Mua pelottaa ilmastonmuutos. Voiko maapallo tuhoutua ilmaston muutoksen vuoksi? Mua ahdistaa ja enkä saa yöllä unta, kun mietin ilmastonmuutosta :(
P.S. olen kaksitoista.
pelottaa..
9
712
Vastaukset
- pervo vanha ukko
Taidat olla pevo vanha ukko. Sun maailmasi loppu pian koska oot niin vanha! Ihmiskunta elää noin 5000 vuotta maapallolla ja muuttaa sitten toisille planeetoilla. Se on maapallon tehtävä luoda elämää ja siirtää sitä muillekin. Maapallo kyllä säilyy elinkelpoisena viel noin 63miljoonaa vuotta joten ei ehkä kannata hätäillä. Vaikka sua ei sinne uudelle planeetalle otettaiskaan asumaan.
Ei oo todellakaan tarkoitus, että ihminen mätänee kokoa iänkaikkisuuden jossain maapallolla. Aurinko sammuu joskus ja sitä ennen kannattaa häipyä täältä. (joo se laajenee ekas jne.....) - miksuh.
Mä ymmärrän kyllä oikein hyvin, että sua pelottaa, mutta älä anna sen viedä sulta yöunia, äläkä anna sen ahdistaa sua. Siihen ei ole mitään syytä. Jos se yhtään helpottaa sua, niin kaikkia meitä ne ilmastonmuutoksen seuraukset pelottaa, sä et ole yksin. Tää maailma ei kuitenkaan ole muuttumassa niin nopeasti, että yöunia kannattaisi sen takia menettää.
Sä olet sen ikänen, että tulet mäkeen tän maailman muuttuvan ilmastonmuutoksen seurauksena hyvin erilaiseksi kuin mitä se on nyt. Mä olen sua vaan n. 20 vuotta vanhempi, eli mä tulen näkeen sen myös. Ja kyllä se tuleva todellakin huolettaa. Mutta ei se maailma tule loppumaan meidän kummankaan elinaikana, sitä ei tarvitse pelätä. Todella pahoja ongelmia on odotettavissa, mutta se mitä me tehdään nyt merkkaa paljon, ne pahimmat ilmastonmuutoksen seuraukset voidaan vielä estää. Toivoa ei siis kannata heittää.
Meidän kaikkien aikuisten velvolisuutena on varmistaa, että sulla ja muilla lapsilla olis mahdollisimman hyvä asua tällä pallolla tulevaisuudessakin. Voit uskoa, että sille asialle yritetään tehdä niin paljon kun voidaan.- miksuh.
"Sä olet sen ikänen, että tulet mäkeen"
Tarkotin tietenkin näkeen.
- huoleti
ei maapallo todellakaan voi mihinkään ilmastomuutokseen tuhoutua. Ei edes maapallon biosfääri, joka on pikkiriikkinen kalvo maapallon pinnalla. Jos voisi se olisi tuhoutut jo monta kertaa. Ilmasto on varmaankin ihmisen nykymenon vaikutuksesta aika nopeasti muuttumassa, mutta ei se toki maapallon tuhoa voi millään merkitä. Vähintään 3/4 maapallon väestöstä ei tiedä mitään tästä puheenaiheesta vaan elää ja kamppailee kuten tähänkin asti. Tietohan se taas luo tuskaa.
- silti..
Tosin lajien joukkotuhon se kyllä voi aiheuttaa, se on hyvin todennäköistäkin. Pahimmillaan ihminenkin on vaarassa.
- poika 13
eikä pelota yhtään. Se vaan pelottaa, että jos vanhana on aina vilu. Minunkin ukki valittaa aina miten se jalat ja kädet palelee ja pitää olla kaksi paitaa kesälläkin.
Se minua pelottaa. Ketäs nyt lämmin pelottaisi. Oletkos käynyt perheesi kanssa talvella etelässä? Jos oot niin oliko pelottava kokemus? - Sinulle tulevasta
Kun olin 12 niin peloteltiin hirvittävästi JÄÄKAUDELLA! Koko ajan mennään kohti kylmempiä aikoja, vuosi vuodelta. Kaikki savupiiput tupruttavat savua joka estää auringonvaloa tulemasta maan pinnalle lämmittämästä sitä. Siis ihminen toimillaan vielä lisää jääkauden tuloa Pohjolaan.
Olin todella peloissani :o(
Parikymppisenä ollessani sain kuulla että öljy loppuu 30 vuoden kuluttua. Seurauksena on kaaos ja väkivalta yhteiskunnissa.
Kuitenkin tänä päivänä tunnetut öljyvarat ovat suuremmat kuin silloin oli tiedossa. Ja lisää öljyä löytyy joka vuosi.
Kerran sanottiin että 20 vuoden päästä meteoriitti törmää maahan, NASA on laskenut sen radan. No, kyllä sekin sitten myöhemmin kumottiin. Suuri, tuhoava meteoriitti iskeytyy maahan ehkä kerran 60 000 000:ssa vuodessa.
Uskovaisten perheiden lapset ovat kauhuissaan ylöstempauksesta. Yölläkin pitää mennä tarkistamaan ovatko vanhemmat vielä sängyssä ja ettei itse joudu vaivanajassa kidutetuksi Kristuksen tähden.
Voi, voi. Rauhaa ja rakkautta heillekin.
ÄLÄ siis murehdi. Minua peloiteltiin jääkaudella joka on vähintään kymmenen kertaa pahempi asia kuin parin kolmen asteen lämpeneminen. Nuku yösi hyvin, talvi tulee kun tuulet kääntyvät itään ja pohjoiseen :-))- E. Stark
Käykö näin?
1. Ilmasto lämpenee muutaman asteen.
2. Pohjoisnavan jää sulaa kesäisin kokonaan vuoteen 2040 mennessä.
3. Golf virralta katoaa kylmä nielu ja virta hidastuu
4. Mannerilmasto kylmenee Euroopassa.
5. Tule ns. pikkujääkausi tai jääkausi.
Suomen kesät katoavat ja täällä ei ole mukava enää olla.
Kuka korvaa tämän haitan minulla tai lapsilleni, autoteollisuus vai kuka? - sinulta
E. Stark kirjoitti:
Käykö näin?
1. Ilmasto lämpenee muutaman asteen.
2. Pohjoisnavan jää sulaa kesäisin kokonaan vuoteen 2040 mennessä.
3. Golf virralta katoaa kylmä nielu ja virta hidastuu
4. Mannerilmasto kylmenee Euroopassa.
5. Tule ns. pikkujääkausi tai jääkausi.
Suomen kesät katoavat ja täällä ei ole mukava enää olla.
Kuka korvaa tämän haitan minulla tai lapsilleni, autoteollisuus vai kuka?Koko ilmastovouhotus voi olla samanlaista "tieteellistä" propagandaa kuin jääkausipropaganda aikoinaan.
Voi olla että seuraava vuosikymmen on kylmin sataan vuoteen.
Mielipiteitä joista ei joudu vastuuseen on kiva heitellä. Nyt kun on helppo heitellä kaiken maailman toinen toistaan pahempia kauhuskenaarioita ilmaan, kaikkein herkimmät pelkäävät huomista päivää.
Toisten mielestä Golfvirta pysähtyy toisten mielestä ei. Toisten mielestä Suomi lämpenee toisten mielestä kylmenee. Otetaan iisisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32711Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062491Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42229Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321433
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141423- 1761145
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011124Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81928