Sopeutuminen TÄRKEINTÄ

Fakta_homma

Se onko ilmasto muuttumassa ihmisen toimesta vai ei tai miten pieni osuus on lopulta ihmisen toimilla ei ole edes oikeasti rakentavaa keskustelua. Vaikka koko ihmiskunta ottaisi samaan aikaan syanidi tabletin ilmasto ei muuttuisi. Muutoksia on ollut aina ja tulee aina olemaan, syillä tai syyllisillä voidaan kiistellä maailmanloppuun asti jos halutaan.

Tärkeintä on oppia sopeutumaan.

4

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------

      "Vaikka koko ihmiskunta ottaisi samaan aikaan syanidi tabletin ilmasto ei muuttuisi."

      Ei pidä paikkaansa.

      "Tärkeintä on oppia sopeutumaan."

      Sopeutuminen on tottakai tärkeää, koska ihmisen aiheuttamaa ilmastonmuutosta ei mitenkään voi enää peruuttaa. Entiseen ei ole enää paluuta, tehtyä ei saa enää tekemättömäksi. Ainut keino selvitä on yrittää sopeutua muutokseen.

      Mutta tärkeintä nyt juuri on kuitenkin pyrkiä estämään kasvihuoneilmiön riistäytyminen täysin käsistä. Ihmisen kasvihuonekaasupäästöt on nyt syyllisiä ilmaston muutokseen, mutta jos kasvihuoneilmiö riistäytyy täysin hallitsemattomaksi itseään ruokkivaksi kierteeksi sillon mitkään ihmisen toimet ei enää auta. Siksi radikaaleihin päästövähennyksiin on ryhdyttävä nyt, parinkymmenen vuoden päästä on todennäköisesti jo liian myöhäistä.

    • E, Stark

      Käykö näin?

      1. Ilmasto lämpenee muutaman asteen.

      2. Pohjoisnavan jää sulaa kesäisin kokonaan vuoteen 2040 mennessä.

      3. Golf virralta katoaa kylmä nielu ja virta hidastuu.

      4. Mannerilmasto kylmenee Euroopassa.

      5. Tule ns. pikkujääkausi tai jääkausi.

      Suomen kesät katoavat ja täällä ei ole mukava enää olla.
      Kuka korvaa tämän haitan minulla tai lapsilleni, autoteollisuus vai kuka?

      • Fakta_homma

        En kiistä eikä kukaan kiistä sitä etteikö ilmasto lämpene, se on fakta. Hiilidioksidia on ollut kauankauan sitten paljon enemmänkin ja silloin ei ollut autoja, myös marsin jääpeite näyttää sulavan, montako % ilmasta on hiilidioksisi, mikä siitä on luonnon aiheuttamaa hiilikietoa, mikä on ihmisen aiheuttama lisä. Ei toi vielä ratkaise ongelmaa.

        Saasteita ja päästöjä saa vähentää mutta ei kannata uskoa sitä ETTÄ SEN JÄLKEEN 100% lämpenemin loppuu. Pahinta mitä voitte tehdä on vastustaan suuresti ydinvoimaa ja sen sijaan suuressa mittakaavassa alkaa käyttämään biobensaa ja parturoimaan ja kuivattamaan soita ja järviä ja viljelemään vaan yhtä-kahta tuotetta laajoilla aloilla ympäri maailmaa. Kiina ja Intia ei edes yritä tuota koska heillä on liikaa väkeä suhteessa peltoihin. EU maat kuten saksa ja ruotsi hoitaa asian näppärästi brasilian tuonnilla, ei haittaa vaikka leipää ei ole siellä kaikille kunhan saadaan bensaa sveduille, ei siis ole mitenkään globaali ratkaisu, jos kyse olisi jostain Ikean tai SOK tuotteesta joku asiasta jopa voisi älähtää. Ilman ydinvoimaa ei edes hiilenkiertoon voi vaikuttaa suuressa määrin jos nyt haluatte siihen vaikuttaa, vihreä saa olla muttei tyhmä.


      • Herää
        Fakta_homma kirjoitti:

        En kiistä eikä kukaan kiistä sitä etteikö ilmasto lämpene, se on fakta. Hiilidioksidia on ollut kauankauan sitten paljon enemmänkin ja silloin ei ollut autoja, myös marsin jääpeite näyttää sulavan, montako % ilmasta on hiilidioksisi, mikä siitä on luonnon aiheuttamaa hiilikietoa, mikä on ihmisen aiheuttama lisä. Ei toi vielä ratkaise ongelmaa.

        Saasteita ja päästöjä saa vähentää mutta ei kannata uskoa sitä ETTÄ SEN JÄLKEEN 100% lämpenemin loppuu. Pahinta mitä voitte tehdä on vastustaan suuresti ydinvoimaa ja sen sijaan suuressa mittakaavassa alkaa käyttämään biobensaa ja parturoimaan ja kuivattamaan soita ja järviä ja viljelemään vaan yhtä-kahta tuotetta laajoilla aloilla ympäri maailmaa. Kiina ja Intia ei edes yritä tuota koska heillä on liikaa väkeä suhteessa peltoihin. EU maat kuten saksa ja ruotsi hoitaa asian näppärästi brasilian tuonnilla, ei haittaa vaikka leipää ei ole siellä kaikille kunhan saadaan bensaa sveduille, ei siis ole mitenkään globaali ratkaisu, jos kyse olisi jostain Ikean tai SOK tuotteesta joku asiasta jopa voisi älähtää. Ilman ydinvoimaa ei edes hiilenkiertoon voi vaikuttaa suuressa määrin jos nyt haluatte siihen vaikuttaa, vihreä saa olla muttei tyhmä.

        SOK:n johtajilla on ollut tapana laulaa vanhaa Jääkärimarssia. Se tulee mieleen, kun pohtii S-ryhmän runsaan vuosikymmenen kestänyttä raivokasta nousua: "Satu uusi nyt Suomessa syntyvä on, se kasvaa, se ryntää, se voittaa!"

        Asiakkaat huomaavat pian, kuin yllätyksenä, että SOK vie heidänkin työpaikkansa. Pankkivirkailijat huomaavat, että he ovat tukeneet kilpailijaa kuin vaivihkaa. SOK:n tarkoituksena on tuottaa etuja sitoutuneille asiakasomistajille. Tätä aatetta SOK vie eteenpäin niin kauan, kunnes kaikki rahakkaat toimialat ovat sen hallinnassa. Rautakauppoihinkin SOK meni mukaan. Toiminta-ajatus on sisäänkirjoitettu SOK:n järjestelmään.

        Kun Suomi on osuuskauppa-aatteen vallassa lähetävät osuustoimintamiehet seuraavaksi nostamaan osuustoimintaa ulkomaille, jossa osuustoiminta on erittäin heikossa asemassa Suomeen verrattuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe