Kauan olen monenlaista countrya kuunnellut. Uudempaa, vanhempaa, ei niin tunnettua, outlaw countrya, mainstream artisteja ja bluegrassia. Kantri musiikin maailma on kiehtova, kova ja vaatimaton. Hienoja sanoituksia, loistavia soittajia, hienoja sävellyksiä sekä loistavia säveltäjiä ja tulkitsijoita. Kantri- piireissä ovat monet artistit tehneet toisten kappaleista hittejä. Kuten vaikka Kris Kristoffersonin Sunday morning coming down, josta Johnny Cash teki loistavan version.
Minulle tärkeitä artisteja ovat mm. Willie Nelson, J. Cash, K. Kristofferson, Kenny Chesney, Josh Turner, Merle Haggard, Rascal flatts, George Strait, Glen Campbell and list goes on.
W. Nelsonista erityisen tekee ääni, luonne ja persoonallinen tyyli soittaa tunnettua Trigger- kitaraansa. Hänen lauluansa kuuntelee mielellään senkin takia että hänellä on absoluuttinen sävelkorva, eikä vääriä säveliä kuule. Willie on Amerikan kansallis-aarre siinä missä Bruce Springsteen on Amerikan ääni.
Koko highwaymen jengi;Willie ,Johnny, Kris ja Waylon ovat luoneet kantri musiikille vakaan pohjan. Tottakai heitä ennen oli Hank Williamsit ja muut, mutta he ovat suurimpia vaikuttajia tämän päivän kantri- artisteille.
Glen Campbell on yksi suurista mutta myös suhteelisen tuntematon. Arkansasista Cashin seuduilta kotoisin oleva Glen aloitti uransa kitaristina ja studiomuusikkona. Hän on soittanut mm. Frank Sinatran ja Beach Boysin levyillä, you name it. Parempaa kitaristia saa hakea mutta Glen on myös loistava laulaja. Hän teki hittejä monesta Jimmy Webbin laulusta. Isännöi myös ohjelmaa Goodtime hour 70- luvulla.
Hienoja kantri artisteja ja bändejä on liian monta mainittavaksi. Kantri musiikkia pidetään juntti musiikkina, olen eri mieltä. Kantri on maanläheistä, rehtiä, kaunista ja ennenkaikkea musiikkia sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kiitos
I got one story to tell you
John C. G-man
0
899
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764