couscous

vehnä

En ole kyseistä ruokaa vielä koskaan maistanut,saati kokeillut.
Kertokaa te, jotka tiedätte, miltä maistuu, vai maistuuko miltään. Onko noilla mitään ravintoarvoa jne.

Joku hyväksi havaittu reseptikin voisi kiinnostaa.

3

1640

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mössääjä

Olet ehkä syönyt mannasuurimoista (-ryyneistä) keitettyä puuroa. Couscous (kuskus) ei juuri mannasuurimoista poikkea, onpahan vain vähän karkearakeisempaa eikä siitä ole tapana keittää puuroa vaan keitetyt couscous-nokareet jätetään irtonaisiksi irtoriisin tapaan. Voidaan käyttää lisukkeena riisin tapaan / riisin asemesta. Itse käytän keitettyä couscousia silloin tällöin kylmänä salaatteihin.

Maku on sellaisenaan aika neutraali. Ytyä saa mausteilla. Curry on yksi käyttökelpoinen mauste monien muiden joukossa. Ei muuta kuin mielikuvitusta kehiin!

Ravintoarvo? Eiköpähän liene sama kuin mannasuurimoilla (tai pastalla/makaroneilla - miten itse kukin ainetta nimittänee)?

• couscous!!!

Minä tykkään syödä couscousia kanasuikaleiden ja vihannessekoituksen kanssa.On muuten julmetun hyvää.Kun valmistaa couscousia,kannattaa vaikka maustaa se keitinvesi kasvisliemikuutiolla(1 kuutio/5 dl nestettä)suolan sijasta(vähän terveellisempää),currylla ja margariinilla/voilla.Niin minä teen ja hyvää tulee!Hyvää vaihtelua riisiin.Ravintoarvosta en tiedä,mutta hyvää totisesti on.:)

• polkkapossu

Meillä Suomessa on totuttu siihen, että couscous on nopea ruoka. Kävin Tunisiassa ja ajattelin tilata couscousia, kun nyt on lähes maan kansallisruokakin. No eihän sitä saanut mistään ravintolasta. Tai olisi saanut, mutta olisi pitänyt tilata päivää ennemmin, sen verran pitkä keittoaika siinä on. Taitaa olla meillä esikeitettyjä.

http://polkkapossu.blogspot.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe