Juoksukenkien hinnat

_ihmettelijä_

Keskustelua juoksukenkien hinnoista..olen reilun kymmenen vuotta harrastanut säännöllisesti, ja siinä ajassa monien mallien hinnat ovat nousseet melkein 100% esim. asics.. Ominaisuudet eivät kuitenkaan ns. huippukengissä ole muuttuneet. Yhdet parit ravaa edelleen loppuun parissa-kolmessa kuukaudessa. Onko kyse kauppiaiden ahneudesta vai mistä?

(kaikki muu turhaa varustepuolella, paitsi hyvät kengät)

13

3153

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

osta Asicsija. Turhaa trendi huuhaata. Eivät kestä. Nikella on kengät joilla juoksee 1500-2000 km!

• sehän

...on just se 2-3 kuukautta,jos juoksee 700 km/kk.Ainakin ojalan laskuopin mukaan! Eli ei kestä yhtään pidempään ne niketkään!

• misu--
        sehän kirjoitti:

...on just se 2-3 kuukautta,jos juoksee 700 km/kk.Ainakin ojalan laskuopin mukaan! Eli ei kestä yhtään pidempään ne niketkään!

...juoksee 700 km/kk. jostain syystä minulla on asicsit hajonneet aina alle 1000 km:n jälkeen. niket kestäneet sen 2000 km ja senkin jälkeen vielä palvelleet pihatossuina.

• _ihmettelijä_
        misu-- kirjoitti:

...juoksee 700 km/kk. jostain syystä minulla on asicsit hajonneet aina alle 1000 km:n jälkeen. niket kestäneet sen 2000 km ja senkin jälkeen vielä palvelleet pihatossuina.

Näinhän se on...no oletetaan että käytän sitten nikejä, ja ostan joka 3 kk uudet..n.100-120e. Iso summa jos sattuu olemaan opiskelija. (koko kuukauden ruokabudjetti) Onko lajista tullut vain hyvätuloisten herkkua..(sama kenkä maksaa valmistusmaassa murto-osan siitä, mitä täällä, elintasomaa, hinnat sen mukaiset)

• tarkoitetaan
        misu-- kirjoitti:

hajoamisella! pieni reikä kankaassa jossakin päin kenkää vai pohjat ihan "kuoleentuneet" vai mitä? ite juoksin asicseilla 15 vuotta ja aina kestivät kenkäpari sen 2- 2ja puol tuhatta kilsaa.nykyään kun tulee juostua vain tonni vuodessa,ovat kengät kestäneet 3 vuotta.tosin just ostin uudet ja vielä niket!toivottavasti kestävät yhtä hyvin...

• kun muut ei käy?

Älä osta Asicsia. No pitääkö sitten lopettaa juokseminen kokonaan, jos ei muut kengät sovi jalkaan? On nimittäin tullut kahlattua esim. Niketkin läpi ja seurauksena vain puutuvat jalat! Kun ei käy, ei vaan väkisillä käy. Asicsilta löytyy tasan yksi kenkä, joka sopii mun jalkaan kuin valettu. Nimittäin Gel Nimbus. Viimeisimmästä parista maksoin 89 euroa.

• Suomesta??

Moinet edistyneet harrastajat käyvät kesäisin harjoitusleirillä Thaimaassa. Sieltä ainakin saa 15 eurolla nopeat laatujalkineet.

Minulla kestävät n. vuoden eli eipä ole hirvittävän kallista.

Nähdään Khon Kaenin maratonilla!

http://www.thailandmarathon.org/

• marathonerer

Pumaltakin ..

Puma Complete Phasis 3 ja Puma Complete Tenos 3

http://www.runningwarehouse.com/catpage-MRSPUMA.html

.. on tullut hyviä kenkiä. Niitä myydään ainakin ..

.. 4 Runnersin myymälöissä .. https://www.megasport.net/ .. 99 euron hintaan.
      Minulla niitä ei vielä ole, mutta tuntuivat ensi kokeilemalta erittäin näppäriltä
      tossuilta: kiertojäykkyys ja rullaavuus ainakin erinomaisia! Kestävyys?

Viimeiset viitisen vuotta olen käyttänyt kylläkin ASICSin tossuja, mutta
      niistä Suomessa maksetaan 50 euroa ylihintaa!

• Nixi

Hinnat ovat nousseet siitä ole samaa mieltä. Onko pakko ostaa keväällä uuden mallisia kenkiä? Malttakaa odottaa syksyyn niin niitä saa jo puolen hintaa. Itse yleensä ostan loppukaudesta kengät. Siitä syystä hinta tulee alas ja saan muilta kengän ostaneilta kilpakumppaneilta kommentteja kengistä. Kayanon hinta tänä vuonna 199 euroa. Minusta hinta ei ole kohtuullinen. Onneksi sain tänä vuonna Ruskamaratonilta palkinnoksi.

Epäilen suuresti että juokset 2-3 kuussa kengät loppuun.
      Onhan se tietenkin mahdollista.

– Juokset ammatiksi ja paljon. Tämä on todennäköisin kuitenkin syy kuitenkin.
      – Askellat pahasti virheellisesti joka kuluttaa kenkiä paljon.
      – Olet raskastekoinen joten kenkä joutuu koville.
      – Juokset / kävelet samalla kengällä. Et pyhitä juoksukenkää juoksemiselle. Kävelykengät on eri kenkiä. Kävellessä et nauhoita kenkiä joka pilaa hyvin nopeasti kengät. Ryhti menee.
      – Juokset vain yhdellä parilla. Ei ehdi kuivua ja aiheuttaa omat ongelmat joihinkin malleihin.
      – Peset kenkiä pyykinkoneessa. Varmasti hajoaa viimeistään 2 pesussa.
      – Olet vain yksinkertaisesti aina osannut valita ne heikoimmat ja valmistusvikaiset kengät.

No minulla ei ole kokemusta kuin Asicsen DS Trainer (97–99), Kayano (01–06), Empire (05), GT-2100 (05), Racer (03) ja Jay Hawk (95) (Suluissa vuoden mallit)
      Yhdet Karhun ja yhdet Reebokin joiden mallia en muista. Vuosina 95–96

Karhun kengät oli pronatio tuettu. Piti myyjän mielestä olla juuri minulle sopivat. Ja viikset. Jäykät ja kovat joissa ei ollut juoksutuntuma hyvä. Lesti oli liian leveä minun jalalle.
      Reebokit oli hyvät. Pilasin pesukoneessa tyhmyyttään. Kanta meni löysäksi. Ei ollut tukea enää.
      DS Tarinerista (98) kangas varpaiden kohdasta repesi 500 – 1000 km jälkeen. Valmistus vika tai paremminkin tyyppi vika. Seuraavan vuoden mallissa ei ollutkaan enää tätä ongelmaa.
      Sama ongelma oli Jay Hawkissa.
      Racer alkaa olla tien päässä. On juostu 14 maratonia ja muut kilpailut päälle. Iskuvaimennus on mennyt ja pohja kulunut. Ostaisin samanlaiset jos löytyy. Tyytyväinen olen.
      Kayanon 01 Silver malleissa parhaat nauhat mitä minun kengissä on ollut. Jäykät jotka ei irtoa tai löysty juostessa. Saman asian voi tehdä sokeri vedellä nauhoin. Ei vain toimi vesisateella.

Kertokaa mistä harrastuksesta ei tarvitse maksaa? Tarkoitan lähinnä liikunnallisia harrastuksia.
      Pidän kuitenkin juoksua halpana ja se ei ole välineistä kiinni niin paljon kuin esimerkiksi hiihto.

• hikiliikkuja

NIin, hiihto on niin kauan välineistä kiinni, kun yritetään rämpiä marketin ämpärimuovisuksilla, eikä älytä sitä, että voitelu (pito/luisto) on osa hiihtonautintoa. Kun kerran investoi kunnollisiin vehkeisiin, esim. aktiiviharrastajan paketillä pärjää pitkälle, maksaa korkeintaan 500 euroa ja menee seuraavat 5-10 vuotta, niin ei se hiihtokaan loppujen lopuksi kallista lystiä ole. Perusvoiteet saa halvalla ja perusvoitelu on helppoa. Toki kertarysäyksenä tuntuu lompakossa enemmän.

Mä ostan vuodessa 2 parit Asicsin kenkiä, kun muut ei käy. Alennusmyynneistä on tullut kytättyä niitä, mutta aina on se oma koko loppu. :(

No, liikunta on ihanaa, maksakoot mitä maksaa.

Nimimerkillä hikiliikkuja juoksee ja hiihtää

• Nixi
        hikiliikkuja kirjoitti:

NIin, hiihto on niin kauan välineistä kiinni, kun yritetään rämpiä marketin ämpärimuovisuksilla, eikä älytä sitä, että voitelu (pito/luisto) on osa hiihtonautintoa. Kun kerran investoi kunnollisiin vehkeisiin, esim. aktiiviharrastajan paketillä pärjää pitkälle, maksaa korkeintaan 500 euroa ja menee seuraavat 5-10 vuotta, niin ei se hiihtokaan loppujen lopuksi kallista lystiä ole. Perusvoiteet saa halvalla ja perusvoitelu on helppoa. Toki kertarysäyksenä tuntuu lompakossa enemmän.

Mä ostan vuodessa 2 parit Asicsin kenkiä, kun muut ei käy. Alennusmyynneistä on tullut kytättyä niitä, mutta aina on se oma koko loppu. :(

No, liikunta on ihanaa, maksakoot mitä maksaa.

Nimimerkillä hikiliikkuja juoksee ja hiihtää

Aivan niin maksakoot! Ennemmin minä pistän 500 euroa suksiin tai kenkiin kun kaadan sen kurkusta alas. Näistä voi nauttia ensiviikollakin.

Suksista vielä. Parhaat sukset olen saanut entisiltä kilpahiihtäjiltä. Maksan vaikka uuden hinnan jos pyytävät. Itse kun olen valinnut tai urheiluliikeen myyjä sen tehnyt, pettymyksiä on tullut. Omistan 11 paria suksia ja 7 paria entisten kilpahiitäjien. Omat valinta sukset ei vain luista. Kiinni suksen rakenteesta.

Sitä tarkoitin juoksussa miehen kunto ratkaisee paljon enemmän kuin varusteet.

Nautitaan yhdessä juoksun ja hiihdon ihanuudesta. Eikös vaan!

• _ihmettelijä_

Jouksen todellakin paljon..n.700-800km/kk, luonnollisesti harjoittelen, ei sitä muuten pärjää. Yksinkertaista. Ja kyllä, on varaa vain yksiin pareihin kerralla. Idea ei ollut tulla kehumaan harjoittelumäärillä, vaan ottaa selvää siitä, mistä kengän hinta koostuu..pitäisi varmaan marssia kauppiaan juttusille

• osta lisää
        _ihmettelijä_ kirjoitti:

Jouksen todellakin paljon..n.700-800km/kk, luonnollisesti harjoittelen, ei sitä muuten pärjää. Yksinkertaista. Ja kyllä, on varaa vain yksiin pareihin kerralla. Idea ei ollut tulla kehumaan harjoittelumäärillä, vaan ottaa selvää siitä, mistä kengän hinta koostuu..pitäisi varmaan marssia kauppiaan juttusille

En kyllä käsitä, ettei ole varaa ostaa kuin yhdet parit kerralla. Sehän se just kallein tapa on. Kengäthän kestää paremmin, jos ne pääsee edes vähän "palautumaan". Sinun jaloissa ne näyttää saavan jatkuvaa kuritusta. Kannattaa kokeilla ihan tavallisia markettilenkkareitakin (alennuskorista tietenkin), siis kakkos- tai kolmoskenkinä. Ei niillä kalleimmilla lenkkareilla muutenkaan kannata kaikkia lenkkejä tehdä. Kyllä pururadallakin pärjää vähemmänkin vaimennetuilla halpiksilla. Tosin täytyy sanoa, että tuollaisilla määrillä kenkiin menee joka tapauksessa ihan kivasti rahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4128
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      26
      3000
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1338
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 133
      901
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe