piru lähti pois kasteessa?

lukemista

16

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hartonen

Kävin lukemassa tarinan ja heti ymmärsin että kyseessä oli keksitty tarina! Kun ajattelee tarinaa raamatun valossa! niin EI OLE MITÄÄN RAAMATULLISTA SYYTÄ SIIHEN MIKSI RUKOUS EI TEPSISI POJAN KIROILUUN!! SE ETTÄ KASTE TUOSSA TAPAUKSESSA OLI AINUT VAIHTOEHTO JOKA TEHOSI JOHTUU YKSINKERTAISESTI SIITÄ ETTÄ TARINA ON KEKSITTY! Siis raamatun mukaan! RUKOUS KYLLÄ TEHOAA EIKÄ OLE MITÄÄN SYYTÄ MIKSI VAIN KASTE TEHOAA! Provosoiva juttu jollaisten avulla EN ITSE HALUA PUOLUSTAA YMMÄRTÄMÄTTÖMÄN KASTAMISTA!

• Kristuksen ympärileikkaus

Eipä ihmisessä asuva paha lähde muutoin kuin Kristuksen ympärileikkauksessa (8pv.iässä) kasteessa.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

• hartonen
        Kristuksen ympärileikkaus kirjoitti:

Eipä ihmisessä asuva paha lähde muutoin kuin Kristuksen ympärileikkauksessa (8pv.iässä) kasteessa.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

Onko siis kastaja Jumala jos paha lähtee vain kasteessa? Eikö pelastus voi ainoastaan riippua Jumalasta? Onko kastamaton kuollut keskonen helvetissä?

• luominen
        hartonen kirjoitti:

Onko siis kastaja Jumala jos paha lähtee vain kasteessa? Eikö pelastus voi ainoastaan riippua Jumalasta? Onko kastamaton kuollut keskonen helvetissä?

synti tuli väliin paratiisissa. ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta puusta, kun tuli karkotus maailmaan synnin alle.

vasta kastettu elää ikuisesti, koska kasteessa ihminen oksastetaan ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen. kasteessa luodaan uudesti vedestä ja Hengestä ja syntyy iankaikkisesti elävä sielu.

• hartonen
        luominen kirjoitti:

synti tuli väliin paratiisissa. ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta puusta, kun tuli karkotus maailmaan synnin alle.

vasta kastettu elää ikuisesti, koska kasteessa ihminen oksastetaan ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen. kasteessa luodaan uudesti vedestä ja Hengestä ja syntyy iankaikkisesti elävä sielu.

Eli siis uskova kastamaton on helvetissä koska ei ole saanut kastetta Kristukseen. Eikö usko vanhurskautakaan ihmistä? Onko "kastaja" pelastaja eli Jumala? Étpä taida olla miettinyt asioita vielä kovin pitkälle!!

• ikuisuus.
        hartonen kirjoitti:

Eli siis uskova kastamaton on helvetissä koska ei ole saanut kastetta Kristukseen. Eikö usko vanhurskautakaan ihmistä? Onko "kastaja" pelastaja eli Jumala? Étpä taida olla miettinyt asioita vielä kovin pitkälle!!

Et taida ymmärtää lukemaasi.

Ihminen ei ehtinyt syödä ikuisen elämän antavasta elämänpuusta,niin miten sellainen voisi eläää ikuisesti missään. Enkeli eli kerubi laitettiin vartioimaan elämänpuuta.

vasta KASTETTU on liitetty ikuisesti elävään Kristuksen ruumiiseen.

13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ON KASTETTU yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]

• Pentecostal*

Ei siinä sen kummempaa tapahtunut.

• unohdus

Kiroilu saastutti tuon lapsen.

"Sydämen kyllyydestä suu puhuu"

Mark. 7:20

Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen.

Mark. 7:23

Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

• Pentecostal*
        unohdus kirjoitti:

Kiroilu saastutti tuon lapsen.

"Sydämen kyllyydestä suu puhuu"

Mark. 7:20

Ja hän jatkoi: "Se mikä tulee ihmisestä ulos, se saastuttaa ihmisen.

Mark. 7:23

Kaikki tämä paha tulee ihmisen sisältä ja saastuttaa hänet."

mitä teki. Hän oli vielä viaton.

• toisenlainen asia
        Pentecostal* kirjoitti:

mitä teki. Hän oli vielä viaton.

Ps. 58:3

(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa

• Pentecostal*
        toisenlainen asia kirjoitti:

Ps. 58:3

(58:4) Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta.

Valit. 5:7

Meidän isämme ovat syntiä tehneet; heitä ei enää ole. Me kannamme heidän syntivelkaansa

jo pienenä lapsena, mutta pieni lapsi ei vielä ole tehnyt syntiä.

• kaikki synnin alla
        Pentecostal* kirjoitti:

jo pienenä lapsena, mutta pieni lapsi ei vielä ole tehnyt syntiä.

Jos lapsi ei olisi synnin alla ja syntinen jo sikiämisestä alkaen, niin lapsi ei koskaan kuolisi.

Vain Jeesus on ja oli synnitön, koska Hän sikisi Pyhästä Hengestä neitsyen kohtuun.

• Markku Tampio

oivallinen todistus Jeesuksen eläväksi tekevästä voimavaikutuksesta meidän kaikkien häneen uskovien elämässä, kun itsekukin häneen uskova rohkenee itse ryhtyä sanoista tekoihin. Halleluja!

Koska Isä Jumala ei katso henkilöön, niin ei hän myöskään katso ihmisen ikään. Ja sanoohan Jeesus itsekin, että sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Tässä aloituksen esimerkissä kaksi isompaa Jumalan lasta kastoi pienen kolmannen Jumalan lapsen laisinkaan epäröimättä ja näin Isä Jumala vastasi heidän uskoonsa, että kastetun sydämmen otti asumuksekseen Jumalan Henki.

Ja tiedämmehän me uskoon tulleet jo sen, että saatanan on Jeesuksen nimessä väistyttävä aina sitä käskiessämme. Aamen! Kunnia Jumalalle Kaikkivaltiaalle!

Isä Jumalan täydellinen rakkaus ei epäile eikä teeskentele, vaan toimii arjenharmaudessakin. Siunausta! Iloitkaa aina Herrastamme Kristuksesta!

• Raamatussa kerrotaan kokonaisten perhekuntien kasteista.

---Kornelius Apt. 10. ja 11. ("koko perhekunta pelastui" Apt. 11:14)
        ---Lyydia; Apt. 16:13-15 ("Hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin".
        ---Filipin vanginvartija; Apt. 16:25-34 ("Hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin.")
        ---Krispus; Apt 18:8 ("Krispus ja koko hänen perhekuntansa uskoivat Herraan...ja heidät kastettiin.")
        ---Stefanas; 1.Kor. 1:16, 16:15 ("Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan.")

Missä alkuseurakunnassa järjestettiin lapsille perhekasteen korvikkeena ihmisen suorittama lapsen siunaustilaisuus?
        Löytyykö tästä esimerkkejä Raamatusta?
        Ei löydy!

Jos perhekasteitten yhteydessä ei olisi kastettu pieniä lapsia, niin eikö heidät näinollen olisi jätetty Kristusruumiin ulkopuolelle tämän maailman ruhtinaan valtakuntaan ilman Pyhän Hengen lahjaa (1. Kor. 12:13, Apt. 2:39)?

• HALLELUJA!

AAMEN!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      85
      3617
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3260
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3092
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2740
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2242
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      65
      1822
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1799
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1755
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1709
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1668
    Aihe