elikkäs siis ostatteko jouluruuat valmiina vai teettekö itse?
meillä tehdään itse sillisalaatti, paistetaan joulukinkku, laatikot ovat myös omatekemiä ja lohi graavataan itse. niin ja tietenkin puuro ja leivonnaiset. muikkukukko ja karjalanpiirakat ajateltiin tänä vuonna lisätä myös.
aiemmin ostimme graavilohen ja karjalanpiirakat valmiina, mutta kyllä niissä omatekemissä on ihan ainutlaatuinen maku :)
mitä jouluruokia valmistatte itse?
8
823
Vastaukset
- TuRiMa
Minä valmistan aina kaikki itse , paitsi karjalanpiirakat. Graavaan lohen , savustetaan lohta, laatikot alusta loppuun itse, rosollit, uunipuurot , sekahedelmäsopan. Vaikka olenkin karjalan kasvatti ja kotona äiti leipoi myös kaikki piirakat , niin niitä en jostain syystä leivo. Ostankin gogtailpiirakoita kaupan pakasteesta. Vaikka lapset on jo lentäneet pesästä, teen kaikki vieläkin ainoastaan kaikkea vähemmän. Minä haluan jatkaa perinnettä ,itse tekien ja olenkin siitä iloinen ,että lapsetkin sen tekevät.
- ???
Et voi olla tosissasi?
- TuRiMa
??? kirjoitti:
Et voi olla tosissasi?
tuli kirjoitusvirhe. Vaude, olisikin kunnon GOGTAIL-piirakoita, niin muuta ei varmana tarvittaisiinkaan.HEH
- heehee...
??? kirjoitti:
Et voi olla tosissasi?
Eikös Gog ole jokin raamatullinen hirvitys, ja tail on häntä...
Rankkaa sapuskaa.
- opiskelija.
Menen jouluksi kotiin.Minä ja äiti valmistetaan varmaankin joulusafkat siten,että minä leivon tortut ja piparit,ja keitän riisipuuron ja sekametelisopan.Äiti tekee lanttuporkkana-ja maksalaatikot,rosollin,lohen ja sillisalaatin.Karjalanpiirakoita on meilläkin joskus tarjolla munavoin kera,piirakat kuitenkin ostetaan.Näinhän se kyllä on:omatekemät,joissa tietenkin on nähty enemmän vaivaa,maistuvat jossain mielessä kaupasta ostettuja paremmalta!:)
- toinen opiskelija
Mulla taas on yliopistosta niin pitkä joululoma, että lupasin tehdä melkein kaikki jouluruuat kotona. Eli teen siis lanttu-, porkkana- ja perunalaatikot, varmaan joululeipää, joulukakkuja, piparit (tosin valmistaikinasta), rosolli kastike, riisipuuro ja luumukiisseli, jonkun jälkkärin (en ole vielä päättänyt minkä), hedelmäkakun, salaatin, ehkä jotain kalajuttua.
Valmiina ostetaan maksalaatikko (Saarioisten on parempaa kuin itsetehty :)) ja graavilohi. Äiti paistaa lihan, meillä ei syödä kinkkua vaan sisäfileetä kun on niin vähän syöjiä (4 naisihmistä) ja tykätään kasvispainotteisista safkoista ja kalasta.
- lukija....
Meillä tehdään kaikki itse, jos jotain ostetaan valmiina niin ainoastaan joululeipä. Tänä vuonna ajattelin kyllä pitkästä aikaa tehdä sitäkin itse.
- joku vaan
vaikka melkein kaikki ostetaan valmiina.
Tuoresuolattu kinkku paistetaan itse,piirakat paistatan tutulla rouvalla,laatikot kaupasta,graavilohi,aladoopi,rosollit yms valmiina.
Salaatteja 9v tyttö haluaa tehdä itse.
Riisipuuroa on syöty niin monissa pikkujouluissa että se taitaa jäädä tekemättä,torttuja tehty kanssa jo ennen joulua pikkujoulu aikaan,piparit vielä harkinnassa...ja silti on masut täynnä hyvää ruokaa....vaika on toisten äitien tekemää:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1268897
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1455374Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333825Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1313585Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352634Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191906Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3581562Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?981557Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?711410Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311376