Soon ny hakusessa se vasthuulinen tähän kunnan huohnoon rahatilantheesseen. Se pittää saaha selvile ja saaha eesvasthuusseen.
Kukas perkele se tekkee ne suunnitelmat ja laskelmat kunnan työntekiöitten palkhoin menevistä rahoista ja ylheesäkki ne suunitelmat rahanjaosta? Ja aina saatana noon väärin laskettu. Niissä laskelmissa ei koskhaan ole otettu huomiohoon kaikkia jo hyvin tiossa olevia menoja. Niinko vaikka intekshiin siottua palkankorotusta. Taikka sairaskuluja. Kaikki sen tietävä, että ne menot tuleva, mutta laskuissa niitei näy. Perkele.
Ja sitte osotethaan sormela, että nuo ja nuo työntekiät noon kuluttahnee enämpi ko on ollu luassa. No on tietenki ko ne jo etukätheen tiossa olheet menot oova olhee suuremat ko ne mukamastheen tehyt laskelmat.
Mie olen niin kyllästyny tämmösheen vittumaisheen rahapolitiikhaan tässä kunnassa. Kyllä ny perkele pitäs se kirstnvartijan sen verran osata laskea ettei koko ajan pohja paista kirstussa. Johan solis nälkä kurninu jokhaisen työntekijänki mahhaa jos kaikki nuin huonoja olis menojasa etukätheen laskehmaan.
Ja nyt alethaan vain uhkailehmaan että otethaan palkat pois työntekiöiltä. Sitähän se tarkottaa se lommauttaminen. Soon justhiin sitä että työnä saatta tehhä mutta palkkaa te että saa.
Ja sitte alethaan oikeen täälä internettipalstala jaagaahmaan että met kunnan työntekiät alkasimma toisiamma syyttelehmään ja lommauttahmaan. Perkele "lommautethaan opeettajat kesälomala ja lääkärit ja tuomarit ja juomarit" justhiin ja taas kusthiin. Perkele me emmä semmosheen ala! Noon meän kläppiä nekki taikka ainaki jonku muun kläppiä jokka on kouluja käyhnee ja tänne takasi palahnee töitäsä tekehmään. Niiton aivan turha siittä syyttää, että noon osahnee koulusa käyä oortninkhiin. Samallaisia työntekijöitä noon ko me muukki.
Jos ne herrain ketkut saava opeettajat ja lääkärit lommautettua kesälomala niin seuraavaksi ne saava meät muukki.
Tämä saapi ny riittää! Kukas se tietää sen kirstunvartian ja rahhain laskijan? Me pistämä yhessä sen taikka net ny pitkäle lomale hommistansa. Suorasthaan lopuliselle.
Perkele, sanon mie.
Rahakirstun vartia
31
1733
Vastaukset
- minä vaan
on tuon valtuuston laita??? liekkö jollain tappaa syyllinen tähän tilanteeseen???
- ei sole koko
valtuusto niitä laskelmia tehny. Kukas net laskelmat tekkee? Ko mie en tiä.
- minä vaan
ei sole koko kirjoitti:
valtuusto niitä laskelmia tehny. Kukas net laskelmat tekkee? Ko mie en tiä.
kyllä se vaan niin on, että viimekädessä valtuusto ne päätökset tekee...
nimiä ei varmasti yksittäisiä pysty sanomaan kukaan. - tämmösestä
minä vaan kirjoitti:
kyllä se vaan niin on, että viimekädessä valtuusto ne päätökset tekee...
nimiä ei varmasti yksittäisiä pysty sanomaan kukaan.sen mieki tiän. Esitykset vain hyväksythään sen "asiantuntian" tekemästä esityksestä. Tai valithaan vaihtoehoista, että minkä takana olhaan. Ei ne valtuustossa kerkeä joka asiaa lophuun puia. Taikka joka asian alkhuun.
Jokku virkamiehet sielä on ne asiantuntijat. Ketäs noon? Ja kunnajjohtajan talutusnuorassa noon tietenki olhee nekki.
Soon muuton se seuraava kunnajjohtajaki valittava kunnola. Siinä se valtuustoki pääsee oikeasta asiasta päättähmään.
- Minä äänestän
Sinut valtuustoon vaikka heti. Rupeapas oikeasti ottamaan selvää niistä esittelijöistä ja kenen talutusnuorassa ne kulkevat.
t. yksi ihan tavallinen ja pieni riviopettaja- Täystyöläinen
Tai no ei sole kirkossa vielä kuulutettu tietenkhään sekhään. Koskas nonkhaan seuraavat vaalit? Mie vain piän, että saattaa olla helmpompi vaikuttaa täältä opposiittiosta tähän asihaan. Mutta pittääpä tuutkia tilane, kiitos vain luottamuksesta, jos soli sitä.
Mutta nuin niinko tosishaan tähän asihaan pittää saaha joku roti. Jatkuvasti vain olhaan miinuksela, olipa verokertymä mikä hyäsä. Meinasin hermostua tosishaan jo tuolta eelisestä ketjusta. Pakkasi kirroilutthmaan.
Minusta soli oikeen niinko poliitikon tai jonku kunnanherran provokaatioyritys koko kalluppi. Ja jokku siihen vielä oova lähtehneet matkhaan. Johan tuon ny näkkee se sokea kreetaki mihin tuomonen johtaa. Tai ainaki sen mihinkä sillä pyrithään. Omitten virheitten peittehlyyn ja kunnan työntekiöitten rintaman hajottamisheen. Soon sitä hajota ja hallitte politiikkaa.
Me emmä sorru siihen nyt! Älkää luulkokhaan.
Mutta täälä tuli hiliasta. Eikös kukhaan tiä kuka tai kukka nämä tallousesittelyt valtuustolle tekevä? Eikös nyt ole kukhaan poliitikko tai herra sanomassa tähän mithään? - Päivällä
Täystyöläinen kirjoitti:
Tai no ei sole kirkossa vielä kuulutettu tietenkhään sekhään. Koskas nonkhaan seuraavat vaalit? Mie vain piän, että saattaa olla helmpompi vaikuttaa täältä opposiittiosta tähän asihaan. Mutta pittääpä tuutkia tilane, kiitos vain luottamuksesta, jos soli sitä.
Mutta nuin niinko tosishaan tähän asihaan pittää saaha joku roti. Jatkuvasti vain olhaan miinuksela, olipa verokertymä mikä hyäsä. Meinasin hermostua tosishaan jo tuolta eelisestä ketjusta. Pakkasi kirroilutthmaan.
Minusta soli oikeen niinko poliitikon tai jonku kunnanherran provokaatioyritys koko kalluppi. Ja jokku siihen vielä oova lähtehneet matkhaan. Johan tuon ny näkkee se sokea kreetaki mihin tuomonen johtaa. Tai ainaki sen mihinkä sillä pyrithään. Omitten virheitten peittehlyyn ja kunnan työntekiöitten rintaman hajottamisheen. Soon sitä hajota ja hallitte politiikkaa.
Mutta täälä tuli hiliasta. Eikös kukhaan tiä kuka tai kukka nämä tallousesittelyt valtuustolle tekevä? Eikös nyt ole kukhaan poliitikko tai herra sanomassa tähän mithään?he olivat töissä ja kuluttivat aikaansa täällä netissä. Entä itse? Miten vietit päivän, kun olit niin usein täällä kirjoittamassa?
Mutta ne esittelijöiden nimet saat kyllä kunnantoimistolta. Käy kysymässä vaikka vain neuvonnasta.
Ja oikeassa sinä olet. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Kannatan valtuustoon pyrkimistäsi. Ääni täältäkin tuollaiselle suoralle kansan miehelle! Ei se kiroilu pahasta ole, jos aihe sitä vaatii. Ei kun ohjelma nyt pystyyn ja valtuustoon.
Itse asiassa olisin epäillyt sinua puheistasi päätellen isäkseni (oletan sinut mieheksi - en tiedä miksi). Mutta isäni on jo eläkkeellä, eikä taida osata nettiä käyttää.
Olen siis se lääkäri ja olin tuolla aiemmassakin keskustelussa, kun oli töissä kahvitauko (hahaa, jäin kiinni, lääkärilläkin on taukoja. Kerran tunnissa itse asiassa on lyhyt tauko). Piti palata tänne vilkuilemaan vielä vuoron päätyttyäkin.
Nuo lomautushöpötykset saa tosiaan unohtaa kunnassa, jollei haluta vielä lääkäreistäkin eroon. Enkä tässä uhkaile sillä, että jos juuri minut lomautetaan, niin lähden. Mielestäni voisimme nyt sitoutua lähtemään kaikki, jos joku kunnan työntekijä lomautetaan. Pistetääs rivit tosiaan kasaan. Samanlaisia työläisiä tässä kunnalle ollaan koulutuksesta huolimatta.
Lekuri, jonka isä ja äiti ovat kyllä työläisiä Keminmaasta. - Tämä idea. siis.
Päivällä kirjoitti:
he olivat töissä ja kuluttivat aikaansa täällä netissä. Entä itse? Miten vietit päivän, kun olit niin usein täällä kirjoittamassa?
Mutta ne esittelijöiden nimet saat kyllä kunnantoimistolta. Käy kysymässä vaikka vain neuvonnasta.
Ja oikeassa sinä olet. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Kannatan valtuustoon pyrkimistäsi. Ääni täältäkin tuollaiselle suoralle kansan miehelle! Ei se kiroilu pahasta ole, jos aihe sitä vaatii. Ei kun ohjelma nyt pystyyn ja valtuustoon.
Itse asiassa olisin epäillyt sinua puheistasi päätellen isäkseni (oletan sinut mieheksi - en tiedä miksi). Mutta isäni on jo eläkkeellä, eikä taida osata nettiä käyttää.
Olen siis se lääkäri ja olin tuolla aiemmassakin keskustelussa, kun oli töissä kahvitauko (hahaa, jäin kiinni, lääkärilläkin on taukoja. Kerran tunnissa itse asiassa on lyhyt tauko). Piti palata tänne vilkuilemaan vielä vuoron päätyttyäkin.
Nuo lomautushöpötykset saa tosiaan unohtaa kunnassa, jollei haluta vielä lääkäreistäkin eroon. Enkä tässä uhkaile sillä, että jos juuri minut lomautetaan, niin lähden. Mielestäni voisimme nyt sitoutua lähtemään kaikki, jos joku kunnan työntekijä lomautetaan. Pistetääs rivit tosiaan kasaan. Samanlaisia työläisiä tässä kunnalle ollaan koulutuksesta huolimatta.
Lekuri, jonka isä ja äiti ovat kyllä työläisiä Keminmaasta.Kuntatyöntekijät kerrankin yhteiseen rintamaan ja lomautuksia vastaan.
Kannatetaan.
Siistijä. - lullukoi
Tämä idea. siis. kirjoitti:
Kuntatyöntekijät kerrankin yhteiseen rintamaan ja lomautuksia vastaan.
Kannatetaan.
Siistijä.tätä syntyvää rintamaa! Olen valmis ottamaan loparit myös jos teidät lomautetaan - vaikka sillä kesälomalla. Pitäkää myös te pintanne.
Sama siistijä
Niin ja kierrättäkää tätä viestiä. Jokainen kynnelle kykenevä. Tämä jos mikä on kansalaisvaikuttamista. Nyt näytetään niille. - minäkin osaltani
enkä "lullukoi". Kaipa tästä pitää älähtää omalle luottamusmiehellekin jokaisen. Sitä kauttahan asia liikkuu.
se pieni ope - omaan nilkkaan
lullukoi kirjoitti:
tätä syntyvää rintamaa! Olen valmis ottamaan loparit myös jos teidät lomautetaan - vaikka sillä kesälomalla. Pitäkää myös te pintanne.
Sama siistijä
Niin ja kierrättäkää tätä viestiä. Jokainen kynnelle kykenevä. Tämä jos mikä on kansalaisvaikuttamista. Nyt näytetään niille.Kelle te näytätte, kysyn vain? Opettajat toki säilyttävät paikkansa, mutta sinulla siistijä saattaa tulla vaikeammat oltavat, sillä jos kunnassa ei ole muuta mahdollisuutta, kuin lomauttaa henkilöstö, tai järjestellä työt uudelleen, vaikkapa nyt siten, että yksityistetään eri toiminnot, jolloin saadaan väkeä pois kuntien palkkalistoilta, sillä huom! juuri ne palkkamenot ovat ne suurimmat menot kunnissa.Ja vaikka se yksityinen ei tekisi sitä sen edullisemmin, niin kuitenkin jää palkkauksesta kunnan kontolta pois kaikki palkanmaksuun kuuluvat sivukulut.Joten sinulla siistijä ei valitettavasti ole sitä lain turvaa, mihin opettajat vetoavat!
Eiköhän kuitenkin kannattaisi miettiä kahdesti lähteekö parrikaadeille ja jos lähtee, niin kenen asialle! - luulenpa vain
minäkin osaltani kirjoitti:
enkä "lullukoi". Kaipa tästä pitää älähtää omalle luottamusmiehellekin jokaisen. Sitä kauttahan asia liikkuu.
se pieni opeonko varma kans, ettet sitten lullukoi tai poimi väliin lillukoi?
- Siistijä
omaan nilkkaan kirjoitti:
Kelle te näytätte, kysyn vain? Opettajat toki säilyttävät paikkansa, mutta sinulla siistijä saattaa tulla vaikeammat oltavat, sillä jos kunnassa ei ole muuta mahdollisuutta, kuin lomauttaa henkilöstö, tai järjestellä työt uudelleen, vaikkapa nyt siten, että yksityistetään eri toiminnot, jolloin saadaan väkeä pois kuntien palkkalistoilta, sillä huom! juuri ne palkkamenot ovat ne suurimmat menot kunnissa.Ja vaikka se yksityinen ei tekisi sitä sen edullisemmin, niin kuitenkin jää palkkauksesta kunnan kontolta pois kaikki palkanmaksuun kuuluvat sivukulut.Joten sinulla siistijä ei valitettavasti ole sitä lain turvaa, mihin opettajat vetoavat!
Eiköhän kuitenkin kannattaisi miettiä kahdesti lähteekö parrikaadeille ja jos lähtee, niin kenen asialle!Minä en suostu olemaan koko ajan nokkapokassa toisten kunnan työntekijöiden kanssa. Pienipalkkaisia ja asuntovelkaisia ne herroihin nähden on opettajatkin.
Ja siivottava on tulevaisuudessakin. Menen perkele sitten virmaan töihin tai lähden sinne Norjaan minäkin.
Ei tässä kellään yksin ole mitään sanottavaa. Yhdessäkin vois välillä katsoa ja samaan suuntaan. Minuaki kyllästyttää tämmönen. Ei kun parrikaadeille vain. Ja jos vaikka vaihteeksi kaikkien kuntalaisten puolesta. On sitä Keminmaassa ennenkin osattu.
Mulle riitti! - itse yrität punoa
luulenpa vain kirjoitti:
onko varma kans, ettet sitten lullukoi tai poimi väliin lillukoi?
lillukanvarsia siellä meiän poluille. Tää on varmasti se "Kalluppi" -tyyppi.
Vituttaako, kun ei kuunnella sua?
Ope - Ei kalluppi
itse yrität punoa kirjoitti:
lillukanvarsia siellä meiän poluille. Tää on varmasti se "Kalluppi" -tyyppi.
Vituttaako, kun ei kuunnella sua?
OpeOot sie vielä ihan tosissaan ope ja tommosta kielenkäyttöä!
Hyi, hyi hyi! Ei oo ihme, jos muksukki kiroaa koulussa. - vaikka
Ei kalluppi kirjoitti:
Oot sie vielä ihan tosissaan ope ja tommosta kielenkäyttöä!
Hyi, hyi hyi! Ei oo ihme, jos muksukki kiroaa koulussa.olen opettaja. On siinä kallupeilla ihmettelemistä! 8o
Töissä en muuten kiroile - enkä kovin usein paskannakaan -ainakaan kettinkiä, mutta useimmiten syön töissä ja vielä kouluruokaa. Joudun nimittäin valvomaan myös kultamussukoitten ruokailua niin, etten muualle ehtiskään syömään. Ja opettajahan muuten maksaa siitä halvasta pakko-kouluruuasta hinajaa. Siinä sitä kunta säästää.
Opettaja - alkaa opettajatkin
vaikka kirjoitti:
olen opettaja. On siinä kallupeilla ihmettelemistä! 8o
Töissä en muuten kiroile - enkä kovin usein paskannakaan -ainakaan kettinkiä, mutta useimmiten syön töissä ja vielä kouluruokaa. Joudun nimittäin valvomaan myös kultamussukoitten ruokailua niin, etten muualle ehtiskään syömään. Ja opettajahan muuten maksaa siitä halvasta pakko-kouluruuasta hinajaa. Siinä sitä kunta säästää.
Opettajaolla kypsyneitä tähän perkeleen (niin juuri!) kituuttamalla-kuolemis-politiikkaan. Koko ajan on tuntikehyksiä pienennetty. Ja oppilailtahan se on pois ennekaikkea, mutta suoraan ne miinustukset näkyy meiän palkkapussissa.
Ja sitten vielä kehdataan tulla nettiin kitisemään, että opettajat ei osallistu säästötalkoisiin. Kuka muu on jo suoraan palkan pienennöksillä osallistunut???
Mutta nyt tosiaan riittää, minä olen mukana. Ja vien viestiä eteenpäin. Jos joku kunnan työntekijäryhmä lomautetaan, niin kaikki sanoo ittensä irti.
Ja tätä viestiä eteenpäin!
Perkele, sanoo myös tämä opettaja (paitsi töissä).
Toinen opettaja - afsafsaf
Täystyöläinen kirjoitti:
Mutta täälä tuli hiliasta. Eikös kukhaan tiä kuka tai kukka nämä tallousesittelyt valtuustolle tekevä? Eikös nyt ole kukhaan poliitikko tai herra sanomassa tähän mithään?Sie et tunnu paljon tietävän niin eipä taida olla äänestäjiä tuommoselle.
- fdafsdafad
lullukoi kirjoitti:
tätä syntyvää rintamaa! Olen valmis ottamaan loparit myös jos teidät lomautetaan - vaikka sillä kesälomalla. Pitäkää myös te pintanne.
Sama siistijä
Niin ja kierrättäkää tätä viestiä. Jokainen kynnelle kykenevä. Tämä jos mikä on kansalaisvaikuttamista. Nyt näytetään niille.Ai että oikein vallankumous Suoli24:ssä? HAHAHAHA!
- hintansa väärti
vaikka kirjoitti:
olen opettaja. On siinä kallupeilla ihmettelemistä! 8o
OpettajaPaljonko se joutuu opettaja siitä " hinaajasta" pulittamaan?
- nykyset päättäjät
afsafsaf kirjoitti:
Sie et tunnu paljon tietävän niin eipä taida olla äänestäjiä tuommoselle.
ei näköjään ees yritä ottaa selvää. Eikös se senthään ole jo tullu kaikile selväksi.
Kumpis soon sitte parempi? Onkos se parempi, että pittää pääsä penshaassa eikä ees yritä kurkkia, vai onkos se parempi että välhiin ottaa pääsä pois penshaasta ja kattoo ympärillesä. Ittehän sie sen jou´ut päättähmään, sitte ko äänestähmään alat.
Vaikka empä mie vielä ole päättäny lähenkö äänestettäväksi. Mutta aion mie ainaki haastattaa ne seuraavat äänestettävät vähän paremin ko ne eeliset.
- VIHTAHOUSU
Kuntasektorin talouspuolelle valikoituu kuuleppa semmonen aines, joka ei pärjää pankki- eikä liike-elämässä. Mutta kunnissa nuo veijarit ovat mitä taitavinta porukkaa kunhan poliittinen vakaumus on oikea. Virkamiehet saa tehdä täysin perusteettomia ja järjettömiä päätöksiä ilman edesvastuuta.
- laskutaitoinen
Heidän "työnteko" on sellaista leikkimistä ja teatteria, että sitä ei yksityisellä puolella katsottaisi päivääkään, kenkää tulisi välittömästi.
- muistaa
laskutaitoinen kirjoitti:
Heidän "työnteko" on sellaista leikkimistä ja teatteria, että sitä ei yksityisellä puolella katsottaisi päivääkään, kenkää tulisi välittömästi.
jokunen vuosi sitten maksettiin luistimien vaihto kopista 80 000 egee mutta sillä sitä ei saatu ihan valmiiksi.
kaikki ns.yleinen rakentaminen on yleensä aina kalliimpaa kuin aluksi arvioidaan.
mutta kyllähän virkamiesten tyhmyys on saanu jo helvetin ison laskun aikaan.
nyt kun aletaan kunnan palveluja ostamaan yksityisiltä voi tulla taas kalliiksi.
- Aina sama virsi
Onko se ongelma vain Keminmaassa? Muuttakaa jo Hesaan kuten minä tein. Silloin jos tarvithaan veronmaksajia, menemä täälä hesasa Sipooseen omimaan rikkailta. Ja täältä ei ole karkottanu ainakaan vielä firmoja älyttömillä pikkuvirkamiespäätöksillä.
Yleensäki persaukisimmat kunnat ovat joko vasemmistolaisia tai kepulaisia. Kokoomuslaiset ja ruottalaiset on yritteliästä porukkaa, sielä ei jäähä makkoilemaan paikoilleen odottelemaan fattan rahoja. - Kielinikkari
Hyä pakinoitsija olet Keminmaalaiseksi luokanopettajaksi! Kielenkäyttösi ei kyllä sovi kuvaan:)
- he he he he
HL:ksi, erehdyt. HL:n teksti on paljon parempaa!
he he he he
- non kalhiita
Ennen pärjäthiin yhelä kunnanlääkärilä ja nyt niitä pittää olla ko Vilkkilässä kissoja.
Ja joka valkotakki vie kunnalta vanhan miljoona markkaa.
Lääkäreitä vähemäksi.- vähemäksi
Mitäs niilä tekkee? Köyhä kunta ja kaikki.
- kasapäin joka paikhaan
vähemäksi kirjoitti:
Mitäs niilä tekkee? Köyhä kunta ja kaikki.
Mie uskon että ois parempi ilman nuita lääkäreitä kokohnaan. Yksi vois jäähä.
Otettas taas vanhan kansan parantamiskostit käythöön ja potkastas pois nuo hel--tin kalhiit lääkärit, jokka vain tappaa varsinki vanhoja. - ja oikea totuus
kasapäin joka paikhaan kirjoitti:
Mie uskon että ois parempi ilman nuita lääkäreitä kokohnaan. Yksi vois jäähä.
Otettas taas vanhan kansan parantamiskostit käythöön ja potkastas pois nuo hel--tin kalhiit lääkärit, jokka vain tappaa varsinki vanhoja.Usko mitä uskot. Mie uskon että sulla hihina luistaa pahasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1207081Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1214855L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa634126TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a143424Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7082181Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2521581- 671415
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581398Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j561354Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221216