"Kauniit" naiset ja todellisuus

vastakommentti

Kauniiksi itseään tituleeraavat naiset harmittelevat tälläkin hetkellä Suomi24:ssa, kun miehet pelkäävät kaunista naista eivätkä uskalla tulla juttelemaan. Vuosia yökerhoja ja muita menopaikkoja kiertäneenä mun täytyy sanoa rehellisesti, että luonnonkauniita naisia on hyvin vähän. Nättejä, miellyttävännäköisiä ja söpöjä naisia on pilvin pimein ja heistäkin moni on käyttänyt meikkiä. Naisten ja varsinkin kaunottarina itseään pitävien naisten kannattaisikin ottaa seuraavista huomioista opikseen:

- miehet kehuvat normaalinkinnäköistä naista kauniiksi ja tätä tapahtuu jatkuvasti. Miehet käyttävät kyseistä sanaa todella runsaasti, joten heidän käyttämänään kaunis-sana on todella pahassa inflaatiossa.

- aina kun kuulen jonkun miehen puhuvan: "juttelin viikonloppuna yhden tosi kauniin naisen kanssa", suhtaudun kehuun suurella varauksella.

- miesten suussa "kaunis" ei välttämättä tarkoita muuta, kuin naista, jonka kanssa voidaan mennä sänkyyn, siinä kaikki. Ja onhan se naistenkin taholta monesti kuultu, ettei miehillä välillä ole mitään tasoa sänkykumppania valittaessa. ;)

- kolikon kääntöpuolella naiset kehuvat vain niitä harvoja miehiä, joita miehetkin pitäisivät komeina. Naisen suusta "komea/hyvännäköinen mies" kuullaan hyvin harvoin ja tarkkaan harkiten. Naisten kehu pitää yleensä paikkansa ja sille on aihetta, kun taas miehet heittelevät kaunis-sanaa joka suuntaan sen kummemmin ajattelematta.

Naisten kannattaa siis miettiä uudelleen, jos miehet eivät koskaan missään lähesty. Vika voi olla siinä, ettet ole tarpeeksi kiinnostava tai kaunis tai ettet osaa antaa itsestäsi lähestyttävää kuvaa. Mies voi myös odottaa aloitettasi ja jossakin vaiheessa turhautuu, kun et aloitetta uskaltanut tehdä ja unohtaa sinut keskittyen muihin naisiin.

34

3541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuohirviöM

joo-o, ja kuka viitsii lähestyä näitä kaunottaria kun hapan ilme naamalla heillä :D

"kahden tunnin meikkauksesta ja tälläyksestä ei ole hyötyä jos naama on väärinpäin"

• Plats

Onkohan se nyt ihan noinkaan?

Mitenkähän tämän sanoisin etten vaikuttaisi omahyväiseltä.

No minä olen monen vuoden tauon jälkeen alkanut käymään eräässä pubissa ja mainittakoon että aina käytökseni on ollut samanlaista, olen hymyillyt ja seuraillut ympäristöä, ehkä en kuitenkaan ole antanut signaaleja että etsin miestä, koska sitä en haekkaan. Kuitenkin olen ihmetellyt etteivät miehet lähesty minua ja olen ajatellut sen johtuvan siitä ettei minussa ole mitään mielenkiintoista.

Kunnes eilen siellä pubissa hämmennyin aikaslailla kun tapahtui jotain ennenkuulumatonta, minua lähestyi useampikin mies illan mittaan ja se mitä he sanoivat oli se syy mikä hämmensi minut, he sanoivat että minä olin liian kaunis siihen pubiin, eivätkä he siksi ole uskaltaneet minua lähestyä kuin vasta nyt, kun olen siellä useammin känyt ja he ovat huomanneet että, vaikutan ihan tavalliselta naiselta !?

Minä nyt en ole kaunis, mutta voin kuvitella että naiset jotka todella ovat kauniita ja menevät vieraaseen ravintolaan niin, kyllä ilmeisesti tuo kauneus karkoittaa miehiä!

• karkoittaa
        Plats kirjoitti:

Onkohan se nyt ihan noinkaan?

Mitenkähän tämän sanoisin etten vaikuttaisi omahyväiseltä.

No minä olen monen vuoden tauon jälkeen alkanut käymään eräässä pubissa ja mainittakoon että aina käytökseni on ollut samanlaista, olen hymyillyt ja seuraillut ympäristöä, ehkä en kuitenkaan ole antanut signaaleja että etsin miestä, koska sitä en haekkaan. Kuitenkin olen ihmetellyt etteivät miehet lähesty minua ja olen ajatellut sen johtuvan siitä ettei minussa ole mitään mielenkiintoista.

Kunnes eilen siellä pubissa hämmennyin aikaslailla kun tapahtui jotain ennenkuulumatonta, minua lähestyi useampikin mies illan mittaan ja se mitä he sanoivat oli se syy mikä hämmensi minut, he sanoivat että minä olin liian kaunis siihen pubiin, eivätkä he siksi ole uskaltaneet minua lähestyä kuin vasta nyt, kun olen siellä useammin känyt ja he ovat huomanneet että, vaikutan ihan tavalliselta naiselta !?

Minä nyt en ole kaunis, mutta voin kuvitella että naiset jotka todella ovat kauniita ja menevät vieraaseen ravintolaan niin, kyllä ilmeisesti tuo kauneus karkoittaa miehiä!

sekä miehiä että naisia...kukaan nainen ei lähesty selkeästi tyhmää miestä.

• vastakommentti

tippaakaan kiinnosta, miltä nainen näyttää meikattuna. Naisen täytyy olla luonnonkaunis. :)

• nainen24...

miehet tosiaankin käyttää tota sanaa ihan liikaa, siis kaunis sanaa...oon kyllä kuullu vaikka minkä näkösistä naisista sanottavan että kaunis ja useimmiten sellasista jotka laittanu kilon pakkelia naamaan ja näyttää sen jälkeen korkeintaan nätiltä...en ole kateellinen nainen, vaan oikeasti sanon naisena jos joku nainen on mun mielest kaunis. Mullekin on useesti sanottu että oon kaunis ja luonnonkauniiksikin on kehuttu, mut en kyllä täysin usko niitä kommennetteja, kyllä mä peilistäkin nään että oon ihan tavallisen näkönen. Kaikista paras on kun joillakin tavallisen näkösillä naisilla nää kaunis kommentit nousee päähän ja ne tosiaan uskoo olevansa mielettömän kauniita...

• ajatus.

Onko tullut mieleen, että jonkun silmissä se tavallisuus on kaunista ja viehättävää. Eivät kaikki halua mitään muovista ilmestystä.

• plats
        ajatus. kirjoitti:

Onko tullut mieleen, että jonkun silmissä se tavallisuus on kaunista ja viehättävää. Eivät kaikki halua mitään muovista ilmestystä.

Ymmärrä tuota muovista ilmestystä lainkaan?

Vaan tuo tavallisuus on hämmentänyt minua usein ennenkin, kun jostain syystä minulle niin usein miehet (selvinpäinkin) keskusteltuaan kanssani sanovat, etteivät olisi voineet uskoa että olen niin tavallinen.

Minä kun en vaatteilla koreile saatikka arkisin meikkejä käytä ja omasta mielestäni olen tavis niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin, siltikin kun miehet heittävät tuollaista...Niin onko minulla itsestäni vääränlainen kuva, että minä olisinkin kaunis, huhhuh...tätä pitää ihan miettiä!

• mieti vielä
        plats kirjoitti:

Ymmärrä tuota muovista ilmestystä lainkaan?

Vaan tuo tavallisuus on hämmentänyt minua usein ennenkin, kun jostain syystä minulle niin usein miehet (selvinpäinkin) keskusteltuaan kanssani sanovat, etteivät olisi voineet uskoa että olen niin tavallinen.

Minä kun en vaatteilla koreile saatikka arkisin meikkejä käytä ja omasta mielestäni olen tavis niin ulkoisesti kuin sisäisestikkin, siltikin kun miehet heittävät tuollaista...Niin onko minulla itsestäni vääränlainen kuva, että minä olisinkin kaunis, huhhuh...tätä pitää ihan miettiä!

ja kyllä se siitä lähtee..

• menja

En tiedä johtuuko se siitä olen vaan hiton ruma, mutta kyllä mulla on aina ollut baareissa juttuseuraa riittämiin.

Kukaanhan normaali nainen ei ota miesten kauniiksikehumisia tosissaan. Niitä satelee varmasti kaikille naista muistuttaville. Eikä niitä kehuja yleensä jaella ilman taka-ajatuksia.

Poikaystäville olen terottanut, että turha kehua mun kauneuttani. Vaikka mun ulkonäköni jostain kumman syystä heitä miellyttäisi, se rapistuu kumminkin ennen pitkää. Mieluummin kuulen kehuja huumorintajustani tai vaikka älykkyydestäni...;)

Paljon otetumpi olen muuten jos joku nainen kehuu ulkonäköäni. Se on yleensä aidompaa.

• ...........

Ja se on tavallaan surullista, kun siltäkin sanalta viety sen oikea merkitys. En itsekään oikein usko jos minua kauniiksi sanotaan. Jos oikein paha hair-day tai muuten vaan kelju päivä, niin sen voi ottaa suoranaisena v*ttuiluna.:)

Jos vaikka silmiä tai hiuksia tai jotain yhtä piirrettä kehutaan niin senkin uskon (siis että toinen oikeasti sitä tarkoittaa), mutta jotenkin todellakin tuo kaunis-sana on kokenut inflaation. Harmillista tuo on myös siksi, että kuitenkin itse näen katukuvassa paljon kauniita naisia, en tiedä onko omat kriteerini niin alhaiset, mutta minun silmääni kauniita kuitenkin(joten niistä kavereista ehkä ne naiset voivat oikeasti olla heistä kauniita), ja jos hekään ehkä eivät usko, että ovat kauniita niin sehän on sääli. Mutta toisaalta, ehkä siinä on jotain hyvääkin ettei ihan pilalle kehuta ihmisiä ylistyssanoilla ihan jatkuvasti.

• Nolona

Kun nainen ei ole kaunis,
        sanotaan aina,
        "Sinulla on kauniit silmät, sinulla on kaunis tukka"

-Anton Tsehov

• ..................
        Nolona kirjoitti:

Kun nainen ei ole kaunis,
        sanotaan aina,
        "Sinulla on kauniit silmät, sinulla on kaunis tukka"

-Anton Tsehov

No sittenhän olin oikeassa kun en usko :D

• Danskuu

semmosia ne miehet on ja sitten kun tulevat länkyttämään "oot kaunis" tai sinne suuntaan ja sanoo itse totuuden torven soittajana "pitäisköhän sulle varata optikolta aikaa" tai rillipäälle "mitäpä jos kävisit linssis pesemäs" nii vetävät sanomisest` herneit nokkaa :DDD

• eitykkä

Te naiset ette tosiaan osaa ottaa kohteliaisuuksia vastaan. Ei kaikki miehet valehtele päästäkseen sänkyyn. Miten ihmeessä teidän itsetuntonne voi olla noin murentunut?

Pitääkö tästä nyt päätellä, että naista ei saa vahingossakaan kehua vaikka sitä oikeasti tarkoittaisi, vaan mieluummin pitäisi tylyttää ja mollata? Sekö on sitten todellisempaa?

• menja

..vaan minulle on ainakin uppoaa kehut älykkyydestä ja huumorintajusta. :)
        Nuo kun pitäisivät minun kohdallani taatusti myös paikkansa.;) Teräväkatseiset miekkoset kiinnostavat aina.

Vaihtoehtoisesti voi ihan suoraan kertoa haluavansa, mitä sitä sitten kiertelemään jos se on kerran mielessä.

• ..............

Onko se heikkoa itsetuntoa, että ei pidä itseään kauniina vaan ehkä nättinä tai muuta vastaavaa? Ei mua ainakaan sureta erikoisemmin, etten nyt kaunis ole. Kun ne kauniit ja komeat on kuitenkin niin pieni osa koko väestöstä, mutta ei se tarkoita, että vain heillä on jotenkin hyvä itsetunto. Äh, oikeastaan itseä kyllästyttää ainainen kauneudesta vouhkaaminen..

• luonnonkaunis.(N)

No minäpäs olenkin aidosti luonnonkaunis. Baariinkin menen ilman meikkiä ja "flaksi vetää".

Ottaako päähän?

• menja

varmasti ottaa päähän. Itse jos lähden ulos meikittä , niin naapurin itkevät ja herkemmät näkevät painajaisia viikkoja. :(

• Tosi tosi kaunis

Kerran menin baariin läpyskätossuissa, ilman meikkiä, kietasumekossa ja jossain tyhmässä topissa, hiukset märkänä ja biitsikassi mukana. Flaksia olisi ollut vaikka kuinka.

Jotta katsos sä et voi päätellä tuosta "meikittä käy flaksi" - jutusta mitään ulkonäöstäsi. Erikoisuus kiehtoo aina ja meikitön nainen baarissa on harvinainen. Yhdellä likkakaverilla kävi flaksi kun ajoi kaljuksi ja sanon ihan suoraan, ettei varmasti johtunut ulkonäön paranemisesta.

• vastakommentti

itsekin olen luonnonkomea mies. :)

• Neiti 6pack

tuon naiset, tytöt ovat tienneet aina siitä lähtien kun äiti ja muut naispuoliset sukulaiset ja tuttavat ovat siitä moninkerroin ja hyvin moniseikkaisesti kertoneet ja kerranneet lapsuusvuosista lähtien. Jos nainen jaksaa kuunnella miehen lässytystä, se tarkoittaa hyvin pitkälle sitä että nainenkin haluaa mieheltä jotain, siis muutakin kuin kuulla kaunis sanaa. Monesti naisia sitä paitsi ällöttää lässyttävät ja ns. tyhjän puhujat kaunosielut, jotka yrittää päästä "naisen sydämeen" "ylistävillä" sanoillaan.

Etkö sinä tiennyt sitä?

• tiedäthän!

Vanha, viisas sanonta: Kauneus on katsojan silmissä!!

• Tyttis79

Ymmärrän kauniiksi naiseksi naisen, jolla on kauniit piirteet, ja joka on kaunis ilman meikkiä. Eli tolleen joku siroluinen kasvoistaan, sirot kauniit sopisuhtaiset kasvonpiirteet. Eli en tota kummempaa.

Onko se sit mitenkään huono, jos et ole kaunis. Siis nimenomaan kaunis..et söpö, nätti tai suloisen näköinen. Musta se ei ole huono asia.

On kyse vaan eri asioista. Kaunis on kaunis...söpö on varmaan sellanen suloisen ja tyttömäisennäköinen jne. Voi olla autuaampi asia olla suloisennäköinen kuin karkki, kuin että olisi kaunis(piirteinen).

Eli et toi kauneus olis jotenki objektiivisemmin mitattavissa oleva asia (kauniit piirteet) kun taas söpöys tai suloisuus jättää enemmän tilaa katsojan mielipiteelle.

• Wastaaja

Tuo on nyt sitä insinööri-styleä, positiivisessa mielessä.;) Wow.

Nainen, joka kykenee suhtautumaan ulkonäköasioihin ilman subjektiivista arvottamista, on aina dynamiittia.

Hienoa!

*älä muistele jookos pahalla sitä taannoista? aidosti luin ko. viestiketjun huonosti/ tulkitsin pyllylleen, mutta pyysin sentään anteeksi.:)*

• Tyttis79
        Wastaaja kirjoitti:

Tuo on nyt sitä insinööri-styleä, positiivisessa mielessä.;) Wow.

Nainen, joka kykenee suhtautumaan ulkonäköasioihin ilman subjektiivista arvottamista, on aina dynamiittia.

Hienoa!

*älä muistele jookos pahalla sitä taannoista? aidosti luin ko. viestiketjun huonosti/ tulkitsin pyllylleen, mutta pyysin sentään anteeksi.:)*

Juu eli en ole inssi, vaan siinä "Arvuutellaampas ajankuluksi millainen kukin vakkarikijoittaja kunkin mielestä voisi olla"-viestissä veikkasin sun olevan ehkä insinööri ammatiltasi..ja mies (mikä taisi mennä metsään).

• Wastaaja

..homma kyllä. Mä pidän lähinnä naurettavina ihmisiä, jotka tarkastelevat koko maailmaa sen oman henkilökohtaiseen ulkonäköönsä liittyvän käsityksensä kautta. Kauniin naisen suurin virhe on varmasti antaa sen kauneutensa kihahtaa hattuun. Mikä onkaan helpompi kusetuksen kohde, kuin ihminen joka on itsensä pauloissa?;D

Itse esim. en ole missimittainen sikäli, että pituutta on alle 17O cm. Ja aika suomalainen kroppa on myös, vaikka hoikka vyötärö & muutenkin pienensorttinen olenkin. Eipä yleisesti kiinnosta miettiä, olisinko kaunis, vai en. Kenties päässyt siitä vaiheesta jo ohi tms...

Eksoottisen näköiseksi mua sanotaan varmaan useammin, kuin kauniiksi, vaikka olen 100% suomalainen kalvakkanaama. Joskus yläasteajoilta muistan, että mun naama luvattiin murjoa sen näköiseksi, ettei edes äitinikään mua tunnistais, ja perään pistettiin argumenttia, että olen kaunis.;D

En tiedä, miesseuraa riittää aina erittäin hyvin, minne vain menenkin. Olenko siis kaunis vai ruma, hahaa.(?) Ainakin keskiverto oikein hyvinkin. Mulla on myös pari mielestäni todella kaunista naispuoleista kaveria, ja kyllä heilläkin seuraa baareissa riittää. Ei mitään ongelmia siinä.;D En oikein ymmärrä noita puheita, ettei kaunis nainen saisi miesseuraa, mitä jotkut täällä valittavat.

Ainoa argumentti ko. ajatuksen puolesta olisi, että a.) joko kyseiset naiset ovat sosiaalisesti erityisen jumissa ( eivät osaa pitää hauskaa, ovat tylsiä jne.) tai sitten b.) se, että he asuvat jossakin sen sortin tuppukylässä (pikkupaikkakunnalla), missä huoran maineen voi saada sanomalla yhdelle karvanoppatampiolle ei- kiitos.

Aika naurettavia usein noi "itsensätehostamisjutut" joiltakin kauniiksi julistautuvilta naisilta. Ei pahalla. Hyvä homma, että ihminen hyväksyy itsensä, mutta huonompi, jos sen tarvitsee siinä itsensä hyväksymisessään vetää muita alaspäin.

• Mjies

Kuten vanha sanonta kertoo, niin moni kakku päältä kaunis vaan on silkkoa sisältä. Kuitenkaan sitä ei käy kieltäminen, että kaunis nainen on "sokeria silmille".

• Raakell

Jos luottaa pelkkään ulkonäköön on vain kuori johon on vaikeaa rakastua. MUTTA se, että joku on kaunis ei tarkoita sitä etteikö hän voisi olla myös sisäisesti kaunis.

• Raakell

Monesti miehet luulee, että kaunis nainen pettää herkemmin ja ottavat kauniin vain sänkyyn ei alttarille asti. Sellaiset vaatimattomammat pyöreät naapurintytöt kelpaa alttarille.

• mieleeni

Tähän asiaan liittyen, oletteko ikinä vierailleet city.fi:n peilikuva-sivustolla? Siellä siis saa arvostella käyttäjiä kuvien perusteella asteikolla 1-10. Naisten puolen suosituimmat-osiossa voi olla kolmellakin naisella 9.9 ja seuraavat 20 muutakin sijaa ovat yhdeksikön pintaan.

Mutta vilkaiskaapas miesten suosituimmat puolelle.. Kas vain, hyvä jos 1.sijalla olevalla on keskiarvona edes 9. Naiset arvioivat miehiä selkeästi kriittisemmin, miehet arvostelevat ilmeisesti naisten kuvia vain numeroilla 9 ja 10 :D

• -Ansku-

vielä biologinen fakta, että symmetrisimmät ja kauneimmat (tai komeimmat) yksilöt löytyy miehistä, niin sitäkin vasten noi arvostelut on ristiriidassa todellisuuden kanssa. Vaikka olenkin nainen, mulla on silti luonnetta myöntää, että kauneimmat yksilöt löytyy tosiaankin miehistä. Evoluutioon ja miehen ja naisen biologisiin tehtäviinhän se liittyi. En nyt muista mistä kirjasta tuon luin.

• yrittää olla kaunis

jos kyseessä on vain sänkyyn "joutuminen" jonkun jäbän kanssa? Nainenhan on kaunis vain siinä tapauksessa, että mies haluaa sänkyyn... aaarrkkk!!! Mulla jumittui koko kaali! Ja jos mä itse haluun sänkyyn jonkun jäbän kanssa kantsiiks mun meikata vai ei?

• eitajuu

Kun kuitenkin siellä sängyssä pitää levitellä niitä ketaroitaan. Iiiiik. Kaikki näkyy. Siinä ei paljoa kiva naamameikki auta, jos alapää on trimmaamaton pesä. Just my 2 cent.

• polttaa polttaa
        eitajuu kirjoitti:

Kun kuitenkin siellä sängyssä pitää levitellä niitä ketaroitaan. Iiiiik. Kaikki näkyy. Siinä ei paljoa kiva naamameikki auta, jos alapää on trimmaamaton pesä. Just my 2 cent.

Aivan. Ajetaan sekä ne viikset että pimppikarvat niin avot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4842
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1344
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1333
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe