Olimme juuri hammastarkastuksessa ja siellä hammashoitaja lateli sellaisia muutoksia meille että...
Meillä iltarutiinit on aina olleet niin että ensin pesulle, sitten puuro ja lopuksi pullosta maito. Yleensä poika nukahtaa pullolle tai ainakin on niin pökissä että nukahtaa sänkyyn heti. Mutta nytpä meille sanottiin että pullolle ei saa enää nukahtaa vaan viimeinen asia ennen nukkumaanmenoa täytyy olla hampaidenpesu. Tänään sitten koitin ensimmäistä kertaa niin ja täytyy sanoa että jos meni pojalla hermot niin meni äidilläkin. Maitoa juodessaan pojalla alkoi silmät painua kiinni ja jopas oli sitten mukava siitä herätellä ja viedä pesuille. Poika rääkyi kuin viimeistä päivää. Ja arvatkaapa nukahtiko sänkyyn heti? Ei. Parku jatkui hysteerisenä kunnes nukahti. Tuntuu niin vieraalta tälläinen käytäntö. Poikahan lopettaisi parin kuukauden sisällä kuitenkin tuon pullottelun kun saa alkaa oikeaa maitoa juomaan.
Samoin meiltä kiellettiin aamumaito jonka poika yleensä hirvittävällä itkulla aamukuudelta vaatii. Sen saatuaan jatkaa unia kahdeksaan saakka. Mutta se maito pitää kuulemma lopettaa koska se on kuudes ateria ja vain 5 saa päivässä olla...
Kertokaapa omista iltarutiineistanne joilla saman ikäinen vauveli. Josko saisin hieman vinkkejä miten jatkaa tästä etiäpäin.
10kk-> iltarutiinit
6
1027
Vastaukset
- vuoden
ja poika syö puuron 9-10 maissa, sit pesulle, hampaanpesu, yöpuku päälle ja leikkii vielä ehkä 12-1 asti ennen kuin suostuu nukkuun. Yöllä ei herää syömään. Mutta meillä se yösyönti loppui 10,5-kuisena itsestään, kun myöhennettiin iltapuuroa. Poika kun on aamu-uninen ja yökukkuja.
Minä en tuosta hampaidenpesusta kauheaa show'ta tekisi. Ensimmäiset vuodet on kuitenkin vasta opettelua ja totuttelua. Itse muistan pentuna, että vedellä pesin enkä edes joka ilta jaksanut pestä eikä elämän kuuna päivänä ole ollut ensimmäistäkään reikää hampaissa. - maitopullo
Iltapuuro, iltapesut (myös hampaat), jonka jälkeen sänkyyn maito (tyttö 11kk).
Kyllä lapsi varmaan muuhunkin tottuu, mutta tämä toimii meillä. Itse olen saanut öisin mehua (!!!) kaksivuotiaaksi asti EIKÄ MINULLA OLE YHTÄÄN REIKÄÄ. Monet myös imettävät iltaisin yli 10kk vanhoja...
10kk on vauva vasta. Pari kuukautta ja tilanne voi iltatoimien osalta olla ihan toinen.
Meillä ei hammashoitaja mitään kieltoja antanut aamuvelleille taikka iltamaidoille. Ymmärsi, että ovat sopusointuisan elämän rutiini, joka jää jossain vaiheessa pois. - nannilo
Meidän pojalle tuli n.10kk:n iässä samanmoiset ohjeet koska hampaissa oli ilmeisesti kiillevaurioita. En tähän päivään mennessä ole saanut vastausta mistä ne on voineet tulla. Mehua poika ei ole ikinä juonut mutta maitoa sitäkin enemmän. Muistan sen syyllisyyden tunteen kun tekemisiämme tentattiin...Tuli todella sellainen olo että se on itseaiheutettua. Nyt ollaan sitten tiiviisti siitä saakka pesty hampaita, alle vuoden ikäisenä jo aloitettiin hammastahnan käyttö, hammashoitajan suosituksesta. Sekin tuntui hieman hölmöltä kun eihän sen ikäinen lapsi osaa sylkäistä hammastahnaa pois, masuunhan se meni.
- ''''
saaneet tylyä kohtelua hammashoitolassa!
Järjestä iltasi niinkun sinä tahdot,olethan äiti ja sinä loppupeleissä asian päätät.
Anna aamulla se maitokin.
Meillä tyttö kohta 11kk.Hammasharjaa ollaan maisteltu.Eikä minun mielestäni todellakaan ole vielä hammastahnan aika!
Sitten vasta kun sokeria saa. - suositus
onkin ettei hammastahnaa purskutella pois. Aikuisetkaan.
Meillä tyttö 10,5 kk. Illalla n. klo 19 puuro, sitten iltapesut ja yöpuku. Salkkari aikaan maito, mainoskatkolla hammaspesu ja sitten sänkyyn.
Alkuperäiselle sanoisin, että älä turhaan murehdi tai ota stressiä. Jos kuitenkin haluat rutiineja muuttaa, ei vie montaakaan iltaa kun vauva uuteen oppii...
- aurinkoisen äiti
Me käytiin tytön kanssa jo aiemmin hammashoitajalla kun tuli ensimmäiset hampaat puolenvuoden iässä, silloin hammashoitaja kanssa toitotti että hampaidenpesu pitäis olla se viimeinen asia illalla eikä iltamaito. Itse nyökyttelin että just-just sillä viisiin ja jatkoin kuten ennenkin.
Meillä tyttö kohta 11kk ja iltapesulle (sisältää hammaspesun tai oikeastaan hammasharjan pureskelun) mennään viimeistään kl.20 jonka jälkeen yöpuku päälle ja iltamaito. Tyttö nukahtaa tähän ja näin saa olla! Aion ottaa hampaidenpesuoperaation illan viimeiseksi vasta sitten kun tyttö on isompi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p636141Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813766Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242801- 232310
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol422221Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61689Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85130281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201246- 301226