Varmin konsti saada vittuilua osakseen tällä palstalla on esittää enemmistöstä poikkeava mielipide.
Kyllä on hienoa kun ovat ihmiset niin suvaitsevaisia ja avarakatseisia...
Itse en sulje yhtäkään vaihtoehtoa tai näkökulmaa pois vaan kaikki on mahdollista. Asioiden todennäköisyydet vain vaihtelevat.
Taas älähtivät kun kalikka kalahti
19
643
Vastaukset
- II kelpoine
Toinen varma konsti saada vittuilua osakseen tällä palstalla on esittää typerä mielipide.
- nm.
Tällä palstalla ei ole muuta kun typeriä mielipiteitä!
- pekkapp
nm. kirjoitti:
Tällä palstalla ei ole muuta kun typeriä mielipiteitä!
palsta.
Ja asiallisia mielipiteitä täynnä.
Provot on varsin mukavia ja keskustelua herättäviä.
Pitäisi saada työministeriö lukemaan tätä palstaa niin saattaisi työllisyyskin muuttua eikä tartteisi kalliita työryhmiä miettimään mitä pitäis tehdä. - hauskoja
pekkapp kirjoitti:
palsta.
Ja asiallisia mielipiteitä täynnä.
Provot on varsin mukavia ja keskustelua herättäviä.
Pitäisi saada työministeriö lukemaan tätä palstaa niin saattaisi työllisyyskin muuttua eikä tartteisi kalliita työryhmiä miettimään mitä pitäis tehdä.Kun ei asioista ole tietoa. Verotoimistossa tukipätkän tehneenä nauroin katketakseni, kun yksi joskus vuosi tms. takaperin vauhkosi, että ei saanut työntekijää, olisi oikein kilometrikorvauksetkin työmatkoista maksanut.
- pekkapp
hauskoja kirjoitti:
Kun ei asioista ole tietoa. Verotoimistossa tukipätkän tehneenä nauroin katketakseni, kun yksi joskus vuosi tms. takaperin vauhkosi, että ei saanut työntekijää, olisi oikein kilometrikorvauksetkin työmatkoista maksanut.
tuli naurettua itsekin.
- Kekkonen
Olin menossa vakitöihin hyvällä palkalla, sitten heräsin todellisuuteen.
- sitten kalahti?
TArkoitatko esim. ehkä tyyppiä, joka haukkuu että työttömät valitsevat itse työttömyyden, mutta on valinnut itsekin vuoden työttömyyden. Tuollaisen asenteen omaavalla tyypillä on vuoden työttömyys vähintääkin OUTOA.
- työmarkkinakelpoine
No, kyllä palstalla joku sellaistakin mieltä on, että työttömyys olisi oma valinta.
Jos viittaat kirjoitukseeni jossa kerroin olleeni aikoinaan reilun vuoden työttömänä niin se johtui koulutuksen puutteesta.
Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että todennäköisesti suurinosa työttömistä on työttömänä johtuen koulutuksen laadusta ja asuinpaikasta.
Epätodennäköisempänä työllisyyden aiheuttajana pidän työnantajien piruuttaan irtisanomista tai hallituksen halua ylläpitää työttömyyttä. - sinua tarkoittanut
työmarkkinakelpoine kirjoitti:
No, kyllä palstalla joku sellaistakin mieltä on, että työttömyys olisi oma valinta.
Jos viittaat kirjoitukseeni jossa kerroin olleeni aikoinaan reilun vuoden työttömänä niin se johtui koulutuksen puutteesta.
Minä olen kuitenkin sitä mieltä, että todennäköisesti suurinosa työttömistä on työttömänä johtuen koulutuksen laadusta ja asuinpaikasta.
Epätodennäköisempänä työllisyyden aiheuttajana pidän työnantajien piruuttaan irtisanomista tai hallituksen halua ylläpitää työttömyyttä.Ei kun yksi tuolla sanoo, että töitä saa jos haluaa työttömyydenkin jälkeen, kun hänkin sai. Ihmetykseni onkin, että miksi hän yleensä oli sen vuodenkaan työttömänä? Kun jokainen meistä tietää, että työtä on helpoin saada nimenomaan jos on vasta työttömäksi joutunut, sitä ei muuta se, että joku on saanut työtä myöhemmin.
Mutta oletko todella sitä mieltä, että palkaton harjoittelu ei vie oikealta palkkatyöltä jalansijaa? jos tukku A antaa tavarat ilmaiseksi ja tukku B vaatii hinnan, niin kummasta mahtaa yrittäjä ne hakea? Sama asia. Asuinpaikka on työttömyyden syy aika monessa tapauksissa, mutta perhettäkin on ajateltava. Ei ole mitään järkeä mennä naimisiin ja saada lapsia, jos aikoo olla viikkokaudet muualla - vaikka moni niin tekeekin, mutta tiedänkin monta tapausta, joissa tämä on syy eroon. - työmarkkinakelpoine
sinua tarkoittanut kirjoitti:
Ei kun yksi tuolla sanoo, että töitä saa jos haluaa työttömyydenkin jälkeen, kun hänkin sai. Ihmetykseni onkin, että miksi hän yleensä oli sen vuodenkaan työttömänä? Kun jokainen meistä tietää, että työtä on helpoin saada nimenomaan jos on vasta työttömäksi joutunut, sitä ei muuta se, että joku on saanut työtä myöhemmin.
Mutta oletko todella sitä mieltä, että palkaton harjoittelu ei vie oikealta palkkatyöltä jalansijaa? jos tukku A antaa tavarat ilmaiseksi ja tukku B vaatii hinnan, niin kummasta mahtaa yrittäjä ne hakea? Sama asia. Asuinpaikka on työttömyyden syy aika monessa tapauksissa, mutta perhettäkin on ajateltava. Ei ole mitään järkeä mennä naimisiin ja saada lapsia, jos aikoo olla viikkokaudet muualla - vaikka moni niin tekeekin, mutta tiedänkin monta tapausta, joissa tämä on syy eroon."Asuinpaikka on työttömyyden syy aika monessa tapauksissa, mutta perhettäkin on ajateltava. Ei ole mitään järkeä mennä naimisiin ja saada lapsia, jos aikoo olla viikkokaudet muualla - vaikka moni niin tekeekin, mutta tiedänkin monta tapausta, joissa tämä on syy eroon."
Oikeassa olet mutta kaikkea ei välttämättä saa.
Itse joudun ehkä luopumaan taloudellisista syistä perheen perustamisesta. Joku toinen taas perustaa perheen ja joutuu ehkä jäämään työelämän ulkopuolelle.
C'est la vie. - teitä nyt on
"Asuinpaikka on työttömyyden syy aika monessa tapauksissa, mutta perhettäkin on ajateltava. Ei ole mitään järkeä mennä naimisiin ja saada lapsia, jos aikoo olla viikkokaudet muualla - vaikka moni niin tekeekin, mutta tiedänkin monta tapausta, joissa tämä on syy eroon."
Itse joudun ehkä luopumaan taloudellisista syistä perheen perustamisesta. Joku toinen taas perustaa perheen ja joutuu ehkä jäämään työelämän ulkopuolelle.
C'est la vie.Montako teitä nimimerkin takana on, kun välillä sinulla on se perhekin ollut?
- kaikki hyvin
"Asuinpaikka on työttömyyden syy aika monessa tapauksissa, mutta perhettäkin on ajateltava. Ei ole mitään järkeä mennä naimisiin ja saada lapsia, jos aikoo olla viikkokaudet muualla - vaikka moni niin tekeekin, mutta tiedänkin monta tapausta, joissa tämä on syy eroon."
C'est la vie.Minulla oli vakituinen paikka alalta, johon en ollut edes valmistunut jäädessäni äitiyslomalle. Eipä varoiteltu etukäteen, kun sanottiin että tänään tämä firma on finito, kaikki ulos, kun olin vielä hoitovapaalla. Se oli sitä 90-luvun alkua. Ko. paikassa oli paljon nuoria naisia ja kohtalotovereita löytyy.
- Se Aito Työtön
Mitään poikkeavaahan *sinä* et näytä esittäneen.
Ei. Sen sijaan "mielipiteesi" ovat sitä taattua äärioikeistolaista poroporvarihuttua, jota työttömät ja köyhät saavat kuulla joka päivä.
Kumma kyllä, suuressa avarakatseisuudessasi olet sulkenut maailmastasi pois sen vaihtoehdon, että työttömyys ei olisikaan työttömien vika.- työmarkkinakelpoine
"Kumma kyllä, suuressa avarakatseisuudessasi olet sulkenut maailmastasi pois sen vaihtoehdon, että työttömyys ei olisikaan työttömien vika."
En ole sulkenut sitä vaihtoehtoa pois. Pidän vain todennäköisempänä, että työttömyys johtuu työttömän valinnoista, esim. koulutus ja asuinpaikka.
Työttömät tuntuvat ajattelevan kovin musta-valkoisesti työttömyydestä sillä en ole sitä mieltä, että työttömyys olisi vain työttömän omaa syytä, mutta monet tällä palstalla kirjoittelevat ovat sitä mieltä, että työttömyys on vain työnantajien ja päättäjien vika, itse työtön on kaikkeen syytön.
Eikä minua oikeasti kiinnosta kenen syytä kenenkin työttömyys on vaan olen kiinnostunut mitä työtön aikoo tehdä työllistymismahdollisuuksiensa parantamiseksi.
Suosittelisin työttömillekkin energian kohdistamista työmarkkinakelpoisuutensa kehittämiseen syyllisten etsimisen sijaan.
- Pitkän aikaa työtön
"Varmin konsti saada vittuilua osakseen tällä palstalla on esittää enemmistöstä poikkeava mielipide."
Kuka on vittuillut ja mitä?
Ja kuka on suvaitsematon ja keskustelua tyrehtyttävä?
Ja kenen enemmistöstä poikkeavasta mielipiteestä puhut?- työmarkkinakelpoine
Yleensähän muutaman kommenttini jälkeen alkaa nimimerkilläni provoilu ja vittuilu.
Nimimerkilläni kirjoitellaan kirjoituksia ja minua on nimitelty mm. mielenvikaiseksi ja kusipääksi ja terveyttäni/henkeäni on uhattu.
Ehkä kommenttini tyrehdyttävät yleistä työnantajien ja päättäjien haukkumista ja uhkailua, jota kutsut keskusteluksi. Onhan se helppo syytellä muita mutta sitten kun kysyn mitä olet tehnyt työllistymismahdollisuuksiesi parantamiseksi niin jopa muuttuu "keskustelu" haistatteluksi ja vittuiluksi kun tuolla tavalla kehtaan mennä vihjaamaan, että työllistyä voisi jopa ihan omin toimin.
- superporvari
Varmin keino saada vittuilua osakseen on olla todella vittumainen itse. Aina mielipiteitäni kertoessani esitän ne totuutena, en mielipiteinä. En koskaan kuuntele, mitä totuuksiini kritisoidaan. Itse asiassa en edes lue kuin vihaiset otsikot ja nauran työhuoneessani. Sitten palaan palstalle hetken kuluttua uudelleen ja esitän samat totuudet jälleen, samassa muodossa, aivan kuin edellistä keskustelua ei olisi edes käyty. Muistan myös laittaa totuuksiini syyllistävän ja halveksivan äänensävyn - aina. Kyllä naurua riittää. On nautinnollista olla aina oikeassa. Harmi, että muut eivät omista yhtä avaraa maailmankuvaa kuin minä.
ps. Minä todellakin olen aina oikeassa.- Se...
On se hyvä, että ironisiakin kirjoituksia löytyy.
ps. Olet todella oikeassa. - työmarkkinakelpoine
"ps. Minä todellakin olen aina oikeassa."
No se on hyvä jos siitä tulee hyvä mieli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914