Pistän hyvän kiertämään. Kaverini suositteli tänään tämmöistä ohjetta: Paketti marinoitua lohisuikaletta, 2 dl ruokakermaa, kunnon ripaus suolaa ja näin saamme aikaan todella maukkaan lohikastikkeen.
---> Kypsennä lohisuikaleita 5 min pannulla, nakkaa ruokakerma ja suola perään. Jos ei tykkää kovin suolaisesta ruoasta niin kannattaa maistella kastiketta suolan lisäyksen yhteydessä.
Lisukkeena käytin itse pottuvoita. Uskomattoman hyvää. Suosittelen.
Helppo lohikastike..
6
8240
Vastaukset
- lohisuikaleista
Siis muuten tuo sama resepti, mutta suolan jättäisin pois ja lisäisin sitten tilliä(joko tuoretta tai kuivattua) ja kuorittuja katkarapuja..Nam!
- sama
...mutta vaihtaisin marinoidut suikaleet marinoimattomiin. Mitä sitä lohen makua pilaamaan teollisella maulla.
- Heka37
sama kirjoitti:
...mutta vaihtaisin marinoidut suikaleet marinoimattomiin. Mitä sitä lohen makua pilaamaan teollisella maulla.
...mieltä. Lisäksi marinaadi niin kalasssa kuin lihassakin lisää ostamamme tyhjiöpakatun tuotteen painoa huomattavsti. Kalleinta jauhoa/oljyä mitä minä tiedän.
- Fisunpurija
Otetaan paketti kylmäsavustettua kirjolohta ja suikaloidaan se.
Nakataan suikaleet, 2 dl ruokakermaa, tilliä, hiukan sitruunapippuria ja mahdollisesti hiukan tuoreita herkkusienen viipaleita jos niistä pitää.
Kuumennetaan ja nautitaan, herkkua pastakastikkeena.- kalaa
ja tilliä sekä rakuunaa. Lisään luirun sitruunamehua. Sekäa Pastan että Pottuvoin kera.
- ansku_2287
Tässä myös ohje, joka on minun ehdoton suosikkini:
Hunajamarinoituja kirjolohisuikaileita
2dl ruokakermaa
2rkl creme fraichea
1tl paprikamaustetta
1tl sitruunapippuria
ripaus mustapippuria
n. 1dl juustoraastetta
voi myös laittaa purjoa sekaan mutta itse tykkään siitä tuollaisenaan. Lisätään paistettujen lohisuikaleiden joukkoon ruokakerma, johon on sekoitettu ranskankerma ja sekoitellaan ja lisätään mausteet. Annetaan kypsyä n. 5 min ja lisätään juustoraaste ja annetaan sen sulaa kastikkeeseen.. Ja sitten ei muuta kun herkuttelemaan :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209