Kerroin maailman menoa kolmesta täysin eri ammattihenkilöstä joidenka vastaukset saivat, ne saivat kyllä pari kaveria vähintäänkin ihmettelemään vetääkö kaikki muut huumeita kuin me. Mutta nyt ei puhutakaan autoista, vaan terveydestä ja sellaisen kultaisen arvon vaalimisesta Suomessa.
Olen normaali siisti verot tähän kylään kantanut perheellinen ja vastuuntutoinen ihmisolento. Olentojen kanssa oltiin tiistaina firman pikkujouluissa kuten kalenterin mukaan olis tarvis ollakin. Eilisen autojupakan jälkeen oli rinnassa vielä hieman juhla-ahdistusta joka teki olon illemmalla senkin verran tukalaksi, että päätinpä lähteä käymään päivystyksessä. Ei mitään housuja puhtaina joten nykäisin viimesen päälle puvun päälle, juhlakengät ja baskerin ottalle. Viisi minuuttia Keskussairaalalle.
En ole ennen käynyt. Ketään ei missään, kello läheni kymmentä. Jonkin ajan kuluttua henkilö saapuu ovesta ja kysyy "MITÄS TEILLE". Kerroin pikaisesti että sydän hakkaa sen verran että saiskos jonkun pillerin että vois nukkua.
Henkilö vastasi "MINKÄS VÄRISIÄ PILLEREITÄ SITÄ ON TULLUT, VIHREITÄ VAI PUNAISIA OTETTUA TAI NIIN KYLLÄHÄN TE OLETTE SIISTIN NÄKÖINEN ETTÄ EN MINÄ SILLÄ" Siistihän minä olinkin enkä taatusti enää tiistain jälkeen haiskahtanut kun muijan huulipunalle ja sitäkin kullin varresta.
Sanoin että saisipa nyt sen ensimmäisenkin pillerin ja mieluusti teiltä. Henkilö siihen että "EI MEILLÄ OLE SELLAISIA PALVELUITA, MENETTE HUOMENISSA SINNE TERVEYSKESKUKSEEN" Minä siihen että ymmärrän toki mutta että jotakin olis että sais nukuttua kun töihinkin"
Henkilö jatkaa että "MEILTÄ ET KYLLÄ NYT MITENKÄÄN APUA SAA MENE KAUPUNGINSAIRAALALLE JOS APUA HAET" No enhän minä, kunhan tulin jututtamaan.
Tein työtä käskettyä, sydän hakkas ihan helvetisti jo toista päivää ja väsyttikin jo suht ankarasti. Saavuin kaupunginsairaalan päivystykseen. Ketään ei näkyvissä, luukut kiinni ja sielä päin valot pois. Vartin pyörittyäni joku käveli aulan poikki. Minä siihen kysymään "että anteeksi onko tämä jo kiinni, tämä paikka" Henkilö siihen "SIELTÄ VARMAANKIN TULEE JOKU KOHTA" Hetken päästä vartijan näköinen henkilö astui samasta ovesta aulaan mistä se toinenkin oli tullut.
Minä siihen tölväsemään että "anteeksi olen pian puoli tuntia..." Vartija siihenerinomaisen äreällä äänellä "ET TAKUULLA OLE TÄÄLLÄ OLLUT PUOLTA TUNTIA" Meikä "No okei okei, tiedätkö onko vastaanotto auki" Ei vastausta. 20 minuuttia oli kulunut saapui henkilä lasin taakse. Oli kuin olisin ilmaa ja alkoi keskustelemaan jonkun toisen siellä pimeässä kopissa olevan henkilön kanssa.
Jonkun aikaa uskomatta tähän asti torstain kokemaani henkilö avasi luukun ja muodosti seuraavanlaisen lauseparin "HE, HEI MITÄ MIES" Minä siihen että olisikohan teillä antaa jokin taikapilleri vaikka plaseboo jos ei muuta ole että saisin nukuttua kun pumppu hakkaa" Henkilö tarkasti kelakortin ja lähti hakemaan sänkyä. Ihmettelin infon puutetta ja seurravaksi oven taakse, siellä 3 potilasta ja 5 henkilökunnan jäsentä paikalla.
Sänkyhenkilö sanoi "MENE SIIHEN SÄNKYYN MAKAAMAAN" Tein työtä käskettyä ja jonkin ajan kuluttua mitattiin paineita. Pulssi oli 178, ja muut arvot lähellä kahtasataa/jotakin. Henkilä sanoi "OHO" ja poistui. Kului mielestäni pitkä aika, istuskelin sängyssä ja kysäisin harvakseltaan ohi nuokkavalta henkilökunnalata että "anteeksi, olisiko teillä antaa jotain luettavaa kun tulee tua aika pitkäksi"
Henkilö siihen "EI MEILLÄ OLE SELLAISTA PALVELUA" Äkkäsin jonkin vanhan lehden viereisellä pöydällä. Kysäsin että tuossahan on lehti, voisinko sitä vaikka katsella aikani kuluksi. Henkilö siihen " JOS SIINÄ ON OSIOTE NIIN SINÄ ET SITÄ VIE" Kohta oli tunti mennyt pilleriä odotellessa eikä minua informoitu millään tavalla mitä touhu tarkoittaa. Kuulin sivukorvalla vain että käyt sä nyt röökillä vai jne.
Henkilö tuli kyselemään kuin minä kyselen pikkulapselta tietojani. Olin arviolta häntä vain noin 20 vuotta vanhempi. Kyseli ja kyseli ja vastailin että niinpä niin, kyllä se min olen mutta sellaisen pillerin jos... Sitten henkilöt katosivat. Meni vartti ja tuli nyt vasta väsymykseltä mieleen että helvetti, mähän haen apteekista jonkun taikapillerin, kaipa ne auttaisivat yön yli.
Menin nappioven taakse soittamaan emännälle että tulen pian ja apteekin kautta. Ovi ei auennutkaan ulkopuolelta. Hakkasin ja rynkytin ovea ja aattelin että oliskos se pikkuhiljaa moron paikka tällekin laitokselle. Laitoin vetimet niskaan ja huusin nuorelle kyselijähenkilölle että "eipäs kuule mulla nyt olis aikaa täällä olla kun perhe odottaa ja täällä kun mitään ei tapahdu minun auttamiseksi"
Henkilö siihen että "NYT KUULE, SINÄ LÄHDET OMALLA VASTUULLA" Huusin perään että niinpä näytän olevankin kun apua ei saa edes sieltä mistä sitä varsinkin odottaisi saavansa, heipat vaan sullekin" (Henkilökunnan äänensävy minulle mitä muutakin siellä höpötettiin, se oli kuin olisivat puhuneet koiranpaskalle, paitsi se "hei mitäs mies" henkilö.)
Kaupungissa ei yhtään apteekkia auki, eikä mitään infoa olisiko edes päivystävää apteekkia jossain päin kylää olemassa. Kävelin kaupungin torilla, kello oli 00 eikä ristin sielua missään. Huusin muijalle luuriin että "kuules nyt tuli hukkareissu ja kannattaas ylipäätään sairastua aina päiväsaikaan jos ei halua kuolla"
Tässä mä olen nyt sitten yön hohhoillut ja odotan kun ne apteekit aukee, vaikkakin naapuri antoi ehkä paremman vinkin. Mees perskele alkoon, maullon kaapefpi tyhjzä. No sain mä sentään pomolle laitettua viestä että pistääs eurot jonoon ja tupakan plton, senkin mää lopetan kannattamattomana, koskapa verorahani ovat, ne on varmaankin joku hävittänyt, semmoonen sininen kassi. Niin ja "SMOKE" on parhaita leffoja joita olen ikään nähny, tänä yönä pariinkin otteeseen.
Mitähän huomenissa tapahtuu. Avaruus on jännä paikka. Ja iso.
tbc mb
Tätä ei usko
10
1502
Vastaukset
- kommentinjättäjä
"En ole ennen käynyt. Ketään ei missään, kello läheni kymmentä. Jonkin ajan kuluttua henkilö saapuu ovesta ja kysyy "MITÄS TEILLE". Kerroin pikaisesti että sydän hakkaa sen verran että saiskos jonkun pillerin että vois nukkua."
Mihinkään sairaalaan tai lääkärikeskukseen ei mennä kerjäämään pillereitä. Jos pillerinpyytäjät laskettaisiin sisään, niin jopa niitä pyytäjiä olisi pian pitkät jonot!
Pitää mennä asiallisesti auki olevaan paikkaan ja esittää vaivansa ja pyytää tutkimaan - pillereitä annetaan, jos vaiva sellaiseen viittaa, että niistä on apua.
Missä helvetissä noin tyhmää väkeä kasvaa?- lillanen
sanos muuta. eipä sinunkaan kommentissasi pahemmin hurraamista ollut. oikein järjen pikku jättiläinen.
kyllä tuo RR lukemien ottaminen käy tutkimuksesta ja siitä sai sellaisen tuloksen (tsekkasitko?), että vaiva sillä tod.näk. selittyy ja olis ollu hoitamisen paikka (nappeja nappeja) ainakin sen puolesta jos ei muuten.
joo-o...pitää joskus osata vetää yliasiallisen roolia päällä kun asioi hoitohenkilökunnan kanssa ettei vaan käännytetä ovelta pois. menepä yöaikaan jossain vanhassa suomiverkkariasussa pyytämään apua ahdistukseen niin käännyttävät pummina poies.
meitä on joka junaan. - sylviiiii
...> Minkään sairaalan tai lääkärikeskukseen ei mennä kerjäämään pillereitä. Jos pillerinpyytäjät.........
Mitäs sieltä sitten yleensäkkään saa?
Varsinkaan yöaikaan?
...> Pitää mennä asiallisesti auki olevaan paikkaan ja esittää vaivansa ja pyytää tutkimaan....
Eikös potilas mene tällaiseen paikkaan, tarkoituksenaan, että siellä tutkitaan hänen esittämänsä vaivat ja ongelmat?
Esittääpä hän asiansa tavalla tai toisella!
Missä helvetissä noin tyhmiä vastauksia väsätään? - 6r7ftg8yij
Itellenikin kävi hiukan samoin. Taipumusta tieheälyöntisyyteen, joka pahenee väsymyksessä. Helsingissä kävin kyselemässä atenolia vaivaani, mutta eihän sitä sitten saanut kun olisi pitänyt monen mutkan kautta hankkia (ei kuulemma kirjoiteta reseptiä näkemättä, eikä ollut aikaa nähdä).
Pistivät sydänfilmiin ja lääkärin puuttuessa hoitajat yrittivät itse saada selvää käyristä. Odottelin ulkopuolella ja eräs hoitaja aikoi heittää minut pihalle. Sain kuitenkin jäädä kun kuunteli mistä on kysymys. Aika uhkaavaksi koin kuitenkin tilanteen ja vieläkin hiukan hirvittää.
Kotipuolen lääkäri sitten soitti reseptin apteekkiin ja sain rytmin taas kuriin. Harvoin tulee noita juttuja, niin ei tule pidettyä lääkkeitä käsillä.
Tämä on juuri se ongelma, mikä huumeidenkäytössä on: kaikki potilaat käsitellään todennäköisinä sekopäinä ja muutaman hölmön takia suuri enemmistö kärsii.
Ensi kerralla taidan mennä diakonissalaitokselle. - Rytmihäiriöpotilas
6r7ftg8yij kirjoitti:
Itellenikin kävi hiukan samoin. Taipumusta tieheälyöntisyyteen, joka pahenee väsymyksessä. Helsingissä kävin kyselemässä atenolia vaivaani, mutta eihän sitä sitten saanut kun olisi pitänyt monen mutkan kautta hankkia (ei kuulemma kirjoiteta reseptiä näkemättä, eikä ollut aikaa nähdä).
Pistivät sydänfilmiin ja lääkärin puuttuessa hoitajat yrittivät itse saada selvää käyristä. Odottelin ulkopuolella ja eräs hoitaja aikoi heittää minut pihalle. Sain kuitenkin jäädä kun kuunteli mistä on kysymys. Aika uhkaavaksi koin kuitenkin tilanteen ja vieläkin hiukan hirvittää.
Kotipuolen lääkäri sitten soitti reseptin apteekkiin ja sain rytmin taas kuriin. Harvoin tulee noita juttuja, niin ei tule pidettyä lääkkeitä käsillä.
Tämä on juuri se ongelma, mikä huumeidenkäytössä on: kaikki potilaat käsitellään todennäköisinä sekopäinä ja muutaman hölmön takia suuri enemmistö kärsii.
Ensi kerralla taidan mennä diakonissalaitokselle.En käytä julkista terveydenhuoltoa. Sydänvaivani hoidetaanHelsingin Mehiläisessä. Olen 40-kymppinen nainen, ja mielelläni maksan asiantuntevasta ja ihmisarvoisesta hoidosta.
Ei kiitos arvaajille! - Rytmihäiriöpotilas jatkaa
Rytmihäiriöpotilas kirjoitti:
En käytä julkista terveydenhuoltoa. Sydänvaivani hoidetaanHelsingin Mehiläisessä. Olen 40-kymppinen nainen, ja mielelläni maksan asiantuntevasta ja ihmisarvoisesta hoidosta.
Ei kiitos arvaajille!Sinulle, joka olit menossa diakonissalaitokselle, en epäile, ettet siellä saisi asiantuntevaa hoitoa, itse olen käynyt Mehiläinen Forumissa, kysy ajanvarauksesta rytmihäiriöihin erikoistunutta lääkäriä, ottaa vastaan Forumissa.
- kertomuksesi
kovin uskottavalta jopa todenperäiseltäkin, siltä niin hyvältä suomalaiselta terveydenhoidolta ja käytännöiltä!
On todellakin käytäntöjä, joita on vaikea uskoa, jos ei ole itse joutunut kokemaan! - eccu
Juuri noin se menee täälläkin, soitin pari kertaa ambulanssinkin mutta ei edes verenpainetta mitanneet, saati muuta kyselleet, käskivät omaan sänkyyn nukkumaan ja kirjottivat lappuun että "huvikseen soitellut hätänumeroon" kai sieltä joku lasku vielä tulee... Niin ja merkkasvat senkin että oli nautittu VARMASTI jotain huumaavia aineita, muuta kuin alkoholia!!! ja paskat! siinä meillä terveydenhuoltoa suomalaisittain.
- suunnannäyttäjä
Tällaiset jutut eivät kuulu tälle palstalle. Tuossa ei ollut kyse millään tavoin _lääketieteestä_, vaan sairaaloiden toiminnasta ja sen organisoinnista.
Etsi Terveys-palstoista oikea tuollaiselle aiheelle!- kerrotut
käytäytymiset kuulu myöskään terveydenhoitoon!
Vai?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948