joulutortut

säilytys

Hei!

Tiettekö miten joulutortut kuuluu säilyttää? Huoneenlämmössä vai jääkaapissa? Tiivis purkki vai ei-tiivis?

15

11555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LaihaKaakao

Meillä kotona ollut vain korissa ruokakomerossa ja servetti tai liina päällä. Itse säilytän korissa ruokapöydällä ja peitän ainakin yöksi sitten servetillä, näemmän =)

• näin....

meillä paistamisen jälkeen tietysti syödään uunituoretta, mutta sen jälkeen ne pakastetaan(isompi satsi kerralla tehdään). sieltä sitten otetaan sitä mukaa kun tarvitaan. lämmitys mikrossa niin on kuin vastatehtyä.

• jälkeen

mikrossa sulatus.
        Ne eivät ole sitten enää hyviä.
        Sitkeitä...

• refdsfsd

Parhaimpia joulutortut ovat seuraavana päivänä kun hillo on ehtinyt vähän imeytyä.

• namihiiri

jossakin kannellisessa rasiassa tai muovipussissa.
      Tietysti vain hyvin jähtyneinä "mapitus".

• Tuoreena paras

Tunti paistamisen jälkeen parhaimmillaan ja mikään säilytys ei oikein ole hyvä, ehkä pakkanen, mutta se vaiva...
      Joulutorttu on itselle se ainoa joulujuttu, johon on vielä "himoa" ja teen muutaman setin niitä ja taas tänään, kun valmistaikinoilla homma on nykyään helppoa, toista oli silloin joskus kun taikinatkin tehtiin itse, voi sitä kääntöä ja kaulintaa.

• torttualaariin

Juuri oikein - torttuja on oikeastaan mahdoton säilyttää valmistamisen jälkeen rakenteen kärsimättä. Tortut ovat vähän sama kuin ranskalaiset tai mikään uppopaistettu - parasta juuri valmistuttuaan kuitenkin antaen hillon jäähtyä ennen nauttimista ettei suu pala.

Torttujen teko on niin helppoa ettei niiden säilyttämistä edes ajattele - muutama taikinan viipale, vähän hilloa keskelle, taittelu ja uuniin 10 minuutiksi 220 asteeseen, vähän tomusokeria pintaan ja ei kuin ääntä kohden.

• joulumuori3

Parhaita tietenkin uunista oton jälkeen kun ovat hetken jäähtyneet. Mutta minusta hyviä myös kun säilyttää jääkaapissa ja ottaa sieltä. Eli itse säilytän jääkaapissa lautasella kelmun alla tai pakastuspussissa paiston jälkeen. Päivän pari siellä pysyy hyvinä.

• BLOOD IS LIFE

Kun ne on jäähtyny voi laittaa rasiaan ja jääkaappiin

• hyykki

pitää paistaa sopivan pieniä määriä , saa tuorreeltaan ne heti syötyä , ei tarvi säilytellä.

• Kertapanos

Ei sitä viitsi ihan muutamaa tehdä, samalla tiskillä ja vaivalla hieman enemmän kerralla eli se 1 kg taikinalevyt kerralla on aika ok.

• joulutorttuonpop
        Kertapanos kirjoitti:

Ei sitä viitsi ihan muutamaa tehdä, samalla tiskillä ja vaivalla hieman enemmän kerralla eli se 1 kg taikinalevyt kerralla on aika ok.

Enemmin vaivaa on usemmasta pellillisestä. Joulutorttua vaivattomampaa leivonnaista kun ei olekaan! Ja mitä tiskiä? veitsi tai sakset, joilla taikinan leikkaa tähdeksi ja pari lusikkaa luumuhillon annosteluun? Ei tarvitse edes munalla voidella ja sotke astiaa siihen, kun voitelematon lehteilee paremmin.
        Joulutortun kaikenlainen säilyttely on hullua hommaa, yhdelle kahville kerrallaan kannattaa tehdä niitä. Yksi pellillinen.

• Tuplasatsi

Yhdellä kahvilla menee kahdella 4-6 torttua ja pellille mahtuu n. 12.

• hippelithuijaa

Valitettavasti huonosti säilyyntyvää sillä voitaikina tahtoo pehmentyä ajan kanssa - parhaita juuri uunista tulleina. Noin muuten niitä voi säilyttää kuivassa, pimeässä, viileässä tilassa talouspaperiin käärittyinä - ei ainakaan jääkaappiin, joka on kostea tila ja pehmittää lehtitaikinan.

• Marg_ariini

Torttutaikinat ovat yleensä margariiniin tehtyjä, voitaikinat sitten erikseen..., lähinnä suolaisia varten.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe