Fyysinen puoli tosi jees, mutta päässä varmaan jo heittää. Oon naimisissa, ollu jo useemman vuoden, ja kaks lasta,Toinen 3v, pienempi 5kk. Näiden välissä oli 5 keskenmenoa, syytä ei vieläkään tiedetä vaik kaikki tutkittu. Oon aina viihtyny ihmisjoukossa, ja halunnu ihmisiä ympärilleni. Ihanaa jutella, naureskella yms. Paitsi ettei mul enää oo yhtään kaveria.. Aluks asuttiin keskustas, ja meil kävi paljo porukkaa kyläs, myös iltasin. Itekki pääsi johonki ku oli lyhyt matka ja tuttavia lähellä. Ja joskus sai jopa vahdin että pääsi viihteellekin! Sit muutettiin "keskelle ei mitään"ja alko oleen hiljasta. Ei kukaan tullu illanviettoon. Miestä ei haitannu, hän saattoi soittaa kaverilleen maratoonipuhelun, mä katoin töllöö. Mulla ei ollu ketään kelle soittaa. Eikä oo vieläkään. Kaikki senaikaset tuttavaparit on eronnu ja ilmeisesti nämä naiset ei voi olla kavereitani koska exät ovat mieheni ystäviä, tai jotain... Nyt mies intissä, mä kahen kaa kotona, eikä mitään sosiaalisia kontakteja. Käymme kaks kertaa viikos kaupas ja siinä se. Oon pyytäny nuorimman tenavan kummipariskuntaa käymään monta kertaa mut liian kiire.. Oon sanonu että yksin on kamala olla..Eivät he sitä ymmärrä, heillä on niin paljon ystäviä. Ilmeisesti mä en oo yks heistä. Koska meillä ei voi käydä jos ei mieheni oo kotona.. Lastenhoitoapua mul ei oo. Vaik en nukkuis tuntiakaan viikkoon, kukaan ei tulis auttamaan, koska ei oo ketään keneltä kysyä. Vanhempani asuvat viiden kilsan päässä, ja tasan kaks kertaa ovat isompaa hoitaneet. Synnytyksen aikaan ja jälkitarkastuksen aikaan. Jos kysyn iltavahdiks, että pääsis tuulettumaan, vastaus kuuluu ehtii sitä sitte ku lapset on isompia. Jep, niin, paitsi että me haluttais neljä lasta..Ja tehdäänki! No, viiskymppisenä sitte..Vanhempani olivat itte koko ajan menossa ja mä olin mummon luona. Että näin.. Onko se tosiaan niin helvetin väärin kysyä vapaa aikaa itelleen? Joku taas sanoo että iteppä oot lapses tehny ym.. Joo, niin oon! Mulla on viimeks ollu vapaa ilta heinäkuun alussa vuonna 2005. Siis 2005!!! Tääl tuppukyläl ei mll hoitajia tai muita ole.Miehen sukulaisrouva sano et ilmota heti jos tarttet apua ym. Sanoin et voisin tulla käymään nii sais isompi leikkii muitten lasten kaa ja silleen. Muutaman kerran kysyin, ei sopinu, viimeks lähetin viestin ja siihen ei edes vastattu. Mä oon siis täysin yksin. Lasten kaa 24/7. No,oon äiti ja onnellinen lapsistani mut alan tosissaan masentuu ku ei oo mitään aikuiskontakteja. Isompi saa kauhukohtauksia yöllä ja herää itkemään aika säännöllisesti joka yö. Pienempi herää syömään pari kertaa...Siis univelkaakin on!! Vanhempi lapsi piirsi kuvan jossa äiti itkee. Äiti itkee yksinäisyyttä. Mulla ei oo sisaruksiakaan ja kiitos vanhempieni, ei ole serkkuihinkaan mitään yhteyksiä. Joulu pitää laittaa yksin, mies tulee kotiin vasta 22.12 illalla. Miten ostan esikoiselle lahjat? Neuvolan kautta ei saanu kodinhoitajaa, liian kiire.. Mun täytyy huolehtia lemmikit, lapset, autonhuolto(jonka osaan ja on ihan kivaa!!)omakotitalo, lämmitys,puunhaku, lumityöt(melk.koko tontti),talousasiat. Siis kaikki mitä vaan voi olla.Tekemistä kyllä riittää.. Ymmärtääkö kukaan mitä yritän sanoa? Oon niin helvetin yksin!!!Ei voi puhua kenenkään kans. No, miehen kans puhelimes illalla jonku aikaa.. vanhempani sanoivat aina lapsena mulle et ku mul ei ollu kavereita, se oli mun vika. Ja alan pikku hiljaa uskoa siihen.Ja kaikki muukin oli aina mun vika. Kaveri kärys tupakista, syytti mua ja läpi meni. Vanhempanikin uskoivat, vaikka en edes sillon ollu maistanutkaan kessua. Näin meillä.. Oon aina siis ollu yksinäinen, teinivuosina sentään oli kavereita!! Toisaalta, miten joku joka ei koskaan ketään tapaa, vois ystävystyä kenenkään kans. Melkeen vois sanoo että jos oisin tienny äitiyden näin yksinäiseksi työksi, olisin voinu valita toisin. Kaipaan niin miestäni, hän on ainoa joka on tukenani...Eli kuitenkin, rakastan lapsiani mutta vihaan yksinäisyyttäni.
Henkisesti väsynyt!!
8
1772
Vastaukset
- kaiken muun,
mutta en sitä, että aiotte tehdä vielä kaksi lasta lisää. Onko siinä mitään järkeä, kun tunnut olevan nyt jo, sekä psyykkisesti, että fyysisesti lähes romahduksen partaalla.
Olet ilm. nuori, koska miehesikin on intissä. Eikö olisi syytä ainakin välillä levähtää muutama vuosi ja harkita sitten asiaa uudelleen.
Kyllä se on niin, että jos lapsia hankkii, niin itse niistä on vastuu kannettava ja sinä tiedät nyt kokemuksesta, miltä se vastuu tuntuu. Ei tilanne ainakaan uusien lasten myötä helpommaksi muutu.
Miehesi kuitenkin tulee jossain vaiheessa kotiin, jolloin ainakin hänestä on apua ja seuraakin.
Kun lapset vähän kasvavat, niin ehkäpä saisit heille hoitopaikan ja voisit mennä työhönkin. Kahden kanssa se vielä voisi onnistua. Neljän pienen kanssa tuntuu aika toivottomalta.
Sinulla on kuitenkin auto käytössäsi, joten etkö voisi mennä lasten kanssa päivisin joihinkin äiti - lapsitilaisuuksiin. Kyllähän sellaisia yleensä vähänkin suuremmissa keskuksissa järjestetään. Seurakunnastakin voisi löytyä jotain toimintaa. Eihän niistäkään välttämättä ystäviä saa, mutta voisi ainakin jutella toisten aikuisten kanssa.
Ihmettelen kyllä vanhempiasi, kun eivät auta lastenhoidossa. Itselleni se on aina ollut tärkeää ja mieluista, vaikka olenkin hoitanut lapsenlapsia todella paljon.
Lapset kasvavat kuitenkin nopeammin kuin huomaatkaan ja jatkuvat yövalvomisetkin jäävät vähitellen pois. Jos hankit lisää lapsia, sama ruljanssi alkaa alusta.
Kaikkea ei tavallinen ihminen voi saada. Jos lapsia hankkii ja he ovat itselle vaikka kuinka rakkaita, niin ainakaan kukaan vieras ihminen, ei heidän hoidostaan huolta kanna, kun eivät aina isovanhemmatkaan.
Ole kuitenkin onnellinen, jos lapsesi ovat terveitä. Vammaisen tai kroonisesti sairaan lapsen vanhemmilla on vielä paljon raskaampaa, eikä useinkaan ole edes odotettavissa parempaa.
Toivon, että jaksat piristyä ja kuitenkin ajatella elämäsi hyviä puolia.
Suurimmalla osalla ihmisistä on vaikeuksia jollakin tasolla, vaikka ei päällepäin mitään näkyisikään. Jos vähän pääsisi asioita kaivelemaan, niin tämän kyllä huomaisi. - Nainen,ilman lapsia...
Minä tahtoisin olla ystäväsi... Koita jaksaa, ja ota yhteyttä täällä? Ei sinun tarvitse kaikkea hoitaa itse. Menetin keskenmenossa lapsen ja erosin. Nyt ei kylläkään kovin hyvin mene, itsekin on väsynyt. Luin kirjoituksesi ja haluisin auttaa sinua. Kukaan ei jaksa jos ei ystävät tai kaverit auta =) Tsemppiä! =)Olet hieno nainen, muista se! =)
- -83-
esikoinen täyttää 3v ja bio isästä erosin jo odotusaikan nyt uusi ihana mies ja raskaana onnellisesti 34rv...elämässä mulla sattunu kaikkee vaikka ikää vasta 23v,loppupeleissä YKSIN jäin ilman niitä ns.ystäviä.
no,3 kpl niitä on...mutta,silti asun paikkakunnalla jossa ei oo tuttuja ym.ainoo tuki ja hyvän olon lähde on mun mies tyttö.
surettaa monesti olla 24\7 yksin kotona tytönkaa ja illat helpottuu kku mies tulee kotii ja pääsee kainaloon.
mä kyl kans diggaisin irrotella sillon tällön baaris mut ei oo yksinkertasesti hoitajia !enää...eikä kavereita kenen kanssa lähteä =(
et se siitä kait...
kyl sitä niin kaipais ystäviä,saman henkisiä nuorempia mammoja ketkä myös olis ehkä sellassia menevämpiä tapauksia...
noh,omat on valintani olleet. - oulunlääni-83
-83- kirjoitti:
esikoinen täyttää 3v ja bio isästä erosin jo odotusaikan nyt uusi ihana mies ja raskaana onnellisesti 34rv...elämässä mulla sattunu kaikkee vaikka ikää vasta 23v,loppupeleissä YKSIN jäin ilman niitä ns.ystäviä.
no,3 kpl niitä on...mutta,silti asun paikkakunnalla jossa ei oo tuttuja ym.ainoo tuki ja hyvän olon lähde on mun mies tyttö.
surettaa monesti olla 24\7 yksin kotona tytönkaa ja illat helpottuu kku mies tulee kotii ja pääsee kainaloon.
mä kyl kans diggaisin irrotella sillon tällön baaris mut ei oo yksinkertasesti hoitajia !enää...eikä kavereita kenen kanssa lähteä =(
et se siitä kait...
kyl sitä niin kaipais ystäviä,saman henkisiä nuorempia mammoja ketkä myös olis ehkä sellassia menevämpiä tapauksia...
noh,omat on valintani olleet.Täällä ollaan myös hyvin yksin...
- mutta yksin...
oulunlääni-83 kirjoitti:
Täällä ollaan myös hyvin yksin...
Välillä tuntuu täälläkin, että olisin yksin. Mies on jonka kanssa jutella ja harrastaa, auttaa jopa kotitöissä. Parhaimmat ystävät asuvat 400 kilometrin päässä.
Aika ajoin tulee tunne, että ei ole ketään ja tekisi mieli vain vaipua itsesääliin.
Ennen viihdyin suuressakin porukassa ja oli kiva hengailla ulkona tms. Mutta nyt tuntuu kuin sosiaaliset taidot olisivat täysin kadonneet. Olen jos jonkin näköiselle palstalle kirjoitellut ja etsin sähköposti kaveria ja mahdollisesti ulkoilu/kahvittelu/ihan vain rupattelu seuraa. Että jos joku kaipaa sellaista s.postia voi laittaa tulemaan [email protected]
P.S Olen 23 vuotias naisihminen ja poikani on reilun kahden vanha. Lisäksi olen masentunut, mutta terapeuttini mukaan pikku hiljaa voitolla.
Joulun odotusta kaikille!
- yksinäinen-05
ihana kuulla että on muitakin jotka ovat yksin. Itselläni on 1.4 v poika, olen odotus ajasta asti ollut yksin. Kaverit alkoi pikku hiljaa jäämään, kun aloin odottamaan. Kavereilla ei ole omia lapsia ja ei ne ymmärrä etten pääse baariin tai muuhun ihan tosta noin vaan. Olen pyytänyt kylään, ja kaikki sanoo vaan että tulee kun kerkeää tai sit sovitaan päivä et nähdään, mut kas kummaa aina ne perutaan kavereiden "kiireiden" tähden. Itselläni on tosi vaikeaa saada poikaa hoitoon, ainoa mihin voin saada sen joskus hoitoon on vanhempani. Ei mua baari elämä sillai enää kiinnostaiskaan, mutta olisi kiva nähdä IHMISIÄ ja jutella. Näin joulun alla olen ollut todella masentunut, pahaan oloon ei ainakaan auta kun on pimeetä ja synkkää. Uloskaan ei pääse kun sataa. Kai tää täst joskus helpottaa.. Vointeja teille kaikille yksinäisille
- äippä-85
kunhan teen mailiosoitteen otan yht..teihin ketkä laitatte,laitoitte mailiosoitteen.itsellä 2kk ikäinen lapsi.kaverit jääneet taakse,heillä ei omia lapsia ole ja vaikka olen yrittänyt pitää yhteyttä tuntuu että vain loitonnevat.päivät yksin,mies töissä,ei harrastuksia vaikka olen ajatellut aloittaa.mailaan teille kunhan sen mailiosoitteen saan tehtyä,mukava olisi vaihtaa ajatuksia ja ehkä nähdäkkin jos samassa kaupungissa/lähettyvillä asutaan.mulla myös masennusta ja väsymystä,apua en oo(vielä)kuitenkaan hakenu
- kirjottaa
äippä-85 kirjoitti:
kunhan teen mailiosoitteen otan yht..teihin ketkä laitatte,laitoitte mailiosoitteen.itsellä 2kk ikäinen lapsi.kaverit jääneet taakse,heillä ei omia lapsia ole ja vaikka olen yrittänyt pitää yhteyttä tuntuu että vain loitonnevat.päivät yksin,mies töissä,ei harrastuksia vaikka olen ajatellut aloittaa.mailaan teille kunhan sen mailiosoitteen saan tehtyä,mukava olisi vaihtaa ajatuksia ja ehkä nähdäkkin jos samassa kaupungissa/lähettyvillä asutaan.mulla myös masennusta ja väsymystä,apua en oo(vielä)kuitenkaan hakenu
Niin s.posti ois [email protected]
T:23v äiti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857525- 975434
- 2624683
- 484592
- 643312
- 502738
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222388- 532384
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214