ONKO JEHOVAN TODISTAJILLA JA ADVENTTIKIRKOLLA YHTEISET SYNTYVAIHEET?
1800-luvun jälkipuoliskolla oli monia ryhmiä, jotka korostivat Jeesuksen pikaista tuloa.
C.T. Russell (1852-1916) kuului aluksi prebyteeriseen kirkkoon, siirtyi jo nuorena kongregationalistiseen seurakuntaan mutta erosi siitä 1869. "Vuonna 1870 nuori epäilijä Russell tutustui eräisiin adventisteihin, jotka saivat hänet vakuuttuneeksi Raamatun jumalallisesta inspiraatiosta. Vuonna 1879 Russell perusti oman lehtensä Zion's Watch Tower (myöh. Watchtower, suom. Vartiotorni.
Seitsemännen päivän adventisti Russell ei koskaan ollut. Jehovan todistajien käsitykset poikkeavat keskeisissä opinkohdissa s.p.adventistien opetuksista.
Tuohon aikaan laskettiin yleisesti Jeesuksen tuloa, niin ihmeelliseltä kun se tuntuukin Raamatun selvän ilmoituksen kanssa. (Matt 24:36)
Jopa Martti Luther teki omia laskelmiaan Jeesuksen paluusta, ja uskoi olevansa viimeinen merkittävä evankelista, ja näkevänsää Herran paluun.
Alkuseurakunnankin aikana odotettiin Herran paluuta, ja Paavali rauhoittelikin innokkaimpia odottajia; 2 Tess 2:1-4.
Seitsemännen päivän adventistit eivät ole koskaan tehneet laskelmia Herran paluusta.
Päinvastoin, he oikaisivat babtistisaarnaaja William Millerin virheelliset käsitykset että Herra palaisi 1843 tai 1844.
Uskonpuhdistaja ja hengellinen kirjailija Ellen G White selitti profetian oikein ja loppuun, jonka Miller oli löytänyt Raamatusta, (Dan 8:13-27) mutta erehtynyt osittain profetian tulkinnassa.
White ja joukko uskovia ryhtyivät hartaasti rukoilemaan saadakseen valoa taivaasta profetian tulkinnassa.
Adventtikirkko syntyi 1863, ja kirkossa oli perustettaessa mukana niitä ihmisiä jotka tulivat herätykseen Millerin myötä eivätkä luopuneet uskostaan vaikka Herra ei tullutkaan Millerin ilmoittamana ajankohtana.
”Adventti” tarkoittaa Herran paluuta.
Tässä merkityksessä Adventtikirkko on toiminta-ajatukseltaan syntynyt ehkä kaikkein eniten lähimmäksi alkuseurakunnan perinteitä Herran paluun odotuksen suhteen.
Lisää aiheen läheltä:
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli
Osasto 10 ”profetiat”
Vrt; http://www.media7.fi/raamattuopisto
Siunausta
jari laurila
Onko Jehovan todistajilla ja Adventikirkolla yhteiset syntyvaiheet?
18
483
Vastaukset
- He uskovat että Jeesus on
Jumalan poika.He eivät usko kolminaisuusoppiin,eikä siihen että pyhä henki on persoona,vaan että se on sekä Isässä että pojassa vaikuttava voima.
Jehovantodistajat eivät usko naulituksi Jeesusta ristille,vaan paaluun.
Jehovan todistajat eivät usko uudestisyntymään.
He eivät ota ehtoollista yleisellä tasolla,muistoillallista vietetään muistellen Jeesuksen kuolemaa,siihen kuuluu viini ja leipä,mutta sitä ei ole tarkoitettu kuin taivas joukoille,niille jotka tulevat hallitsemaan Jeesuksen kanssa yhdessä.Senvuoksi kukaan ei ota sitä.
He eivät vietä sapattia lepopäivänään.
He uskovat ettei ihminen jää minnekkään kuolemassa,vaan kaikki jotka eivät usko että Jeesus on Jumalan poika,niin heidät hävitetään lopullisesti,eikä heillä ole sijaa vanhurskaiden ylösnousemuksessa,
vaan heitä kohtaa toinen kuolema,eikä heillä näinollen ole elämää Jumalan iankaikkisessa Uudessa paratiisi maassa jossa rakkaus vallitsee.
Näin olen kuullut heidän kertovan uskostaan,oikaiskaa jos joku tietää paremmin?- huomaa.
Jt-oppi ja adventismi kiistää Jeesuksen jumaluuden ja Herrauden ihmisten maailmassa. Jeesus on heille vain enkeli Gapriel.
Hassua että jotkut sanovat adv. oppia ja Jt oppia jotenkin samanlaisiksi.
Tunnen JT opin erittäin hyvin lapsuudestani, ja mielestäni adv. oppi ei eroa mistään muusta opista niin paljon kuin JT opista.
En ole olut koskaan JT.
Pikkupojasta teini-ikään olin sukulaisissa kaikki lomat koulusta ja osallistuin kaikkeen kokoustoimintaan mukana.
Tämä sukulaiseni oli JT.
Olen istunut monet konventit, Jumalanpalvelukset, kotituskistelut, ym ryyppyjuhlia myöten mukana.
Vartiotiorni ja Herätkää lehd3et tulivat vuosikaudet, ja vieläkin tulevat postiluukustani kotitoimituksena, ja kirjansa ovat olemassa hyllyssäni.
Voisin luetella kymmeniä opillisia asioita lisää, mitä tässä kerrot missä Adv. oppi eroaa Jt opista.
Kun tulin uskoon, päätin lukea Raamatun hyvin, että osaan valita srk:n mihin menen, ja päätin että oli se sitten JT tai joku muu seuraan ymmärrystäni Raamatussa minne menen.
En ole katunut valintaani opillisessa mielessä.
Kunnioitan kuitenkin jaokaisen ihmisen uskoa, enkä tuomitse heitäkään, siellä on paljon hartaita uskovia heissä, vaikka en voi Raamatun valossa olla samaa mieltä asioista.
Lähetystyön suhteen ovat ahkeria monet.
Siunausta
jari laurilahuomaa. kirjoitti:
Jt-oppi ja adventismi kiistää Jeesuksen jumaluuden ja Herrauden ihmisten maailmassa. Jeesus on heille vain enkeli Gapriel.
Jeesus on Luoja, ja enkelit luotuja olleet aina adv opin mukaan.
Olen ymmmärtänyt asiaa väärin.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/1j.html
Oppi ei ole adventistien vaan alunperin uskonpuhdistaja Jean Calvinin joka eli 1500 luvulla, ja siihen ovat yhtyneet Raamatuntutkijat monista eri piireistä.
Siunausta
jari laurilaPikkupojalle oli raskasta istua viikonkin täysiä päiviä konventeissa.
Minusta oli 2 kertaa tulla JT joskus, mutta näin ovilla kiertämisen liian korkeaksi kynnykseksi silloin.
En ole koskaan riidellyt Jehovantodistajien kanssa.
Lähimmäisrakkaudessa olen joka suuntaan.
Enoni ja vaimonsa olivat kovia alkoholinkäyttäjiä, mutta enoni raitistui.
Olin ensimmäisen kerran juovuksissa niin pienenä poikana etteivät jalkani ulottuneet sohvalta lattialle.
Viulut ja haitarit soi ja hauskaa oli.
Nyt kun he ovat molemmat kuolleet olen tämän vasta kertonut, että aina kun viina virtasi minullekin viinakuppi tehtiin vaikka olin lapsi.
Vanhempani eivät tienneet tätä.
Oma juopotteluni jatkui työelämässä työkavereiden kanssa ja kokousmatkoilla hotelleissa ulkomaita myöten, ja kaverien kanssa.
Minulla oli mahtava viinapää.
Tarjoilijat lopettivat minulle tarjoilun joskus kun eivät ymmärtäneet että joku voi juoda kuin pesusieni.
Vaihdoin sitten kapakkaa, ja homma jatkui, kun en hevillä tullut humalaan.
Toivon että olen nyt loppuikäni raitis.
En voi ottaa pisaraakaan alkoholia, ja itse asiassa olen viimeiset 15 vuotta lyönyt jarrua tässä asiassa, ja olen ollutkin raitis, vaikka yksi erehdys tuli.
Viinanjuonnin lopetin tosin jo 20 vuotiaana kun ajattelin että siihen kaadun, se on minua vahvempaa, ja nuoruuteni viihdyin kapakassa seuran vuoksi kaljalla.
Vain Herrassa voi elämä sujua, olen sen huomannut ja vakuuttunut.
Usko on jatkuvaa valvomista, ja Hengessä rakkaudesa kulkemista.
Yhtään ei passaa päästää irti.
Elämässä jatkuvia päätöksiä ja valintoja uskon puolelle.
Tahdon tässä olla tosi uskova ja Herran oma.
Jeesus on ainoa joka tietää kärsimykseni elämässä, ja on sen minulle sanonut:
"Minä ymmärrän kärsimyksesi."
Hän huolehti minuta erehdykseni keskelläkin, kun tiesi että jatko sujuu ja otan opikseni.
Siunausta
jari laurila
Juoksulenkille taas tauon jälkeen.- Jumalalla eli Jehovalla
huomaa. kirjoitti:
ainoalla tosi Jumalalla on kaikki valta.Näinikäästi!
- kauris
"Toimivasta voimasta".
Vartiotorniseurastakin näkee sen tavallisen ilmiön, että opilliset asiat sementoituvat ajan oloon sellaisiksi, ettei niitä kyetä muuttamaan.
Mikä halventava määritelmä Jumalasta onkaan tuo
"Toimiva voima"? Vaikka näen kolminaisuusopissa vähän rukattavaa, en kuitenkaan ymmärrä sitä, että Jumalasta käytetään niin persoonatonta ilmaisua kuin tuo "Toimiva voima". "Jumala on Henki" sanoi Jeesus. Jeesuskin syntyi tuosta Hengestä selvän Raamatun ilmaisun mukaan, siis
Jumalasta. Jos siis käytämme Jumalan Hengestä ilmaisua "Toimiva voima", niin Siitä juontuu ajatus, että meidän Jumalamme on vain toimiva voima. Jeesus käytti Pyhästä Hengestä tähän verraten ihmiselle paljon lämpimämpiä ja läheisempiä ilmaisuja, kuten toinen Puolustaja ja
"että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut olisi heissä ja minä olisin heissä"
Joh. 17:26. Ehkei Jeesus olekaan kaikille esikuva? Jumala on Rakkaus ja "Jumalan rakkaus vuodatetaan sydämiimme Pyhän Hengen kautta".
Eikö kenenkään Vartiotorniseuran edustajan mieleen ole tullut, että Pyhä Henki olisi Jumalan olemusta ja hänen ulottuvuuttaan? - erityisen
jarlau kirjoitti:
Jeesus on Luoja, ja enkelit luotuja olleet aina adv opin mukaan.
Olen ymmmärtänyt asiaa väärin.
http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli/1j.html
Oppi ei ole adventistien vaan alunperin uskonpuhdistaja Jean Calvinin joka eli 1500 luvulla, ja siihen ovat yhtyneet Raamatuntutkijat monista eri piireistä.
Siunausta
jari laurilaTuo opetus nimenomaan on erittäin väärion. Jeesus ,vaikka olikin ainosyntyinen Jumalan Poika, hankki Jeesus nimessä oman ansionsa. Et näköjäänkään käsitä asiaa oikealla tavalla. Jeesus tuli Ihmisen hahmossa ollen ihminen syntymästään asti ja hankki ihmisenä eläen sen aseman meidän Vapahtajanamme, joka tuli meidän sovitukseksemme. Fil.2:5. Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. "" Sitä ennen, mitä lieneekin tehnyt, Hän oli tehnyt kaiken Isänsä nimessä. KRISTINUSKOHAN PERUSTUU JUURI TUOHON JEESUKSEN IHMISEKSITULEMISEEN. Adventtikirkon oppi mitätöi tuonkin kohdan Evankeliumin sisällössä asettaen Jeesuksen teoiksi nekin joita Hän ei tehnyt omiin nimiinsä. On tavattoman rasittavaa havaita, kuinka te olette itse pilaamalla pilanneet koko asioiden luonteen, ja taistelette vääryytenne edestä. Kertakaikkiaan! Toivon että sinä rasitut sydänjuuriasi myöten tuon vääryyden teossa ellet tee täydellisesti totta elämäsi kanssa. Mikä teitä riivaa ihmisoppien levitystyössänne? - klurps
jarlau kirjoitti:
Hassua että jotkut sanovat adv. oppia ja Jt oppia jotenkin samanlaisiksi.
Tunnen JT opin erittäin hyvin lapsuudestani, ja mielestäni adv. oppi ei eroa mistään muusta opista niin paljon kuin JT opista.
En ole olut koskaan JT.
Pikkupojasta teini-ikään olin sukulaisissa kaikki lomat koulusta ja osallistuin kaikkeen kokoustoimintaan mukana.
Tämä sukulaiseni oli JT.
Olen istunut monet konventit, Jumalanpalvelukset, kotituskistelut, ym ryyppyjuhlia myöten mukana.
Vartiotiorni ja Herätkää lehd3et tulivat vuosikaudet, ja vieläkin tulevat postiluukustani kotitoimituksena, ja kirjansa ovat olemassa hyllyssäni.
Voisin luetella kymmeniä opillisia asioita lisää, mitä tässä kerrot missä Adv. oppi eroaa Jt opista.
Kun tulin uskoon, päätin lukea Raamatun hyvin, että osaan valita srk:n mihin menen, ja päätin että oli se sitten JT tai joku muu seuraan ymmärrystäni Raamatussa minne menen.
En ole katunut valintaani opillisessa mielessä.
Kunnioitan kuitenkin jaokaisen ihmisen uskoa, enkä tuomitse heitäkään, siellä on paljon hartaita uskovia heissä, vaikka en voi Raamatun valossa olla samaa mieltä asioista.
Lähetystyön suhteen ovat ahkeria monet.
Siunausta
jari laurilaTeidän oppinne ovat kuin veljeksiä. Teillä on täysin samankaltainen organisoitu ja ylhäältä pääkonttorista johdettu oppijärjestelmänne kuin Jehovan todistajillakin. Ja yhtä tiukasti olette kiinni harhassanne. Mitä väliä sillä on mikä teidän eronne on kun te ette ole oikeassa?
klurps kirjoitti:
Teidän oppinne ovat kuin veljeksiä. Teillä on täysin samankaltainen organisoitu ja ylhäältä pääkonttorista johdettu oppijärjestelmänne kuin Jehovan todistajillakin. Ja yhtä tiukasti olette kiinni harhassanne. Mitä väliä sillä on mikä teidän eronne on kun te ette ole oikeassa?
Tällaisilla viesteillä ei ole mitään väliä minulle, ja turha lähetellä tällaisia.
Ajanhaaskausta Sinulle ja minulle.
Siunausta
jari laurila
Kirjoitat: "... hengellinen kirjailija Ellen G. White selitti profetian oikein ja loppuun", tarkoittaen kai lokakuun 10:ttä 1844, jolloin oppinne mukaan ns. Tutkivan tuomion piti alkaa taivaan pyhäkössä.
Käsittääkseni et kuitenkaan kykene osoittamaan millään tavoin todeksi tuollaista väitettä tai raamatuntulkintaa , joskaan yhtä vähän kukaan pystyy väitettä falsifioimaankaan. Taivas pyhäkköineen kun ei kerta kaikkiaaan ole ulottuvillamme siten että voisimme suorittaa osallistuvaa havainnointia siellä meneillään oleviata tapahtumista.
Oppinne oikeellisuus jää pakostakin uskonvaraiseksi asiaksi: konkreettisia todisteita sen puolesta, joskaan ei vastaankaan, ei aivan ilmeisesti kerta kaikkiaan ole olemassa.Niin.
Raamattuhan opettaa Hebr 8:5 että Mooseksen pyhäkkö oli tarkka kopio taivaallisesta pyhäköstä joka on oikea pyhäkkö.
Ei tässä tämän kummempaa.
Kaikesta ei ole tikkukirjaimilla ja tieteellisesti uskonasioita ei voi yleensäkään todistaa.
Mutta tästä profetiasta sanottiin Daavidille näin:
Dan 12:10.
Siunausta
jari laurila- Epiktetos_
jarlau kirjoitti:
Niin.
Raamattuhan opettaa Hebr 8:5 että Mooseksen pyhäkkö oli tarkka kopio taivaallisesta pyhäköstä joka on oikea pyhäkkö.
Ei tässä tämän kummempaa.
Kaikesta ei ole tikkukirjaimilla ja tieteellisesti uskonasioita ei voi yleensäkään todistaa.
Mutta tästä profetiasta sanottiin Daavidille näin:
Dan 12:10.
Siunausta
jari laurila>> Mutta tästä profetiasta sanottiin Daavidille näin: Dan 12:10.>>
?
Jos teit kirjoitusvirheen, sen kyllä ymmärrän mutta mikäli et tehnyt kirjoitusvirhettä, tunnustan että olen TODELLA kaukana minkäänlaisesta Raamatun ymmärtämisestä eli suomeksi sanottuna minun olisi paras pitää "suuni kiinni" koko asiasta. - Ei sen puoleen, muutenkin kai pitäisi! Epiktetos_ kirjoitti:
>> Mutta tästä profetiasta sanottiin Daavidille näin: Dan 12:10.>>
?
Jos teit kirjoitusvirheen, sen kyllä ymmärrän mutta mikäli et tehnyt kirjoitusvirhettä, tunnustan että olen TODELLA kaukana minkäänlaisesta Raamatun ymmärtämisestä eli suomeksi sanottuna minun olisi paras pitää "suuni kiinni" koko asiasta. - Ei sen puoleen, muutenkin kai pitäisi!Ryhdy tutkimaan kotona ilmaiseksi rauhassa.
Kukaan ei ryhdy ahdistamaan mitenkään tässä.
Päättele kaikki itse, ja pidä se minkä näet hyväksi.
http://www.media7.fi/raamattuopisto
Siunausta
jari laurilajarlau kirjoitti:
Ryhdy tutkimaan kotona ilmaiseksi rauhassa.
Kukaan ei ryhdy ahdistamaan mitenkään tässä.
Päättele kaikki itse, ja pidä se minkä näet hyväksi.
http://www.media7.fi/raamattuopisto
Siunausta
jari laurilaIlmeisesti et vastauksestasi päätellen kuitenkaan tehnyt kirjoitusvirhettä puhuessasi Daavidille sanotusta profetiasta Danielin kirjaa koskien tai ainakin Danielin kirjaan viitaten. - Voi veljet! Taidan olla tdella ulalla näiden uskonopillisten hienouksien suhteen.
Epiktetos kirjoitti:
Ilmeisesti et vastauksestasi päätellen kuitenkaan tehnyt kirjoitusvirhettä puhuessasi Daavidille sanotusta profetiasta Danielin kirjaa koskien tai ainakin Danielin kirjaan viitaten. - Voi veljet! Taidan olla tdella ulalla näiden uskonopillisten hienouksien suhteen.
On aivan totta että A-kirkolla on tietoa mitä muilla ei ole.
A-kirkko on viimeisimpiä ellei viimeinen maailmanlaajuinen uskonpuhdistusherätysliike, ja on käyttänyt hyväkseen koko kristikunnan siihen saakka hankkiman valon, että sai myös lisävaloa propfetian Hengen lahjan kautta ajan loppuun saakka.
Kaikki protestanttiset seurakunnat ovat syntyneet
"uuden valon" ympärille mitä löytyi Raamatusta.
Joku löysi uuden asian Raamatusta, ja hänen ympärilleen liittyi joukko muita.
Siunausta
jari laurila
Siunausta
jari laurilajarlau kirjoitti:
On aivan totta että A-kirkolla on tietoa mitä muilla ei ole.
A-kirkko on viimeisimpiä ellei viimeinen maailmanlaajuinen uskonpuhdistusherätysliike, ja on käyttänyt hyväkseen koko kristikunnan siihen saakka hankkiman valon, että sai myös lisävaloa propfetian Hengen lahjan kautta ajan loppuun saakka.
Kaikki protestanttiset seurakunnat ovat syntyneet
"uuden valon" ympärille mitä löytyi Raamatusta.
Joku löysi uuden asian Raamatusta, ja hänen ympärilleen liittyi joukko muita.
Siunausta
jari laurila
Siunausta
jari laurilaJos se nyt ei kuitenkaan ole ulkopuolisilta kätketyksi tarkoitettu salaisuus, niin kerro ihmeessä, missä kohden Daavidille sanottiin jotain "tästä profetiasta" (kait Danielin kirjan profetiasta: vai ymmärsinkö tämänkin väärin?).
Epiktetos kirjoitti:
Jos se nyt ei kuitenkaan ole ulkopuolisilta kätketyksi tarkoitettu salaisuus, niin kerro ihmeessä, missä kohden Daavidille sanottiin jotain "tästä profetiasta" (kait Danielin kirjan profetiasta: vai ymmärsinkö tämänkin väärin?).
Enkeli tuli muistaakseni uudelleen seittämään asiaa tarkemmin, mutta antoi selvästi ymmärtää että näky koskee lopun aikaa, ja selviäisi vasta silloin.
Danielin kirja on lyhyt.
Löydät kaiken lukemalla mikä liittyy 2300 iltaan ja aamuun, eli vuoteen.
Raamattuhotellin kirjeistä sat kyllä kaikki jakeet liittyen asiaan.
Ota vaikka tuloste ja tutki nojatuolissa rauhassa.
Olen aina kirjoittanut lyhyesti, kun kirjeeni muutenkin ovat työläitä lukea, koska olen niihin sisällyttänyt melko kokonaisvaltaisesti pieneen tilaan olenaisen asiassa, ja paljon Raamatunjuakeita, koska toivon että Raamattua luetaan. Siksi viitaan omilla sanoilla vain lyhyesti asiaan.
Kun tutkimme kiinnekohtia historiassa, havaitsemme kaiken loogisuuden, vaikka asia kieltämättä on hiukan viitseliäisyyttä vaativa tutkia.
Profetiat osastolta Raamattuhotellista löydät lisää asiasta.
Profeetat eivät aina ymmärtäneet saamiaan ilmoituksia, eikä opetuslapsetkaan.
Esim Matteuksen 24 luku on kirjoitettu Jerusalemin hävityksestä, keskiajasta ja ajan lopusta epäknonologisesti.
Matteus parka ei ymmärtänyt kaikkea Jeesuksen sanoja mihin aikaan ne liittyvät.
Siunausta
jari laurila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.182582Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0162081919Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu591619Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt1021531Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno491446Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas1991296- 961226
Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.1511115Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks171025Rääkyvä nainen
Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil13897