kookospähkinä

auki?

Pöydällä odottais kookospähkinä herkullisine sisuksineen. Mitä mä sille teen? Pudotan jostain katolta alas?

18

13833

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kookos-apu

      Naputtelet auki sieltä päästä missä on 3 sellasta paikkaa??!!
      Tai sitten rautasahalla pää pois ja eiku syömääääään...

      • jepag

        Mikäli et maitoa käytä/juo niin sahaa puoliksi. Toki silloin maidon voi käyttää, mutta se valuu joten astia kannattaa pitää alla.


      • kookoksensärkijä
        jepag kirjoitti:

        Mikäli et maitoa käytä/juo niin sahaa puoliksi. Toki silloin maidon voi käyttää, mutta se valuu joten astia kannattaa pitää alla.

        kuvittelee se vaikka maapalloks ja hakkaa vasaralla päiväntasaajaa ympäri vinosti pohjoseen päin suunnatuilla iskuilla pari kierrosta koko ajan voimakkuutta koventaen, lopulta hyvällä tuurilla jopa halkeaa nätisti sitä päiväntasaajaa pitkin ja kuoret lähtee puolikkaina irti ja saat hedelmän kokonaisena ulos. mulla onnistuu ehkä 50% täydellisesti.. sit puhkasen sen kuorimaveitsellä ja otan kookosvedet lasiin ja teen kookoskaakaota (100%:sta kaakaojauhosta). lihaa voi työntää ruokaan kun ruokaan, en oo vielä pahan makuista saanu kertaakaan.. yleensä vedän jälkkäriks kuivattujen luumujen tai inkkarisokerin kanssa, mmmmmhh!!


      • amaster
        kookoksensärkijä kirjoitti:

        kuvittelee se vaikka maapalloks ja hakkaa vasaralla päiväntasaajaa ympäri vinosti pohjoseen päin suunnatuilla iskuilla pari kierrosta koko ajan voimakkuutta koventaen, lopulta hyvällä tuurilla jopa halkeaa nätisti sitä päiväntasaajaa pitkin ja kuoret lähtee puolikkaina irti ja saat hedelmän kokonaisena ulos. mulla onnistuu ehkä 50% täydellisesti.. sit puhkasen sen kuorimaveitsellä ja otan kookosvedet lasiin ja teen kookoskaakaota (100%:sta kaakaojauhosta). lihaa voi työntää ruokaan kun ruokaan, en oo vielä pahan makuista saanu kertaakaan.. yleensä vedän jälkkäriks kuivattujen luumujen tai inkkarisokerin kanssa, mmmmmhh!!

        mä kattelin tota äsköstä ja vaikutti viisaalta idealta... en vaan hoksannu et missä suunnassa tämä "päiväntasaaja" menee sen ympäri ja mis on pohjonen. molempiin on kaks eri vaihtoehtoa...

        lopulta kuitenki tein sillee klassisesti, et jakoavain käteen(vasaraa ei löytyny) ja muutama kunnon moshautus oikeen olan takaa siihen päfkinään ja :D
        -wualáa! tuli puolen päfkinän halkeama josta tuli tippoja.

        Kuppi alle ja väänsin sitä pari milliä ihan käsivoimin auki ja niin ne nesteet lorahti ulos kuppiin.

        Sit vaan pari kunnon mosausta lisää, nii se aukes kokonaan.

        oli kattokaas k-supermarketeissa tarjous et kaikki hedelmät 1€/kg/pkt/rasia tms. äiti sit osti 40€ kamaa... sisältäen 3 kookospähkinää. :)


      • An1meW_
        amaster kirjoitti:

        mä kattelin tota äsköstä ja vaikutti viisaalta idealta... en vaan hoksannu et missä suunnassa tämä "päiväntasaaja" menee sen ympäri ja mis on pohjonen. molempiin on kaks eri vaihtoehtoa...

        lopulta kuitenki tein sillee klassisesti, et jakoavain käteen(vasaraa ei löytyny) ja muutama kunnon moshautus oikeen olan takaa siihen päfkinään ja :D
        -wualáa! tuli puolen päfkinän halkeama josta tuli tippoja.

        Kuppi alle ja väänsin sitä pari milliä ihan käsivoimin auki ja niin ne nesteet lorahti ulos kuppiin.

        Sit vaan pari kunnon mosausta lisää, nii se aukes kokonaan.

        oli kattokaas k-supermarketeissa tarjous et kaikki hedelmät 1€/kg/pkt/rasia tms. äiti sit osti 40€ kamaa... sisältäen 3 kookospähkinää. :)

        mäki ostin kookospähkinän ja olin eka innoissaa mut nyt sitte pitäis keksii et mite sen saa auki... vasaral vaa...


      • ostanut ja maistanut

        ostin kun oli erik.tarjouksessa. mietin miten aukaisen sen ja sitte välähti.otin rautasahan ja leikkasin pähkinän päästä palan pois ja kaadoin maidon lasiin ja join.sitte vaan koverretaan sisus ja kukin käyttäköön harkintansa ja taitonsa mukaan.itse pähkinästä saa kivan rasian ,kun tasaa pohjan niin että se pysyy pystyssä.kanteen voi ruuvata koristenupin ja rasia on valmis, pikkunäpertelyäja kädentaitoa.


      • viilisniilis
        ostanut ja maistanut kirjoitti:

        ostin kun oli erik.tarjouksessa. mietin miten aukaisen sen ja sitte välähti.otin rautasahan ja leikkasin pähkinän päästä palan pois ja kaadoin maidon lasiin ja join.sitte vaan koverretaan sisus ja kukin käyttäköön harkintansa ja taitonsa mukaan.itse pähkinästä saa kivan rasian ,kun tasaa pohjan niin että se pysyy pystyssä.kanteen voi ruuvata koristenupin ja rasia on valmis, pikkunäpertelyäja kädentaitoa.

        kaiverrettua ton sisälmyksen pois? Veitsellä? Mäkin eka hakkasin vaan sen pään pois ja sain juotua nesteen, mut sit yritin alottaa kaivertaa sisälmyksiä. Pakko oli hakata vähän enemmän auki, tai lohkasta pala, jotta pääsi hedelmän lihaan kiinni. Nyt sit tässä napostan pähkinää menemään. Auki sain kuitenkin :).


      • jeejee
        viilisniilis kirjoitti:

        kaiverrettua ton sisälmyksen pois? Veitsellä? Mäkin eka hakkasin vaan sen pään pois ja sain juotua nesteen, mut sit yritin alottaa kaivertaa sisälmyksiä. Pakko oli hakata vähän enemmän auki, tai lohkasta pala, jotta pääsi hedelmän lihaan kiinni. Nyt sit tässä napostan pähkinää menemään. Auki sain kuitenkin :).

        porakoneella


    • Tahdon maistaa kookospähkin...

      Minäkin hauluisin tietää,että miten kookos pähkinän saa auki???

    • kukkis ja jege

      Käyttäen harkitusti lyömäaseena talouspaperirullatelinettä kiertäen bermudan kolmiota, jonka jälkeen talttapäinen ruuvimeisseli kanjoniin työntäen ja hiukan sivuttais liikettä molempiin suuntin...sisällä ei kyl oo mitää pähkinöitä!!!!

    • hyvää kesää!

      WOW! GOOGLE ON AIKA SIISTI PAIKKA!


      Niiiiin, kattokaa ite sieltä. Tiiän kyllä ite miten se rikotaan, mutta toimikaa itse!

      • Kuinka saisin rikki

        Sisus on? Se sisältää koivunmahlan makuista kirkasta nestettä ja valkoista kuivaa hedelmälihaa, josta saadaan kookosmaitoa tai kookoshiutaleita. Ravitsevaa, kaloripitoista, mutta ei mitään herkkua!
        Jos aiot juoda sisuksen, poraa pähkinän kantaan reikä, se käy siten helpoiten. Jos aiot kaapia hedelmälihan niin hajoita nesteestä tyhjennetty pähkinä vaikka vasaralla.


    • sdssss

      Poraat reijän päähän ja juot kookosmaidon pois. Sitten kirves pähkinän päälle ja vasaralla isket.

    • apua!

      myydäänkö suomessa kookospänkinöitä?

    • pähkinän särkenyt

      Kookkos pähkinä ei halkea niiden kuoren pinta karvojen suuntaisesti vaan just poikittain niihin nähden. Tämä tuottaa aloittelijoille ongelmaa. Kun tämän tietää niin pähkinän saa suht pienellä kopauksella auki.

    • helpostiauki
      • eräs_ulkomaalainen

        Sanoisin siihen, että varmaan oli hyviä neuvoja saanut, mutta homma näyttii vaikealta.

        Näin Sansibarilla miten se homma mene, kun kopra- työmiehet tekivät homman. Siinä ei montakaan sekunttia mennyt, kun puolikkaat olivat erilleen. Se oli isku ja auki oli, muutenhan eivät pääsee palkoille, jos silläkään..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe