Oisko ehdotuksia mitä kaikkea voisin syöttää kohta 9kk ikäiselle vauvalleni? On nirso eikä oikeen ns.mauttomat ruoat kelpaa.. Olis kiva lukea ruokavinkkejä, oon vissiin uusavuton...:)
Mitä syöttää
3
565
Vastaukset
- ...
yrttejä esimerkiksi
- Päkä
Mitähän se mahtaa olla se "mauton" ruoka, joka ei lapsukaisellenne kelpaa? Tarkoitatko purkkipöperöitä vai itse tehtyjä sörsseleitä?
Itse on helppo tehdä todella terveellisiä ja maittavia ruokia, kun vain käyttää hieman mielikuvitusta. Juuri mikään kasvis ei sellaisenaan maistu kovin hyvälle (porkkanaa ehkä lukuunottamatta), mutta sekoituksista tulee maukkaita, varsinkin jos mukana on vielä lihaa tai kalaa. Lisää makua saa yrteillä ja muilla mausteilla. Omat suosikkini vauvanruoassa (myös 9kk) ovat kuivattu oregano ja paprikajauhe. Maistuu usein niin hyvälle, että itsekin tekisi mieli syödä, ja vauva nielee hujauksessa ison lautasellisen (yli 200g), vaikka esim. puurot ja hedelmäsoseet eivät tahdo maistua. Purkkiruoka on ehdoton yäk meillä - ei tosin maistuisi minullekaan. Jo haju on kammottava.
Niin ja lopuksi: ei ole suuri vaiva tehdä vauvalle joka päivä tuoretta ja eri makuista ruokaa. En itsekään söisi monta päivää jääkaapissa muhinutta tai kerran pakastettua mössöä. - Zimba-83
mä kyselin täällä mausteista ja yrteistä. hyviä vinkkejä tuli. eli laita vaikka kalaa, perunaa, kukkakaalia, porkkanaa ja tilliä. sitten mä oon alkanut käyttää pakaste maissia yms. persilja on hyvää kaikkiin perunaruokiin. paprikamauste on hyvää ja curry. kato vaan ettei ole suolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025