En ole kyseistä ruokaa vielä koskaan maistanut,saati kokeillut.
Kertokaa te, jotka tiedätte, miltä maistuu, vai maistuuko miltään. Onko noilla mitään ravintoarvoa jne.
Joku hyväksi havaittu reseptikin voisi kiinnostaa.
couscous
3
1640
Vastaukset
- Mössääjä
Olet ehkä syönyt mannasuurimoista (-ryyneistä) keitettyä puuroa. Couscous (kuskus) ei juuri mannasuurimoista poikkea, onpahan vain vähän karkearakeisempaa eikä siitä ole tapana keittää puuroa vaan keitetyt couscous-nokareet jätetään irtonaisiksi irtoriisin tapaan. Voidaan käyttää lisukkeena riisin tapaan / riisin asemesta. Itse käytän keitettyä couscousia silloin tällöin kylmänä salaatteihin.
Maku on sellaisenaan aika neutraali. Ytyä saa mausteilla. Curry on yksi käyttökelpoinen mauste monien muiden joukossa. Ei muuta kuin mielikuvitusta kehiin!
Ravintoarvo? Eiköpähän liene sama kuin mannasuurimoilla (tai pastalla/makaroneilla - miten itse kukin ainetta nimittänee)? - couscous!!!
Minä tykkään syödä couscousia kanasuikaleiden ja vihannessekoituksen kanssa.On muuten julmetun hyvää.Kun valmistaa couscousia,kannattaa vaikka maustaa se keitinvesi kasvisliemikuutiolla(1 kuutio/5 dl nestettä)suolan sijasta(vähän terveellisempää),currylla ja margariinilla/voilla.Niin minä teen ja hyvää tulee!Hyvää vaihtelua riisiin.Ravintoarvosta en tiedä,mutta hyvää totisesti on.:)
- polkkapossu
Meillä Suomessa on totuttu siihen, että couscous on nopea ruoka. Kävin Tunisiassa ja ajattelin tilata couscousia, kun nyt on lähes maan kansallisruokakin. No eihän sitä saanut mistään ravintolasta. Tai olisi saanut, mutta olisi pitänyt tilata päivää ennemmin, sen verran pitkä keittoaika siinä on. Taitaa olla meillä esikeitettyjä.
http://polkkapossu.blogspot.com
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h533455- 353147
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062761Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv432510Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.531959Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061297- 1801241
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201138