Isä on Yksi..Luojia ei ole monia?
Enkeleitä ja perkeleitä..onko heitä...?!
Tunteeko juutalainen ja adventisti saatanansa...sisäpuolella itsensä vai ulkopuolellaan ja millä tavalla eroavasti?!
terveisin Kiinnostunut
Juutalaisuutta ei voi korvata
14
307
Vastaukset
Ei Adventtikirkolla/"adventismilla" ja juutalaisuudella ole mitään tekemistä keskenään.
Juutalainen= heimo, Juudan jälkeläisistä alkaen noin 2000 vuotta luomisesta.
Adventti= "Jeesuksen odotus"
Kirkolla ei ole juutalaisuuteen perustuvia tapoja ainuttakaan olemassa.
Kaikki seremonia- ja yhteiskunnalliset lait kumoutuivat ristillä.
Raamattuun perustuvia asioita kirkolla on jämpisti, ei juutalaisuuteen perustuvia.
Siunausta
jari laurilaTuskin kuitenkaan, Jarlau hyvä, voit kieltää sitä, etteikö Raamattu Vanhan Testamentin osalta olisi ensisijaisesti ja nimenomaan juutalaisuuden pyhä kirja. Uusi Testamentti on taas nykyisessä Israelissa juutalaisten turistioppaiden "pyhä kirja", heidän retkeilyttäessään kristittyjä turisteja.
- kumottu!
Siinähän se kumoutui ristillä myös sapatti.
- kaikkiko?
Miksi te sitten käytätte seremonialain osia omassa kirkossanne? Tehän sanotte ne kumotuiksi! Leeviläisiä varten säädetty kymmenysjärjestelmäkin kuului seremonoiasäädöksien joukkoon, ja te sanotte niitä kumotuiksi toisaalta, muttta edellytätte niitä noudatettaviksi kirkkonne rahoitukseen? Mitä pelleilyä tuo sitten on?
- tehdä mitään
kumottu! kirjoitti:
Siinähän se kumoutui ristillä myös sapatti.
hyvin,eikä oikeudenmukaisesti?
Jumalankäskyt ovat yhdellä sanalla ilmaistuna kaikki :
OIKEUDENMUKAISUUS!
Mikään ei niistä ole ihmistä vastaan,vaan kaikki ovat ihmisen parhaaksi ja hyvän ja oikeudenmukaisen elämän saavuttamiseksi.
Jumalan käskyjen pitäminen kunniassa on Luojan kunnioitusta,eikä lakihenkisyyttä!
Jeesuksen antama rakkauden käsky kuuluu:
"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi,niinkuin itseäsi."
Neljä ensimäistä käskyä liittyy Luojan kunnioitukseen ja loput lähimäisen rakkauteen.
Jos ajattelemme,että mitä emme lähimäisemmekaan haluaisi meille tekevän,niin emme mekään voisi tehdä niin toisille,niin ei niissä ole mitään pois pantavaa.
Päinvastoin oikeudenmukaisuus ja Jumalan kunnioitus ovat kirjoitetut sydämeen,siihen oikeaan laintauluun.
Koska ilman rakkautta emme mitään olisi,ainoastaan kilisevä vaski ja helisevä kulkunen. - miksi sanot?
tehdä mitään kirjoitti:
hyvin,eikä oikeudenmukaisesti?
Jumalankäskyt ovat yhdellä sanalla ilmaistuna kaikki :
OIKEUDENMUKAISUUS!
Mikään ei niistä ole ihmistä vastaan,vaan kaikki ovat ihmisen parhaaksi ja hyvän ja oikeudenmukaisen elämän saavuttamiseksi.
Jumalan käskyjen pitäminen kunniassa on Luojan kunnioitusta,eikä lakihenkisyyttä!
Jeesuksen antama rakkauden käsky kuuluu:
"Rakasta Jumalaa ylikaiken ja lähimäistäsi,niinkuin itseäsi."
Neljä ensimäistä käskyä liittyy Luojan kunnioitukseen ja loput lähimäisen rakkauteen.
Jos ajattelemme,että mitä emme lähimäisemmekaan haluaisi meille tekevän,niin emme mekään voisi tehdä niin toisille,niin ei niissä ole mitään pois pantavaa.
Päinvastoin oikeudenmukaisuus ja Jumalan kunnioitus ovat kirjoitetut sydämeen,siihen oikeaan laintauluun.
Koska ilman rakkautta emme mitään olisi,ainoastaan kilisevä vaski ja helisevä kulkunen.Miksi noin sanot? Miksi et hyväksy Uutta Testamenttia? Onko adventisteille Uusi Testamentti vääryyden opettamista? Kristinuskohan perustuu Uuden Testamentin koko sanomaan, mutta ei Mooseksen lakiin. Kun Uudessa Testamentissa on yhdeksän mainittua käskyä, niin ne kuuluvat silloin kristityille. ADVENTISTIT EIVÄT VOI TÄTÄ HYVÄKSYÄ? Millä perusteella?
Niin teillähän onkin toinen evankeliumi (kolmas testamentti) eli Ellen Whiten kirjoitukset.
Niinpä ei Vanhalla ja Uudella testamentilla ole teille muuta kuin tuon kolmannen testamenttinne tukemistehtävä.- Jumalan 10 käskyä
miksi sanot? kirjoitti:
Miksi noin sanot? Miksi et hyväksy Uutta Testamenttia? Onko adventisteille Uusi Testamentti vääryyden opettamista? Kristinuskohan perustuu Uuden Testamentin koko sanomaan, mutta ei Mooseksen lakiin. Kun Uudessa Testamentissa on yhdeksän mainittua käskyä, niin ne kuuluvat silloin kristityille. ADVENTISTIT EIVÄT VOI TÄTÄ HYVÄKSYÄ? Millä perusteella?
ovat ikuinen rakkauden laki.Minulla oli katekismus rippikoulussa ja siihen oli painettu myöskin "Muista pyhittää lepopäivä"!Isällänikin oli jo samanlainen ja myöskin hänen isällään.Pojallanikin oli ja myöskin nyt hänen pojallaan.10 Jumalan käskyä sisältävä Lutterin katekismus.
Samat käskyt ovat myöskin raamatussa,ainakin toistaiseksi vielä näkyy lepopäiväkäskykin olevan.Miksi meille ei riitä sama mikä on riittänyt isillemekkin ennen meitä?
Vai oletteko te laittomuuden opettajia,joista raamattu varoittaa?Että he tulevat jopa kirkoistakin poistamaan Jumalan käskyt? - johan sopan tarjoat!
Jumalan 10 käskyä kirjoitti:
ovat ikuinen rakkauden laki.Minulla oli katekismus rippikoulussa ja siihen oli painettu myöskin "Muista pyhittää lepopäivä"!Isällänikin oli jo samanlainen ja myöskin hänen isällään.Pojallanikin oli ja myöskin nyt hänen pojallaan.10 Jumalan käskyä sisältävä Lutterin katekismus.
Samat käskyt ovat myöskin raamatussa,ainakin toistaiseksi vielä näkyy lepopäiväkäskykin olevan.Miksi meille ei riitä sama mikä on riittänyt isillemekkin ennen meitä?
Vai oletteko te laittomuuden opettajia,joista raamattu varoittaa?Että he tulevat jopa kirkoistakin poistamaan Jumalan käskyt?Katekismuksellako sapattiasi todistelet? Näin sanoo Luther katekismuksessaan;EI kovin hyvin käy adventismin todisteeksi, kö? "ISO KATEKISMUS" KOLMAS KÄSKY
Pyhitä lepopäivä
Nimitys "lepopäivä" vastaa hebreankielistä sanaa "sabbat", joka tarkoittaa lepäämistä ja jouten olemista. Meillä on sen vuoksi tapan puhua "lepopäivän aaton" viettämisestä. Jumala on Vanhassa testamentissa erottanut ja määrännyt seitsemännen päivän lepoa varten ja käskenyt pitää sen kaikkia muita päiviä pyhempänä. Mikäli tämä käsky otetaan ulkoisen levon kannalta, se on annettu pelkästään juutalaisille. Heidän on määrä pidättyä karkeasta työstä ja levätä, jotta ihmiset ja eläimet saisivat virkistyä eikä alituinen työnteko veisi heidän voimiaan. Sittemmin he tosin käsittivät käskyn aivan liian ahtaasti ja käyttivät sitä pahasti väärin, niin että solvasivat Kristustakin eivätkä voineet sietää hänen teoistaan edes niitä, joita he itsekin evankeliumin kertoman mukaan tekivät sapattina. Heidän mielestään käsky tuli täytetyksi pelkästään pidättymällä kaikista ulkoisista töistä. Se ei kuitenkaan ollut tarkoitus, vaan pikemminkin, että he pyhittäisivät juhla- tai lepopäivän tavalla, jonka kohta kuulemme.
Edellisen vuoksi tämä käsky ei sananmukaisesti ottaen koske lainkaan meitä kristittyjä, sillä se on muiden Vanhan testamentin säädösten tavoin jotain täysin ulkoista, tiettyihin menettelyihin, henkilöihin, aikoihin ja paikkoihin sidottua, mistä kaikesta Kristus nyt on päästänyt meidät vapaiksi. Kun kuitenkin esitämme oppimattomille kristillisen käsityksen siitä, mitä Jumala meiltä tässä käskyssä vaatii, niin huomattakoon, ettemme pidä lepopäivää ymmärtäväisten ja oppineiden kristittyjen vuoksi, hehän eivät sellaista lainkaan tarvitse. Vietämme sitä ensinnäkin luonnon opettamien ja vaatimien ruumiillisten syiden ja tarpeiden vuoksi, jotta tavallinen kansa, rengit ja piiat saisivat koko viikon työn ja ponnistelun jälkeen vetäytyä yhdeksi päiväksi virkistävään lepoon. Tärkein syy on kuitenkin se, että tällainen lepopäivä antaa tilaisuuden ja ajan - mikäli sitä ei muulloin ole - osallistua jumalanpalvelukseen, eli kokoontua yhteen kuulemaan ja harjoittamaan Jumalan sanaa sekä ylistämään Jumalaa, laulamaan ja rukoilemaan.
Minun mielestäni ei kuitenkaan ole aikaan sidottua, kuten juutalaisten keskuudessa, niin että sen pitäisi tapahtua juuri määräpäivänä, sillä tässä asiassa ei mikään päivä ole toista parempi. Pikemminkin se tulisi tapahtua joka päivä. Koska kansa ei kuitenkaan kykene siten menettelemään, on pakko erottaa ainakin yksi päivä viikosta tähän tarkoitukseen. Vanhastaan sitä varten onkin varattu sunnuntai ja siinä on myös pysyttävä, jotta se tapahtuisi kaikkien hyväksymässä järjestyksessä eikä kukaan aiheuttaisi epäjärjestystä tarpeettomilla uudistuksilla. Tämä käsky merkitsee siis yksinkertaisesti sitä, että kun lepopäivää joka tapauksessa vietetään, tällainen lepo käytettäisiin Jumalan sanan oppimiseen. Tämän päivän varsinainen tehtävä olkoon siis saarnaaminen, joka hyödyttää nuorisoa ja tavallista kansaa. Lepoa ei kuitenkaan pidä käsittää niin ahtaasti, että sen vuoksi kiellettäisiin kaikki välttämätönkin tilapäinen työ.
Jos siis kysytään, mitä sanat "pyhitä lepopäivä" merkitsevät, vastaa näin: "Lepopäivän pyhittäminen tarkoittaa sen pitämistä pyhänä." Mitä sitten on pyhänä pitäminen? Ei muuta kuin että puhutaan pyhiä sanoja, tehdään pyhiä tekoja ja eletään pyhää elämää. Omasta puolestaan se päivä ei mitään pyhittämistä kaipaa, sillä se on sinänsä pyhäksi luotu. Jumala haluaa kuitenkin, että sinä pitäisit sen pyhänä. Sinä siis teet sen pyhäksi tai epäpyhäksi aina sen mukaan, harjoitatko silloin pyhiä vai epäpyhiä asioita. Miten sitten tapahtuu tuollainen pyhittäminen? Ei vetelehtimällä kotona tekemättä mitään raskaita askareita tai sitomalla seppele päähän ja pukeutumalla parhaimpiinsa, vaan, kuten sanottu, tutkimalla ja harjoittamalla Jumalan sanaa.
Meidän kristittyjen on tosiaankin alituisesti vietettävä tällaista lepopäivää, harrastettava pelkästään pyhiä asioista eli askarreltava päivittäin Jumalan sanan parissa, päästettävä se sydämeen ja suuhun. Mutta koska kerran meillä ei aina ole siihen vapaata aikaa, meidän on varattava viikottain joitakin tunteja nuorisoa ja vähintään yksi päivä koko rahvasta varten pelkästään tuon asian hoitamiseksi, eli opetettava kymmentä käskyä, uskontunnustusta ja Isä meidän -rukousta suunnaten siten koko elämämme ja olemuksemme Jumalan sanan mukaan. Milloin tällainen harjoitus on meneillään, silloin vietetään oikeaa lepopäivää; missä taas ei niin tehdä, siellä ei pidä puhua mistään kristillisestä lepopäivästä. Sillä levätä ja jouten kuljeskella osaavat toki jumalattomatkin. Eihän lepopäivää pyhitä myöskään joka päivä kirkossa seisova, veisaava ja kelloja kilistelevä pappiemme parvi, sillä he eivät lainkaan saarnaa eivätkä harjoita Jumalan sanaa, vaan opettavat ja elävät suorastaan sen vastaisesti.
Sillä Jumalan sana on kaikki pyhäinjäännökset ylittävä pyhyys, totisesti ainoa pyhyys, minkä me kristityt tunnemme ja omistamme. Vaikka meillä olisi kaikki pyhimysten luut ja kaikki pyhät, vihityt vaatteet yhteen kasattuina, ei siitä kuitenkaan olisi meille apua, sillä se on kaikki kuollutta kamaa, joka ei voi ketään pyhittää. Mutta Jumalan sana on kaiken pyhittävä aarre. Siitä ovat saaneet pyhyytensä kaikki pyhät. Milloin ikinä Jumalan sanaa puhutaan, saarnataan, kuunnellaan, luetaan tai mietiskellään, silloin pyhittyy ihminen, päivä tai teko, ei sen tähden, että tätä kaikkea ulkoisesti toimitetaan, vaan sanan tähden, joka meidät kaikki pyhittää. Siksi opetan alati, että koko elämämme ja kaikkien tekojemme on oltava Jumalan sanan läpitunkemia, mikäli niiden on määrä olla Jumalan mielen mukaisia eli pyhiä. Missä näin tapahtuu, siellä tämä käsky on voimassa ja toteutuu. Ja päin vastoin: missä elämä tekoineen kulkee Jumalan sanasta irrallaan, se on Jumalan silmissä epäpyhää, loistakoon ja välkkyköön se sitten miten tahansa tai olkoon vaikka kokonaan pyhäinjäännöksillä peitetty. Niin ovat asiat ihmisten keksimissä hengellisissä säädyissä, jotka eivät tunne Jumalan sanaa ja etsivät pyhyyttä omista teoistaan.
Sinun on siis huomattava, että tämän käskyn painopiste ei ole lepäämisessä, vaan pyhittämisessä. Tällaisena päivänä on erityisesti harjoitettava jotain pyhää, sillä muut työt ja toimet ovat pyhiä harjoituksia vasta siinä tapauksessa, että ihminen jo on pyhä. Tämä käsky tarkoittaa kuitenkin sellaista toimintaa, joka pyhittää ihmisen itsensä. Se tapahtuu, kuten kuulimme, yksin Jumalan sanan vaikutuksesta. Paikat, ajat, henkilöt ja koko ulkoinen jumalanpalvelus on säädetty ja määrätty siksi, että tuo kaikki tapahtuisi myös julkisesti.
Koska Jumalan sana siis on niin tärkeä, ettei lepopäivää ilman sitä lainkaan pyhitetä, meidän on tiedettävä, että Jumala vaatii vakavasti tämän käskyn noudattamista ja rankaisee jokaista, joka väheksyy hänen sanaansa eikä halua sitä kuulla eikä oppia edes sitä varten määrättynä aikana.
Tätä käskyä eivät sen vuoksi riko pelkästään ne, jotka karkeasti väärinkäyttävät lepopäivää ja häpäisevät sen, nuo, jotka ahneudessaan ja kevytmielisyydessään laiminlyövät Jumalan sanan kuuntelemisen tai lojuvat kapakoissa sikahumalassa. Sen rikkoo myös toinen joukko, joka kuuntelee Jumalan sanaa kuin mitäkin satua ja vain tottumuksen voimasta ajautuu sanankuuloon ja sieltä taas pois. Vuosi vuoden perään se aina vuoden päättyessä tietää yhtä vähän kuin sen alkaessakin. Tähän mennessä on näet kuviteltu, että lepopäivä on hyvin vietetty, kunhan vain on käyty messussa tai kuultu evankeliumi luettavan, mutta Jumalan sanasta ei kukaan ole ollut kiinnostunut eikä sitä myöskään kukaan ole opettanut. Nyt meillä on Jumalan sana, mutta vieläkään emme ole raivanneet tätä väärinkäyttöä pois. Annamme tosin yhä uudelleen saarnata itsellemme ja itseämme kehottaa, mutta todella vakavasti emme sitä kuuntele. Paina siis mieleesi, ettei kysymys ole vain kuuntelemista, vaan myös oppimisesta ja mieleen painamisesta. Älä ajattele, että voisit ratkaista asian oman mielesi mukaan tai että se olisi Jumalan käsky. Hän vaatii sinut kerran tilille siitä, miten olet hänen sanaansa kuullut, oppinut ja kunnioittanut.
Samalla tavalla on nuhdeltava myös sellaisia velttohenkiä, jotka saarnan tai pari kuultuaan kyllästyvät ja tympääntyvät, koska muka osaavat jo itse kaiken eivätkä enää opettajaa tarvitse. Juuri tämä synti on tähän mennessä luettu kuolemansyntien joukkoon nimellä akedia eli laiskuus ja kyllästyminen. Se on vihattava, myrkyllinen vitsaus, jolla Perkele lumoaa ja pettää monien sydämen karatakseen yllättäen kimppuumme ja riistääkseen meiltä salaa Jumalan sanan.
Salli nyt sanoa itsellesi: vaikka osaisit tämän kaiken parhaalla mahdollisella tavalla ja hallitsisit sen mestarillisesti, olet kuitenkin joka päivä Perkeleen valtapiirissä. Yötä päivää hän levähtämättä hiiviskelee vaanien sinua synnyttääkseen sydämessäsi epäuskoa ja pahoja ajatuksia, jotka rikkovat edellisten käskyjen lisäksi kaikkia muitakin. Siksi sinun on alituisesti säilytettävä Jumalan sana sydämessäsi, suussasi ja korvissasi. Missä vain sydän on joutilas eikä sana kajahda, siellä Perkele murtautuu sisään tehden vahinkonsa ennen kuin sitä on edes huomattu. Ja päin vastoin, missä sanaa vakavasti tutkitaan, kuunnellaan ja käsitellään, se on voimallinen eikä jää milloinkaan hedelmättömäksi, vaan herättää aina uutta ymmärrystä, mielihalua ja intoa sekä puhdistaa sydämen ja ajatukset. Se ei näet ole mikään turha eikä kuollut sana, vaan vaikuttava ja elävä. Ja vaikka mikään muu hyöty tai hätä ei meitä sanan käyttöön ajaisikaan, pitäisi toki jokaista innostaa siihen sen, että Perkele siten säikytetään ja ajetaan tiehensä ja tämä käsky niin täytetään. Se on Jumalalle mieluisampaa kuin nimikristittyjen kaikkien tekojen kimallus. Epiktetos kirjoitti:
Tuskin kuitenkaan, Jarlau hyvä, voit kieltää sitä, etteikö Raamattu Vanhan Testamentin osalta olisi ensisijaisesti ja nimenomaan juutalaisuuden pyhä kirja. Uusi Testamentti on taas nykyisessä Israelissa juutalaisten turistioppaiden "pyhä kirja", heidän retkeilyttäessään kristittyjä turisteja.
Hei
Maailmaa oli ollut olemassa ennen kuin oli ensimäistäkään juutalaista 2000 vuotta.
Pakanoillekin oli Jumala aina olemassa (tavallaisesti epäjumala) mutta jo silloin pakanoilla oli mahdollisuus Israelin kansalaisuuteen käännynnäisinä, ja näin taphtui.
Ei kai tuo ollut mitään kovin runsasta kuitenkaan.
Tottakai siihen aikaan Jumalan kansaan kuului pitkään ensisijaisesti juutalaisia käytännössä.
Nykyisin juutalaisuus ei ole kristinuskoa mielestäni, koska heillä ei Kristusta ole.
Näin juutalaisuudella ja kristinuskolla ei ole mitään perustavaa laatua olevaa yhteyttä.
Juutalaiset tavat ovat myös historiassa, ja ne ovat paljolti olleet isien oerinnäissääntöjä ja ihmiskäkyjä.
Näin juutalaisuutta ei pidä sekoittaa nykypäivään.
Juutalaisesta voi tulla ns. "messiaaninen juutalainen" tänään.
Siunausta
jari laurilakumottu! kirjoitti:
Siinähän se kumoutui ristillä myös sapatti.
"Muista pyhittää lepopäiväsi" on yksi aian voimassa olevan lain käsky.
Sapatti ei ole sen kummempi asia kuin lepopäivä.
faiseusten sapatista ei ole kyse, siitä Jeesuskaan ei pitänyt, vaan opetti oikeata lepopäivän viettoa.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/8d.html
Siunausta
jari laurila- kasi
uskova_1 kirjoitti:
Niin teillähän onkin toinen evankeliumi (kolmas testamentti) eli Ellen Whiten kirjoitukset.
Niinpä ei Vanhalla ja Uudella testamentilla ole teille muuta kuin tuon kolmannen testamenttinne tukemistehtävä.Hah hah - voihan nenä - mitä minä sanoin. Anna mun kaikki kestää .. tää oli jo liikaa.. hah hah
---
Sinulle joka ihmettelt naurun purkaustani.
Kirjoitin jarlaulle seraavaa jarlaun parannus viestiin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021899497
mihin uskova_1 antoi ystävällisesti antoi sydämmellisen lausuntonsa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021900388
Johan nopeasti vastasin:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000021900408
---------
Ja mitä tekikään uskova_1.
No työtä käskettyä ja tuli tänne haukuskelemaan - ja jopa neuvoni mukaan ja otti hieman rauhallisesti .. tuhti tyttö. - Kymmenyksistä
kaikkiko? kirjoitti:
Miksi te sitten käytätte seremonialain osia omassa kirkossanne? Tehän sanotte ne kumotuiksi! Leeviläisiä varten säädetty kymmenysjärjestelmäkin kuului seremonoiasäädöksien joukkoon, ja te sanotte niitä kumotuiksi toisaalta, muttta edellytätte niitä noudatettaviksi kirkkonne rahoitukseen? Mitä pelleilyä tuo sitten on?
nimeä Kirkollisvero: Kai siksi ettei tämä verotus tuntuisi Juutalaisuudelta, vai miksi
Lutteilaiset käyttävät samasta kymmenys asiasta
veronimeä. Kai siksi,että voitaisiin johtaa harhaan.
Kerron tapauksen tästä Lutterin verotuksesta!
Ollessani Suorittamassa asevelvollisuutta.
Minulta ei tullut Kymmenyksiä valtiolle. Minulla
oli valtiolta saatavaa veron palautus. Koska olin kuivilla odotin rahaani, kuitenkin kaverini
saivat rahansa Jotka eivät olleet samaa ikäluokkaa kuin minä. Siksi minä menin Verovirastoon kysymään missä minun veron palautukseni viipyy. Siellä toimistossa virkailia hieman silmäili papereita ja sanoi
Kirkko on ulosmitannut sinun veron palautuksesi.
Tällä tavalla Kirkko ottaa kymmenykset. Tämä
kuultuani minä menin heti kirkkokansliaan ja sanoin itseni irti kirkosta. Tämä Kirkkoherra
sanoi minulle vielä yhden veron joudut maksamaan. Kysyin entäs sitten, Hän vastasi sen
jälkeen olet Vapaa. Tämä vapaa sana oli mannaa
korvilleni. Ymmärrän sen että iloista antajaa
Jumala rakastaa, minä en ollut iloinen antaja,
vaan tunsin Joutuneeni laillistetun ryöstön
uhriksi: Tämän on kokenut Jalmari Ilmari. - Lepäsi viimeisen kerran
kumottu! kirjoitti:
Siinähän se kumoutui ristillä myös sapatti.
Golgatalla...ja sinetöi Ylösnousemuspäivän uudeksi ilon- ja jumalanpalveluspäiväksi!!!
Sapattina ei mennä edes kirkkoon; Raamatun mukaan..silloin levätään Jumalan kanssa!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182582Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162081919Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591619Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491446Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1991296- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511115Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13897