Nikon d70s ja Canon 400D kit. Kumpi parempi ?

markki.

Eli siis onko noista kahdesta kamerasta kumpi parempi ?

8

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mika...

.. liene noista hiukan uudempaa tekniikkaa. Mä en vaan saa sanottua, että canon olisi hyvä kun oon tällänen nikon fani:)

• mielessä''

Voiko niinkin tyhmä sana kuin "mielessä" olla rekisteröity???
      Ja vielä pienellä alkukirjaimella.
      Tänne on jo vaikea kirjoitella kun kaikki tavallisetkin sanat on rekisteröity aiemmin käyttämistäni nimimerkeistä puhumattakaan..

400D parempi, että D70 on jo menneen talven lunta.

Nelisatasessa on uudistuksia, joista ei vielä D70:n aikakautena puhuttu, kuten pölyn poisto, parempi sarjakuvausmahdollisuus ja enemmän pikseleitä.
      Panelikin on suurempi.

D70s:ssäkin on joitain etuja, kuten parempi salamatäsmäysaika 1/500 s ja 1/8000 s suljinnopeus esimerkiksi.
      Pahat kielet väittää kyllä, että D70 oli parempi kuin D70s.

400D ja D70s rinnakkain
      http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_eos400d,nikon_d70s&show=all

• Capa

Olet oikeassa, Canon on näistä parempi. Sen voi päätellä jo hyvin pitkälle "paperillakin" laittamasi linki perusteella!

Kaikkein tärkein piirre mitä Canonissa ei ole ja Nikonissa on, on mun mielestäni pistemittaus. Kumma ettei sitä ole saatu mahdutettua mukaan "Rebelin" ominaisuuksiin. Nikonin nopeammalle, 1/8000 sekunnin, valotusajalle en laittaisi niin paljon painoa. Kuinkakohan suuri osa kuvaustilanteista vaatii tuollaista valotusaikaa? Veikkaisin että alle 5%...

Mutta minä en hankkis järkkäriä, jossa on vain 6Mpix kenno.

P.S. "mielessä"-sana ei muuten ole hyvä nimimerkki. Keksi itsellesi oikea nikki ja rekisteröi se. Silloin sitä ei kukaan nappaa.

Muutenkin olis mukavampi keskustella "ihan oikeiden virtuaali-ihmisten" kanssa, eikä jatkuvasti vaihtuvien nimimerkkien :-) *röhönauru*

• miel esä
        Capa kirjoitti:

Olet oikeassa, Canon on näistä parempi. Sen voi päätellä jo hyvin pitkälle "paperillakin" laittamasi linki perusteella!

Kaikkein tärkein piirre mitä Canonissa ei ole ja Nikonissa on, on mun mielestäni pistemittaus. Kumma ettei sitä ole saatu mahdutettua mukaan "Rebelin" ominaisuuksiin. Nikonin nopeammalle, 1/8000 sekunnin, valotusajalle en laittaisi niin paljon painoa. Kuinkakohan suuri osa kuvaustilanteista vaatii tuollaista valotusaikaa? Veikkaisin että alle 5%...

Mutta minä en hankkis järkkäriä, jossa on vain 6Mpix kenno.

P.S. "mielessä"-sana ei muuten ole hyvä nimimerkki. Keksi itsellesi oikea nikki ja rekisteröi se. Silloin sitä ei kukaan nappaa.

Muutenkin olis mukavampi keskustella "ihan oikeiden virtuaali-ihmisten" kanssa, eikä jatkuvasti vaihtuvien nimimerkkien :-) *röhönauru*

Onko tuossa Canonissä (lcd 2,5) se erinomainen kinokokoinen kuvakenno johon Canonilla on kuulemma joku patentti? Olisiko tuo Canon 400D hinta/laatusuhteeltaan paras halvempi kamera? Sopiiko runkoon samat lisälaitteet ja objektiivit kuin kalliimpiikin Canoneihin.

• Mika....
        miel esä kirjoitti:

Onko tuossa Canonissä (lcd 2,5) se erinomainen kinokokoinen kuvakenno johon Canonilla on kuulemma joku patentti? Olisiko tuo Canon 400D hinta/laatusuhteeltaan paras halvempi kamera? Sopiiko runkoon samat lisälaitteet ja objektiivit kuin kalliimpiikin Canoneihin.

... 400D.sä ei ole kinokokoista kennoa vaan aps-c kokoinen joka on noin puolet kinosta. Samat lisähärpäkkeet noihin yleensäottaen käy saman systeemin kameroihin. Hintalaatusuhde on vähän makuasia, mutta kyllä tuo 400D pienuudstaan huolimatta on ihan kelpo kamera varmaan. Ei canonin cennossa tietääkseni ole mitään erikoista ja monet valmistaa cmos kennoja ja niitä käytetään muidenkin merkkisissä kameroissa esim sonyn vidokameroissa. Patentteja toki on varmaan kaikilla suurilla ja vähän pienemmilläkin valmistajilla.

• r-e

Kannattaa ensin miettiä omia kuvaustarpeita ja mitä kameraltaan haluaa.

Jos kuvaa sisällä salamalla ja ulkona kirkkaalla ilmalla, ei hiukan vähempikohinaisesta ISO 1600 -herkkyydestä kannata maksaa. Eli jos ei suurta herkkyyttä tarvitse, ei suuren herkkyyden kohinalla ole mitään merkitystä. Kaikki digijärkkärit kai kuvaa kohinattomasti vielä ISO 400 -arvollakin? Itse olen kuvannut varmaan 99% kuvista ISO 200/400 -arvoilla. Kun taas halutaan ottaa hämärässä kuvia ilman salamaa, vähäisestä kohinasta korkeilla ISO-arvoilla on hyötyä.

Kannattaa miettiä sitäkin, mihin kuvia aikoo käyttää. Jos kuvista on sellaisenaan tarkoitus teettää "tavallisia" valokuvia, kahden megapikselin kenno riittää. Liioista pikseleistä on enemmänkin haittaa; kortti ja kiintolevy tukkeutuu nopeammin. Jos taas teettää ottamistaan kuvista julisteita tai rajaa otetusta kuvasta vain pienen alueen, vaaditaan kennolta enemmän pikseleitä.

Jos vaaleaa ja hyvin valaistua taustaa vasten kuvaa tummaa kohdetta, on pistemittaus paikallaan. Muuten vaaleasta taustasta tulee helposti harmaa ja tumma kohde menee mustaksi. Toki valotusta voi manuaalisesti korjata, mutta se vaatii kokeiluja. Em. tilanne tulee vastaan esimerkiksi talvella ulkona kuvatessa tummaa kohdetta.

Canon 400D:ssä on pölynpoisto, mikä on kiistaton etu. Tosin, eipä se pöly sieltä kameran sisältä kennoa ravistelemalla poistu...

Itse kameraa valitessani mietin mitä kameralta halusin ja tein valinnan, johon ei netistä löytyvät väittelyt ja lehtien tekemien testien tähdet vaikuttaneet pätkääkään.

• Hoo Koo

Sisällä kantsii kuvata aika herkällä asetuksella myös salamaa käytettäessä. Vallitsevaa valoa niin paljon kuin suinkin, ja kontrastit tasataan täytesalamalla. Jos valaistus on surkea tai liike on pysäytettävä pitää salamaa käyttää päävalona.

Itse kuvaan varmaankin 70 % 100 ISO, 25 % 800 ISO ja loput jotain muuta.

• r-e
        Hoo Koo kirjoitti:

Sisällä kantsii kuvata aika herkällä asetuksella myös salamaa käytettäessä. Vallitsevaa valoa niin paljon kuin suinkin, ja kontrastit tasataan täytesalamalla. Jos valaistus on surkea tai liike on pysäytettävä pitää salamaa käyttää päävalona.

Itse kuvaan varmaankin 70 % 100 ISO, 25 % 800 ISO ja loput jotain muuta.

Hyvä pointti, enpä ole tullut ajatelleeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2425
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1407
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      77
      1234
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      6
      1152
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      870
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      79
      865
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      44
      713
    8. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      87
      698
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      26
      678
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      666
    Aihe