elikkäs siis ostatteko jouluruuat valmiina vai teettekö itse?
meillä tehdään itse sillisalaatti, paistetaan joulukinkku, laatikot ovat myös omatekemiä ja lohi graavataan itse. niin ja tietenkin puuro ja leivonnaiset. muikkukukko ja karjalanpiirakat ajateltiin tänä vuonna lisätä myös.
aiemmin ostimme graavilohen ja karjalanpiirakat valmiina, mutta kyllä niissä omatekemissä on ihan ainutlaatuinen maku :)
mitä jouluruokia valmistatte itse?
8
824
Vastaukset
- TuRiMa
Minä valmistan aina kaikki itse , paitsi karjalanpiirakat. Graavaan lohen , savustetaan lohta, laatikot alusta loppuun itse, rosollit, uunipuurot , sekahedelmäsopan. Vaikka olenkin karjalan kasvatti ja kotona äiti leipoi myös kaikki piirakat , niin niitä en jostain syystä leivo. Ostankin gogtailpiirakoita kaupan pakasteesta. Vaikka lapset on jo lentäneet pesästä, teen kaikki vieläkin ainoastaan kaikkea vähemmän. Minä haluan jatkaa perinnettä ,itse tekien ja olenkin siitä iloinen ,että lapsetkin sen tekevät.
- ???
Et voi olla tosissasi?
- TuRiMa
??? kirjoitti:
Et voi olla tosissasi?
tuli kirjoitusvirhe. Vaude, olisikin kunnon GOGTAIL-piirakoita, niin muuta ei varmana tarvittaisiinkaan.HEH
- heehee...
??? kirjoitti:
Et voi olla tosissasi?
Eikös Gog ole jokin raamatullinen hirvitys, ja tail on häntä...
Rankkaa sapuskaa.
- opiskelija.
Menen jouluksi kotiin.Minä ja äiti valmistetaan varmaankin joulusafkat siten,että minä leivon tortut ja piparit,ja keitän riisipuuron ja sekametelisopan.Äiti tekee lanttuporkkana-ja maksalaatikot,rosollin,lohen ja sillisalaatin.Karjalanpiirakoita on meilläkin joskus tarjolla munavoin kera,piirakat kuitenkin ostetaan.Näinhän se kyllä on:omatekemät,joissa tietenkin on nähty enemmän vaivaa,maistuvat jossain mielessä kaupasta ostettuja paremmalta!:)
- toinen opiskelija
Mulla taas on yliopistosta niin pitkä joululoma, että lupasin tehdä melkein kaikki jouluruuat kotona. Eli teen siis lanttu-, porkkana- ja perunalaatikot, varmaan joululeipää, joulukakkuja, piparit (tosin valmistaikinasta), rosolli kastike, riisipuuro ja luumukiisseli, jonkun jälkkärin (en ole vielä päättänyt minkä), hedelmäkakun, salaatin, ehkä jotain kalajuttua.
Valmiina ostetaan maksalaatikko (Saarioisten on parempaa kuin itsetehty :)) ja graavilohi. Äiti paistaa lihan, meillä ei syödä kinkkua vaan sisäfileetä kun on niin vähän syöjiä (4 naisihmistä) ja tykätään kasvispainotteisista safkoista ja kalasta.
- lukija....
Meillä tehdään kaikki itse, jos jotain ostetaan valmiina niin ainoastaan joululeipä. Tänä vuonna ajattelin kyllä pitkästä aikaa tehdä sitäkin itse.
- joku vaan
vaikka melkein kaikki ostetaan valmiina.
Tuoresuolattu kinkku paistetaan itse,piirakat paistatan tutulla rouvalla,laatikot kaupasta,graavilohi,aladoopi,rosollit yms valmiina.
Salaatteja 9v tyttö haluaa tehdä itse.
Riisipuuroa on syöty niin monissa pikkujouluissa että se taitaa jäädä tekemättä,torttuja tehty kanssa jo ennen joulua pikkujoulu aikaan,piparit vielä harkinnassa...ja silti on masut täynnä hyvää ruokaa....vaika on toisten äitien tekemää:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee622099Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."41756Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2311222En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71900Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki20832Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.57826Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?100713Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38678Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?92659- 18656