leipääkään ollenkaan.

    • jatusa

      ennen ku aloitin vhh:n ni kärsin jatkuvasti ummetuksesta. Kävin jopa lääkärilläkin useaan otteeseen vatsakipujen takia. Nyt ku aloitin vhh:n ni vatsakin toimii normaalisti ilman pellavansiemeniä yms. eli minun kohdallani ei pätenyt lääkärin neuvo: "syö kuitua ja juo paljon vettä niin kyllä se siitä". Nyt otan päivittäin magnesiumia ja monivitamiinia, liekö se sitten vaikuttaa asiaan..

      • aloittaja...

        Ai niin...noi pellavansiemenet tosiaan...niitä pitää kokeilla...kiitos vinkeistä!


      • skäribo
        aloittaja... kirjoitti:

        Ai niin...noi pellavansiemenet tosiaan...niitä pitää kokeilla...kiitos vinkeistä!

        liottaa ne pellavansiemenet, tai sitten ostaa rouhetta! Jos sinulla on jo valmiiksi vatsavaivoja, eivät liottamattomat, kokonaiset siemenet välttämättä toimi. Voit jopa saada lisää vatsanpuruja. :(


      • tbr

        jos jätit leivän pois ja ummetus& kipu lähti= keliakiakin lähti?? sellasta sattuu jos yrittäää syödä kuittuja leivän muodossa ja leipä on väärää.


    • ostin

      lääkärin suosituksesta itse ummetukseen. metalax 4kpl pakkaus apteekista. hintaa tulee 5e. 15min ja pa*ka lentää :D

    • saa tulla pyyhkimään...

      niin ei tarvitse miettiä paskallakäyntiä!!

    • toimii

      Kokeile 2 - 3 liotettua luumua päivässä.

    • Yozoboss

      ...OMENOITA. Sisältävät liukoista kuitua. Ei makeita lajikkeita, vaan kirpeitä (niisä on vähemmän hiil... Ja kaaleja. Paljon.

    • Josuli

      ruoka tekee tepposet! Pika-apuna puoleen litraan tai litraan vettä laitat kunnolla suolaa, siis niin paljon että juuri ja juuri voit juoda sitä. Jo lähtee p***a lentämään! :) Jouduin tekemään tuon vesi/suola juoman kun siirryin muutaman päivän paastolle. Se puhdistaa suolen hyvin.

      • JuttaH

        2 teelusikalista Agiocur rakeita(apteekista) ja lasillinen vettä ja huolesi ovat poissa!


    • umpipuoli

      Mulla toimii parhaiten psyllium, esim. Lepicol-niminen valmiste, jota ostin apteekista. Pellavansiemenillä ei ollut toivomaani tehoa ja kaalia pitäis minun syödä yli puoli kiloa jotta olisi mitään tehoa -> hiilarit menis jo sillä yli tavoitetason. Peräruiske on aika raju keino eikä sitä suositella jatkuvaan käyttöön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      139
      8451
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1383
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1155
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1136
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1047
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      137
      970
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      775
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      768
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      751
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      664
    Aihe